„Inteligenti“ nabíječky OptiMateIII - AccuMate  

 

  přestože a nebo možná právě - protože - na našich stránkách zpracovaný článek o nabíjení akumulátorů je poměrně obsáhlý zařazuji jeho zkrácenou verzi v níž je hovořeno pouze o nabíječkách a jsou zde zodpovězeny otázky které vyplynuli z dříve uvedeného článku o nabíjení.

     Jsem si vědom toho, že i tento článek je poměrně obsáhlý (ono to bohužel u takto složité problematiky jakou je nabíjení akumulátoru ani jinak nejde) a tak jsem pro ty z
  vás kteří neradi čtete dlouhé technické články zpracoval instruktážní video v kterém je velmi názorně ukázáno vše - co je zde v článku popisováno. Video je ve formátu wmv14,2MB a doba přehrání je cca 5min - klikni vpravo.

   Přestože v odborných kruzích velice uznávaná Belgická fy. TecMate (International) S.A. nevyrábí pouze tyto produkty (v její nabídce naleznete ucelenou řadu včetně průmyslových zařízení) lze říci, že do podvědomí široké veřejnosti
se firma dostala hlavně díky nabíječkám OptiMate III a AccuMate  - které patří v zemích EU mezi nejprodávanější. Oblibu a přízeň zákazníků si tyto nabíječky v tak rekordně krátké době od uvedení na trh získali hlavně díky :

   A) univerzálnosti - je možné nabíjet všechny běžně používané typy akumulátorů.
   B) absolutní nenáročnosti na obsluhu a automatické ochraně proti poškození uživatelem.
   C) unikátnímu několika stupňovému nabíjecímu programu, který je řízen zcela automaticky
   D) široké nabídce doplňků pro různé použití.
   E) spolehlivosti, garančním podmínkám a relativně velmi nízké ceně.

Samozřejmě netvrdím, že tyto nabíječky jsou jediné a ty nejsprávnější, které by jste bezpodmínečně měli použít, existují i jiné a v jiných cenových relacích, ale pokud bych použil

příměr k řečenému mohl bych napsat : k moři se od nás nechá dojet i s Trabantem ovšem

foto č.1 - OptiMate III

v Oktávii to bude o mnoho pohodlnější a hlavně bezpečnější. Pojďme si tedy bod po bodu tento výrobek představit

trochu blížeji.
   A) univerzálnost - je možné nabíjet všechny běžně používané typy akumulátorů.
   tyto nabíječky jsou zkonstruovány tak, že s nimi lze nabíjet všechny běžně používané
akumulátory - konkrétně : gelové, olověné „bezúdržbové“, olověné (standardní), jejichž kapacita odpovídá : u OptiMate III - viz.obrázek od 2,5Ah do 32Ah. Běžně a bez problémů - aniž by utrpěla kvalita

nabití lze dobíjet i AKU s větší kapacitou (bude to pouze - dle kapacity - trvat déle). Pokud by však vaše potřeba byla taková, že budete převážně nabíjet 6/12V auto AKU o kapacitě do 75Ah pak je lépe zvolit nabíječku AccuMate viz.obrázek, která pracuje na stejném

foto č.2 - AccuMate

principu, má stejné příslušenství a je prodávána ve stejné cenové hladině.

   B) absolutní nenáročnost na obsluhu a automatická ochrana proti poškození uživatelem.
   nabíječky OptiMate III a AccuMate může obsluhovat skutečně absolutní laik a přestože se vše děje automaticky jste o právě probíhajícím režimu informováni. O připojení do síti 220V informuje zelená dioda (na fotu č.3 pozice 1). Pokud by obsluhující zapojil špatně polaritu nabíječky - to znamená : plus pól na místo mínus pólu, nic se neděje pouze se na displeji nabíječky rozsvítí červená dioda (na fotu č.3 pozice 2) která vás na tuto skutečnost upozorní. V případě, že by obsluhující zkratoval při již zapojené nabíječce (do sítě 220V) navzájem její svorky opět se nic dít nebude neboť nabíječka má funkci potlačení jiskření při zkratu a nabíječka začne plnit svou funkci teprve poté co „pozná“, že je připojena k akumulátoru. Po odpojení svorek z akumulátoru se nabíječka automaticky vypne.

   C - I.) OptiMateIII - unikátní 5-ti stupňový nabíjecí program, řízený zcela automaticky

   jak to funguje a co to pro obsluhujícího obnáší? - vše probíhá zcela automaticky a tak pouze připojte OptiMate III k akumulátoru a 5-ti stupňový program zajistí ostatní : 

   1. Kontrola akumulátoru a jeho oživení - Proběhne test baterie pro případ hlubokého vybití nebo sulfatace. Pokud je to nutné OptiMate III automaticky spustí speciální režim vysokonapěťového oživování (22V) s velice nízkým nemněným proudem, umožňujícím do 2hod. stabilizovat hluboce vybité AKU s napětím na článek kolem 2V (po tuto

dobu svítí oranžová dioda na fotu č.3 pozice 4)

   2. Hlavní stupeň nabíjení, desulfatace - Nabíjí se konstantním proudem 0,6A do okamžiku, kdy je akumulátor plně nabit (po tuto dobu svítí žlutá dioda na fotu č.3 pozice 3)

   3. Stupeň ověřování - 30-ti minutové cykly nabíjení a ověřování garantují, že i velmi zanedbané akumulátory se dostanou do stádia plného nabití. Pokud by to bylo nutné systém by se automaticky vrátil ke stupni hlavního nabíjení. Tyto stupně 2 a 3 se opakují tak dlouho jak
bude zapotřebí k dosažení plnohodnotného nabití akumulátoru.
   4. Test retence napětí - Během 30-ti minut pausy v nabíjení, probíhá monitorování napětí

foto č.3

akumulátoru a vyhodnocení zda je schopen udržet adekvátní stupeň nabití. Zelená kontrolka (na fotu č.1 pozice 5) indikuje, že akumulátor prošel testem a je připraven k provozu zatímco červená (na fotu č.3 pozice 6) kontrolka indikuje, že AKU neprošel testem a není schopen udržet napětí nad úrovní 12V. (Plně nabitý, nepoškozený akumulátor by si měl udržet napětí nejméně 12,5V bez podpory nabíjecího zdroje).  Pozor - pokud nabíjíte akumulátor, který je zapojen v síti stroje (nevyndali jste jej z motocyklu) a rozsvítí li se tato červená dioda - nemusí to notně znamenat poškození akumulátoru. Nabíječka při takovémto nabíjení (v motocyklu) testuje rovněž jeho připojení do sítě kabelového svazku (to-  které je pod stálým zapojením) a stačí aby byl někde přechodový odpor (oxidace konektorů neutažená svorkovnice…..) a nabíječka to vyhodnotí jako chybu (rozsvítí se červená dioda fotu č.3 pozice 6). V takovémto případě vyjměte akumulátor z motocyklu a připojte jej k nabíječce. Pokud se při opětovném nabíjení mimo motocykl rozsvítí zelená dioda, znamená to jediné :  nabíječka našla závadu v kabelovém svazku stroje.

   5. Údržbový / udržovací stupeň - Bez ohledu na výsledek předchozího testu napětí je použito napětí 13,6V a proud do 200mA pro podporu alarmu ve vozidle a ostatní malé odběry. Test retence napětí (stupeň 4) se opakuje každých 30 minut a střídá se s stupněm 5 tak dlouho dokud je nabíječka připojena k akumulátoru. 

   C - II.) AccuMate - vyspělý čtyř stupňový nabíjecí program: (hodnoty v závorkách jsou pro 6V)

   1. Silný nástup - konstantní nabíjení proudem 1,2A po dosažení 14,3V (7,15V)

   2. Vstřebání - napětí je drženo na hodnotě 14,3V (7,1V) dokud neklesne proud pod 200mA

   3. Údržba - průběžné držení napětí na úrovni 13,5V (6,7V) pro dlouhodobou péči o baterii

   4. Interaktivní pohotovost - je monitorováno zda proud přesáhne 200mA nebo napětí klesne pod 13,2V v režimu stupňům 1 nebo 2. V tom případě je spuštěno nabíjení a zabrání se ztrátě nabití z důvodu permanentně připojených spotřebičů jako je alarm nebo zkorodovaný kontakt elektroinstalace. 

Zásadní rozdíl mezi OptiMate III a AccuMate je tedy ve stupni oživení (u OptiMateIII první stupeň). OptiMateIII má v dalších stupních 30-ti minutová testování pro identifikování zda je akumulátor dobrý a nebo špatný. Jinak je proces nabíjení a udržovaní stejný. AccuMate tedy nemá diagnostiku a oživeni (desulfataci) akumulátoru, ale má volitelných 6 resp.12V a lze jej použít pro akumulátory s větší kapacitou, které sice OptiMate III také zvládne avšak trvá to déle.

   D) široká nabídka doplňků pro různé použití

 

   co se týká příslušenství pak lze říci, že nabíječky OptiMate III a AccuMate jsou již v základní verzi pro běžné užívání

plně vybaveny a při zakoupení tohoto kompletu je společně s vlastním přístrojem ve velmi praktickém balení dodáno : cca 2m kabelu zakončeného zástrčkou; svorky s 2,4m kabelem; zásuvka s pryžovým chráničem, pojistkovým pouzdrem a naletovanými očky. Tedy vše jak je vidět na obrázku č.4 (klikni na obrázek vpravo).

   Vzhledem k tomu, že jsou tyto nabíječky skutečně nejprodávanější na trhu EU byli na přání
zákazníka do výroby zařazeny i další užitečné doplňky.

foto č.4

   Kompletní nabídka doplňků k těmto nabíječkám je dostatečně popsána (včetně fotografií a cen) v původním článku a také představena v instruktážním videu. Aby byl tento článek z pozice nabíječek přehlednější vynechám tuto pasáž
s tím, že v konci článku zanechám odkaz na toto příslušenství.
využití : OptiMate III
využití : AccuMate

   E) spolehlivost, garanční podmínky a relativně velmi nízká cena.

   spolehlivost je opravdu zcela excelentní (celkový počet řešených reklamací je nižší než 0,4%) a v době garance (která je 2 roky) se při případné reklamaci neprovádí oprava - ale výměna za nový kus!!! a nálady na poštovné v takovémto případě hradí váš prodejce.

   Ve vztahu k tomu co tyto nabíječky nabízí (viz. body A až E tohoto článku) a jak velký komfort a bezpečnost poskytují obsluze je cena více nežli odpovídající - konkrétně v zemích EU se prodávají za cenu okolo 56,- EURO. V našich obchodech je můžeme zakoupit v cenové relaci do 2.000 Kč

   V závěru :

   jedná se o velice kvalitní a naprosto spolehlivý profi výrobek, který budete velice snadno obsluhovat a po krátkém čase se pro vás stane zcela nepostradatelným. Pokud bych citoval firemní slogan mohl bych napsat (jistě oficiálně podložené tvrzení) že : tuto nabíječku doporučují Honda Motor Europe, Suzuki Deutschland, Kawasaki a mnoho dalších výrobců. Vzhledem k tomu, že u nás jsou podobná prohlášení dosti zprofanovaná bude pro vás možná má vlastní velice dobrá zkušenost a velmi pozitivní reference v nejrůznějších diskusních fórech (nejen na

našich stránkách) větší zárukou nežli stohy takovýchto hesel.
   Aktualizace 21.03.2006
  Nový model OptiMateIII SP

     Je velmi sympatické, že fy. TecMate neusnul na vavřínech a přestože nabíječka OptiMate III jíž je věnována podstatná část tohoto článku nemá ve své kategorii rovnocennou konkurenci - přichází výrobce na trh s její novou modifikací OptiMate III SP viz. foto. Přestože by se dalo vše v čem se nový model od svého předchůdce liší shrnout do dvou vět, které by mohly znít asi následovně : 1) to čeho si uživatel všimne již na balení nového modelu je modernější design a deklarovaná odolnost proti vlhkosti - zmoknutí. 2) vlastní akumulátor zase ocení vyváženější křivku nabíjení řekněme si k této novince několik věcí trochu podrobněji.
     Možná by se spíše nežli - řekněme si - více hodil výraz představme si v přiložených snímcích, neboť větší část toho v čem je nový model skutečně jiný nežli jeho předchůdce by se bez těchto snímků popisovala složitě.
   Jak již bylo naznačeno to čeho si běžný uživatel všimne v první řadě je nový modernější design (porovnání viz. foto č.1) Z mého pohledu se jedná o skutečně dobrý krok ovšem toto již nelze říci o symbolech právě probíhajícího stupně nabíjení (porovnání viz. foto č.2). Opět je to pouze můj názor - ale smajlíci na předešlém typu se mi zdáli více srozumitelní. Ovšem toto je věc která nemá prakticky žádný význam a je dost možné že se symboly (stejně jako u předešlého modelu) budou po určité výrobní sérii měnit. Pokud jsem již u venkovních tvarů nemohu opomenout to - že nový model je co do rozměrů větší !!! Není to o mnoho, ale k tomu aby se vám tento model nevešel do stávajícího nástěnného držáku to bohužel stačí.

