VN 1600 Tourer

     Konstatování : není každý rok posvícení, které doslova a do písmene platilo v ČR pro letošní motosezónu by se dalo bezezbytu použít i pro novinky v našem stylu, které jsou připraveny pro nastávající sezónu 2005. A jako by toho bylo málo je dokonce avizováno ukončení výroby některých velmi oblíbených strojů (přesněji řečeno - nebudou v zemích EU obchodovány).
     Není účelem tohoto článku rozebírat zde důvody proč se některé vele úspěšné modely stáhly z nabídky a proto pouze konstatujme, že takovéto stažení bez náhrady je spíše nežli marketinkový přehmat - vyklízení pozic (doufejme že ne na dlouho).
     Co tedy může koupě chtivý zákazník (v stylu chopper & cruiser) očekávat v obchodní síti pro nastávající sezónu? Pokud budeme hovořit o novinkách - pak je jich jako pověstného šafránů.
   Pro běžného zákazníka má k nastávající sezóně z těch velice známých výrobců připravenu asi nejucelenější kolekci v našem stylu
fy. Kawasaki.  A v této kolekci (kterou si v úvodu jen letmo představíme) nechybí ani opravdová novinka s velkým a podtrženým "N" abych byl tedy přesný : VN 1600 Classic Tourer kterému bude věnován dnešní článek. Ale pojďme si nejdříve alespoň velice letmo představit celou kolekci tohoto výrobce určenou pro země EU v sezóně 2005.
   VN 2000 - objemově největší sériově vyráběné "kladivo" s v-twin motorem . Tomuto stroji je na našich stránkách věnován samostatný článek který si dovolím doporučit k přečtení. Jeho druhou část pak doporučuji navštívit i těm, kteří jej již četli neboť v konci druhé části tohoto staršího článku bylo nově doplněno 3x video a obzvláště pak první dvě určitě stojí za shlédnutí .
   VN 1600 classic - tento stroj zatím moc často nepotkáte neboť je vyráběn teprve od roku 2003. Technické parametry motoru jsou u

VN 2000

VN 1600 classic tourer

klasika a tourera prakticky totožné. Vzhledem k tomu, že jedním z prvních vlastníků VN 1600classic v ČR se stal Vladimír máte možnost si o tomto cruisru přečíst článek, který je rovněž umístěn na našich stránkách. Pevně věřím, že Vladimírův článku o zkušenostech s klasikem pro vás bude o mnoho zajímavější nežli "suchá" recenze.
   VN 1600 Mean Streak - takřka učebnicový powercruser o němž na našich stránkách naleznete obsáhlou recenzi.
   VN 800 classic - je sice vyráběn již řadu let avšak jeho motor i po létech patří k tomu nejvýkonnějšímu co kdy v osmistovkach sjelo z výrobního pásu a dokáže pořádně prohnat nejen o mnoho let konstrukčně mladěí stroje, ale i o nějaký ten kubík objemnější. Jeho jediným zato však obrovským handicapem je sekundární převod který je bohužel řešen řetězem.

VN 1600 classic

VN 1600 Mean Streak

   Eliminátor 125 - má na svůj objem poměrně solidní poměr výkonu vůči hmotnosti a je velice dobrým, léty prověřeným a hlavně dosti spolehlivým odrazovým můstkem pro mladé motorkáře.
   A co zbytek? bohužel tak ten se již prodeje v zemích EU netýká a dlužno poznamenat, že je to opravdu škoda neboť nezaměnitelný Dryfter  - 1500 / 800  a nestárnoucí Vulkán VN 800 / 750 ale též 500LTD by byli dozajista (všeobecně) velkým zpestřením řídnoucí Evropské nabídky strojů obzvláště pak ve stylu chopper.

VN 800 classic

Eliminátor 125

     

VN 2000 vulcan

 

VN 1600 tourer

 

VN 1600 classic

 

VN 1600 mean streak

 

VN 800 classic

 

eliminátor 125

  Vrtání x zdvih mm   103 x 123,2 !!!   102 x 95   102 x 95   102 x 95   88 x 66,2   55 x 52,4
  Zdvihový objem cm3   2.053   1.552   1.552   1.552   805   124
  Kompresní poměr   9,5 : 1   9 : 1   9 : 1   9 : 1   9,5 : 1   9,6 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   103 / 4.800   67 / 4.700   67 / 4.700   73 / 5.300   55 / 7.000   12 / 9.500
  Krouťák (Nm/ot./min)   177 / 3.200   127 / 2.700   127 / 2.700   125 / 2.800   64 / 3.300   9,7 / 8.000
  Plnění válců / prů. dif.   vstřikování / 46   vstřikování / 36   vstřikování / 36   vstřikování / 40   karb.Keihin / 36   karb.Mikuni / 28
  Typ motoru   V - twin   V - twin   V - twin   V - twin   V - twin   jednoválec
  Chlazení   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   vzduch
  Rozvod / vent. - válec   OHV / 4   SOHC / 4   SOHC / 4   SOHC / 4   SOHC / 4   SOHC / 2
  Startér   E   E   E   E   E   E
  Počet rychlostí   5   5   5   5   5   5
  Sekundární převod   řemen   kardan   kardan   kardan   řetěz   řetěz
  Délka/šířka/výška mm   2530/1025/1135   2515/1040/1505   2505/1040/1130   2410/850/1100   2380/940/1125   2150/780/1020
  Rozvor mm   1.735   1.685   1.680   1.705   1.600   1.470
  Přední pneumatika   150 / 80R 16   150 / 80 - 16   130 / 90 - 16   130 / 70R  17   130 / 90 - 16   90 / 90 - 17
  Zadní pneumatika   200 / 60R 16   170 / 70B  16   170 / 70B  16   170 / 60R  17   140 / 90 - 16   130 / 90 - 15
  Přední brzda   2 x 300/4pístky   2 x 300/2pístky   2 x 300/2pístky   2 x 320/6pístky   1 x 270/2pístky   1 x 250/2pístky
  Zadní brzda   1x kotouč - 320   1x kotouč - 300   1x kotouč - 300   1x kotouč - 300   buben   buben
  Výška sedla mm   680   705   680   700   705   680
  Objem nádrže litrů   21   20   20   17   15   13
  Suchá hmotnost kg   340   350   307   290   235   128
  Max. rychlost km/hod   220   neuvedeno   185   187   165   115
  Cena v roce 04 - ČR  

