2006 - všechno je jinak...

     Rok 2006 byl předními uznávanými výrobci již dlouho dopředu avizován jako rok v němž by mělo i v našem stylu dojít k uvedení většího počtu novinek. Po létech kdy docházelo spíše k naprosto nelogickému vyřazování velmi oblíbených a žádaných modelů bez adekvátní náhrady z výrobního programu se tato informace zdála být velmi potěšující, ale pravdu povědíc - ten kdo sleduje vývoj a hlavně uvádění novinek byl v k této informaci dost skeptický - proč? Myslím, že stačí pokud připomenu "svatbu" fy. Kawasaki a Suzuki v souvislosti s tím co s této "kolaborace" vzešlo. Snad proto a nebo právě proto jsem byl i já k chystaným novinkám dost chladný neboť se dalo poměrně snadno vydedukovat, že střední třída od Kawasaki bude "obohacena" modelem M800 od Suzuki - který bude "oblečen" do výsostných znaků Kawi. Ale nepředbíhejme a pojďme se nejprve ohlédnout trochu
zpět - tedy k svrchu nastíněnému, aby se i nezasvěcení a začínající v našem stylu dostali do obrazu neboť tak budou následující řádky vnímat daleko srozumitelněji.
   Tokio 15. září 2000 (ČTK, Neris)
   Japonské motocyklové společnosti Honda Motor Co a Yamaha Motor Co se spojí kvůli společné distribuci motocyklů v zemi. Informoval o tom dnes japonský finanční deník Nihon keizai šimbun. Dohoda povede k 20 až 30procentním úsporám nákladů na dopravu, píše list s odvoláním na zdroje ze společnosti. Obě společnosti zaujímají podíl na motocyklovém trhu v Japonsku ve výši 80 procent. Očekává se, že také další dva hlavní výrobci motocyklů, Suzuki Motor Corp a Kawasaki Heavy Industries Ltd, budou pozváni do distribučního uskupení. Spolupráce je zaměřena na radikální snížení nákladů........
   A stalo se daleko více nežli je ve výňatku z článku uvedeno - obě fy. Kawasaki a Suzuki, začali spolupracovat nejen v distribuci finálního produktu, ale též v oblasti výrobního programu. Ze začátku jedenadvacátého století to byli skútry a později se tato spolupráce přenesla i do prestižních modelů několika stylů - náš nevyjímaje. Důvod který k tomuto kroku obě fy. vedl byl : zaplnit mezery ve výrobním programu a uspokojit tak příznivce značky, kteří se již nemusí poohlížet po obdobném stroji u konkurence. K uvedenému si neodpustím poznámku : je skutečně mnoho - přímo fanatických fandů značky, kteří si nedokáží představit nákup stroje od jiné značky - můj osobní názor je takový, že stroj je buď dobrý nebo nepovedený a je mi úplně jedno jaká fy. jej vyrobila v každém případě však dám přednost originálu oproti takřka jednobuněčnému dvojčeti.
   S vrchu uvedeného je tedy nyní již asi každému jasné proč jsem byl k avizovaným novinkám dosti chladný. Poté co ve velmi krátkém časovém období let 2003 - 2005 Kawasaki uvedla na trh hned několik velice prestižních modelů :  VN 1600 Classic,   Mean Streak 1600,   VN 200  a  VN1600 Tourer se dalo předpokládat, že v rámci spolupráce převezme ve střední třídě velmi úspěšnou novinku M800 od Suzuki. Musím přiznat a přiznávám to rád, že jsem se ve svých prognózách mýlil - neboť všechno je jinak.....
   Nechci tím však říci, že by Kawasaki velmi povedený powercruiser střední třídy  M800 od Suzuki (foto.č1+2) neměla převzít. Na daný moment je stav takový, že tato informace není k dispozici a rovněž není ani známé to, zda novinka Kawasaki pro rok 2006 - Vulcan 900 Classic (foto.č3) nahradí velmi úspěšný model VN 800 Classic (foto.č4) nebo zda se budou oba modely prodávat souběžně. Jisté je pouze to, že nový model Vulcan 900 Classic má již modifikaci v podobě Vulcan 900 Classic TL (foto.č5)
foto.č 1 foto.č 2 foto.č 3 foto.č 4 foto.č 5
   Tolik tedy velmi krátký pohled do ne příliš vzdálené minulosti. Pojďme se ale nyní již konkrétně podívat nač se v sezoně 2006 můžeme těšit :
   Vulcan 900 Classic
- bez uzardění lze říci, že se jedná skutečně o zcela nový stroj (nikoli modernizaci stávajícího modelu)  který s firemním předchůdcem má společné snad jen výsostné znaky. Z informací které jsou dostupné stojí za publikování hlavně to, že pohonný agregát vychází z poznatků při konstrukci a vývoji motoru VN 2000. Má tedy konstrukčně shodný systém sání a výfuku. Rovněž jako u VN 2000 je i zde na místo karburátorů použito elektronicky řízené vstřikování paliva s dvojitou škrtící klapkou která by měla zajišťovat optimální chod již od velmi nízkých otáček.
- kapalinou chlazený v-twin motor se čtyřmi ventily na válec má objem 903cm3 (vrtáni a zdvih zatím není k dispozici)
- kryt sání mezi válci se spouští až ke karterům a vyplňuje tak celý prostor mezi válci. Velice pěkně koresponduje s barvou motoru a jeho chromová úprava zvýrazňuje mohutnost vlastních válců na pozadí.
foto.č 6
- nízkoprofilový chladič motoru je integrován do rámu s naprostou důkladností - tak, že jej z bočního pohledu náhodný pozorovatel prakticky neuvidí.
- imitace hardtailového rámu. Zadní kyvné rameno je odpruženo centrální jednotkou se seřiditelným předpětím a nastavitelným útlumem a odskokem pružení.
- sekundární převod je řešen - v této kategorii - nadstandardně řemenem.
- rovněž použití 180 na zadním kole je ve střední třídě zcela nadstandardní a stroj tak opticky velmi zmohutní.
- pro uvedený model jsou na nastávající sezonu připraveny tři barevné provedení - temně modrá (foto.č3) vínově červená (foto.č6) a stříbrná (foto.č7)
   Vulcan 900 Classic TL

foto.č 7

- základ je bezezbytku shodný s prvně jmenovaným modelem s tím, že je již v základu - tedy přímo od výrobce vybaven o mnoho líbivých, praktických a užitečných doplňků, které najdou své uplatnění nejen na dlouhých cestách.
- především čelní plexi které se nechá výškově seřídit má skutečně velmi líbivý tvar a do stylu naprosto skvěle a nenásilně zapadá.

- opěrku vzhledem k mohutnému zátahu již od spodu ocení nejen tandemista, ale též co do designu stroj žádoucně opticky zvětší.
- brašny "visící" proklatě nízko nad výfuky mají dostatečný objem a použitý materiál uvítají zejména skalní fandové klasiky.
- nýty na bocích sedla, opěrky a brašen pak již nikoho nenechají na pochybách, že označení

foto.č 8

classic je u tohoto modelu naplněno bezezbytku.
- pro model TL  jsou na nastávající sezonu 2006 připraveny dvě barevné provedení - stříbrná (foto.č5) a  vínově červená (foto.č8)
   Na daný moment se mi o těchto dvou velice zajímavých novinkách více informací nepodařilo získat a proto vám již dnes mohu slíbit, že po získání dalších technických dat (ze spolehlivého zdroje) se k těmto dvěma velice zajímavým strojům vrátím samostatnou recenzí.
   Vulcan 2000 Classic
   na rozdíl od devítikia udělala Kawasaki u své vlajkové lodi pouze dílčí úpravy na podvozku a designová "inovace" se dotkla především přední části - konkrétně hlavního reflektoru. Přestože se v dostupných materiálech hovoří o výraznějších úpravách podvozku a pohonného agregátu troufnu si říci, že drtivá většina spotřebitelů tyto změny při
vlastním provozu prakticky nepocítí. To co však doslova do očí udeří je změna hlavní lampy.  Již v době kdy byl dvoulitr uváděn na trh jsem v článku upozorňoval na to, že použité řešení (foto.č9) dozajista vyvolá celou řadu jak kladných tak záporných emocí. Zřejmě bylo záporných reakcí neboli hlasů volajících po klasice podstatně více neboť pro rok 2006 bylo toto kladivo osazeno reflektorem jehož tvaru je v této kategorii obvyklý. 

   Co se týká vlastního agregátu pak je myslím vcelku dostatečně popsán v původním již zmíněném článku a tak pouze připomenu, že se jedná o skutečnou lahůdku pro ortodoxní
přívržence nadčtvercových motorů 103 / 123,2 !!! mm (vrtání / zdvih). Tento brutální v-twin

foto.č 9

využívá rozvodu OHV což je ve spojení s nadčtvercem absolutní klasika neřkuli labutí píseň a v souvislosti s chodem takovéhoto motoru bývá použít příměr - co rána pístu to kilák za zády

   Ale vraťme se k původnímu tématu - tedy k představení VN 2000 model 2006. Zatímco u stávajícího modelu (foto.č9) k výrazným změnám krom již zmíněného hlavního reflektoru a sedačky nedošlo (foto.č10) modifikaci TL s trochou dobré vůle lze nazvat - novým modelem.
   Vulcan 2000 Classic TL

foto.č 10

- tento model (foto.č11 + 12) opět vychází ze základní verze dvoulitru - 2053 cm3 (foto.č10) s tím, že je obdobně jako
    objemově slabší model dovybaven o stejné prvky, které jsou ovšem rozměrově uzpůsobeny parametrům stroje.
  - rovněž polstrování sedla je o mnoho mohutnější - koncipováno spíše pro pohodovou jízdu.
  - pro model TL  jsou na sezonu 2006 připraveny dvě barevné provedení viz. foto.č11 + 12
foto.č 11 foto.č 12    Toliko tedy alespoň v krátkosti o chystaných modelech od Kawi.
   Je jasné že prodejní úspěch těchto nových modelů do značné míry ovlivní jejich prodejní cena, která dosud nebyla stanovena, ale dá se předpokládat že u dvoulitra bude cena obdobná letošnímu modelu a devítikilo by rozhodně
nemělo překročit hranici 275.000 - jinak se bude vzhledem ke konkurenci do značné míry složitě obchodovat.

Související článek :

 VN 2000
 

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

volání naleznete zde - klikni -

 

 

 Zpět do článků : Nové stroje  

       
Generál (cservis.cz) 27.10.2009 10:12
Již nám jich v K1400 také několik jezdí a tak by nebylo od věci pokud by majitelé těchto strojů napsali pár řádků (postřehů) což by zcela jistě uvítali ti kdož zvažují koupi některého ze zde představených strojů.....
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser