|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.3 |
foto č.4 |
foto č.5 |
foto č.6 |
|
|
|
|
foto č.7 |
foto č.8 |
foto č.9 |
1. video - klikni - |
|
|
|
|
|
Přestože
to byla ukrutná rána která rozervala Introše na dva kusy, setrvačností
nárazu byla urvaná opěrka viz foto č.5 a přední tlumiče se zohýbaly jako
luk viz foto č.7 až 9 kvalitní (z 12mm silného antikora
zhotovené) přepákování viz fota č. 4 a č.6 toho zachránilo
opravdu hodně - hlavně nohy řidiče a oba boky stroje. |
Ještě v době kdy jsem
závodně jezdil motokros bylo pro mne rovnání kluzáků přeních tlumičů
"denním chlebíčkem" ovšem takovéto ohnutí viz foto č.8 a video č.1 jsem
řešil málo kdy. Přesto se povedlo viz video č.2. Při nárazu se utrhali
různé šrouby například viz foto č.10 jejichž zbytky bylo nutné bez
poškození závitu odstranit. Mnohokrát tedy i v tomto případě se mi
osvědčilo odvrtávání závitu levým vrtákem - viz foto č.11. No a když
jsou již tlumiče rozebrané tak by byla velká škoda tohoto nevyužít a tak
se při této akci flašky tlumičů vyleštily a opatřili zakončením, které
je samostatně popsáno na našem WEBu
- klikni
pro článek - |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. video - srovnáno |
foto č.10 |
foto č.11 |
foto č.12 |
|
|
|
|
foto č.13 |
foto č.14 |
foto č.15 |
foto č.16 |
|
|
|
|
|
Na fotu č.14 je
zachycena sborka dílů, které bylo nutné vyměnit. Osa hlavy (krku)
řízení viz foto č.15 dává tušit, že bude nutné osadit novou - tato se
však jako díl nedodává (pouze v kompletu se spodními brýlemi a na
parstdepotu stojí 19.155,- Kč !!!!) a tak bylo nutné
tuto vyrobit. Samozřejmě, že to odnesli i ložiska tohoto kompletu a tak
se při montáži nové osy hlavy řízení (viz foto č.16) osadili
tyto rovněž nové . K této akci - tedy k výměně ložisek hlavy řízení je na našem WEBu rovněž zpracován
samostatný článek
-
klikni zde - |
Dalším němým svědkem ukrutného nárazu je
přední kolo. Náraz byl tak silný. že vyrval dráty z hliníkové části náby
viz foto č.17 a č.18. Pokud je již kolo rozpletené tak by byl
hřích nevyčistit dráty a niple viz foto č.19 a č.20. No a když byla
udělána takto vzorná příprava - můžeme se pustit do zaplétání předního
kola na "novo" nábu (slovo novou je v uvozovkách z toho důvodu, že
jsem sehnal starší, ale solidní neb originální nová bez ložisek a
rozpěrky stojí na parstdepotu 8.537,- Kč což je stejně jako v
předešlém případě opět nesmysl). |
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č17 |
foto č.18 |
foto č.19 |
foto č.20 |
|
|
|
|
foto č.21 |
3. video - centrování |
4. video - kontrola |
foto č.22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Při této akci - tedy zaplétání ráfku na
nábu a potažmo centrování jsem opět musel zavzpomínat na svá motokrosová
léta, ale dlužno říci, že zde je to vzhledem k počtu drátů (60 ks)
a hlavně systému jejich křížení o dost složitější jak u motokrosového
kola a tak mi to dalo docela zabrat. Odměnou mi byl pak slova gumaře
který konstatoval, že takovéto kolo jsem mu na "obutí" ještě nikdy
nepřivezl. Jinak tolerance dle manuálu je u ráfku 2mm a u kotouče 0,2mm.
Pokud si však pustíte video č. 3 + č.4 budete vidět, že jsem tuto
toleranci nepotřeboval. |
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.23 |
foto č.24 |
foto č.25 |
foto č.26 |
|
|
|
|
|
Olejový chladič + jeho rámeček a jedna
olejová hadice dostal také pořádně zahulit viz fota č.22 až č.24 takže
je vám asi jasné, že bylo opět nutné sehnat starší neb cena je - cena je
- no prostě fúúúúj : 15.737,- Kč + 3.958,- Kč + 4.066,- Kč v kompletu
tedy - raději to nebudu sečítat
Starší díly, byli za rozumnou cenu, ovšem bylo nutné je částečně zkulturnit. Vlastní složení olejového chladiče
je rovněž docela piplačka neb je v něm celá sestava nejrůznějších
dorazů, lemovek a těsnění - viz foto č.25. No, ale myslím, že se povedlo
- viz foto č.26. |
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.27 |
foto č.28 |
foto č.29 |
foto č.30 |
|
|
|
|
|
Při kompletaci bylo nutné některé závity
opravit ovšem objevovali se další nerovnosti viz foto č. 29 které bylo
nutné vyřešit viz foto č.30 + č.31. To byla ale brnkačka stejně tak jako
oprava některých detailů viz foto č. 32 až č.35. Pokud si člověk říká,
že jej již nic nepřekvapí většinou je na velkém omylu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.31 |
foto č.32 |
foto č.33 |
foto č.34 |
|
|
|
|
foto č.35 |
foto č.36 |
foto č.37 |
foto č.38 |
|
|
|
|
|
|
Takže se volným krokem dostáváme k palubní
síti která byla "střižená" v jednom místě viz foto č 36 až č.38. Nu což,
říká se : elektřina je přítel nejvěrnější, ta potřese rukou
každému - no tak do toho jdu. Takovýto svazek nemůžete sletovat
v jednom místě - to by tam vznikla hrozná bambule a tak se musí letovat
nadvakrát (každý drát) a maximálně vždy 3 vedle sebe no a
samozřejmě každý spoj do tuplované smršťovačky.viz fot č. 40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.39 |
foto č.40 |
foto č.41 |
foto č.42 |
|
|
|
|
foto č.43 |
foto č.44 |
foto č.45 |
foto č.46 |
|
|
|
|
|
|
|
Před finální bandáží viz foto č.43 je
nutné prověřit správnost všech funkcí - viz foto č. 42. Vnitřní část
hrnce paraboly hlavního světla do kterého se později dělá čapí hnízdo je
žádoucí ošetřit (natřít) zinkovou barvou viz foto č.44. Takže toliko k el.
instalaci a nyní již k věci, která šla mimo mne viz foto č. 45. Suppe
jež nejsi jediný kdo do nádrže udělal koulema dvě lochny. Zde je ještě
třetí lochna od žaludu - jauvej, jauvej..... to muselo bolet
Klempíř se k tomu ale postavil čelem a výsledek je zachycen na fotech č.
46 až 49. No a pak hurá do lakovny viz foto č. 50. |
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.47 |
foto č.48 |
foto č.49 |
foto č.50 |
|
|
|
|
foto č.51 |
foto č.52 |
foto č.53 |
foto č.54 |
|
|
|
|
|
Vždycky říkám, že pokud se již něco
takovéhoto stane pak se mašina musí vrátit na asfalt v lepší kondici
nežli jí opouštěla a to hlavně z toho důvodu, aby to majitele přestalo
bolet
No a tak se při kompletaci ještě osadil nový nosič viz foto č. 51 až
č.53 a kočičí oko do blatníku viz foto č 54 + č.55. Konec konců o
kočičím oku máme na našem WEBu rovněž zpracovaný samostatný článek
- klikni -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.55 |
foto č.56 |
foto č.57 |
foto č.58 |
|
|
|
|
foto č.59 |
foto č.60 |
foto č.61 |
foto č.62 |
|
|
|
|
|
No a určitě není od věci při takto velké
sborce odstranit některé výrobní designové prohřešky (neboť v tomto
případě kdy je stroj rozebrán se vlastně platí pouze materiál). Jen jako
příkladu uvedu krytky matek viz foto č.56 (červená šipka) na
risrsetu. Jistě mi dáte za pravdu, že matka na spodku brýlí moc parády
nenadělá. Ovšem pokud by jste chtěli krytku osadit musela by se celá
palubní síť rozebrat což je časově a finančně docela náročné. Pokud je
ale palubní síť rozebrána pak na kabely vedoucí skrz risrsety nastrčit krytku je dílem okamžiku a vše pak lépe lahodí
oku viz foto č.57. Takovým dalším prohřeškem jsou zažloutlé výfukové
svody, které také moc parády nenadělají viz foto č. 58 + č. 61. Pokud se ale
použije Blue JOB viz. foto č. 59 pak se již oko raduje. O tomto
chemickém přípravku - tedy Blue JOB, máme na našich stránkách rovněž
zpracovaný samostatný článek a tak je zbytečné se zde o této akci více
rozepisovat
- klikni zde - |
|
|
|
|
|
|
synchronizace volnoběhu |
SinchroMate |
synchronizace pod zátěží |
|
|
|
|
Takže mašina je již pohromadě a tak co
dál? Vzhledem k tomu, že byla mimo jiné i přervaná plynová lanka tak
bude jisto jistě bude potřeba stroj synchronizovat. O této akci
se zde také nebudu rozepisovat neb stejně jako v některých předešlých
případech máme o této akci zpracován na našem WEBu rovněž poměrně
obsáhlý samostatný článek který se vám načte pokud
- kliknete zde - |
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.63 |
foto č.64 |
foto č.65 |
foto č.66 |
|
|
|
|
foto č.67 |
foto č.68 |
foto č.69 |
7. video - KLIKNI - |
|
|
|
|
|
No a to je vlastně všechno - jak celá věc
dopadla zachycují závěrečné snímky č.63 až č.69. Závěrečné video s
číslem 7 je trochu větší. Má objem 25Mb a zvuk je velice žádoucí. |
Co říci v závěru? Snad jen zopakuji slova z
úvodu tohoto článku - blíží se nová sezona a tak zde uvedené berte jako
zdvižený prst neb dát dohromady mašinu je o moc rychlejší a jednoduší
nežli uzdravit lidskou schránku. |
Přeji tedy úspěšný a snad - snad, již
brzký start |