foto č.1

   Tolik tedy k vnějším odlišnostem. Konstrukčně nalezneme rozdílů o poznání více. První co nás jako spotřebitele - uživatele zaujme bude již na balení (viz. foto č.3) deklarovaná norma IP 42 Co znamená IPxx? Co je to? Nová norma zachovávající způsob označování stupně krytí písmeny IP spolu se dvěma čísly. První z dvojice čísel za IP #2 označuje : # stupně ochrany před dotykem nebezpečných částí a před vniknutím cizích pevných těles.  Druhé číslo za IP 4# určuje :
# Stupně ochrany proti vniknutí vody. Co v našem konkrétní případě
foto č.2 foto č.3
norma říká pro první číslo za IP 42 tedy čtyřku? Zařízení je chráněno před vniknutím pevných cizích těles o průměru 1mm a větších a před dotykem drátu. Pro druhou číslice za IP 42 v našem případě dvojku? Ochrana
proti kapající vodě ve sklonu 15°

   Jinými slovy a velice laicky řečeno - šroubovák vám do nabíječky nepropadne a pokud by do vnitřní části (skrze chladící otvory v obalu) vniknul vodivý předmět - například odstřižek neizolovaného drátu - kablíku atd. atd... pak by tento neměl způsobit zkrat (poškodit nabíječku). Rovněž by nabíječce (která je položená na zemi) neměl nikterak ublížit lehký byť zahánějící (to říká těch 15° ) déšť.
   Jako další co lze z krabičky (obalu nabíječky) vyčíst je graf vlastního nabíjení. Porovnáme li
jej s grafem předešlého modelu (porovnání viz. foto č.4) bude nám zřejmé, že u nového

foto č.4

modelu je křivka nabíjení vyváženější ovšem v praxi je to něco asi hodně podobného jako když vyjde nový model motocyklu určitého typu a výrobce deklaruje vyváženější výkonovou křivku. Rozdíl na grafu je více nežli patrný ovšem málo který z motorkářů může skutečně seriózně říci že to v praxi poznal. Chtěl jsem tímto příkladem pouze uklidnit (a to zcela oprávněně) majitele
předešlého modelu, že nějaké podstatné gum se neodehrálo.

   Nezbytné rozšíření :
   nabídky doplňků v souvislosti se zvětšením rozměru u modelu SP  : stávající nástěnný držák bude tedy nadále možno použít pro model AccuMate a pro novinku OptiMate III SP je nabízen zcela nový nástěnný a závěsný držák viz. foto č.5 (tento držák a jeho využití je rovněž vidět v ilustračním videu).
   Praktická drobnost :

foto č.5

   mezi ty méně podstatné odlišnosti oproti předcházejícímu modelu je pojistkové pouzdro které je na kabeláži zásuvky s pryžovým pouzdrem (součást základní sady). Nově je tato zásuvka osazena pojistkovým pouzdrem jehož součástí je standardní pojistka viz. foto č.6 která je shodná s těmi jenž jsou použity ve většině pojistkových skříní motocyklů (na
předešlém  modelu byla tato pojistka skleněná což mohlo v určitý moment přivodit problém s její náhradou - výměna za vypálenou)

foto č.6    Jedna zajímavost navíc :

   Jak již bylo řečeno - záruční podmínky poskytované výrobcem jsou velice solidní a to jak pro případného prodejce, ale hlavně pro konečného spotřebitele a v případě reklamace (které skutečně nejsou) se neprovádí oprava - ale výměna za nový kus!!! Jenže málo naplat Český človíček je velice zvídavý tvor a tak je pravděpodobné, že vás bude stejně jako mně velice

zajímat jak vlastně vypadá "řídící jednotka" nabíječky, která toho tolik "umí" a proto jsem se té

foto č.7

kterou používám "podíval na zoubek" a po pravdě řečeno - když jsem nabíječku OptiMate III oddekloval - moc jsem nechápal  a tak jsem udělal alespoň tento snímek viz. foto č.6 a vše opětovně složil s vědomím, že jakýkoli případný problém je skutečně nejlepší svěřit přímo výrobci - který jak již bylo řečeno, to řeší tak - že pošle novou nabíječku.
   V závěru dnešní aktualizace
   Je velice příjemné že výrobce u nové modifikace nabíječky zachoval cenu předešlého modelu tedy 1.785,- Kč. V žádném případě jsem nechtěl a nechci tímto článkem komukoli a jakkoli tyto nabíječky vnucovat. Je na každém jednom pro jakou nabíječku se rozhodne a pokud se rozhodne pak i to kde jí koupí, avšak jestli nechcete nakupovat

v zahraničí nebo na anonymním internetovém obchodě můžete využít mé nabídky a v článku představené objednat dobírkou za zde uvedené ceny (ceny jsou uvedené včetně 19% DPH, ale bez poštovného a protinárazového balení 84 + 21. Poštovné tedy celkem činí : 105,- Kč V případě, že bude hodnota objednávky nad 2.900,- poštovné se neúčtuje). Na zakoupené je k dodávce přiložen : daňový doklad, návod v ČJ a potvrzený záruční list.

e-mail objednávka

klikni na symbol

   Ze zde uvedeného mám kompletní sortiment skladem a tak termín dodání od obdržení vaší objednávky by neměl překročit jeden týden. V objednávce prosím uvádějte kompletní poštovní
adresu (místo doručení) a pro všechny případ (například ověření pravosti objednávky....) také číslo svého mobilního telefonu (děkuji).
   Jsem připraven vám zodpovědět konkrétní dotaz a v takovém případě, že by byl nad rámec mích zkušeností a
znalostí - budu jej konzultovat s techniky výrobního závodu.

   Aktualizace 29.09.2007

 

   S platností od 01.10.2007 dochází k velmi výraznému snížení cen kompletního sortimentu. Pouze příklad : nabíječku OptiMate III SP nyní pořídíte za 1.495,- Aktuální informace nejen o cenách naleznete na odkazu viz. níže

   V úplném závěru zde nechávám ještě slíbený odkaz na na unifikovanou řadu doplňků nabíječek (klikni na kladivo vpravo) ovšem aktuální informace je rovněž na odkazu výše.
   S přáním krátké zimy a úspěšného - bezproblémového
jarního startu
 

- klikni -

 

   spojení na autora článku

Foto : výrobce + archiv K 1400
Video : z originálu výrobce upravil Generál

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do sekce : konkrétně   

 

 
 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/konkretne/nabijecka/optimate_III_SP.php:97) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/konkretne/nabijecka/optimate_III_SP.php:97) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
juju (applet.cz) 09.03.2007 11:06
Máte to tu na hovnooo!!!!!!!!!
Petr Brno (karneval.cz) 11.03.2007 01:27
Jdi jinam debile a polib nám prdel .
Pítrs (vol.cz) 11.03.2007 15:05
Peťo vůbec se s tím volem nezabejvej,až si najde babu tak ho to přejde (možná)
Véna (egap.cz) 13.03.2007 09:58
No, má asi pravdu. O výuce marxismu, erotickejch podnicích a politice to tu fakt není. Natož o způsobech vyměšování a jak si je nejlíp užít. Což mu zcela oprávněně vadí.
Petr (152.39) 04.07.2007 12:32
měl bych dotaz. Ve článku se píše že je možno dobíjet i větší akumulátory ale trochu mě mate ten max.I=1.2A Tzn. že např. autobaterii s 55Ah pokud bude skoro prázdná budu nabíjet teoreticky cca 45 hodin?? chtěl bych to používat jak na motorku tak na auto ale asi si budu muset koupit 2 různé nabíječky
Marek (bluetone.cz) 26.09.2007 18:52
Ahoj, koupil jsem si III Sp, na motorce už je na stálo přidělanej očkama ten kablík na připojení. Myslim že to je vychytaná nabíječka a i když je to jen na motorky tak i za slušnou cenu. Nemám obavy že bych svýho horneta na jaře nenastartoval. Zdar Všem...
Pedro (klamovka.cz) 04.11.2007 12:22
Jo,jo neni to spatny. Zakladni model me stal 28 euro a ne 1.500 kc :-)staci umet pouzivat google :-)
Leo (iol.cz) 17.02.2008 15:15
Vážený pane, nenechte se otrávit výroky puberťáků, kteří nemají o hodně věcech ani tušení. Už několik dní brouzdám po Internetu a hledám něco za náhradu speciální elektroniky do obyt.auta, která je velmi složitá a můj typ už se nevyskytuje.. Ale s podobným výkladem a informacemi jako od Vás jsem se setkal jen jednou. Přeji Vám hodně štěstí a méně primitivů.
mirek (vol.cz) 27.02.2008 15:56
Po třiceti minutách nabíjení žlutá kontrolka začne blikat a po chvíli svítí zelená.Baterie ale není nabitá. Je li chyba v baterii chová se nabíječka správně? Červená konrolka se nerosvítila.Pravděpodobně baterie se není schopna nabít. Díky všem.
Toms (infos.cz) 07.11.2008 10:22
Mirkovi:mně to dělá to samé,ale baterka je ok,tak nevím co je s tou tvojí.Ze začátku svítí oranž než se dostane na tu svoji hladinu nabíjení a pak přeskočí zelená a je to.To samé se stane když ji třeba jen na hoďku odpojíš tak reakce bude ta samá,alespoň u té mojí baterky Varty(gel)za 1500očí.
leoš (upc.cz) 31.12.2008 10:21
poradte,prosim,jak dlouho mam nabijet autobaterii? Dnes rano neslo nastartovat a potrebuji nutne odjet.Dolil jsem cca 2dcl destilky a nabijim nabijeckou.Za jak dlouho budu moci opet normalne nastartovat?Nevim jak je autobaterie stara,ale vypada normalne.Autu je 12let.Je to felicie.Snad je baterka mladsi. Diky Cao L.
jim (fi.cz) 02.01.2009 10:24
bacha ať nepřeteče, dolívá se po částečném nabití až desky pustí vodu, záleží kolik nabíječka dává proudu, zkus za dvě hoďky ale běžně se nabíjí desetinou kapacity baterky tak 10-12 hodin, nejlepší je koupit novou
VESPa. www.hjt.clanw (7.162) 22.04.2009 19:28
Dnes jsem volal autorovi článku, každopádně bych chtěl poděkovat za vstřícnost a ochotu řešit problém, dotaz. Přejim mnoho štastných kilometrů.
Igor (upc.cz) 27.12.2009 11:56
Vloni jsem koupil Optimate3+ a jsem s ní spokojen. jen bych potřeboval pro upřesnění některých věcí český návod. Kdy je baterka nabitá? Když svítí zelené světlo (TEST) nebo když bliká? Předem dík.
Dušan (sloane.cz) 21.04.2010 20:33
Zdravím.Nán otazku.Přemyšlel jsem o nabiječce..Chtěl bych aby uměla nabít jak motorku tak moje auta.Jedno má 12V 55AH a druhá je 12V 75AH.Jakou řadu Optimáte bych si měl pořídit?
Generál (cservis.cz) 21.04.2010 20:45
To - Igor : pokud bliká zelené světlo probíhá *test retence napětí* viz. v původním článku bod č.4. Jestliže zelené světlo svítí AKU je plně nabitý viz. v původním článku bod č.5.
Generál (cservis.cz) 21.04.2010 20:56
To - Dušan : nepíšeš jakou kapacitu má tvůj akumulátor v motocyklu což je také důležité vědět. Dnes již existuje OptiMate_6 která umí AKU a kapacitou 15 až 240 Ah !!! ovšem je cenově podstatně výše položená cca 2.700,- Kč
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser