VN 1600 Tourer     

II. část

   Podvozková část
   na vlastním rámu oproti "klasiku" přibyl v jeho střední části vyztužovací klín. Přesazení přední vidlice vůči středovému čepu krku řízení bylo zmenšeno z 20 na 15mm což se velice příznivě projeví v malých rychlostech a manipulaci na místě (otáčení na parkovišti....). Samotná přední teleskopická vidlice Tourera je shodná s tou která je použita u "klasika". Jedná se tedy o teleskopickou vidlici s kluzáky o velice solidním průměru 43mm se zdvihem 150mm. Avšak u Tourera v kombinaci s osazenou 150/80 x 16 pneu, návětrnými lištami a větrným štítem vypadá opticky daleko mohutněji. Dvě zadní pružící a tlumící jednotky jsou seřiditelné ve čtyřech polohách a
u Tourera umožňují 99mm zdvih zadního kola což je o 4mm více jak u "klasika" S touto sice příjemným skutečností (pohodlnější - měkčí podvozek) je ale spojen již méně příjemný fakt a to je výška sedla, která se touto a dalšími
úpravami zvětšila oproti "klasiku" z 680 na plných 705mm. Ale i zmíněných 705mm je pro většinu potencionálních zákazníků velice příjemných - dovolujících naprosto bezpečné a sebejisté manévrování s 340kg strojem. Celkové rozměry u Tourera mají tyto hodnoty : 2515/1040/1505 délka/šířka/výška v mm. U posledního rozměru - tedy výšky stroje, je však nutné podotknout, že ta se může již velice lišit  a to v závislosti na zvoleném větrném štítu, který se nechá objednat v různých dimenzí. Rozvor vykazuje úctyhodných 1685mm. Přední kolo je osazeno dvojicí odlehčených brzdících kotoučů o průměru 300mm se čtyřpístkovými třmeny. Zadní kolo (v sériovém provedení obuté do 170/70B16M/C (75H) pneu) má brzdící kotouč i

ilustrační foto

třmen totožní, ale v jednom (dostačujícím) exemplář. Pokud si kliknete na úvodní obrázek této stránky pak vám již pouhým pohledem na spodní část rámu prozradí, že i průchodnost a potažmo možnost náklonu v zatáčkách je u tohoto křižníku silnic na více nežli dobré úrovni. Oku lahodící nádherně tvarovaná nádrž pojme 20 litrů paliva což Toureru zaručuje opravdu velice solidní dojezd na jedno natankování. Ostatně nejen nádrž, ale kompletní design tohoto stroje je

propracován do nejmenšího detailu a stěží budete hledat místo které by vám nadzvedlo obočí.

zleva - foto č.1+2

  Výbava :

   výbavu Tourera můžeme rozdělit do dvou částí. Jednak to jsou prvky zvyšující bezpečnost cestování a druhak doplňky zvyšující pohodlí cestování a s ním spojený akční rádius stroje. Z těch prvních jmenujme alespoň funkčně a čistě řešený padací rám v přední i zadní části stroje, opravdu velmi pěkně vyřešenou opěrku tandemisty (viz.foto č.1+2) a decentní znemožnění úrazu spolujezdce o pohyblivé (zadní tlumiče, kolo ....) a další (výfuky ....) části stroje. Doplňků zlepšujících pohodu cestování má Tourer již v základní výbavě více nežli nadstandardně a
dlužno říci že tato cestovní "nástavba" se opravdu povedla. Ať již kouknete na větrný štít,

oto č.3

návětrné lišty nebo integrované kufry (viz.foto č.4+5)  vše do sebe zapadá v naprosté harmonii. Pedály na místo stupaček jsou sice v tomto stylu takřka povinností (stejně jako u řidiče "kolébková" řadící páka viz.foto č.6), ale ne zřídka bývají osazeny pouze na místě jezdce. Zde se však myslelo i na tandemistu v bohaté míře (viz.foto č.3). O opěrce jsem se již zmiňoval a tak dlužno dodat, že i vlastní sedlo je pro tandemistu velice příjemně a pohodlně tvarované. Jeho vyvýšení

zleva - foto č.4+5

vůči sedlu řidiče pak spolujezdci umožní za jízdy pozorovat i jiný

obrázek nežli záda řidiče. Na nádrži v její horní části je umístěná "kaplička" (neodmyslitelný prvek stylu cruiser) v níž nalezneme nejen tachometr, ale i nezbytné kontrolky, počítadlo denní a celkové ujeté vzdálenosti ....
   Design :
   Jak jsem se již zmínil jen zcela výjimečně naleznete detail, který by působil neharmonicky. Jednou z mála takovýchto výjimek je uchycení
foto č.6
předních blinkrů, které jsem ostatně kritizoval již u VN 2000. Tato partije i zde (bohužel musím konstatovat stejně jako u VN 2000) působí dojmem jako když se na blinkry úplně zapomnělo a na poslední chvíli se tato záležitost vyřešila zcela "úděsně". Skoro se při pohledu na toto řešení nabízí úvaha, že výrobce u zmíněného dílu zcela záměrně volil levnou variantu - jakoby již počítal s tím, že takřka každý majitel dovybaví stroj přídavnými světly a při této "akci"
zmíněné "zkulturní" sám a kompletně. Druhou, kterou si opět neodpustí je pak tažení elektriky k ovládacím prvkům kabeli vně řidítek. Ovšem ostatní je již mistrovské dílo - od větrného štítu až po nádherné mohutné blatníky které navíc dávají tušit, že stroj zůstane čistý i po projetí letní bouřkou. Symetrie přední partie je u většiny strojů samozřejmostí, bohužel málo který stroj se může pochlubit vyvážeností i z bočního a

zadního pohledu, proto milovníci symetrie zcela jistě ocení, že v principu to co je pohledově viditelné z jedné strany na druhé je takřka bezezbytku zrcadleno. A pohled zezadu? Tak ten již nikoho nenechá na pochybách, že mu ukázal záda skutečný král cestovatelů pro něhož je zdolávání dálek dědictvím po "předcích" - tedy tou nejpřirozenější věcí.
   Přestože je Tourer již při sjetí z výrobní linky vybaven více nežli nadstandardně je již dnes připravena kolekce dalších doplňků. A tak ti kdož si myslí, že je pro pohodlné cestování nutné stroj dovybavit o další prvky jako je např.
opěrka řidiče, přídavná světla .... Avšak zkrátka nepřijdou a ti, jimž by snad chybělo nějaké to "cingrlátko" neboť mají již při uvedení na trh k dispozici až neskutečné množství "všelicostí "  jimiž si tento stroj mohou "doladit" k obrazu svému. Možností je opravdu mnoho a tak to, co je zachyceno na snímku vlevo - je opravdu jenom malá část již připravené kolekce.

stáhněte si video - 3,71MB

  Co říci závěrem?
   Jedná se o skutečně nádherný cruisser jehož typové označení Tourer naprosto stoprocentně a bezezbytku vystihuje účel pro který byl zkonstruován. Je jen škoda že v boji o
přízeň zákazníka zůstává Tourer bez soupeřů neboť  to co je nabízeno konkurencí ve stejné třídě a přibližně stejné cenové hladině se konkurencí ani při hodně dobré vůli nazvat nedá neboť teoretická konkurence je A) nesrovnatelně dražší B) v základu hodně, opravdu hodně málo vybavená. C) již není v EU obchodována D) kombinace A až C :-(

Classic Tourer

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   102 x 95
  Zdvihový objem (cm3)   1.552
  Kompresní poměr   9,0 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   67 / 4.700
  Točivý moment (Nm/ot./min)   127 / 2.700
  Plnění válců / průměr škrtící klapky   vstřikování / 36mm 2x klapka
  Typ motoru   V - twin
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalina / vzduch
  Rozvod /počet ventilů   SOHC / 8
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2.515 / 1.040 / 1.505
  Rozvor (mm)   1.685
  Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm)   průměr 43 / 150
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   2jednotky 4x seřiditelné / 99
  Přední pneumatika   150 / 80 16
  Zadní pneumatika   170 / 70B 16
  Přední brzda   2 x Kotouč / 300 / 2 pístky
  Zadní brzda   Kotouč / 300 / 2 pístky
  Výška sedla (mm)   705
  Objem nádrže (litrů)   20
  Suchá hmotnost (kg)   350
  Max. rychlost (km/hod)   zatím neuvedeno
  Barevné provedení pro rok 2005   viz. foto v článku
  Cena pro rok 2005   439.000,- Kč

H-D Road King Classic

1449cm3/67 koní/109Nm332kg

Cena v US : 708 006,-

Suzuki VL 1500LC

1462cm3/67koní/114Nm302kg

Cena  : 364 900,-

Yamaha XVZ 1300 TF

Royal Star Venture

1294cm3/98koní/123Nm375kg

Cena cca : 577 804,-

 

Text : Generál

   spojení na autora článku

Foto : archiv autora

Zpět na úvod tohoto článku :

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do sekce : nové stroje  

 

 

 
 
Vogi (dkm.cz) 18.01.2005 00:19
Moc hezka motorka!
Generál (cservis.cz) 18.01.2005 00:59
Koli asi bude oficiálně stát u nás
Generál (cservis.cz) 24.01.2005 10:21
Oficiální cena je již určená - doplnil jsem jí do tabulky.
Roman (cservis.cz) 24.01.2005 19:00
no alespoň,že oproti původní cena 1500tourera trochu slevnili.jen a jen kvůli ceně 450tis(tak nějak to bylo)za tourera,jsem skončil u XJR.........ale jhako nmotorka na cestování(i ve dvou)ŠPIČKA!!!
JARDA (ehamnet.cz) 09.04.2006 10:00
Jsou to super masiny a ještě mi tu chybi psani o vulcanu 750.Koupil jsem ji ženě a ráda by o ní věděla víc. dík.J.
Luděk (nextra.cz) 27.04.2006 10:27
Kandiduje na nejkrásnějšího cruisera planety !
Scorpion (gin.cz) 27.04.2006 13:34
TO:JARDA :) toz at jezdi opatrne.
Jarek (iol.cz) 11.10.2008 19:03
Potvrzuji, Luděk má pravdu kandiduje na nejkrásnějšího cruisera planety !
Blafni (bluetone.cz) 30.01.2016 18:54
Pro bukvice dobré .
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser