|
Kit spojky,
výfukové kolena, pancéřky a ovládací páčky.... |
|
|
|
|
|
V dnešním článku si
představíme hned několik zajímavých dílů, které vám ušetří
nejen výraznou částku peněz, ale svým provedením jsou také
přínosem pro funkčnost, životnost a design. Vzhledem k tomu, že
o dnes představovaných dílech je toho na našich stránkách
popsáno poměrně dost - řekněme si pouze zásadní rozdíly tedy v
čem se liší a v čem jsou lepší (představené díly jsou
určeny pro VS 1400 ale obdobné je možné zakoupit i pro
ostatní stroje v našem stylu) |
|
|
|
|
A) kit
spojky
|
|
|
|
|
o problémech spojených se
spojkou a obzvláště se spojkou u
čtrnácty Introše je toho na našich stránkách
řečeno opravdu hodně a tak nemá smysl zde toto téma dále
rozvádět. |
|
|
Jsem opravdu rád, že se na trhu konečně objevil
tento kit
který je navíc za velice příznivou cenu. Z čeho se skládá? Jsou to
1) originální Suzuki lamely a plechy 2) sada
tuningových pružin se zvýšeným přítlakem viz.foto vpravo 3) originální
Suzuki těsnění víka spojky. Tento komplet stojí
7.500,-
včetně DPH což je cena skutečně velice zajímavá neboť
pokud si koupíte u dealera Suzuki lamely - tak pouze za tyto
zaplatíte cca 5.600 a když zvolíte lamely |
|
od druhovýrobce např. Lucase pak jsou to
nejen zcela jistě vyhozené peníze, ale v mnoha případech také
zcela zbytečné trable. |
|
B) výfukové svody
(kolena) |
|
|
|
|
Neefektní zbarvení kolen
svodů výfukových plynů jsme již na našich stránkách také
řešili. Ale co se svody pokud jsou
mechanicky poškozené zatím řečeno nebylo. Nové - tedy
jeden kus stojí u dealera cca 9.000,- což je suma opravdu
nemalá. Pokusy o opravu a přechromování většinou
nedopadnou dobře a pokud i ano pak je to záležitost rovněž
nesmírně nákladná a časově velmi náročná. Tak trochu
uzpůsobenou Nerudovskou otázku "co s ním" nebylo tedy
lehké řešit. V současnosti je možné zakoupit svody od
druhovýrobce které po montáži na stroj při bočním pohledu
nerozeznáte od originálů. Píši záměrně z bočního pohledu
neboť z čela je patrné, že tyto kolena jsou konstrukčně
řešeny jinak nežli originály. U originálů je vkládána
|
|
|
|
|
kompletní trubka do trubky (a pak že hůl do hole
nevrazíš
) zatímco zde vnější obal v části vnitřní
strany chybí. Jedná se tedy o částečně "otevřené" překrytování.
To že díky lepšímu chlazení (částečně otevřené překrytí)
nebude tolik trpět jejich povrchová úprava (chrom) je
myslím jasné, ale jak a zda vůbec se toto odvětrávání
(chlazení) výfukových kolen projeví na chodu motoru
nedokáži odhadnout (byla by to pouze spekulace). Osobně si
ale myslím, že na škodu to v žádném
případě nebude. Zbývá tedy dodat cenu která činí : 7.900,-
včetně DPH Tato cena je samozřejmě za komplet - tedy obě
dvě
kolena + upevňovací příruby (viz přiložené foto).
|
|
C)
náhon tachometru v pancéři.... |
|
|
|
|
|
Již mnohokrát jsem ze zabýval
myšlenkou nahradit vysloveně nehezký a pouťovým dojmem
působící originální náhon tachometru. Řešení se nabízelo v
zakoupení pancéřky odpovídajícího průměru ovšem problém nastal
nejen s jejich kvalitním zakončením, ale hlavně v cenové
dostupnosti neboť meter takovéhoto průměru pancéřky se prodává
v cenové relaci okolo 1.200,- Kč I z tohoto důvodu jsem s
výměnou náhonu stále otálel. Až na upozornění
jsem se dozvěděl, že tento náhon má v nabídce Highway Havk
(jehož jsem smluvní odběratel) a tak tuto informaci
předávám dále neboť se jedná o skutečně velmi propracovaný
díl, který do značné míry také přispěje k vylepšení designu
(čistoty) stroje. Nutné je dodat že tyto náhony jsou
dodávány ve třech délkových dimenzích. A) originální
délka se objednává číslem : 20-0304
|
|
|
B) originální délka + 150 mm
se objednává číslem : 20-0311
C) originální délka +
400 mm se objednává číslem :
20-0318 Cena těchto
náhonů je velice příznivá a dle provedení (délky)
se liší vcelku
nevýrazně - následovně
A) 1.034,- B) 1.100,- C) 1.199,- včetně
DPH. Uvedená objednávková čísla a ceny jsou totožné pro osmičku a čtrnáctku Introše. V nabídce jsou ale i náhony pro
další značky a modely v našem stylu.
|
Příjemnou drobnůstkou
navíc u tohoto náhonu je ochranná průhledná hadička, která
po zafixování v prostoru mezi brýlemi ochrání "hrnec"
přední lampy (proti "proklepání" - poškození chromu). |
|
D)
plynová lanka
(kompletní sada) |
|
|
|
|
O lankách byla již rovněž
-
nejednou řeč a dát plynové lanko
do
pancéře není u Introše zase taková věda. O to více mně
překvapila velmi vysoká katalogová cena - ovšem pouze do
té chvíle nežli jsem jej držel v reálu. Nejedná se totiž
pouze o samostatné plynové lanko v pancéři, ale o komplet
včetně všech upevňovacích a seřizovacích prvků
synchronizace karburátorů. Každý kdo sedlá Introše mi
jistě dá za pravdu že správné seřízení synchronizace
karburátorů je nejen nutností, ale též dost velkou
"alchymií". Rozhození karburace do značné míry
"napomáhají" unavené bovdeny a tak toto kompletní řešení
by mělo do značné míry napomoci tomu, že když si jednou
seřídíte karburaci mělo |
|
|
|
|
by toto seřízení držet podstatně déle -
nežli na vytahaných lankách a "unavených" klasických
bovdenech. Cena tohoto kompletu pro VS 1400 (viz. foto)
není malá : 2.928,- Kč ovšem provedení a hlavně (po
osazení) kvalitní ovládání a možnost snazšího seřízení
karburace vám za to určitě stojí. To co jsem psal u náhonu
tachometrů platí i zde - tedy : v nabídce jsou plynová
lanka pro
další značky a modely v našem stylu. Ceny se zde však
výrazně liší - dle značky a modelu s tím že zde vyobrazené
pro VS 1400 patří k tem nejdražším. Ostatní se pohybují
řádově okolo 1.500,- Pro lepší představu o kvalitě
zpracování uvádím ještě mozaiku složenou z detailů tohoto kompletu
- KLIKNI ZDE - |
|
E)
ovládací páčky
(spojka a přední
brzda) |
|
|
|
|
|
Většinou to každý zná. Stačí
pád stroje na parkovišti a málo kdy to neodnese ovládací
páčka. Vzhledem k tomu, že jsou si tohoto vědomi i obchodníci
tak koupit novou nebývá většinou problém. Ovšem pokud si
půjdete koupit originální musíte počítat s tím, že za jeden
kus zaplatíte 1.000 - 1.500!!! a to je suma která většinu z
nás donutí poohlédnout se po náhražce. Zde však může nastat
problém neboť někteří druhovýdobci dodávají tyto páčky pouze v
"surovém" stavu - páčka je tedy zhotovena z lehká slitina
a je pouze vyleštěná. To jak takováto páčka dokáže zaneřádit -
nebojím se říct až znehodnotit rukavice za které jste mnohdy
zaplatili docela nekřesťanské peníz a jak potom mrzí
"ušetřené" peníze nemusím jistě dalekosáhle zdůrazňovat.
Jestliže tedy kupujete páčku v náhražce měli by jste se vedle
jejího designu (který může být
|
|
|
oproti originálu odlišný)
zajímat hlavně o její povrchovou úpravu. Originální a ty
které jsou skutečně kvalitní mají povrchovou úpravu
řešenou chromem a nejinak je to u páček, které si zde dnes
představujeme. Jedná se opět o výrobek fy. Highway Havk a
troufnu si říci, že se jedná o velmi zdařilý produkt -
který předčí originál.
|
Tyto páčky které mají pro
VS 1400 (rok výroby 90 a výše) objednávkové číslo :
453-108 jsou v místech
úchopu rozšířené takže jejich mačkání je o mnoho
příjemnější a ruka se tak snadno neunaví jako při mačkání
na tenkou páčku jejíž styčná plocha s prsty není ani
poloviční. Pro porovnání uvádím jedno (ne moc zdařilé)
foto
- KLIKNI ZDE - |
Co dodat? Je to opravdu
kvalitní díl, který již nějaký čas k úplné spokojenosti
testuji. Nejen design, povrchová úprava a zpracování, ale i
cena 585,- Kč včetně DPH za komplet (tedy za obě
páčky!!!) je více nežli sympatická
|
To co jsem psal u předchozích
dílů platí i pro ovládací páčky - tedy že v nabídce jsou tyto
atraktivní komplety také pro
další značky a modely
|
v našem stylu
|
|
spojení na autora článku |
|
Foto : archiv K1400 |
|
|
|
|
informace o bezplatném
SKYPE
|
volací SKYPE znak : |
k1400cz |
+420 777
812288 |
volání naleznete zde
- klikni - |
|
|
|
|
|
Zpět do článků :
konkrétně |
|
|
|
|
|
|