Standa (paskov.cz) 06.04.2008 19:47
Dobrej článek.
Fafa (upc.cz) 07.04.2008 09:18
jj je to honička bejt jednička
Duňák (iol.cz) 07.04.2008 09:50
Pěkný článek,ale měl bych pár otázek.Mám Kawu VN 15, byl jsem u Kubalíka v Třemešné na synchronizaci a bohatost- tu mi dělal na brzdě s Lambda sondou. Synchro bylo na stejných hodnotách, upravil ho na hodnoty dané výrobcem,přední válec-studenější má otvírat o kousíček dříve. Pak jsme řešili bohatost.(byl jsem tam hlavně kvůli toho,že při ubrání plynu střílí do výfuku a po 200 km mi zmodralo nově pochromované koleno předního válce)Nastavil bohatosti tak,že grafy z lambda sond ukazovaly solidní hodnoty,směs byla správná,všechny ostatní hodnoty taky-průběh krouťáku i výkonu-ale střílí to dál. Říkal, že šroub bohatosti ji ovlivní hlavně při volnoběžných otáčkách a pokud bych chtě snížit bohatost,že bych to asi musel přetryskovat. Tak mám zkusit na obou karburátorech snížit bohatosti postupně o čtvrt otáčky? A neochudím tu směs moc? Dík za rady,čus Duňák
Generál (cservis.cz) 07.04.2008 13:06
To - Duňák : ono je mnohdy lepší zapojit selský rozum nežli drahé přístroje (nemyslím to nikterak ironicky). Praxe z ladění na brzdě je vesměs taková, že ti na tomto aparátu naladí v kraburaci optimální poměr směsi a vytisknou ti krásně uhlazenou výkonovou křivku. Když budeš z tohoto seřízení na brzdě odjíždět bude tě na duši hřát graf který si vytištěný z PC odvážíš v peněžence která ovšem touto akcí "zhubla" o značnou sumu. Většinou však euforie z naladění vezme za své hned při první změně atmosférického tlaku, vlhkosti vzduchu ...... Je třeba si uvědomit co že vlastně na brzdě seřizují. synchronizaci? Nikoli - ta musí být seřízená ještě před tím než na brzdu najedeš. Co tedy? Poměr směsi. Pokud tedy máš karburaci v originálním stavu pak není důvod k návštěvě tohoto zařízení a jestliže stroj střílí je nutné hledat chybu. Nejčastěji !!!! to bývá v netěsností sacího a výfukového systému !!!! Chyba se někdy hledá opravdu složitě, ale pokud jí nenajdeš tak můžeš mít naladěno jak od Stradivariho, ale "plkat" ti to nepřestane. Dalším velkým omylem mnohých je domnění, že šroubkem bohatosti regulují množství benzínu - v opravdu drtivé většině případu to však není pravda. Tímto šroubkem se reguluje množství vzduchu. Co to tedy znamená? Když při ubrání motor střílí a sací i výfukové potrubí je utěsněné musíš tento šroubek povolit - nikoli utáhnout. Ovšem to již pouze opakuji to co je v článku uvedeno.
Duňák (iol.cz) 08.04.2008 08:38
No to je právě to. Na brzdu jsme samozřejmě najeli až po synchronizaci a bohatosti už měl taky udělané. Spíš mě zajímalo,jaký průběh krouťáku to má,kolik je teoretická maximálka a jak to odpovídá údajům výrobce. Tolik k brzdě. Ale střílení: ještě jsem mu včera volal a říkal,že s těmi výfuky co mám(nejsou origo a mají malý odpor)toho moc neudělám,protože jejich nedostatečný odpor dovolí při ubrání plynu únik trochy nespálené směsi a následné dohoření-střílení. A když uberu na bohatosti(jsou tam jehlové karburátory)šroubkem,má to vliv tak do 1/3 otevření klapek,pak už otvírají hlavní jehly a tam,kdybych chtěl snížit bohatost,tak musím snížit jehly-do toho nejdu. Zkusím teda trochu stáhnou bohatost na těch šroubkách a jinak se smířím s tím střílením.Alespoň se každý za mnou otočí když uberu :-). Díkes za odpověď,Duňák
Filip Marauder (nextra.cz) 12.04.2008 21:57
Když ti zmodralo koleno znamená to že je směs příliš chudá (málo benzínu, hodně vzduchu), tudíš hoří při vyšší teplotě. Sřílení do výfuku je taky způsobeno chudou směsí, případně nějakou netěsností kdy se přisává do směsi vzduch a ta se tím zase ochuzuje. Šroub bohatosti je pouze pro volnoběh, tudíž může odstranit střílení při zavření plynu ale modrání výfukových kolen a případnému podpalování ventilů nezabrání, jelikož při jízdě mají na bohatost vliv jehly a velikost hlavních trysek
Duňák (iol.cz) 14.04.2008 13:22
Směs určitě chudá není, protože lambda sondy nelžou. Naopak,byla malinko chudší,takže ji obohatil o půl otáčky a střílí to trochu víc. Ovšem teď je směs správná. Takže to zase stáhnu a nechám to tak.
Radek (magnacartech.com) 21.07.2008 12:29
Zdravím,
mám takovej dotaz.Mám YAMAHU XVS 1100 DRAGSTAR dal jsem tam otevřené koncovky s tlumivkou a po ujetí cca 400 km tak se mi zbarvila jedna koncovka asi tak v půlce do žluta.Nevíte čím by to mohlo být?Není rozhozená směs?
a ještě je normální když se mi motorka zahřeje tak na cca 80-90 stupňů tak je hlasitější motor (cinká).
moc děkuji za odpověď Radek
Martin (upc.cz) 26.09.2008 13:38
to Radek (magnacartech.com) 21.07.2008 12:29: Ta koncovka se ti zbarvila do žluta a bude to zřejmě pokračovat, za:
a) není to kvalitní koncovka a materiál se vypaluje, i když máš dobře seřízený motor na tento typ koncovek
b) není kvalitně seřízen motor na tento typ koncovek a zničíš (vypálíš) i drahé koncovky.
Pozn.: Zbarvování je způsobeno hořením nespáleného benzínu ve výfukovém potrubí, tam kde už by měli být jen výfokové zplodiny, někdy to jde seřidit, někdy ne, dle typu motorky a kvality koncovek (výrobce).
Je to hodně, na příspěvek to rozhodně není. Páčko :)
k-34 (185.28) 09.03.2011 13:37
Hello, whats price of pipes K-34, you send of brasil?
Thanks
Generál (cservis.cz) 09.03.2011 20:48
k-34 information : http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/dily/kit/spojky.php
In Brazil User offline :-(
Mech (iol.cz) 25.07.2011 09:16
čau potřeboval bych poradit ohledně leštění svodu,na jedné straně už jde do zlatova jestli se to dá něčím vyleštit (popřípadě čím) hned bych to koupil,zkoušel jsem silichrom a tím to nejde,předem díky za odpověď
Generál (cservis.cz) 25.07.2011 10:53
To - Mech : silichrome je ti v tomto případě opravdu k ničemu. Možná to s ním tak akorát podřeš páč je dost hrubý. Na zažloutlé svody (kolena) jedině Blue JOB. Zde je článek : http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/blue_job/na_vyfuky.php
karlos (iol.cz) 01.03.2012 21:25
Ahoj potřeboval bych poradit,zde nevíš o někom v okolí Pardubic kdo by seřídil karburátory u Introuše-jak popisuješ v článku.Díky moc za odpověď můj email - karelmnuk@seznam.cz
Generál (cservis.cz) 01.03.2012 21:42
TO - karlos : já jsem z jihu takže o Pardubicku vím tak akorát to, že se tam peče perník, na podzim (pokud se někomu nepovede taxis) tak tam dělaj koňský salám a hrají docela dobrý hokej. O tom, že by tam seřizovali synchro na VS 1400 nevím nic a dokonce ani v Blesku o tom nic nepíší :-))
Ale nyní vážněji : dej prosím tento dotaz do našeho fóra a jistě ti někdo poradí.
P.S. jinak k nám dolu na jih jezdí (a jezdí pravidelně) z daleko odlehlejších koutů a to nejen ČR.......
petr (upcbroadband.cz) 25.10.2013 11:31
dobri den prosim vas můžete mi poradit jak seřídit karburátory na suyuki600rf a k cemu jsou ti stiri budiky s hadičkami prosim napiste mi mejlem na gregopetr@seznam.cz dekuji
karci (t-com.sk) 18.11.2013 21:46
cau problem za studena strielanie do vyfuku az plamene na suzuki vs800 intruder moze niekto poradit? dik
CHOPPER DEDEK (upcbroadband.cz) 22.06.2015 00:45
CUS,MAM DOTAZ NA KARLOSE Z PA.KDE JAK A ZAKOLIK SEHNAL TO SERIZENI.PAC MAM PROBLEM S VZ MAROUDREM 800 rv97.UZ SEM HO MEL U HODNE OPRAVARU A NECO TO STALO,ALE NIC SE NEZMENILO JEDE JEN NA PUL PLYNU A PAK ZACNE SKUBAT PO UBRANI SEROZLETI JAK DAS NA PODROBNEJSI ROZEPSANI TO NENI JE TOHO NAK VYCERO DIK
CHOPPER DEDEK (upcbroadband.cz) 22.06.2015 01:04
PS MUJ EMAIL CHOPPERDEDEK@SEZNAM.CZ NEBO TEL.797708848 JA HLAVA DERAVA DIK ZA INFO OD KOHOKOLIV
CHOPPER DEDEK (upcbroadband.cz) 27.07.2015 19:19
Tak sem tu jak sem slibyl,masu mam doma je po kompletnim servisu v DOLAMOTO ve STEPANOVE u PRELOUCE sinchronizace karbcu,vycisteni ultrazvukem a mraky dalsi prace,ale i takovejch blbustek jako vymena pruzivy ny policajtoj ALE HLAVNE NEKDO KDO NEJEN VEME LOVE ALE ODVEDE PRVOTRIDNI PRACU!!!!KDO MATE PROBLEM S MARAUDREM CI INTROUSEM ZKUSTE TO TAM.ME MASINA JEDE JAK NIKDY.GENERAL JE ODNAS TROCHU Z RUKY.TAK TED Z V.CECH NEMUSITE HLEDAT.CUS
Luděk (iol.cz) 14.02.2016 16:16
Čau lidi mě Marauder za studena chytá jen na jeden válec přední se chytí postupně začne přitakávat a pak se rozjede svíčka je nová ale už černá nevěděl by někdo co stím dík
Stenley (28.149) 08.02.2017 04:24
Čus lidi prosím o info kolik stojí synchronizace karburátorů na VS 600. Díky
NETOPÝR-68 (124.35) 28.05.2017 13:07
Generále pouze pro jistotu posílal jsem ti e-mail a nevím jestli došel. Prosím tě kdyby ne pouze napiš a já pošlu dotaz znovu. Díky moc NETOPÝR-67
Generál (cservis.cz) 02.06.2017 23:26
TO - NETOPÝR-68 : nevím zda jsem četl a již vůbec nevím zda jsem odpověděl ;-) V každém případě kontakt na můj mobil je v ksichtech....
Pavel (hlucinnet.cz) 11.09.2017 18:41
Zdravim.Mám Hondu Shadow vt 750c ještě s karburátory a orig.výfuk,ale má uvniř provrtané skrz přepážky dvě díry. Motorka mi střílí do výfuku při brždění motorem a někdy mi střílí i do vzduch.filtru, když přidám plyn z nízkých otáček. Nevíte někdo co by se s tím dalo dělat? Díky