|
|
2006 - všechno je jinak... |
|
|
|
|
|
|
|
Rok 2006 byl předními uznávanými výrobci již dlouho dopředu avizován jako
rok v němž by mělo i v našem stylu dojít k uvedení většího počtu novinek.
Po létech kdy docházelo spíše k naprosto nelogickému vyřazování velmi
oblíbených a žádaných modelů bez adekvátní náhrady z výrobního programu se
tato informace zdála být velmi potěšující, ale pravdu povědíc - ten kdo
sleduje vývoj a hlavně uvádění novinek byl v k této informaci dost
skeptický - proč? Myslím, že stačí pokud připomenu "svatbu" fy. Kawasaki a
Suzuki v souvislosti s tím co s této "kolaborace" vzešlo. Snad proto a
nebo právě proto jsem byl i já k chystaným novinkám dost chladný neboť se
dalo poměrně snadno vydedukovat, že střední třída od Kawasaki bude
"obohacena" modelem
M800 od
Suzuki - který bude "oblečen" do výsostných znaků Kawi. Ale nepředbíhejme
a pojďme se nejprve ohlédnout trochu |
|
|
zpět - tedy k
svrchu nastíněnému, aby se i nezasvěcení a začínající v našem stylu
dostali do obrazu neboť tak budou následující řádky vnímat daleko
srozumitelněji. |
Tokio 15. září 2000 (ČTK, Neris) |
Japonské motocyklové společnosti Honda Motor Co a Yamaha Motor Co se
spojí kvůli společné distribuci motocyklů v zemi. Informoval o tom dnes
japonský finanční deník Nihon keizai šimbun. Dohoda povede k 20 až
30procentním úsporám nákladů na dopravu, píše list s odvoláním na zdroje
ze společnosti. Obě společnosti zaujímají podíl na motocyklovém trhu v
Japonsku ve výši 80 procent. Očekává se, že také další dva hlavní výrobci
motocyklů, Suzuki Motor Corp a Kawasaki Heavy Industries Ltd, budou
pozváni do distribučního uskupení. Spolupráce je zaměřena na radikální
snížení nákladů........ |
A
stalo se daleko více nežli je ve výňatku z článku uvedeno - obě fy.
Kawasaki a Suzuki, začali spolupracovat nejen v distribuci finálního
produktu, ale též v oblasti výrobního programu. Ze začátku jedenadvacátého
století to byli skútry a později se tato spolupráce přenesla i do
prestižních modelů několika stylů -
náš nevyjímaje.
Důvod který k tomuto kroku obě fy. vedl byl : zaplnit mezery ve výrobním
programu a uspokojit tak příznivce značky, kteří se již nemusí poohlížet
po obdobném stroji u konkurence. K uvedenému si neodpustím poznámku :
je skutečně mnoho - přímo fanatických fandů značky, kteří si nedokáží
představit nákup stroje od jiné značky - můj osobní názor je takový, že
stroj je buď dobrý nebo nepovedený a je mi úplně jedno jaká fy. jej
vyrobila v každém případě však dám přednost originálu oproti takřka
jednobuněčnému dvojčeti. |
S
vrchu uvedeného je tedy nyní již asi každému jasné proč jsem byl k
avizovaným novinkám dosti chladný. Poté co ve velmi krátkém časovém období
let 2003 - 2005 Kawasaki uvedla na trh hned několik velice
prestižních modelů :
VN 1600 Classic,
Mean Streak
1600,
VN 200
a VN1600
Tourer se dalo předpokládat, že v rámci spolupráce převezme ve
střední třídě velmi úspěšnou novinku M800 od Suzuki. Musím
přiznat a přiznávám to rád, že jsem se ve svých prognózách mýlil - neboť
všechno je jinak..... |
Nechci tím však říci, že by Kawasaki velmi povedený powercruiser střední
třídy M800 od Suzuki
(foto.č1+2) neměla převzít. Na daný moment je stav takový,
že tato informace není k dispozici a rovněž není ani známé to,
zda novinka Kawasaki pro rok 2006 -
Vulcan 900
Classic (foto.č3)
nahradí velmi úspěšný model VN 800 Classic
(foto.č4) nebo zda se budou oba modely prodávat souběžně. Jisté
je pouze to, že nový model
Vulcan
900
Classic má již modifikaci v
podobě
Vulcan
900
Classic TL (foto.č5) |
|
|
|
|
|
foto.č
1 |
foto.č
2 |
foto.č
3 |
foto.č
4 |
foto.č
5 |
|
Tolik tedy velmi krátký pohled do ne
příliš vzdálené minulosti. Pojďme se ale nyní již konkrétně podívat nač se
v sezoně 2006 můžeme těšit : |
Vulcan 900
Classic |
- bez uzardění
lze říci, že se jedná skutečně o zcela nový stroj (nikoli
modernizaci stávajícího modelu) který s firemním
předchůdcem má společné snad jen výsostné znaky. Z informací které jsou
dostupné stojí za publikování hlavně to, že pohonný agregát vychází z
poznatků při konstrukci a vývoji motoru VN 2000. Má tedy konstrukčně
shodný systém sání a výfuku. Rovněž jako u VN 2000 je i zde na místo
karburátorů použito elektronicky řízené vstřikování paliva s dvojitou
škrtící klapkou která by měla zajišťovat optimální chod již od velmi
nízkých otáček. |
- kapalinou
chlazený v-twin motor se čtyřmi ventily na válec má objem 903cm3 (vrtáni a
zdvih zatím není k dispozici) |
- kryt sání
mezi válci se spouští až ke karterům a vyplňuje tak celý prostor mezi
válci. Velice pěkně koresponduje s barvou motoru a jeho chromová úprava
zvýrazňuje mohutnost vlastních válců na pozadí. |
|
foto.č
6 |
|
|
-
nízkoprofilový chladič motoru je integrován do rámu s naprostou
důkladností - tak, že jej z bočního pohledu náhodný pozorovatel prakticky
neuvidí. |
- imitace
hardtailového
rámu. Zadní kyvné rameno je odpruženo centrální jednotkou se seřiditelným
předpětím a nastavitelným útlumem a odskokem pružení. |
- sekundární
převod je řešen - v této kategorii - nadstandardně řemenem. |
- rovněž
použití 180 na zadním kole je ve střední třídě zcela nadstandardní a stroj
tak opticky velmi zmohutní. |
- pro uvedený
model jsou na nastávající sezonu připraveny tři barevné provedení - temně
modrá (foto.č3) vínově červená (foto.č6) a
stříbrná (foto.č7) |
Vulcan 900
Classic TL
|
foto.č 7 |
- základ je
bezezbytku shodný s prvně jmenovaným modelem s tím, že je již v základu -
tedy přímo od výrobce vybaven o mnoho líbivých, praktických a užitečných
doplňků, které najdou své uplatnění nejen na dlouhých cestách. |
- především
čelní plexi které se nechá výškově seřídit má skutečně velmi líbivý tvar a do
stylu naprosto skvěle a nenásilně zapadá. |
|
- opěrku
vzhledem k mohutnému zátahu již od spodu ocení nejen tandemista, ale též
co do designu stroj žádoucně opticky zvětší. |
- brašny
"visící" proklatě nízko nad výfuky mají dostatečný objem a použitý
materiál uvítají zejména skalní fandové klasiky. |
- nýty na
bocích sedla, opěrky a brašen pak již nikoho nenechají na pochybách, že
označení |
foto.č
8 |
classic
je u tohoto modelu naplněno bezezbytku. |
- pro model
TL jsou na nastávající sezonu 2006 připraveny dvě barevné
provedení - stříbrná (foto.č5) a vínově červená (foto.č8) |
Na
daný moment se mi o těchto dvou velice zajímavých novinkách více informací
nepodařilo získat a proto vám již dnes mohu slíbit, že po získání dalších
technických dat (ze spolehlivého zdroje) se k těmto dvěma velice
zajímavým strojům vrátím samostatnou recenzí. |
Vulcan 2000 Classic
|
na
rozdíl od devítikia udělala Kawasaki u své vlajkové lodi pouze dílčí
úpravy na podvozku a designová "inovace" se dotkla především přední části
- konkrétně hlavního reflektoru. Přestože se v dostupných materiálech
hovoří o výraznějších úpravách podvozku a pohonného agregátu troufnu si
říci, že drtivá většina spotřebitelů tyto změny při |
vlastním provozu prakticky nepocítí. To co však doslova do očí udeří je
změna hlavní lampy. Již v době kdy byl dvoulitr uváděn na trh jsem v
článku upozorňoval
na to, že použité řešení (foto.č9) dozajista vyvolá celou
řadu jak kladných tak záporných emocí. Zřejmě bylo záporných reakcí
neboli hlasů volajících po klasice podstatně více neboť pro rok
2006 bylo toto kladivo osazeno reflektorem jehož tvaru je v této
kategorii obvyklý. |
|
Co se týká vlastního agregátu pak je myslím vcelku dostatečně popsán v
původním již zmíněném článku a tak pouze připomenu, že se jedná o
skutečnou lahůdku pro ortodoxní |
přívržence
nadčtvercových
motorů 103 / 123,2 !!! mm (vrtání / zdvih). Tento brutální
v-twin |
foto.č 9 |
využívá rozvodu
OHV což je ve spojení s nadčtvercem absolutní klasika neřkuli labutí píseň
a v souvislosti s chodem takovéhoto motoru bývá použít příměr - co rána
pístu to kilák za zády
|
|
Ale vraťme se k původnímu tématu - tedy k představení VN 2000 model
2006. Zatímco u stávajícího modelu (foto.č9) k
výrazným změnám krom již zmíněného hlavního reflektoru a sedačky nedošlo (foto.č10)
modifikaci TL s trochou dobré vůle lze nazvat - novým modelem.
|
Vulcan 2000 Classic
TL |
foto.č
10 |
- tento model
(foto.č11 + 12) opět vychází ze základní verze dvoulitru
- 2053 cm3 (foto.č10) s tím,
že je obdobně jako |
|
|
|
|
objemově slabší
model dovybaven o stejné prvky, které jsou ovšem rozměrově uzpůsobeny
parametrům stroje. |
|
- rovněž polstrování
sedla je o mnoho mohutnější - koncipováno spíše pro pohodovou jízdu. |
|
- pro model
TL jsou na sezonu 2006 připraveny dvě barevné provedení viz. foto.č11
+ 12 |
foto.č
11 |
|
foto.č
12 |
|
Toliko
tedy alespoň v krátkosti o chystaných modelech od Kawi. |
|
Je
jasné že prodejní úspěch těchto nových modelů do značné míry ovlivní
jejich prodejní cena, která dosud nebyla stanovena, ale dá se předpokládat
že u dvoulitra bude cena obdobná letošnímu modelu a devítikilo by rozhodně |
nemělo
překročit hranici 275.000 - jinak se bude vzhledem ke konkurenci do značné
míry složitě obchodovat. |
|
|
|
|
|