|
Blue Job -
přípravek na odstraňování zbarvení
z výfukových svodů |
|
|
|
|
|
Již bych marně lovil ve své
sklerotické hlavě kdy jsem poprvé o tomto přípravku zaslechl
spíše kusou informaci, které jsem nevěnoval přílišnou
pozornosti neboť jak jsem se dozvěděl slouží k odstraňování
oku nelahodícího zbarvení z kolen výfuků a právě kolena byla
vždy tím na čem jsem si dost zakládal což dává tušit, že
nějaké zbarvení natož nehezké u mne nepřicházelo v úvahu. Jak
běžel čas setkával jsem se však s tímto tématem při
nejrůznějších příležitostech čím dál častěji a jednoho dne
jsem při surfování po NETu náhodně narazil na stránku, |
|
|
která byla věnována právě tomuto přípravku.
Ke své smůle jsem si tuto stránku pouze pročetl (nevím co
mě to napadlo neboť v drtivé většině si zajímavé informace
respektive kontakt ukládám). To co jsem se na zmíněných
stránkách dozvěděl potvrzovalo informaci, kterou jsem slyšel
již dříve avšak po pravdě řečeno - příliš jsem tomuto nevěřil
neb jsem si logickou cestou nemohl vysvětlit, jak by mohl
nějaký přípravek vrátit chromu jeho původní barvu.
|
|
Dlužno říci, že jsem
si to ani vysvětlit nemohl neboť jsem v té době neznal
veškeré souvislosti. To že se kolena zbarví (většinou
opravdu nehezky) vlivem špatně seřízené karburace -
což má za následek špatné spalování s dohoříváním směsi až
ve výfukových kolenech, mi bylo jasné již dávno a také
proto jsem na toto seřízení u svého stroje vždy nesmírně
dbal (viz. 2x obrázek. Kolena po 6ti letém provozu
- najeto cca 80.000,- km) a snad i z důvodu, že byla
tím pádek moje |
|
|
kolena OK jsem již po dalších souvislostech
nepátral. S postupem času se ke mně však dostávali stroje,
kterým jejich majitel věnoval skutečně velkou péči, ale málo
naplat - výfukové svody nevábné barvy kazili velice často
celkový dojem. Co naplat, že se karburace seřídila
a byla odstraněna příčina - když důsledek (zabarvené
kolena) zůstal.
|
|
Přesto jsem po Blue Job
dál
nepátral neboť
důvěra, že by nějaký přípravek mohl odstranit toto zbarvení
(vrátit chromu původní barvu) byla velmi malá. To se
však změnilo poté co jsem na toto téma diskutoval v dílně
která se zabývá galvanickým pokovením. Zde mi bylo vysvětleno, že to o čem si většina z nás myslí -
že je zbarvení chromu, není ve skutečnosti nic jiného nežli
difuze kovu (pokusím se tento odborný výraz převést
do srozumitelnější podoby) - podkladní vrstvy pod chromem
(měď a nikl) se dostanou skrze chrom na povrch. Tato podkladní vrstva chromu jenž vlivem
extrémních teplot skrz chrom "provzlíná" -
vytvoří na
|
foto č.
1 |
povrchu výfuků "povlak", který většinou nesprávně chápeme
jako "zbarvení" chromu.
|
|
Po získání této informace jsem si již začal dávat věci
do souvislosti a bylo vše hned o mnoho
jasnější - jinými slovy již jsem si dovedl představit, že
by vhodná "chemikálie" mohla být dobrým
nástrojem ke "svlečení" měděného povlaku - utvořeného na chromu výfukových svodů. |
Začal jsem tedy znovu po
tomto přípravku, který by mohl pomoci pátrat. Jenže smůla.
Za ten čas který od první |
|
návštěvy na těchto stránkách
uplynul se mi jeho název "vykouřil" z hlavy a jediné
na co jsem si pamatoval bylo to, že se jednalo o
název složený z dvou slov z nichž jedno bylo BLUE.
Nu což - řekl jsem si, lepší nekompletní informace
nežli žádná a zadal jsem BLUE do vyhledávače
- google - |
|
Vyhledávač
"vyplivl" stovky adres což se dalo očekávat - ale to
co |
jsem si při zadání názvu
BLUE neuvědomil byl fakt na jakých |
foto č.
2 |
stránkách se toto slovo
objevuje nejčastěji. Lidí zlatí - to bylo na mou
|
foto č. 3 |
|
náturu - doslova a do písmene za trest.
Čekat (podotýkám, že jsem byl v té době ještě připojen
přes klasický modem) v naději, že se po nekonečné době
objeví požadovaná informace a na místo toho se načtou
stránky homoklád.... dělám tedy pokus číslo dva, tři......
po nekonečných více jak čtyřech hodinách (kdy jsem si
od PC odskočil pouze na zvracení) a proklikávání xxx
odkazů na stránky v jejichž obsahu bylo slovo BLUE
(kdy se střídali |
stránky spermohltů se stránkami
řiťopichů) jsem mohl konečně zvolat
- heuréka - |
|
|
Moje zkušenosti s přípravkem BLUE JOB ...
Generál mě
požádal abych dal do kupy pár řádků o zkušenostech, tak tady
jsou. |
Koncem léta jsem zakoupil 14ku
Introše. Samozřejmě parádní viz foto č.4, všechno podle představ, moje
nadšení bylo maximální až….…..až na slušně zažloutlá obě
kolena výfuku viz. foto č. 2 + 3. Všichni to znáte, někomu se to dokonce líbí ale
pro mě to byla nepříjemná věc. |
Ze všeho nejdřív jsem s motkou
zajel do servisu a nechal seřídit (synchrony apod.) |
foto č.
4 |
Na doporučení jsem pak
navštívil prodejnu a servis na motorky značky HD v Praze 8 a
zakoupil tam balení toho zázračného prášku viz foto č.1 za cca. 500,- Když
to člověk otevře, je tam toho prášku fakt poskromnu
a pod
víčkem smotaný hadřík viz foto č.5 (možná speciální, možná ne). Sakra za ty
prachy tam toho mohlo bejt víc…viz foto č.6 |
|
Rada příjemně ochotnýho
prodavače : hadřík navlhčit (spíš víc než míň), nabrat na
něho trochu prášku a pak už jen do zblbnutí kroužit po
zažloutlejch místech, nijak zvlášť netlačit a
nezasahovat do míst, který nejsou postižený.
Hadřík s práškem udržovat pořád navlhčenej a postup opakovat
do úplného vyčištění. Na čištěném místě musí bejt pořád taková
jemná kaše. |
|
Dělal jsem to právě tak, jaký
jsem dostal rady a výsledek se fakt |
foto č. 5 |
dostavil. Jedno koleno mi
trvalo přibližně půl hodiny, trochu od toho |
foto č. 6 |
|
bolej bříška na
prstech ale je to celkem příjemná práce s okamžitým efektem. |
|
|
Spotřeba : vyčistil
jsem obě kolena a určitě jsem nespotřeboval ani půlku z celého
obsahu. |
|
Pomůcky : hrnek vody,
nízkou židličku aby nebolely kolena, radio Beat a pohoda,
tabáček. |
|
Myslím, že víc k tomu není
potřeba psát |
|
|
originální letáček
369kB |
Čus,
|
Chrami |
- klikni zde - |
|
|
Po čištění |
|
Poznámka pod čarou : ta krabička která leží vedle
přípravku Blue Job jsou zápalky, které jsem do záběru umístnil
kvůli lepší představě o velikosti balení - nemá tedy s
vlastním balením nic společného (snad to nikoho nemátlo). |
Jaké si vzít z dnešního článku ponaučení - které je řečeno
mezi řádky? Nežli se spoléhat na tento přípravek je o mnoho
lepší - postarat se o správně seřízený motor a pak by měli být
v pořádku i výfukové svody. Píši záměrně měli být - neboť
"rozhozené" seřízení karburace je pouze jednou (i když
nejčastější) z příčin neefektního zbarvení |
kolen. Nechtěné "zabarvení" výfukové soustavy si velice snadno
"uženeme" i jinak. Například nesprávným používáním sytiče,
zbytečně dlouhým ohříváním stojícího stroje před jízdou atd.
atd...... avšak to je již tématem jiného článku ........
|
|
Po čištění |
|
Dnes představený přípravek Blue Job není zcela jistě
jediný - který lze koupit, avšak vzhledem k jeho poměrně
snadné dostupnosti a vcelku příznivé ceně stojí za zváženou
zda experimentovat s něčím nevyzkoušeným. Pokud
však má někdo z vás osobní zkušenost s jiným přípravkem
obdobných vlastností - velice rád tento článek doplním o
informaci, kterou o něm poskytnete (je však žádoucí doplnit
tuto informaci o fotografie). |
|
V závěru - je docela možné, že jste - stejně jako
Chrami stroj s touto "bolístkou" již pořídili. Jak z jeho
zkušenosti vyplívá pak by měl být tento přípravek dostatečně
účinným nástrojem na nápravu a pjéťo není zase tolik - aby to nestálo za zkoušku. Ovšem může se stát, že
po "svlečení" měděného povlaku zjistíte "vyžilý" chrom (bez lesku s
pavučinou). V takovémto případě již žádný přípravek zcela
jistě nepomůže a nezbývá nežli svody opatřit novým chromem. Je
mi zcela jasné že v tento moment mi budete oponovat neboť
máte informaci že výfuky (všeobecně tedy i kolena)
nechce žádná galvanizovna nově chromovat neboť by si
znečistili lázně. Do značné míry máte pravdu a tato
informace je nejen velmi rozšířená, ale z
|
ilustrační foto |
|
velké části také pravdivá. Jenže pokud
si zjistíte kolik stojí nová originální kolena na
váš stroj (na VS 1400 je to okolo 9.000 za kus) pak
budete hledat i to pověstné stéblo kterého se tonoucí
chytá. |
|
Aktualizace 15.02.2006 |
|
chtěl bych tímto reagovat na článek Blue Job. Nelenil jsem a
veden povinnostmi na K1400 :-)) přesto, že mi nějak zvlášť ty
"zlaté" laufy nedrásají nervy zakoupil jsem Blue Job a zde
jsou mé poznatky. Opravdu v té krabičce je toho přípravku
sakra málo, ale na druhou stranu se toho zas moc nespotřebuje.
Jak uvedl Chrami základ úspěchu spočívá v stále mokré kašičce
a v neúnavném kroužení. Opravdu není nutné ani tlačit, naopak
tlak tady nemá nijak zvláštní výsledný efekt. Před započetím
prací je nutné se obrnit pevnými nervy jelikož zpočátku se
"nic neděje" Po chvíli se dostaví první náznaky rozpouštění
zlatého povlaku a pak už to baví |
|
mnohem víc. To, co je vidět na obrázku je výsledek dvou hodin
kroužení a patlání. Podotýkám, |
Vorel - před a poté |
že
zlaté zabarvení jde řekl bych "velice dobře" ale zamodralá
místa vedou občas až k depresím z nemohoucnosti :-)) I po
těchto zkušenostech se přikláním k názoru, že Blue Job je
hotový zázrak, protože opravdu funguje! Takže všem co to
vyzkoušejí přeji pevné nervy a mnoho sil! |
Zdraví Vorel |
|
|
Aktualizace 06.04.2006 |
|
před |
Ahoj
všichni, |
před |
|
chtěl bych taky sdělit své zkušenosti s
přípravkem Blue Job (zakoupeno u Generála – cena stejná tj
500,-). Veden zkušenostmi svých předskokanů Chramiho a
Vorla jsem se jal čistit zažloutlé výfuky, dbaje jejich
připomínek a rad (vlhký hadřík a hlavně trpělivost). Této
činnosti předcházelo kompletní seřízení u Romana, abych
tuto činnost nemusel provádět každý dva měsíce.
Po vyčištění jsem musel oběma klukům dát za pravdu, protože
to činnost není nijak zvlášť namáhavá. Chce ale fakt
trpělivost a výsledky se dostaví – a to poměrně brzo.
Každý koleno trvalo zhruba půl hoďku. Když je u práce
příjemná rocková muzika docela to baví, i když znám
příjemnější činnosti.
Vše potřebné bylo již řečeno v předchozích příspěvcích. Zmíněný produkt mohu jen
doporučit i přes jeho “slušnou” cenu, páč to fakt funguje
a výsledek potěší oko i přinese hezký pocit u srdíčka. |
|
a poté |
a poté |
|
|
|
Zdraví Luban |
|
|
Aktualizace 28.06.2006 |
|
před |
Ahoj
všichni, |
před |
|
tak jsem využil volné
soboty a dal do leštění výfuků. Myslel jsem že tu bude
horší, opravdu stačí velmi málo nabrat na vlhký hadřík.
Když je hadřík suchý stačí je malinko namočit a nemusí se
přibírat prášek a stále leští. Posílám pár fotek předtím a
po té. Mě nevadí ani tak modrý výfuk, ale měl jsem od soli
vyžrané fleky a ty mne sr...y.................... Uvidíme
jak to bude vypadat až se to znovu vypálí. Tak zatím díky
a přeji hodně zdravých kilometrů. |
|
a poté |
a poté |
|
|
Pavel ze Žamberka |
|
|
A
v úplném závěru - vzal jsem jedno balení na sklad
a tak pokud to má někdo na jih ČR blíže jak na Prahu
8, může se pro tento přípravek u |
mně zastavit. Cena
je zhruba |
|
|
|
Výpis
souvisejících článků |
|
1)
Netůruj |
|
|
stejná - tedy 600,-
|
|
spojení na autora článku |
|
Foto : archiv K1400 |
|
|
|
|
informace o bezplatném
SKYPE
|
volací SKYPE znak : |
k1400cz |
+420 777
812288 |
volání naleznete zde
- klikni - |
|
|
|
|
|
Zpět do článků :
konkrétně |
|
|
|
|
|
|