 569.000,- Kč

 

???,- Kč

 

369.000,- Kč

 

 389.000,- Kč

 

249.000,- Kč

 

95.000,- Kč

   Připomeňme si tedy s trochou nostalgie tyto nám velice dobře známé, nádherné stroje (které jsou v obchodní nabídce US i pro rok 2005) představit alespoň ve fotografii, neboť přestože jejich ceny jsou velmi příznivé (například VN 800 Vucan stojí v US 6.099,-$) přihlásit je - byť nové - bude u nás (po vstupu do EU) již asi nereálné.
Drifter - 1500/800 VN 750/800 Vulcan VN 800 Vulcan VN 750 Vulcan 500 LTD
   VN 1600 Classic Tourer
   je oficiální Evropské označení pro tuto novinku od Kawasaki a není bez zajímavosti, že v US se tento model bude
 prodávat pod označením Nomad . Pojďme si tedy tento stroj představit blíže.

VN 1500 model 2005

   Tourer  má své historické prameny v objemově slabší verzi VN 1500 Classic (který zůstává

i pro příští rok 2005 v US nabídce) z kterého později vzešel model VN 1500 Tourer avšak dlužno říci že jsou to skutečně pouze historické kořeny neboť pravou a v mnoha případech detailní příbuznost nalezneme se strojem VN 1600 Classic. Například technické parametry motoru tohoto stroje jsou prakticky totožné a totožnost nebo alespoň podobnost najdeme též u mnoha dalších částí a dílů těchto dvou strojů. Ovšem nenechme se zmást neboť mnoho ze zdánlivě naprosto shodného má do značné míry diametrálně odlišné vlastnosti. V principu

se dá říci, že Tourer profituje ze zkušeností dvouletého provozu VN 1600 Classic. Nechci tím vůbec naznačit, že by se u "klasika" projevili nějaké provozní "nedodělky" které jsou na Toureru již eliminovány. Pouze chci říct, že Tourer šel již cestou (dvouletým provozem) vyšlapanou, která byla v některých případech "doladěna" do ideálu.
   Toliko tedy - všeobecně - k motoru a podvozkové části. Co se cestovní "nástavby" a vlastního komfortu jízdy týká pak poznatky z mnohaletého provozu VN 1500 Tourer byli plně zúročeny a za použití nejnovějších materiálů a nádherného designu dovedeny v takřka umělecké dílo.
   Motor : 
   v základu je totožný s VN 1600 classic a VN 1600 Mean Streak - jedná se tedy o vidlicový čtyřtaktní, kapalinou chlazený motor jehož válce jsou bohatě žebrová. Vrtání 102mm a zdvih 95mm určuje celkový objemu podčtvercového motoru na 1.552cm3. Plnění válců obstarává rozvod SOHC se čtyřmi 2+2 ventily na válec. Ventily jsou seřizovány pomocí hydrauliky (hydrošteli) což velmi pozitivně ovlivní nenáročnost údržby a provozní náklady. Pohonná směs je připravována vstřikovacím čerpadlem vyvinutým fy. Mitshubishi které bylo pro model Tourer speciálně upravené. Pro každý režim jízdy přesně nadávkovaná směs je dále "podávána" čtveřicí trysek (odděleně 2 + 2 pro každou klapku) na dvojitou škrtící klapkou jejíž průměr je 36mm. Motor s kompresním poměrem 9.0:1 disponuje nyní kroutícím momentem 127Nm při 2.700 ot/min a výkonem 67 koní při 4.700 ot/min. Zapálení připravené směsi má na starost rovněž speciálně pro Tourera  koncipovaná 16-ti bitová elektronická jednotka (ECU).
   Převody : 
   velmi přesné řazení usnadňuje kapalinové ovládání vícelamelové "mokré" spojky. Jak je převodovka odstupňovaná nám ukazuje tabulka a proto pouze dodám, že sekundární převod je řešen léty ověřeným, prakticky bezúdržbovým a naprosto bezproblémovým kardanem, který je veden v levém rameni zadní kyvné vidlice.

Kawasaki VN 1600 Classic Tourer

primární převod - 1,517 (85/56)
Převody 1 : poměr
1 2,500 40 / 16
2 1,590 35 / 22
3 1,192 31 / 26
4 0,965 28 / 29
5 0,781 25 / 32
sekundární převod - 2.619 (15/21 x 33/9)

klikni pro pokračování článku :

   
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser