uzuki - Boulevard M109R

     Hned v úvodu článku bych chtěl upozornit, že v době kdy byl psán bylo o tomto stroji velice málo oficiálních informací a tak berte prosím zde uvedené pouze jako informativní.
     Je více nežli zajímavé, že z oficiálních zdrojů v US se jako první dozvíte, kdy bude ten či onen model uveden na trh a jeho prodejní cenu. Dopátrat se ale jakýchkoli seriózních technických údajů je však práce spíše pro Pinkertonovu agenturu. Inu americký zákazník je svou mentalitou a přístupem k technice zcela jiný nežli jsme mi - díky bohu.
     Z toho co se mi zatím podařilo zjistit se však již nechá udělat sice velmi hrubá, ale přeci jenom představa jaký že bude tento dlouho avizovaný model od Suzuki.
     Kdybych to měl říci jednou větou mohla by znít : nic moc nebo lépe : moc nic pro příznivce stylu chopper & cruiser neboť se jedná spíše o powercruiser. Proč píši slovo spíše
nikoli čistokrevný  powercruiser? Je to z toho důvodu že pokud by měl tento stroj splňovat parametry této kategorie musel by vykazovat skvělou ovladatelnost což u takřka 350kg vážící motyky bude zjevně problém. Ale nepředbíhejme a počkejme si až bude známo vícero technických údajů. Pravdou je, že motor nového Boulevard M109R do 
kategorie chopper & cruiser zařadit nejde ani náhodou, přestože je to konstrukcí véčko.

   Vzali větší vrták :
   přestože byl tento stroj avizován v objemu 105" konečná verze zní 109" Proč k této změně na poslední chvíli došlo lze jen spekulovat - možných variant je mnoho a jednou z nich je ta, že uvedení tohoto modelu přišlo minimálně o 2-3 roky později nežli bylo vzhledem ke konkurenci záhodno a vyjít na trh s novinkou, která za konkurencí pokulhává ve velmi sledovaném parametru - kterým objem bezesporu je - by bylo do značné míry harakiri.
   Motor :

ilustrační foto

   čtyřtaktní kapalinou chlazený DOHC - V-twin 54°.  Vrtáním 112mm a zdvih 90,5mm určuje úctyhodný - avšak vzhledem k existující konkurenci nikterak omračující - objem 1783cm3 (109"). Výkon ani největší kroutící moment není zatím znám ale pokud si dáme již řečené dohromady - tedy že se jedná o silný podčtverec s rozvodem DOHC (dvě vačkové hřídele v hlavě válce) a kompresním poměrem 10,5 : 1 je více nežli jasné, že se bude jednat o agregát který svými parametry a průběhem výkonnostní křivky bude patřit spíše do kategorie "adamitů". Vstřiková jednotka  na místo karburátorů je věcí - která se dnes u novinek bere skoro jako povinnost a tak překvapí snad jen průměr difuzoru, který má opravdu chlapáckých 56mm. Mechanicky - tedy lankem a bovdenem ovládaná spojka je alespoň
z mého pohledu krokem zpět.

   Podvozek :
   nikterak nevybočuje z fádní šedi - jedná se o dvojitý kolébkový ocelový rám v němž je zajímavé snad jen zadní kolo 8,5" x 18 "obuté do 240/40R 18M/C 79V. Přední kolo a jeho "obutí" vykazuje standardní rozměry 3,5" x 18 130/70R 18M/C 63V. Obrácená přední vidlice  o průměru 56mm pracuje ve zdvihu 130mm. Brzdy zřejmě také nikoho neomráčí neboť na dvojici předních 320mm kotoučů jsou osazeny čtyřpístky a na zadním 275mm kotouči pak
dvoupístek. Sedlo je i pro jezdce menších postav vcelku příjemně vysoko : 700mm je ale

