Kit spojky, výfukové kolena, pancéřky a ovládací páčky....

     V dnešním článku si představíme hned několik zajímavých dílů, které vám ušetří nejen výraznou částku peněz, ale svým provedením jsou také přínosem pro funkčnost, životnost a design. Vzhledem k tomu, že o dnes představovaných dílech je toho na našich stránkách popsáno poměrně dost - řekněme si pouze zásadní rozdíly tedy v čem se liší a v čem jsou lepší (představené díly jsou určeny pro VS 1400 ale obdobné je možné zakoupit i pro ostatní stroje v našem stylu)
     A) kit spojky
     o problémech spojených se spojkou a obzvláště se spojkou u čtrnácty Introše je toho na našich stránkách řečeno opravdu hodně a tak nemá smysl zde toto téma dále rozvádět.
   Jsem opravdu rád, že se na trhu konečně objevil tento kit který je navíc za velice příznivou cenu. Z čeho se skládá? Jsou to 1) originální Suzuki lamely a plechy 2) sada tuningových pružin se zvýšeným přítlakem viz.foto vpravo 3) originální Suzuki těsnění víka spojky.  Tento komplet stojí 7.500,- včetně DPH což je cena skutečně velice zajímavá neboť pokud si koupíte u dealera Suzuki lamely - tak pouze za tyto zaplatíte cca 5.600 a když zvolíte lamely

od druhovýrobce např. Lucase pak jsou to nejen zcela jistě vyhozené peníze, ale v mnoha případech také zcela zbytečné trable.
   B) výfukové svody (kolena)  

   Neefektní zbarvení kolen svodů výfukových plynů jsme již na našich stránkách také řešili.  Ale co se svody pokud jsou mechanicky poškozené zatím řečeno nebylo. Nové - tedy jeden kus stojí u dealera cca 9.000,- což je suma opravdu nemalá. Pokusy o opravu a přechromování většinou nedopadnou dobře a pokud i ano pak je to záležitost rovněž nesmírně nákladná a časově velmi náročná. Tak trochu uzpůsobenou Nerudovskou otázku "co s ním" nebylo tedy lehké řešit. V současnosti je možné zakoupit svody od druhovýrobce které po montáži na stroj při bočním pohledu nerozeznáte od originálů. Píši záměrně z bočního pohledu neboť z čela je patrné, že tyto kolena jsou konstrukčně řešeny jinak nežli originály. U originálů je vkládána  
kompletní trubka do trubky (a pak že hůl do hole nevrazíš ) zatímco zde vnější obal v části vnitřní strany chybí. Jedná se tedy o částečně "otevřené" překrytování. To že díky lepšímu chlazení (částečně otevřené překrytí) nebude tolik trpět jejich povrchová úprava (chrom) je myslím jasné, ale jak a zda vůbec se toto odvětrávání (chlazení) výfukových kolen projeví  na chodu motoru nedokáži odhadnout (byla by to pouze spekulace). Osobně si ale myslím, že na škodu to v žádném případě nebude. Zbývá tedy dodat cenu která činí : 7.900,- včetně DPH Tato cena je samozřejmě za  komplet - tedy obě dvě kolena + upevňovací příruby (viz přiložené foto).
   C) náhon tachometru v pancéři....

     Již mnohokrát jsem ze zabýval myšlenkou nahradit vysloveně nehezký a pouťovým dojmem působící originální náhon tachometru. Řešení se nabízelo v zakoupení pancéřky odpovídajícího průměru ovšem problém nastal nejen s jejich kvalitním zakončením, ale hlavně v cenové dostupnosti neboť meter takovéhoto průměru pancéřky se prodává v cenové relaci okolo 1.200,- Kč I z tohoto důvodu jsem s výměnou náhonu stále otálel. Až na upozornění jsem se dozvěděl, že tento náhon má v nabídce Highway Havk (jehož jsem smluvní odběratel) a tak tuto informaci předávám dále neboť se jedná o skutečně velmi propracovaný díl, který do značné míry také přispěje k vylepšení designu (čistoty) stroje. Nutné je dodat že tyto náhony jsou dodávány ve třech délkových dimenzích.
A) originální délka se objednává číslem : 20-0304
B) originální délka + 150 mm se objednává číslem : 20-0311 C) originální délka + 400 mm se objednává číslem :
20-0318 Cena těchto náhonů je velice příznivá a dle provedení  (délky) se liší vcelku nevýrazně - následovně
A) 1.034,- B) 1.100,- C) 1.199,- včetně DPH. Uvedená objednávková čísla a ceny jsou totožné pro osmičku a čtrnáctku Introše. V nabídce jsou ale i náhony pro další značky a modely v našem stylu.
   Příjemnou drobnůstkou navíc u tohoto náhonu je ochranná průhledná hadička, která po zafixování v prostoru mezi brýlemi ochrání "hrnec" přední lampy (proti "proklepání" - poškození chromu).
   D) plynová lanka (kompletní sada)  

   O lankách byla již rovněž - nejednou řeč a dát plynové lanko do pancéře není u Introše zase taková věda. O to více mně překvapila velmi vysoká katalogová cena - ovšem pouze do té chvíle nežli jsem jej držel v reálu. Nejedná se totiž pouze o samostatné plynové lanko v pancéři, ale o komplet včetně všech upevňovacích a seřizovacích prvků synchronizace karburátorů. Každý kdo sedlá Introše mi jistě dá za pravdu že správné seřízení synchronizace karburátorů je nejen nutností, ale též dost velkou "alchymií". Rozhození karburace do značné míry "napomáhají" unavené bovdeny a tak toto kompletní řešení by mělo do značné míry napomoci tomu, že když si jednou seřídíte karburaci mělo  
by toto seřízení držet podstatně déle - nežli na vytahaných lankách a "unavených" klasických bovdenech. Cena tohoto kompletu pro VS 1400 (viz. foto) není malá : 2.928,- Kč ovšem provedení a hlavně (po osazení) kvalitní ovládání a možnost snazšího seřízení karburace vám za to určitě stojí. To co jsem psal u náhonu tachometrů platí i zde - tedy : v nabídce jsou plynová lanka pro další značky a modely v našem stylu. Ceny se zde však výrazně liší - dle značky a modelu s tím že zde vyobrazené pro VS 1400 patří k tem nejdražším. Ostatní se pohybují řádově okolo 1.500,-  Pro lepší představu o kvalitě zpracování uvádím ještě mozaiku složenou z detailů tohoto kompletu - KLIKNI ZDE -
   E) ovládací páčky (spojka a přední brzda)

     Většinou to každý zná. Stačí pád stroje na parkovišti a málo kdy to neodnese ovládací páčka. Vzhledem k tomu, že jsou si tohoto vědomi i obchodníci tak koupit novou nebývá většinou problém. Ovšem pokud si půjdete koupit originální musíte počítat s tím, že za jeden kus zaplatíte 1.000 - 1.500!!! a to je suma která většinu z nás donutí poohlédnout se po náhražce. Zde však může nastat problém neboť někteří druhovýdobci dodávají tyto páčky pouze v "surovém" stavu - páčka je tedy zhotovena z lehká slitina a je pouze vyleštěná. To jak takováto páčka dokáže zaneřádit - nebojím se říct až znehodnotit rukavice za které jste mnohdy zaplatili docela nekřesťanské peníz a jak potom mrzí "ušetřené" peníze nemusím jistě dalekosáhle zdůrazňovat. Jestliže tedy kupujete páčku v náhražce měli by jste se vedle jejího designu (který může být
oproti originálu odlišný) zajímat hlavně o její povrchovou úpravu. Originální a ty které jsou skutečně kvalitní mají povrchovou úpravu řešenou chromem a nejinak je to u páček, které si zde dnes představujeme. Jedná se opět o výrobek fy. Highway Havk a troufnu si říci, že se jedná o velmi zdařilý produkt - který předčí originál.
   Tyto páčky které mají pro VS 1400 (rok výroby 90 a výše) objednávkové číslo : 453-108 jsou v místech úchopu rozšířené takže jejich mačkání je o mnoho příjemnější a ruka se tak snadno neunaví jako při mačkání na tenkou páčku jejíž styčná plocha s prsty není ani poloviční. Pro porovnání uvádím jedno (ne moc zdařilé) foto - KLIKNI ZDE -
   Co dodat? Je to opravdu kvalitní díl, který již nějaký čas k úplné spokojenosti testuji. Nejen design, povrchová úprava a zpracování, ale i cena 585,- Kč včetně DPH za komplet (tedy za obě páčky!!!) je více nežli sympatická
   To co jsem psal u předchozích dílů platí i pro ovládací páčky - tedy že v nabídce jsou tyto atraktivní komplety také pro další značky a modely

v našem stylu

 spojení na autora článku
 
Foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

volání naleznete zde - klikni -

 

 

 Zpět do článků : konkrétně  

       
Petr VS 800 (ampr.cz) 26.10.2006 21:34
zítra se ozvu na mobil,ještě si musím ujasnit délku
Generál (cservis.net) 26.10.2006 23:52
To : Petr VS 800 - myslím , že ti bude bohatě stačit originál - tedy pokud nemáš prodloužené vidlice
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser