Blue Job - přípravek na odstraňování zbarvení z výfukových svodů

     Již bych marně lovil ve své sklerotické hlavě kdy jsem poprvé o tomto přípravku zaslechl spíše kusou informaci, které jsem nevěnoval přílišnou pozornosti neboť jak jsem se dozvěděl slouží k odstraňování oku nelahodícího zbarvení z kolen výfuků a právě kolena byla vždy tím na čem jsem si dost zakládal což dává tušit, že nějaké zbarvení natož nehezké u mne nepřicházelo v úvahu. Jak běžel čas setkával jsem se však s tímto tématem při nejrůznějších příležitostech čím dál častěji a jednoho dne jsem při surfování po NETu náhodně narazil na stránku,
která byla věnována právě tomuto přípravku. Ke své smůle jsem si tuto stránku pouze pročetl (nevím co mě to napadlo neboť v drtivé většině si zajímavé informace respektive kontakt ukládám). To co jsem se na zmíněných stránkách dozvěděl potvrzovalo informaci, kterou jsem slyšel již dříve avšak po pravdě řečeno - příliš jsem tomuto nevěřil neb jsem si logickou cestou nemohl vysvětlit, jak by mohl nějaký přípravek vrátit chromu jeho původní barvu.

   Dlužno říci, že jsem si to ani vysvětlit nemohl neboť jsem v té době neznal veškeré souvislosti. To že se kolena zbarví (většinou opravdu nehezky) vlivem špatně seřízené karburace - což má za následek špatné spalování s dohoříváním směsi až ve výfukových kolenech, mi bylo jasné již dávno a také proto jsem na toto seřízení u svého stroje vždy nesmírně dbal (viz. 2x obrázek. Kolena po 6ti letém provozu - najeto cca 80.000,- km) a snad i z důvodu, že byla tím pádek moje

kolena OK jsem již po dalších souvislostech nepátral. S postupem času se ke mně však dostávali stroje, kterým jejich majitel věnoval skutečně velkou péči, ale málo naplat - výfukové svody nevábné barvy kazili velice často celkový dojem. Co naplat, že se karburace seřídila a byla odstraněna příčina - když důsledek (zabarvené kolena) zůstal.
   Přesto jsem po Blue Job dál nepátral neboť důvěra, že by nějaký přípravek mohl odstranit toto zbarvení (vrátit chromu původní barvu) byla velmi malá. To se však změnilo poté co jsem na toto téma diskutoval v dílně která se zabývá galvanickým pokovením. Zde mi bylo vysvětleno, že to o čem si většina z nás myslí - že je zbarvení chromu, není ve skutečnosti nic jiného nežli difuze kovu (pokusím se tento odborný výraz převést do srozumitelnější podoby) - podkladní vrstvy pod chromem (měď a nikl) se dostanou skrze chrom na povrch. Tato podkladní vrstva chromu jenž vlivem extrémních teplot skrz chrom "provzlíná" - vytvoří na

foto č. 1

povrchu výfuků "povlak", který většinou nesprávně chápeme jako "zbarvení" chromu.
   Po získání této informace jsem si již začal dávat věci do souvislosti a bylo vše hned o mnoho jasnější - jinými slovy již jsem si dovedl představit, že by vhodná "chemikálie" mohla být dobrým nástrojem ke "svlečení" měděného povlaku - utvořeného na chromu výfukových svodů.
   Začal jsem tedy znovu po tomto přípravku, který by mohl pomoci pátrat. Jenže smůla. Za ten čas který od první

návštěvy na těchto stránkách uplynul se mi jeho název "vykouřil" z hlavy a jediné na co jsem si pamatoval bylo to, že se jednalo o název složený z dvou slov z nichž jedno bylo BLUE. Nu což - řekl jsem si, lepší nekompletní informace nežli žádná a zadal jsem BLUE do vyhledávače - google -

   Vyhledávač "vyplivl" stovky adres což se dalo očekávat - ale to co
jsem si při zadání názvu  BLUE neuvědomil byl fakt na jakých
foto č. 2 stránkách se toto slovo objevuje nejčastěji. Lidí zlatí - to bylo na mou foto č. 3
náturu - doslova a do písmene za trest. Čekat (podotýkám, že jsem byl v té době ještě připojen přes klasický modem) v naději, že se po nekonečné době objeví požadovaná informace a na místo toho se načtou stránky homoklád.... dělám tedy pokus číslo dva, tři...... po nekonečných více jak čtyřech hodinách (kdy jsem si od PC odskočil pouze na zvracení) a proklikávání xxx odkazů na stránky v jejichž obsahu bylo slovo BLUE (kdy se střídali
stránky spermohltů se stránkami  řiťopichů) jsem mohl konečně zvolat - heuréka -
 
   Moje zkušenosti s přípravkem BLUE JOB ... Generál mě požádal abych dal do kupy pár řádků o zkušenostech, tak tady jsou.
   Koncem léta jsem zakoupil  14ku Introše. Samozřejmě parádní viz foto č.4, všechno podle představ, moje nadšení bylo maximální až….…..až na slušně zažloutlá obě kolena výfuku viz. foto č. 2 + 3. Všichni to znáte, někomu se to dokonce líbí ale pro mě to byla nepříjemná věc.
   Ze všeho nejdřív jsem s motkou zajel do servisu a nechal seřídit (synchrony apod.) foto č. 4
   Na doporučení jsem pak navštívil prodejnu a servis na motorky značky HD v Praze 8 a zakoupil tam balení toho zázračného prášku viz foto č.1 za cca. 500,- Když to člověk otevře, je tam toho prášku fakt poskromnu a pod víčkem smotaný hadřík viz foto č.5 (možná speciální, možná ne). Sakra za ty prachy tam toho mohlo bejt víc…viz foto č.6

     Rada příjemně ochotnýho prodavače : hadřík navlhčit (spíš víc než míň), nabrat na něho trochu prášku a pak už jen do zblbnutí kroužit po zažloutlejch místech, nijak zvlášť netlačit a nezasahovat do míst, který nejsou postižený. Hadřík s práškem udržovat pořád navlhčenej a postup opakovat do úplného vyčištění. Na čištěném  místě musí bejt pořád taková jemná kaše.

   Dělal jsem to právě tak, jaký jsem dostal rady a výsledek se fakt
foto č. 5 dostavil. Jedno koleno mi trvalo přibližně půl hodiny, trochu od toho foto č. 6
 bolej bříška na prstech ale je to celkem příjemná práce s okamžitým efektem.

   Spotřeba : vyčistil jsem obě kolena a určitě jsem nespotřeboval ani půlku z celého obsahu.
   Pomůcky : hrnek vody, nízkou židličku aby nebolely kolena, radio Beat a pohoda, tabáček.
   Myslím, že víc k tomu není potřeba psát

originální letáček 369kB

Čus,

  Chrami

- klikni zde -

 

Po čištění

   Poznámka pod čarou : ta krabička která leží vedle přípravku Blue Job jsou zápalky, které jsem do záběru umístnil kvůli lepší představě o velikosti balení - nemá tedy s vlastním balením nic společného (snad to nikoho nemátlo).
   Jaké si vzít z dnešního článku ponaučení - které je řečeno mezi řádky? Nežli se spoléhat na tento přípravek je o mnoho lepší - postarat se o správně seřízený motor a pak by měli být v pořádku i výfukové svody. Píši záměrně měli být - neboť "rozhozené" seřízení karburace je pouze jednou (i když nejčastější) z příčin neefektního zbarvení
kolen. Nechtěné "zabarvení" výfukové soustavy si velice snadno "uženeme" i jinak. Například nesprávným používáním sytiče, zbytečně dlouhým ohříváním stojícího stroje před jízdou atd. atd...... avšak to je již tématem jiného článku ........
Po čištění
   Dnes představený přípravek Blue Job není zcela jistě jediný - který lze koupit, avšak vzhledem k jeho poměrně snadné dostupnosti a vcelku příznivé ceně stojí za zváženou zda experimentovat s něčím nevyzkoušeným. Pokud však má někdo z vás osobní zkušenost s jiným přípravkem obdobných vlastností - velice rád tento článek doplním o informaci, kterou o něm poskytnete (je však žádoucí doplnit tuto informaci o fotografie).
   V závěru - je docela možné, že jste - stejně jako Chrami stroj s touto "bolístkou" již pořídili. Jak z jeho zkušenosti vyplívá pak by měl být tento přípravek dostatečně účinným nástrojem na nápravu a pjéťo není zase tolik - aby to nestálo za zkoušku. Ovšem může se stát, že po "svlečení" měděného povlaku zjistíte "vyžilý" chrom (bez lesku s pavučinou). V takovémto případě již žádný přípravek zcela jistě nepomůže a nezbývá nežli svody opatřit novým chromem. Je mi zcela jasné že v tento moment mi budete oponovat neboť máte informaci že výfuky (všeobecně tedy i kolena) nechce žádná galvanizovna nově chromovat neboť by si znečistili lázně. Do značné míry máte pravdu  a tato informace je nejen velmi rozšířená, ale z

ilustrační foto

velké části také pravdivá. Jenže pokud si zjistíte kolik stojí  nová originální kolena na váš stroj (na VS 1400 je to okolo 9.000 za kus) pak budete hledat i to pověstné stéblo kterého se tonoucí chytá.
   Aktualizace 15.02.2006
chtěl bych tímto reagovat na článek Blue Job. Nelenil jsem a veden povinnostmi na K1400 :-)) přesto, že mi nějak zvlášť ty "zlaté" laufy nedrásají nervy zakoupil jsem Blue Job a zde jsou mé poznatky. Opravdu v té krabičce je toho přípravku sakra málo, ale na druhou stranu se toho zas moc nespotřebuje. Jak uvedl Chrami základ úspěchu spočívá v stále mokré kašičce a v neúnavném kroužení. Opravdu není nutné ani tlačit, naopak tlak tady nemá nijak zvláštní výsledný efekt. Před započetím prací je nutné se obrnit pevnými nervy jelikož zpočátku se "nic neděje" Po chvíli se dostaví první náznaky rozpouštění zlatého povlaku a pak už to baví

mnohem víc. To, co je vidět na obrázku je výsledek dvou hodin kroužení a patlání. Podotýkám,

Vorel - před a poté

že zlaté zabarvení jde řekl bych "velice dobře" ale zamodralá místa vedou občas až k depresím z nemohoucnosti :-)) I po těchto zkušenostech se přikláním k názoru, že Blue Job je hotový zázrak, protože opravdu funguje! Takže všem co to vyzkoušejí přeji pevné nervy a mnoho sil!

Zdraví Vorel

   Aktualizace 06.04.2006
před Ahoj všichni, před
   chtěl bych taky sdělit své zkušenosti s přípravkem Blue Job (zakoupeno u Generála – cena stejná tj 500,-). Veden zkušenostmi svých předskokanů Chramiho a Vorla jsem se jal čistit zažloutlé výfuky, dbaje jejich připomínek a rad (vlhký hadřík a hlavně trpělivost). Této činnosti předcházelo kompletní seřízení u Romana, abych tuto činnost nemusel provádět každý dva měsíce.
   Po vyčištění jsem musel oběma klukům dát za pravdu, protože to činnost není nijak zvlášť namáhavá. Chce ale fakt trpělivost a výsledky se dostaví – a to poměrně brzo. Každý koleno trvalo zhruba půl hoďku. Když je u práce příjemná rocková muzika docela to baví, i když znám příjemnější činnosti.
   Vše potřebné bylo již řečeno v předchozích příspěvcích. Zmíněný produkt mohu jen doporučit i přes jeho “slušnou” cenu, páč to fakt funguje a výsledek potěší oko i přinese hezký pocit u srdíčka.
a poté a poté

Zdraví  Luban

   Aktualizace 28.06.2006
před Ahoj všichni, před
   tak jsem využil volné soboty a dal do leštění výfuků. Myslel jsem že tu bude horší, opravdu stačí velmi málo nabrat na vlhký hadřík. Když je hadřík suchý stačí je malinko namočit a nemusí se přibírat prášek a stále leští. Posílám pár fotek předtím a po té. Mě nevadí ani tak modrý výfuk, ale měl jsem od soli vyžrané fleky a ty mne sr...y.................... Uvidíme jak to bude vypadat až se to znovu vypálí. Tak zatím díky a přeji hodně zdravých kilometrů.
a poté a poté

Pavel ze Žamberka

 
   A v úplném závěru - vzal jsem jedno balení na sklad a tak pokud to má někdo na jih ČR blíže jak na Prahu 8, může se pro tento přípravek u
mně zastavit. Cena je zhruba

Výpis souvisejících článků

1) Netůruj

stejná - tedy 600,-

 spojení na autora článku
 
Foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

volání naleznete zde - klikni -

 

 

 Zpět do článků : konkrétně  

       
KALLA (mfcr.cz) 08.02.2006 15:15
Tak Blue JOB jsem ještě nezkoušel, ale zkoušel jsem řadu jiných počínaje Nevr Dullem přes naše výrobky. Musím říct, že Nevr Dull je špica, ale ještě větší špica je Autosol, Metal Polisch - čistí a konzervuje VŠECHNY kovy včetně žlutých kolen. Doporučuji !!
KALLA (mfcr.cz) 08.02.2006 15:20
Jo a zapoměl jsem , že je o hodně levnější a je ho třeba na čištění opravdu troška...jinak ho nabízí i Louis
Generál (cservis.net) 08.02.2006 16:50
TO : Kalla - vata Nevr Dull je sice skvělá a používám jí jíž docela dlouho k maximální spokojenosti stejně jako Sonax, ale s těmi koleny co jsou nafocené v článku si neporadí ani náhodou neboť je to na běžné čištění, leštění a konzervaci chromu. Na takto zanedbaný kolena musí být o hodně větší "utrejch" :-) Tamty další co jmenuješ neznám - ale jak jsem psal určitě bude takovýchto přípravků víc. Jednou jsme měli nějaký Německý v tubě (vlastně v takové prťavé jak se dává oční mast). Šlo to s ním docela v pohodě jenže stál skoro litr a za jedny kolena bylo prázdno :-(
Vorel (scnet.cz) 08.02.2006 17:07
Než se přehrabovat nekonečným hledáním na google stačilo to hodit do fóra. Už několik let o tom vím a dokonce znám pár veteránistů, kteří to používají s úspěchem řadu let. Viděl jsem tu práci na vlastní oči a opravdu to funguje :-)) Mimochodem, zabarvená kolena se mi líbí :-))
alovka (vslesy.cz) 08.02.2006 18:00
Stačilo zadat do Google slovní spojení Blue pipes, polish aj., ne jen Blue, to je jasné, že narazíš hlavně na "Modrou ústřici". Doufám, že si tam omylem někde nenechal svůj mejl. To by ti přišli informace o úplně jiných tubách :)) .
Generál (cservis.net) 08.02.2006 18:06
TO : Vorel - to hledání bylo x let zpět jak jsem psal ještě jsem byl přes modem. To že se ti zabarvený kolena líbí je jasné, neboť jsi ještě mladý kluk :-))) Ale věř mi doslova KAŽDÝ kdo je trochu v kurze a vidí takováto kolena je mu hned jasné, že něco není v pořádku..... jinými slovy, že máš mášu po technické stránce v nepořádku, že neumíš "pracovat" se sytičem atd. atd.....
Vorel (scnet.cz) 08.02.2006 20:21
To: Generál - To je jasný, že jsem mladý kluk :-)) A jinak, první co udělám až bude lépe nechám mašinu seřídit, protože má žlutý přechody ze svodů do vejfuků. Takže jasně, že máš pravdu a já po kontrole uvidím jestli bylo něco v nepořádku nebo jestli Germán špatně stroj ovládal. Od začátku se řídím podle Tvého článku "netůruj" a Virážka byla pořád čistá.
Petr Brno (karneval.cz) 09.02.2006 00:25
Co to je za řeči ? Mladý kluk ? Já myslím , že jsme tady mladí všichni , akorát že někdo víc a někdo míň .
Aleš (netbox.cz) 12.06.2006 17:09
Ahoj lidi, to co tady píšete o Blue Job je až neskutečný ale je vidět,že to funguje, můžete mě říct,kde ještě v republice je možný BJ koupit,jsem z Brna a moc se mě do Prahy kvůli jedné malé ale zázračné krabičce nechce. Díkec
Generál (cservis.net) 21.06.2006 20:33
TO : Aleš - mohu ti jej poslat na dobírku. Blue Job stojí 500 a poštovné 85. Stačí když mi pošleš objednávku (pár kousků ještě mám - nezapomeň napsat adresu pro doručení) a do 2-3 dnů to máš doma - bez lítání, telefonování, ježdění po obchodech, ztráty času ..........
Aleš (netbox.cz) 25.06.2006 18:52
TO: Generál - díky moc ale už ho mám.
jurys (skrecon.com) 03.07.2007 09:48
custe lidi... nevite kde bych ten blue job splasil?? aji bych to zkusil jestli to funguje jak rikate bo na to moje koleno uz se neda divat:(
Želva (55.16) 03.07.2007 15:18
To jurys: a čet si ten článek???
jurys (skrecon.com) 05.07.2007 13:13
jj cetl... jaksi sem zapomel pripsat jestli nevite nekde pobliz ostravy:)
trupik16v (starnet.cz) 27.04.2014 21:25
funguje to i na skvrny od čističe ? V myčce mi na to stříkli ten přípravek na kola a mám tam pár svrn pomohlo by mi to ?
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser