|
Uchycení
podtlakovek - montáž na VN 1500 |
04.02.2008 |
|
|
|
|
|
Málo naplat, podtlakové klaxony si získávají čím dále tím více příznivců a většině těch kteří
si je pořídili vyvstává dost zásadní problém : jak je na stroji
uchytit tak, aby ničemu (při ovládání a manipulaci s vlastním
strojem)
nepřekáželi. Navíc vlastní upevnění podtlakových houkaček musí být
nejen dostatečně pevné a odolné vůči chvění ale také by mělo designově
zapadnout do koncepce stroje.. |
|
Vzhledem k tomu, že všeobecné informaci o
podtlakovách (včetně el. zapojení) je na našich stránkách věnován
samostatný, poměrně obsáhlý článek
- klikni zde - budeme
dnes hovořit převážně o konkrétnímu upevnění. |
|
Opět (stejně jako vždy) netvrdím, že
popsané řešení je jediné možné přesto nebo právě proto, že existuje zařazuji
tuto informaci aby někdo zcela zbytečně nevymýšlel obdobu. |
|
|
Zde popsané upevnění je konstruováno pro stroj Kawasaki
VN 1500 a zda nosný prvek podtlakovek viz. foto č.1 půjde
upevnit také na VN 1600 skutečně nevím neb jsem to na daný moment neměl na
čem vyzkoušet. Časem tedy
|
bude tento článek o potřebnou informaci doplněn.
|
|
Ale začněme od začátku. Předně je nutné
najít vhodné místo pro upevnění kompresoru. Jeho umístění by (dle
možností) nemělo být příliš vzdálené od vlastních podtlakovek tedy aby
se nemusela vést příliš dlouhá hadice k trumpetám čímž by přirozeně
docházelo ke ztrátě tlaku (výkonu kompresoru). Kompresor by neměl být
vystaven povětrnostním vlivům (mohl by nasát nejen vodu, ale také
nečistoty) a proto při volbě jeho umístění zohledněte také tyto
požadavky. Pokud se podíváte za chladič VN_ka viz. foto č.2
pak zelená šipka ukazuje na |
výrobcem osazený
avšak zcela neobsazený držák v kterém je otvor o průměru cca 7,5mm. |
foto č.1 |
|
Tento "plonkový" držák je k upevnění kompresoru (po
zvětšení na 8,5mm) naprosto vyhovující. Rovněž tak rozměrově je toto místo
jako by dopředu plánované a tak uchycení kompresoru vhodným profilem bude
pouze otázkou zručnosti (pro ruce je tam místa opravdu málo a chce to
tedy krom již zmíněné zručnosti také chvilku trpělivosti). |
Pokud již máte kompresor upevněn zbývá
vyrobit upevňovací díl viz. foto č.1. Pro jeho výrobu
doporučuji použít 3mm silný antikorový plech se kterým se sice hůře pracuje
(obtížněji se obrábí), ale na druhou stranu tento materiál (díky
své houževnatosti) zaručuje dostatečnou |
foto č.2 |
pevnost a odolnost i vůči chvění které "vyvolávají"
vibrace motoru. |
|
Pro výrobu tohoto dílu zařazuji přesný nákres viz. foto č.3
Vzhledem k tomu, že tiskárna nemusí tento nákres zobrazit v reálné velikosti
doporučuji vytisknuté zkontrolovat a to nejlépe dle rozteče otvorů (těch
kterými se bude tento díl přichytávat na kostru stroje). Pokud rozteč
nesouhlasí upravte si před tiskem úměrně velikost šablony. |
Vzhledem k tomu, že vše ostatní (stran
montáže) je
dostatečně popsáno v již zmíněném článku
- klikni zde - tak pouze
dodám pár drobností a níže zařadím sérii fotografií detailů, po jejímž
shlédnutí by mělo být již vše jasné. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
foto č.3 |
foto č.4 |
foto č.5 |
foto č.6 |
foto č.7 |
|
|
|
|
|
|
A) Vcelku vhodné místem pro uchycení
relátka kompresorů naleznete na pravé straně (vpředu) pod nádrží
(kterou tak jako tak musíte sundat) Nechá se zde využít poměrně
dlouhý šroub kterým je upevněna přední zapalovací cívka.
|
B) Před finální povrchovou úpravou si
udělejte "černou" montáž aby jste se přesvědčili o tom, že pozdější úpravy
tvaru ani uchycení již nebudou potřeba - viz foto č 4
|
C) Plocha držáku podtlakovek je
poměrně velká a tak není od věci tuto vhodným způsobem rozčlenit například
emblémem nebo vypálením určitého motivu - viz foto č 5
. Přirozeně je na každém jednom jakou povrchovou úpravu zvolí ovšem
pokud chcete aby vlastní podtlakovky byli vůči upevňovacím prvkům dominantní
není špatný nápad tyto vylakovat do barvy rámu. Probůh hlavně to ale
nedělejte sprejem z "drogérky". Vhodný je komaxit (stříkání práškových
barev které se dnes provádí v každém větším městě několik fy.) Výsledný
efekt za to určitě stojí. |
D) Nejen při výrobě lícní strany -
viz foto č 5 ale také té rubové - viz foto
č 6 je nutné dbát na štábní kulturu. Tím jsem chtěl
pouze naznačit, že zvěrstva jako je například stažení hadice podtlakovek motexem
příliš parády nenadělá.....
|
F) Pokud máte na stroji osazenou DIN
zásuvku pod zapalovací skříňkou jako je tomu na fotu č 7
(zelená šipka)
dbejte na to aby vám trumpety nezabránili ve volném přístupu k této velice
užitečné zásuvce. Pro informace o montáži DIN zásuvky na stroj
- klikni zde - |
|
Výpis
souvisejících článků |
|
|
1)
Podtlakové houkačky |
2)
Houkačka houká .... |
V příštím
článku si povíme o výměně ložisek |
|
3)
Nabíjení - AKU |
|
v předním kole |