|
Může se to stát i Vám..... |
|
|
|
|
|
|
Budu Vám vyprávět něco o lidech kteří nemají
svědomí ale, taky o lidech kteří pomohou. |
|
Začnu radostně : býval jsem majitelem
nejkrásnější VT 600C Shadowa avšak okolnostmi donucen jsem jí musel prodat.
Vím, je to strašné, trpěl jsem jak zvíře a dá se říci že to i obrečel (zatím
žádná radost co? nebojte, přijde). Avšak nevydržel jsem to dlouho a má motoduše začala neúnosně strádat. Bylo jediné pomoci, a to zastavit půlku
baráku a jít vybírat novou Mášu. Bylo mi jasné jedno, bude to Honda (měl
jsem už jsem jí a byl na ní spoleh) a bude to VTX 1300S. Nakonec se všechno
povedlo a já měl peníze potřebné k její koupi. Byl to pátek, tuším devátého
září a byl to po dlouhé době naprosto strašlivě deštivý den. Byl jsem
totálně vzteklý, ne však zlostí nýbrž neštěstím, že má již objednaná Máša je
na skladě a k vyzvednutí a já si pro to za***ný počasí pro ni nemůžu dojet.
|
|
|
Asi lehce před půl šestou se mi však zrodil
v hlavě plán a s manželkou jsme vyrazili do Hondy. Předem bych měl říci že
tam mají do šesti a navíc byl pátek kdy chce být každý co nejdříve doma.
Dorazili jsme na místo a ONA tam byla, Krásná naleštěná černá bohyně plná
chromových zbraní o délce ostří 1312 cm-na-tu-sakra-třetí. Jenže jak s ní ke
mě do garáže? A je vám doufám jasné že přes víkend - o víkendu zde totiž
nepracovali - bych to bez ní duševně rozhodně nevydržel. Jak jsem předeslal
měl jsem jakýsi plán. Protože prznit tu krásu první jízdou v takovém nečase
jaký venku byl by bylo na (sebe) vraždu, napadlo mě: co jí takhle nechat
venku pod přístřeškem ještě navíc hlídanou alarmem, kamerovým systémem a kontrolama ochranky přilehlého hotelu náležícího k prodejně, aq já bych si
pro ní hned zítra ráno jak přestane pršet a silnice trochu proschne přijel.
Dohodli jsme se tak a já odložil symptomy duševní nevyrovnanosti na druhý
den a trošku se ředil nekonečným čtením Příručky k použití stále dokola a
dokola... |
Avšak i přes toto jsem byl pro okolí téměř
nesnesitelný, pořád se mi tak honilo hlavou jak jsem blbej že jsem jí tam
nechal a někdo druhý v mé hlavě pořád lamentoval že mě uškrtí vlastníma
rukama jestli tam ráno Máša nebude. Co Vám budu povídal nevyspal jsem se ani
já ani manželka. Na druhý den ráno jsme vyrazili a mě skepse neopouštěla a
jak jsme byli čím dál blíž už jsem duševně viděl že tam motorka není.
Naštěstí zůstalo pouze u duševního vidění a Máša tam byla. Ten šutr co mi
spadl ze srdce by mi určitě zlomil nohu kdyby byl skutečnej. První vlastní
nastartování a sen se začal plnit.
|
První jízda domů do garáže byla něco
nepopsatelného, po té dlouhé době zoufalství bez motorky a po té noci hrůzy
bych to mohl přirovnat snad jen k tomu když je člověk opravdu hodně nemocný
a vzápětí se uzdraví, taková to byla úleva a pocit štěstí. Touto pasáží však
končí to dobré a krásné a začíná noční můra všech motorkářů. Bylo tomu tak
asi týden, mezi tím jsem si vyřídil vše potřebné jako je "registrační
značka" - kdo by čekal něco extra tak je to normální SPZtka, povinný ručení
u Č. pojišťovny a tak podobně. Za tuto dobu jsem s manželkou najel přesně
502 KM. Jak jsem řekl bylo tomu asi tak týden, končil mi pracovní den - bylo
pondělí (takže to bylo vlastně o trošku víc než týden) a já jsem šel
na parking nahodit Mášu, aby se před jízdou zahřála. Celý ten uplynulí týden
jsem se k ní choval jako k miminku, pečlivě řadil nepřetáčel rychlosti, spíš
je jen tak hodně zlehoučka šúroval a na pětku tak maximálně kolem
stovky.Když byla mašinka dobře zahřátá zapnul bundu (ten den bylo docela
chladno tak jsem si vzal svou druhou tzv. nečasovou bundu) a vyrazil na
cestu domů. Mám to domů asi 2,5km. Cesta mi trvala něco přes minutu.
|
Teď máte možnost tipovat, a) ta motorka je
dělo a snad i lítá, nebo za b) cesta rychle skončila a to někde jinde a
|
ne
moc šťastně. Kdo tipoval za "á" ta mě sice moc potěšil, ale neměl pravdu.
|
ilustrační foto |
Po asi jednom kilometru mě srazilo osobní
auto. Silnice to byla dvouproudová v každém směru jízdy a uprostřed vedly
dva směry kolejí pro tramvaje. jedu v levém pruhu a pomalu se chystám
předjet auto v pravém pruhu, najednou si ovšem jeho řidič všimne že míjí
možnost se přes koleje otočit (v oněch místech je totiž možnost přejet
koleje k blízké benzince na druhé straně) a prudce strhává auto přímo na
mně. Brzdy motorky ječí, ale srážce již nejde zabránit a při marné pokusu se
vyhnout narážím do zádi vozidla bokem levé strany motocyklu a jdu k zemi. Poté si pomatuju
jen jak v bolestech klečím na tramvajovém pásu - jak jsem se dostal
|
|
z pod motorky absolutně nevím - tedy jak klečím na tramvajovém
pásu a volám na ono vozidlo které se kolem mně rychle otáčí a ujíždí pryč ať
zastaví. Nezastavil. Ujel. Padl jsem na koleje a nevěděl co, naštěstí
přiběhli mi pomoci lidé z benzínky a podařilo se ji mě dostat alespoň z
tramvajového pásu (kdyby tam v tu chvíli jela tramvaj, už bych nebyl)
a přivolali záchranku. Mě v tu chvíli bylo všechno jedno, motorka nebyla
pojištěná, kdo má čtyřicetpět tisíc ročně na pojistku...Zachránili mě však
alespoň trochu právě ti lidé kteří mi přišli na pomoc z té benzínky a snad i
někdo kdo zastavil, to už si nepomatuju. V každém případě mi byli ochotni
svědčit a dokonce oba měli SPZ vozidla co ujelo.Donekopnečna jim jsem vděčný
i když se to zatím protahuje kvůli neschopnosti policie která i když ví kdo
je majitelem vozidla nedokáže ho donutit aby alespoň přišel k řízení. Hrůza.
Já si zatím vytrpěl měsíc bolesti kvůli
|
zničeným vazům v koleni a trpím slabím citem v levé ruce
a nejspíš mě čeká operace.
|
ilustrační foto |
To že jsem dopadl alespoň takhle, tak za
tenhle zázrak vděčím zejména oné kvalitní a těžké "nečasové" kožené bundě,
skvělým botám s kovovou špičkou - nebýt jich nemám prsty na pravé noze -
rukavicím s teď již totálně obroušenými protektory a samozřejmě přilbě. I
když se takhle Já oblíkám pořád, spousta lidí stále ne, lidi sakra věřte mi,
tohle má ku**a dobrej smysl. Teď ještě trochu toho smutného, motorka mi už
dva měsíce stojí v servisu a nikdo na ní nemůže dělat dokud to neschválí
pojišťovna z povinného ručení viníka a toho policie nemá, protože ujel,
jelikož mám však svědky, mám to jediné co v takových případech má smysl, |
|
policie tak může identifikovat alespoň majitele vozidla
(dle mého názoru je to stejně jeden a ten samej chlápek jako ten co řídil) a
z jeho povinného ručení to snad budu jednou čerpat, dá li bůh. Nedá-li pak
svět přijde o dalšího motorkáře protože já na opravu už nikdy mít nebudu.
Všichni prosím jezděte opatrně a dobře vybaveni a oblečeni, je to investice
doslova "do života". |
|
|
|
PS : muselo to ze mě, tak jsem si alespoň takhle trochu
ulevil. |