V jediné vteřině II...

   vzhledem k tomu, že se blíží nová sezona berte prosím níže ukázanou foto dokumentaci jako zdvižený prst a to nejen k přeceňování vlastních schopností neboť ne vždy je vina na straně motorkáře (jak s oblibou media prezentují), ale velice často mívá nehodu na svědomí i nezodpovědnost ostatních účastníků silničního provozu - jako v tomto případě. Co se vlastně stalo? Paní to poslala z boční ulice přímo před přední

kolo Vetřelce takže náraz byl absolutně nevyhnutelný.

   Jak to dopadlo zachycují hned úvodní fota. Vlastní nehodu zde rozebírat nebudu neboť mi to nepřísluší a k této pouze dodám, že paní neměla zaplacenou zákonnou pojistku (dokonce 4 roky zpětně), takže jí asi bude nějaký čas velmi neveselo. Není to první případ který je na našem WEBu popsán. Jen namátkou  - KLIK -  a také - ZDE - ovšem rozervanou mašinu na dva kusy zde máme poprvé a tak její diagnóze a potažmo uzdravovací kůře budu níže věnovat trochu více fotografií které vesměs nepotřebují bližší vysvětlení. Avšak u některých detailů k fotografiím připojím velice stručný popis, případě je doplním o pár videí.

foto č.3 foto č.4 foto č.5 foto č.6
foto č.7 foto č.8 foto č.9 1. video - klikni -
   Přestože to byla ukrutná rána která rozervala Introše na dva kusy, setrvačností nárazu byla urvaná opěrka viz foto č.5 a přední tlumiče se zohýbaly jako luk viz foto č.7 až 9 kvalitní (z 12mm silného antikora zhotovené) přepákování viz fota č. 4 a č.6 toho zachránilo opravdu hodně - hlavně nohy řidiče a oba boky stroje.

   Ještě v době kdy jsem závodně jezdil motokros bylo pro mne rovnání kluzáků přeních tlumičů "denním chlebíčkem" ovšem takovéto ohnutí viz foto č.8 a video č.1 jsem řešil málo kdy. Přesto se povedlo viz video č.2. Při nárazu se utrhali různé šrouby například viz foto č.10 jejichž zbytky bylo nutné bez poškození závitu odstranit. Mnohokrát tedy i v tomto případě se mi osvědčilo odvrtávání závitu levým vrtákem - viz foto č.11. No a když jsou již tlumiče rozebrané tak by byla velká škoda tohoto nevyužít a tak se při této akci flašky tlumičů vyleštily a opatřili zakončením, které je samostatně popsáno na našem WEBu - klikni pro článek -

2. video - srovnáno foto č.10 foto č.11 foto č.12
foto č.13 foto č.14 foto č.15 foto č.16

   Na fotu č.14 je zachycena sborka dílů, které bylo nutné vyměnit. Osa hlavy (krku) řízení viz foto č.15 dává tušit, že bude nutné osadit novou - tato se však jako díl nedodává (pouze v kompletu se spodními brýlemi a na parstdepotu stojí 19.155,- Kč !!!!)  a tak bylo nutné tuto vyrobit. Samozřejmě, že to odnesli i ložiska tohoto kompletu a tak se při montáži nové osy hlavy řízení  (viz foto č.16) osadili tyto rovněž nové . K této akci - tedy k výměně ložisek hlavy řízení je na našem WEBu rovněž zpracován samostatný článek - klikni zde -

   Dalším němým svědkem ukrutného nárazu je přední kolo. Náraz byl tak silný. že vyrval dráty z hliníkové části náby viz  foto č.17 a č.18. Pokud je již kolo rozpletené tak by byl hřích nevyčistit dráty a niple viz foto č.19 a č.20. No a když byla udělána takto vzorná příprava - můžeme se pustit do zaplétání předního kola na "novo" nábu (slovo novou je v uvozovkách z toho důvodu, že jsem sehnal starší, ale solidní neb originální nová bez ložisek a rozpěrky stojí na parstdepotu 8.537,- Kč což je stejně jako v předešlém případě opět nesmysl).
foto č17 foto č.18 foto č.19 foto č.20
foto č.21 3. video - centrování 4. video - kontrola foto č.22
   Při této akci - tedy zaplétání ráfku na nábu a potažmo centrování jsem opět musel zavzpomínat na svá motokrosová léta, ale dlužno říci, že zde je to vzhledem k počtu drátů (60 ks) a hlavně systému jejich křížení o dost složitější jak u motokrosového kola a tak mi to dalo docela zabrat. Odměnou mi byl pak slova gumaře který konstatoval, že takovéto kolo jsem mu na "obutí" ještě nikdy nepřivezl. Jinak tolerance dle manuálu je u ráfku 2mm a u kotouče 0,2mm. Pokud si však pustíte video č. 3 + č.4 budete vidět, že jsem tuto toleranci nepotřeboval. 
foto č.23 foto č.24 foto č.25 foto č.26
   Olejový chladič + jeho rámeček a jedna olejová hadice dostal také pořádně zahulit viz fota č.22 až č.24 takže je vám asi jasné, že bylo opět nutné sehnat starší neb cena je - cena je - no prostě fúúúúj : 15.737,- Kč + 3.958,- Kč + 4.066,- Kč v kompletu tedy - raději to nebudu sečítat Starší díly, byli za rozumnou cenu, ovšem bylo nutné je částečně zkulturnit. Vlastní složení olejového chladiče je rovněž docela piplačka neb je v něm celá sestava nejrůznějších dorazů, lemovek a těsnění - viz foto č.25. No, ale myslím, že se povedlo - viz foto č.26.
foto č.27 foto č.28 foto č.29 foto č.30
   Při kompletaci bylo nutné některé závity opravit ovšem objevovali se další nerovnosti viz foto č. 29 které bylo nutné vyřešit viz foto č.30 + č.31. To byla ale brnkačka stejně tak jako oprava některých detailů viz foto č. 32 až č.35. Pokud si člověk říká, že jej již nic nepřekvapí většinou je na velkém omylu.
foto č.31 foto č.32 foto č.33 foto č.34
foto č.35 foto č.36 foto č.37 foto č.38
   Takže se volným krokem dostáváme k palubní síti která byla "střižená" v jednom místě viz foto č 36 až č.38. Nu což, říká se : elektřina je přítel nejvěrnější, ta potřese rukou každému - no tak do toho jdu. Takovýto svazek nemůžete sletovat v jednom místě - to by tam vznikla hrozná bambule a tak se musí letovat nadvakrát (každý drát) a maximálně vždy 3 vedle sebe no a samozřejmě každý spoj do tuplované smršťovačky.viz fot č. 40
foto č.39 foto č.40 foto č.41 foto č.42
foto č.43 foto č.44 foto č.45 foto č.46
   Před finální bandáží viz foto č.43 je nutné prověřit správnost všech funkcí - viz foto č. 42. Vnitřní část hrnce paraboly hlavního světla do kterého se později dělá čapí hnízdo je žádoucí ošetřit (natřít) zinkovou barvou viz foto č.44. Takže toliko k el. instalaci a nyní již k věci, která šla mimo mne viz foto č. 45. Suppe jež nejsi jediný kdo do nádrže udělal koulema dvě lochny. Zde je ještě třetí lochna od žaludu - jauvej, jauvej..... to muselo bolet Klempíř se k tomu ale postavil čelem a výsledek je zachycen na fotech č. 46 až 49. No a pak hurá do lakovny viz foto č. 50.
foto č.47 foto č.48 foto č.49 foto č.50
foto č.51 foto č.52 foto č.53 foto č.54
   Vždycky říkám, že pokud se již něco takovéhoto stane pak se mašina musí vrátit na asfalt v lepší kondici nežli jí opouštěla a to hlavně z toho důvodu, aby to majitele přestalo bolet No a tak se při kompletaci ještě osadil nový nosič viz foto č. 51 až č.53 a kočičí oko do blatníku viz foto č 54 + č.55. Konec konců o kočičím oku máme na našem WEBu rovněž zpracovaný samostatný článek - klikni -
foto č.55 foto č.56 foto č.57 foto č.58
foto č.59 foto č.60 foto č.61 foto č.62
   No a určitě není od věci při takto velké sborce odstranit některé výrobní designové prohřešky (neboť v tomto případě kdy je stroj rozebrán se vlastně platí pouze materiál). Jen jako příkladu uvedu krytky matek viz foto č.56 (červená šipka) na risrsetu. Jistě mi dáte za pravdu, že matka na spodku brýlí moc parády nenadělá. Ovšem pokud by jste chtěli krytku osadit musela by se celá palubní síť rozebrat což je časově a finančně docela náročné. Pokud je ale palubní síť rozebrána pak na kabely vedoucí skrz risrsety nastrčit krytku je dílem okamžiku a vše pak lépe lahodí oku viz foto č.57. Takovým dalším prohřeškem jsou zažloutlé výfukové svody, které také moc parády nenadělají viz foto č. 58 + č. 61. Pokud se ale použije Blue JOB viz. foto č. 59 pak se již oko raduje. O tomto chemickém přípravku - tedy Blue JOB, máme na našich stránkách rovněž zpracovaný samostatný článek a tak je zbytečné se zde o této akci více rozepisovat - klikni zde -
synchronizace volnoběhu SinchroMate synchronizace pod zátěží
   Takže mašina je již pohromadě a tak co dál? Vzhledem k tomu, že byla mimo jiné i přervaná plynová lanka tak bude  jisto jistě bude potřeba stroj synchronizovat. O této akci se zde také nebudu rozepisovat neb stejně jako v některých předešlých případech máme o této akci zpracován na našem WEBu rovněž poměrně obsáhlý samostatný článek který se vám načte pokud - kliknete zde -
foto č.63 foto č.64 foto č.65 foto č.66
foto č.67 foto č.68 foto č.69 7. video - KLIKNI -
   No a to je vlastně všechno - jak celá věc dopadla zachycují závěrečné snímky č.63 až č.69. Závěrečné video s číslem 7 je trochu větší. Má objem 25Mb a zvuk je velice žádoucí.
   Co říci v závěru? Snad jen zopakuji slova z úvodu tohoto článku - blíží se nová sezona a tak zde uvedené berte jako zdvižený prst neb dát dohromady mašinu je o moc rychlejší a jednoduší nežli uzdravit lidskou schránku.
   Přeji tedy úspěšný a snad - snad, již brzký start
do nové sezony    
 

 spojení na autora článku
 

   

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do sekce : napsal Život :

 

 

 

       
Roman H. (iol.cz) 14.05.2020 11:02
AHoj...dotaz, proč se rovnalo a nekoupilo se nevé vše, když by to mělo jít na pojistku? Každopádně super práce!Moc díky!
Supp (220.250) 01.06.2020 05:55
Ano jak píšeš Generáel.Ta moje totálka vylezla z dílny v lepším stavu jak před nárazem.For Roman: Generál co šlo narovnal, aby z peněz pojistky viníka zbylo na novoty, které tam před nárazem nebyly.
Standa (uvt.cz) 13.07.2020 10:49
Kdo umí, ten umí.... klobouček !!
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser