Uchycení podtlakovek - montáž na VN 1500

04.02.2008

   Málo naplat, podtlakové klaxony si získávají čím dále tím více příznivců a většině těch kteří si je pořídili vyvstává dost zásadní problém : jak je na stroji uchytit tak, aby ničemu (při ovládání a manipulaci s vlastním strojem) nepřekáželi. Navíc vlastní upevnění podtlakových houkaček musí být nejen dostatečně pevné a odolné vůči chvění ale také by mělo designově zapadnout do koncepce stroje..
   Vzhledem k tomu, že všeobecné informaci o podtlakovách (včetně el. zapojení) je na našich stránkách věnován samostatný, poměrně obsáhlý článek - klikni zde - budeme dnes hovořit převážně o konkrétnímu upevnění.
   Opět (stejně jako vždy) netvrdím, že popsané řešení je jediné možné přesto nebo právě proto, že existuje zařazuji tuto informaci aby někdo zcela zbytečně nevymýšlel obdobu.
   Zde popsané upevnění je konstruováno pro stroj Kawasaki VN 1500 a zda nosný prvek podtlakovek viz. foto č.1 půjde upevnit také na VN 1600 skutečně nevím neb jsem to na daný moment neměl na čem vyzkoušet. Časem tedy
bude tento článek o potřebnou informaci doplněn.

   Ale začněme od začátku. Předně je nutné najít vhodné místo pro upevnění kompresoru. Jeho umístění by (dle možností) nemělo být příliš vzdálené od vlastních podtlakovek tedy aby se nemusela vést příliš dlouhá hadice k trumpetám čímž by přirozeně docházelo ke ztrátě tlaku (výkonu kompresoru). Kompresor by neměl být vystaven povětrnostním vlivům (mohl by nasát nejen vodu, ale také nečistoty) a proto při volbě jeho umístění zohledněte také tyto požadavky. Pokud se podíváte za chladič VN_ka viz. foto č.2 pak zelená šipka ukazuje na
výrobcem osazený avšak zcela neobsazený držák v kterém je otvor o průměru cca 7,5mm.

foto č.1

Tento "plonkový" držák je k upevnění kompresoru (po zvětšení na 8,5mm) naprosto vyhovující. Rovněž tak rozměrově je toto místo jako by dopředu plánované a tak uchycení kompresoru vhodným profilem bude pouze otázkou zručnosti (pro ruce je tam místa opravdu málo a chce to tedy krom již zmíněné zručnosti také chvilku trpělivosti).
   Pokud již máte kompresor upevněn zbývá vyrobit upevňovací díl viz. foto č.1. Pro jeho výrobu doporučuji použít 3mm silný antikorový plech se kterým se sice hůře pracuje (obtížněji se obrábí), ale na druhou stranu tento materiál (díky své houževnatosti) zaručuje dostatečnou

foto č.2

pevnost a odolnost i vůči chvění které "vyvolávají" vibrace motoru.
   Pro výrobu tohoto dílu zařazuji přesný nákres viz. foto č.3 Vzhledem k tomu, že tiskárna nemusí tento nákres zobrazit v reálné velikosti doporučuji vytisknuté zkontrolovat a to nejlépe dle rozteče otvorů (těch kterými se bude tento díl přichytávat na kostru stroje). Pokud rozteč nesouhlasí upravte si před tiskem úměrně velikost šablony.
   Vzhledem k tomu, že vše ostatní (stran montáže) je dostatečně popsáno v již zmíněném článku - klikni zde - tak pouze dodám pár drobností a níže zařadím sérii fotografií detailů, po jejímž shlédnutí by mělo být již vše jasné.
foto č.3 foto č.4 foto č.5 foto č.6 foto č.7
   A) Vcelku vhodné místem pro uchycení relátka kompresorů naleznete na pravé straně (vpředu) pod nádrží (kterou tak jako tak musíte sundat) Nechá se zde využít poměrně dlouhý šroub kterým je upevněna přední zapalovací cívka.
   B) Před finální povrchovou úpravou si udělejte "černou" montáž aby jste se přesvědčili o tom, že pozdější úpravy tvaru ani uchycení již nebudou potřeba - viz foto č 4
   C) Plocha držáku podtlakovek je poměrně velká a tak není od věci tuto vhodným způsobem rozčlenit například emblémem nebo vypálením určitého motivu - viz foto č 5 . Přirozeně je na každém jednom jakou povrchovou úpravu zvolí ovšem pokud chcete aby vlastní podtlakovky byli vůči upevňovacím prvkům dominantní není špatný nápad tyto vylakovat do barvy rámu. Probůh hlavně to ale nedělejte sprejem z "drogérky". Vhodný je komaxit (stříkání práškových barev které se dnes provádí v každém větším městě několik fy.) Výsledný efekt za to určitě stojí.
   D) Nejen při výrobě lícní strany - viz foto č 5 ale také té rubové - viz foto č 6 je nutné dbát na štábní kulturu. Tím jsem chtěl pouze naznačit, že zvěrstva jako je například stažení hadice podtlakovek motexem příliš parády nenadělá.....
   F) Pokud máte na stroji osazenou DIN zásuvku pod zapalovací skříňkou jako je tomu na fotu č 7 (zelená šipka) dbejte na to aby vám trumpety nezabránili ve volném přístupu k této velice užitečné zásuvce. Pro informace o montáži DIN zásuvky na stroj  - klikni zde -

Výpis souvisejících článků

1) Podtlakové houkačky
2) Houkačka houká ....
   V příštím článku si povíme o výměně ložisek 3) Nabíjení - AKU
v předním kole
 

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

volání naleznete zde - klikni -

 

 

 Zpět do článků : Radíme si ...

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/podtlak/upevneni/na_VN1500.php:93) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/podtlak/upevneni/na_VN1500.php:93) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser