|
Text k fotům z etapy č.5 :
|
31 - příjezd
do Černé |
34 -
dojezd do cíle předávky |
32 -
předávka |
35 +
36 - benzínová
pumpa Chlum u Třeboně |
33 - cesta
do Chlumu u Třeboně |
trasa
5. etapy
- klikni
zde -
|
|
|
5. etapa
: z Horní Plané do Chlumu u Třebně plán
- 05:10 až 06:55 skutečnost 05:10 až 06:55 / 112km |
|
etapový
jezdci : Jaki; Špion; McFly; Chrami |
|
Na tuto jízdu jsem se opravdu moc těšil, protože při absenci Lahváče jsem
se stal vedoucím jezdcem 5. etapy z Horní Plané do Chlumu u Třeboně. Asi
každý, komu se toto poštěstilo, ví, o čem mluvím. |
S nadšením jsem sledoval nejen počasí, ale každý příspěvek na fóru. Po
krátkém spánku - asi 2hodiny před odjezdem - mne probudil rachot v podobě
silného krupobití a větru, kdy létalo vše včetně větví vzduchem. V tu
chvíli jsem byl úplně zdrcen, ale zároveň odhodlán, že čest vedoucího
jezdce nemohu jen tak hodit za hlavu a musím vyrazit, ať se děje, co se
děje. |
Další rána přišla v podobě SMS od Špiona, s kterým jsem vyrážel z Č.
Budějovic, že není blázen vyrazit v tomto počasí. |
Toto jeho vzplanutí vydrželo pouze jednu SMS a ihned poté byl odjezd
domluven. Asi za půl hoďky byl u nás i s ledvinkou Olinkou. |
Stále jsem koukal na fórum a odjezd jezdců ze 4 etapy nikde. Pokoušel jsem
se dovolat na některé, ale také marně. Ani SMS o odjezdu se ke mně
nedostala, asi vlivem počasí. Usoudili jsme se Špionem, že se i přesto pro
jistotu vydáme na cestu. Asi 15km od místa předávky volal Bobek, že jsou
již s předstihem na místě. |
Následovala rychlá domluva o předávce v Černé v Pošumaví a ještě rychlejší
tempo po mokré silnici. Pak už jen bleskové předání, pár fotek a rychle
zase do sedla. |
Dále mne a Špiona doprovázeli jezdci s předešlé etapy (etap)
McFly
a Chrami. |
Cesta byla
většinou mokrá a mlha nás doprovázela skoro až na místo předávky. |
Místy byla tak velká, že víc než na 3m před motorku vidět nebylo. Plexi a
zrcátka nebyla k použití a tak se jelo na ostro a místy i naslepo. |
Z Nových
Hradů jsme „za odměnu“ ještě absolvovali objížďku a po ujetí celkového
počtu 128km oproti plánovaným 112km jsme dojeli na předávku přesně dle
plánovaného času. |
Zde již čekali nedočkavci další etapy a tak po předání, vyřízení všech
náležitostí, dotankování a příjezdu Vladimíra zahlásil Mirek odjezd. |
Děkuji moc
Generálovi, jezdcům z naší etapy a všem ostatním za krásný zážitek i
v takovém počasí a už se těším na další ročník. |
|
|
|
|
6. etapa
: z Chlumu u Třeboně do Hrušek plán - 07:05 až
10:35 skutečnost 07:05 až 09:50 / 217km |
|
etapový
jezdci : Generál; Vladimír; Pavel; Luban; Kytara (Markeťák) |
|
Bylo již
několikrát a v následujícím vyprávění ještě bude řečeno mnohými -
čtyřiadvacítka má skutečně neopakovatelnou atmosféru která člověka
"pohltí" mnohem dříve nežli se postaví na start "té své" etapy. Přestože
jsem jel všechny ročníky můžu říci, že je to pocit který nezevšední a
vtírá se hluboko pod kůži. |
Poučen z
loňska, vydal jsem se na start letošního ročníku s dostatečnou časovou
rezervou a přestože můj přesun (Bechyně - Chlum u Třeboně) na
"startovní rošt" 6. etapy měřil okolo 70km patřil k nejkratším neboť
Kytara (Markeťák) jel z Prahy a Vladimír dokonce z Brna |
|
Bechyně v 05:10hoď. |
|
Po noci v
níž jsem si stejně jako většina zúčastněných spánku mnoho nedopřál
přicházelo ráno které mnoho optimismu do žil nenalilo (mraky na
fotu vpravo které se jeví jako modré byli ve skutečnosti černější
nežli černé) . Nu což - kdo je připraven není napaden a vzhledem |
|
k tomu že realita
odpovídala ostře sledované předpovědi a také zprávám které se ke mně nesly již od
startu dalo se předpokládat, že přinejmenším přesun na start bude vlivem
přívalových dešťů dost velká klouzačka což se také opravdu potvrdilo a na
mnohých místech k naplavenému štěrku přibyli také silným větrem ulámané
části stromů, listí a kdoví co ještě...... |
Etapa z
Chlumu patří k těm v níž je nezbytné tankovat a proto se může zdát
naplánovaný etapový čas 3hodiny a 30minut na vzdálenost této 217km dlouhé
etapy poměrně snadno splnitelný ovšem tankování v etapě je věc která může
časový limit pořádně zkomplikovat a proto jsem přebírání insignií do naší
etapy maximálně zkrátil a v 07:05 se s buldočím stiskem zakusujeme do
prvních sychravý kilometrů. |
Úvodní část
naší etapy vedoucích sic krásnou Třeboňskou krajinou je skutečně dost
velká klouzačka které značnou měrou přispívají průjezdy lesními úseky
mnohdy po hrázích rybníků vedoucích. |
Vše se jako
mávnutím kouzelného proutku změnilo když jsem na krátko (cca 6km)
najeli na éčkový pro nás však pouze spojovací úsek. Ještě nyní se musím
"pod vousy" usmívat když si představím jak asi bylo jezdcům jedoucím za
mými zády když v Lásenici uviděli značku zakazující odbočení do směru naší
trasy s vyznačeným 49km!!! dlouhým úsekem objížďky přes Jindřichuv Hradec. Jenže
jak jsem psal v úvodu : kdo je připraven - není napaden (den před
startem jsem si celou trasu projel) a tak pouze ve zpětných zrcátkách
sleduji zda všichni odbočili za mnou a nenechali se zviklat úředně
osazenou značkou. Po již zvolna vysychajícím asfaltu se blížíme k Nové
Bystřici před níž je již naprosto "natvrdo" dopravní značkou řešeno že dál
- tedy na Slavonice je silnice zcela neprůjezdná a opět je vyznačena
objížďka na Jindřichuv Hrade. Neprůjezdná, no jak pro koho - že. Hodit si
takto dlouhou objížďku v časově nadupaném itineráři je nereálné a tak se
vydáváme den předem projetou trasou k zimnímu stadionu, mezi zahrádky a
kolem jakési staré opuštěné fabriky vjíždíme touto "myší dírou"
do Albeře (tyto cca 3km vedli po vcelku solidním asfaltu). V dědině
Albeř již vyjíždíme na původně naplánovanou trasu Nová Bystřice /
Slavonice a trasa s již suchým asfaltem začíná nabírat na tempu, které
sice ještě není mílové, ale se začátkem etapy po hrázích CHKO Třeboňského
regionu se srovnat nedá. |
Těsně před
Znojmem je Vladimírův parník na suchu neboť nestačil v Chlumu (kam
přijel na poslední chvíli z důvodů padlého stromu přes cestu)
natankovat. Ovšem to co by bylo pro mnohé těžko řešitelné - řeší Vladimír
s grácií sobě vlastní a tak se od nás odpojuje a znova nás po natankování
dojíždí ještě před obcí Hrušovany nad Jevišovkou kde jsme měli na AGIPu
naplánovanou zastávkou pro napojení koní. |
Dost možná si
někdo řekne - proč jste tedy nenatankovali všichni s Vladimírem? Nemusel
vás dojíždět a vy jste stejně za nějakých 40 km tankovali. Odpověď je
zcela logická - nebylo tam dostatečné množství stojanů a tak by se naše
zastávka nežádoucně protáhla. |
Na Agipu
proběhlo tankování skoro tak rychle jako doplňování paliva při závodech F1
.
Přestože jsem tankoval (hlavně platil neb stojanů bylo na AGIPu dost)
jako první stačil jsem pouze poslat SMS Yoskynovy a zapálenou
Malrboruku dokouřit ani de do poloviny a již jsem viděl posledního z naší
party od kasy vycházet. Rozmařile jsem tedy zašlápl nedopalek Malrborky
(který byl tak královský, že by nejednomu houmesákovy zvlhlo oko lítostí)
a zavelet jsem : do sedel.... |
Od Mikulova
začíná být již asfalt hodně kvalitní (na rozdíl od některých
příhraničních úseků) a také jeho směr se do značné míry
napřimuje takže v tomto úseku udržet mílové tempo není již takový problém. Jóóó - ták, někteří nevíte co to je
mílové tempo? Pokud to budete
chtít mermo mocí vědět nezbude vám nic jiného nežli si o tom přečíst v
jedné starší reportáži z této akce
(alespoň tu část článku kde je popsána první etapa)
- klikni zde - |
Při vzpomínce
na počasí které panovalo ve večerních etapách a dá se říci i při naší
přepravě na start se nechce modrému nad hlavou věřit - ale je to tak.
Finále kilometry naší etapy již zcela zalévá slunko a rodící se skvělé počasí
umocňuje naší euforii při průjezdu cíle v Hruškách kde na nás již čeká Yoskyn kterého na start velmi obětavě (přestože sama nejela a bylo jí
po zdravotní stránce více nežli mizerně) doprovodila Želva. |
Po předání insignie K
1400, zaplnění buly a ujištění se že Yoskyn nepojede do sedmé
etapy sám -
díky Františku, nastalo poslední tentokrát již velmi nepodstatné
rozhodnutí a tím bylo kudy povede naše zpáteční cesta. Kytara (Markeťák)
to vzal s Vladimírem na Brno a mi Jihočeši kterým zbylo v genech cosi
po Švejkovy
jsme to sice nevzali přes Putim ale zvolili jsme - věru pohádkovou -
trasu přes naše jižní sousedy viz. foto vpravo |
|
|
Hodnocení
celé akce nechávám na každém jednom z vás - to mi nepřísluší v každém
případě však musím poděkovat nejen všem jimž jsem měl tu čest stát v čele
šesté etapy a to nejen za naprostou ukázněnost a projevené
nesporně velké kvality jezdeckého umu
|
No a za rok?
Jak jinak - AHOJ v sedlech |
|