ilustrační foto

otázkou - zda to nebude na úkor průchodnosti. Levé rameno zadní kyvné vidlice - která pracuje ve zdvihu 119mm a její centrální jednotka je seřiditelná - ukrývá bezúdržbový kardan. Devatenácti litrová nádrž by měla zaručit poměrně solidní dojezd. Přístrojovka budí dojem jako by byla převzatá z auta, které se prohánělo po Route 66 v době její
největší slávy a s celkovým moderně pojatým designem se doslova "fackuje". Korunu tomu pak dávají doslova "pouťové" kontrolky. Zadní partie bez blatníku zase vyvolává dojem jako by jí konstruktéři "obšlehli" z Hayabusy. Hrozně rád bych se mýlil, ale myslím si, že na výrobu této a podsedadlové části byl použit i stejný materiál - tedy plast. Suchá hmotnost vzhledem k objemu, sportovnímu zaměření a existující konkurenci je skutečně obrovská : 315kg - neboť pokud vezmeme v úvahu plnou nádrž a provozní náplně pak pohotovostní hmotnost bude již hodně blízko 350kg.

   Závěrem :

ilustrační foto

   žádný seriózní závěr zatím udělat nejde neboť neznámého je ještě opravdu hodně. To co však udělat lze - v závěru
dnešního krátkého představení této novinky - je zhodnotit první dojem, ovšem to již musí udělat každý sám. Faktem však zůstává, že v obchodní síti to mít jednoduché nebude neboť konkurence : Rocket III; VTX 1800; V-Road; atd....... je opravdu silná a vzhledem k tomu, že tato novinka nic výjimečného (snad krom výkonu a zadního kola) zřejmě nabude moci nabídnout -  tak při volbě bude podstatnou roli hrát zřejmě cena - která je pro M109R alespoň na US trhu vcelku příznivá : 12.399,- $
uzuki

Boulevard M109R

model 2006

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   112 x 90,5
  Zdvihový objem (cm3)   1783
  Kompresní poměr   10,5 : 1
  Maximální výkon (k/ot./min)   ? / ?
  Točivý moment (Nm/ot./min)   ? / ?
  Plnění válců / škrtící klapky (mm)   vstřikování / 56 !!!
  Typ motoru   V-twin 54°
  Počet dob   4
  Chlazení   Kapalinou
  Rozvod / ventilů na válec   DOHC / 4
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2.460 x 940 x 1.180
  Rozvor (mm)   1.715
  Přední tlumiče / průměr / zdvih (mm)   obrácená  / 46 / 130
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   centrální / 119
  Přední ráfek   3,5" x 18
  Zadní ráfek   8,5" x 18
  Přední pneumatika   130/70R 18M/C 63V
  Zadní pneumatika   240/40R 18M/C 79V
  Přední brzda / průměr (mm)   2x kotouč 310  / 4 pístky
  Zadní brzda / průměr (mm)   kotouč 275  / 2 pístky
  Výška sedla (mm)   700
  Objem nádrže (litrů)   19
  Suchá hmotnost (kg)   315
  Pohotovostní hmotnost (kg)   ?
  Max. rychlost (km/hod)   není uvedena
  Barevné provedení   viz. odkazy níže

černá stříbrná modrofialová

Další potencionální konkurence :

NRX 1800 Rune

1835 cm3 / 119 koní / 167 Nm

Kawasaki VN 2000

2053 cm3 / 103 koní / 177 Nm

Roadliner 1850

1854 cm3 / 100 koní / 168 Nm

Související články :

NRX 1800 Rune

VN 2000

Roadliner 1850

   Poznámka pod čarou :
   Vysvětlení k technickým výrazům ve článku použitých naleznete na tomto odkazu - klikni -
   Jakmile se mi podaří získat další technické informace, kvalitnější fotky případně prodejní cenu v ČR bude tento článek aktualizován.
 

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

   

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do článků : Nové stroje

 

 

 

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/recenze/suzuki/109/boulevard_M109R.php:94) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/recenze/suzuki/109/boulevard_M109R.php:94) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Luděk (nextra.cz) 07.10.2005 09:57
Néni to tak špatný, akorát nesnášim ty přední obludný reflektory /dal bych si tam obligátní knoflík ala H-D/, a samozřejmě "hořické trubičky" místo megafónů...Taky řidítka víc dozadu, sedí na tom jak když chce vrhnout....
ALIEN (upc.cz) 13.07.2008 23:10
Vlastnim tento model a po precteni recenze autora(jestli ji nekde neobsleh) jsem chvilku nabyl dojmu,ze snad je to obycejna motorka,ktera nema nic do see,coz je nesmysl a tak se ptam,kterej kreten tenhle unudenej text o takovam stroji napsal a na cem jezdi...
Generál (cservis.cz) 14.07.2008 22:30
To - ALIEN : Článek je podepsaný a tak nechápu proč se ptáš na věci které jsou zjevné stejně tak jako fakta v textu obsažená....
Fáfa (upc.cz) 15.07.2008 00:26
Aliene, moc rád bych si přečet tvuj článek. bo je fakt, že v době kdy ten pan kretén psal ten článek,tak ty jsi možná ani nevěděl že tahle motorka existuje.takže včil, když už si velkej clap,tak určo napíšeš v čem je ta motka jiná než co předvídal kdysí ten pan kretén co jezdí na uprděnym introši ,sice po zadnim a občas si za jízdy zastřílí ale to je fakt jenom póza pánů kreténů tak tě moc prosim trochu to tu naprav jinak tu nikdo nikdy nebude vo pořádnejch motkách nic vědět
Rider (vol.cz) 16.07.2008 19:49
dobrý článek Generále - dík jsu moudřejší :-)
Véna (egap.cz) 17.07.2008 10:30
No, článek je spíš odhad podle zahraničních materiálů, a proto taky nese pečeť ne vždy dobrého odhadu, nicméně ve své době byl velice napřed. mezitím se jistě už dostal autorovi do ruky a tak by řadu tvrzení poopravil. Skutečnost je taková, že je to trhač asfaltu se 125 silnými koňmi (myslím ve smyslu podloženými krouťákem). ovšem, o tom kam tohle vlastně patří, byl autor v rozpacích a myslím, že i dnes by v nich zůstal. Jeho mladší, ale mohutnější bráška, tedy C 1800, ovšem, to je něco. 352 kilo poctivýho železa. V suchý váze. Snad by Mirečák neco mohl napsat :-) Třeba že je to šmejd a já bych mohl klidně spát. Takhle mě to vždycky, když to uvidím, vzrušuje.
ALIEN (iol.cz) 25.07.2008 16:18
Zas tak zle jsem to cele nemyslel,jen mi to vuci te moroce prislo vylozene nefer :),ale to ze v dobe psani tohoto clanku vlastne nikdo nic moc nevedel o danem modelu, vsechno vysvetluje. P.S. koukam ze to tu zije,tak sem budbu koukat casteji :)
Fáfa (upc.cz) 26.07.2008 16:27
jj příjď a čti, jen je třeba šetřit magorama ,kretenama a tak.jinak je lepší ,pokud máš jiné informace,nebo zkušenosti,dát je k lepšímu.
ALIEN (iol.cz) 19.08.2008 13:29
Tak jsem na tomhle stroji schroupal prvni davku kilometru,musim podotknout ze je to moje prvni motorka.Ovladatelnost vyborna,na to ze to ma 320kg bez naplni.Rozhodne je to lepsi na rizeni nez klasicke choppery, i kdyz to srovnam treba s 600kovim dragstarem.Na miste trosku problem,pokud jsi na asfaltu,da se to popotlacit dopredu i dozadu,pokud tam neni nakej vetsi hump,kdyz je tak se to musi trosku vic rozhejbat a pak to pres to prevalit,asi klasika,to asi znate,pro me je nove vsechno.Na sterku atd je to celkem maso,prakticky s tim bez motoru nehnete.Pri jizde je zant dobre promyslena krivka vykonu,kdyz totiz drzite otacky niz,do 3000-4000,tak je to pianko,ikdyz pianko..kdyz za to zaberete motorka se cela nadlehci a vystreli vpred nehoraznou rychlosti,jenze to co se deje po prekroceni 4000otacek,to uz se neda popsat a je to presne to,co jsem o tohohle svalovce cekal,nekonecny zrychleni,brutalni zatah,je to proste dragster,zadny brblatko.Ovladatelnost v zatackach je vyborna,nemam zadne zkusenosti a presto jsem zatim nemel sebemensi problem neco vytocit,nekam to nahnout a zase rychle vratit zpet.Jeste jsem si neskrtnul stupackama,takze jezdim s velkejma rezervama.Diky za to,ze je tento stroj tak nizkej,bejt nakoplej,jako vsechyn ostatni choppery...no von to vlastne neni choper ze,je to spis cruiser,ale ani tam bych ho nezaradil,pro me je to proste dragster a asi by mu nejlip slusela ctvrtmile....No jdu to zaparkovat,uz to snad vystydlo,pak sem neco pripisu,co bude mit trosku vic hlavu a patu..jen podotykam,ze nejsem zadna hora,vazim 78 kg a presto jem s rizenim OK..
ALIEN (upc.cz) 11.11.2008 13:37
Ten posaz je danej ,,predurcenim" stroje..
Duše (justice.cz) 13.04.2009 11:37
JE TO SKVELA MOTORKA! Jen na ni neni treba nic navesit a predelavat, aby vypadala dobre, proto se Generalovi nehodi do kramu (cti mezi radky). Vsem chopperum na ni ukazuju zada a dela mi to fakt dobre! Jo, a objem opravdu nenahradis :oD...
Jíťa (iol.cz) 17.04.2009 15:09
Je to špičkovej stroj pro ty, kteří mají rádi styl cruiser, ale jsou prostě trochu víc sportovnějc laděný a maj rádi i rychlejší svezení. Motorka má podle všeho dobré jízdní vlastnosti, ale to asi těžko posoudit z pár fotek a údajů na netu... Tenhle stroj byl prostě vývojem pár let dopředu. A tak, když přišel na trh, tak bylo kolem něj dost rozpaků. Dnes, když doba konečně doběhla tento stroj a lidi si zvykli na jeho novinky, tak najednou jdou na dračku a na českých silnicích se jich už hemží spousty. Pochybuju, že to bude tím, že je nevýrazný, nevybočuje, jízdní vlastnost nic moc atd. Jedinou omluvou recenze je tehdejší neznalost a snad i zvyk na K1400 pomlouvat vše, co zrovna nevlastní ten který pisatel...
Duše (starnet.cz) 18.04.2009 10:17
SUPR!!! Jito. A at jsi s nim hodne spokojena!
Véna (egap.cz) 09.07.2009 15:48
Hmm, Duše, prozradím ti malý tajemství. Chopperům ukaziuje záda bez rozdílu výkonů každá novější šestistovka. I tomu tvýmu, tedy pokud se jezdec na tý šestistovce zrovna nefláká. Což není nic novýho, že... :-)) Jíťo, věz, že pomlouvat každou jinou motorku a chválit tu svou jest téměř povinností. Jen se nesmí urážet. Všichni totiž víme, že nejlepší je vždy ta naše. A není li nejlepší, tak je alespoń nejkrásnější nebo nejmilovanější :-) No, nicméně to M 1800 R je mašina pro opravdovský chlapy (ženy) a na silnici je pánem už jen svým vzhledem. tedy, proti větším chopperům ovšem ne tak zcela :-))) My co máme verzi C 1800 víme svý. Ta ladnost, ty barokní tvary, ty balony vzadu :-) a výkon stejnej :-)) A ženskejm se vzadu sedí rozhodně líp :-)
Duše (starnet.cz) 17.07.2009 21:35
Jiste, Veno, ale to sem nepatri. M1800R ma jiste bliz k chopperum a cruiserum nez k sestistovkam, ktere tu zminujes. Nekdo ma rad holky, jinej zase vdolky. Proto ti taky nehodlam brat ladnost baroknich tvaru. Me se ale nelibi. Na pohled je daleko hezci VL 15-tka! Pises, ze ma "C" vykon stejnej, ale to se pletes: 114k pri 6000ot/min a 155Nm pri 3500ot/min, kdezto "M" disponuje 125k pri 6200ot/min a 160Nm pri 3200ot/min. A to se jeste ke vsemu C-cko taha pri slabsich hodnotach vykonu s 44kg navic. To se proste soudruhum z Japonska nepovedlo... :o)))
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser