II. část

 

     Pátá etapa
     S Václavem na postu vedoucího jezdce jsme vcelku bravurně prokličkovali Děčín i když v té době byl provoz poměrně hustý neboť z okolních měst a městeček se začali lidé sjíždět na víkendový nákup.
     Poté co nás Václav zavedl na Shellku a mi napojili své koně, proběhlo nezbytné předání. Loučíme se s Mirkem (kterému ještě před Děčínem upadla krytka klaxonu a později i kompresor od podtlaků) Sekáčem a Slávou. Václav měl zřejmě velice dobře "nastudované" pravidla pro tuto akci a tak jakmile převzal symbol a zaplnil bulu nepřipustil již žádné zdržování a v 09:05 velí : do sedel.
     Do této etapy tedy vyráží pouze jeden čerstvý kůň, ale Václav již při zaplňování buly avizoval, že se k nám cestou připojí ještě Pavel.
     Dalo by se tedy říci, že jsme ve čtyřech vyjeli do druhé - již menší poloviny čtyřiadvacetihodinovky ....... hrome - to je ale dlouhé slovo a navíc v souvislosti s řečeným :do druhé - již menší poloviny mne napadá jeden docela dobrý vtip :

   Pan učitel ve škole vysvětluje žákům : dvě poloviny jsou dvě naprosto stejně veliké části určitého celku. Bohužel větší polovina z vás to nechce pochopit .
   Ale pojďme k samotné akci. Výjezd z Děčína díky Václavově znalost místních komunikací snad ani lépe provést nešlo a tak za nedlouho již nekličkujeme v městském provozu a otvírá se před námi - místy až nudná, rovina.
   Co naplat z Děčína do Chebu si zatáček moc neužiješ. Na této rovinaté etapě mi tedy

zlepšovalo náladu pouze to, že vedoucí jezdec nasadil skvělé tempo, které dávalo tušit že opět nadeženeme tolik potřebný čas. Jen jsem mněl obavu aby jsme o "nadehnané" nepřišli při "zapřahání" dalšího čerstvého koně, které bylo cestou plánováno. Mé obavy byli však naprosto plané neboť Pavel musel do našeho rozjetého rychlíku naskakovat za jízdy. Ze začátku jsem to sice moc nechápal, protože Václav - Pavlovi stojícímu na krajnici vedle svého Maraudra pouze pokynul a vlastně snad ani neubral. Až když jsem v zrcátku viděl jak se na
nás dotahuje černý stroj, bylo mi jasné, že je vše pod kontrolou. Takže v této etapě byla vlastně jediným zcela nepatrným zdržením a zároveň zpestřením zastávka - kvůli Medvědově 

Sekáč, Medvěd, Václav a Polis

upadlé stupačce. Zde jsem si již neodpustil větu : hoši .... to je ta vzorná zimní příprava. Po pravě řečeno - veše doposud "poztrácené"  (a jestli jste četli pozorně nebylo toho málo a ještě to nekončí) nebylo vinou špatné přípravy strojů (neutažené díly a součástky), ale vyjma stupačky šlo vše na vrub dlouhodobému  provozu po nekvalitních vozovkách a potažmo únavě materiálu.
   Odhad časové úspory se k mé spokojenosti více nežli naplnil neboť již  v 11:20 vjíždíme na Shell v Chebu, kde nás již vyhlíží Jirka - W a Nikola. Etapa z Děčína do Chebu byla vlastně první "kratší" etapou cca 179km v níž nebylo nutné tankovat. O to dunivěji však zněla zcela prázdná nádrž při doplňování životodárné tekutiny.

   Na této zastávce se stala menší nepříjemnost Medvědovi, který si nešetrně šlápl na
nedoléčenou nohu což pro něho znamenalo ukončení akce. Na pumpě v Chebu jsem jej sice musel podepírat - viz. snímek vpravo , ale na cestu k domovu se již vydal sám.
   Poté co Jirka - W přebral vše potřebné bylo na něm vidět, že by již nejraději jel. Jenže v  naší partě coby začínající si netroufl zavelet tak rázně - jako tomu bylo v Děčíně a časová

Pavel, Polis,Medvěd, já, Nikola a Jirka-W

rezerva se začala tenčit. Nakonec opětovně zabrala osvědčená hláška o úspoře která se kamarádům pro další etapu bude jistě hodit a již zakrátko vyjíždíme.
   Etapa šestá
   Při sestavování jednotlivých úseků akce jsem již od začátku s dost těžkou hlavou přemýšlel - koho zde nasadit neboť na našem WEBu byl ze západních Čech pouze IceMan a ten již dopředu avizoval, že se zúčastnit nemůže. O to větší pro mne bylo překvapení když mi e-mailem tato část přišla dopodrobna zpracovaná a odesilatelem byl právě Jirka - W který v té době vlastně teprve začínal. Nu což - řekl jsem si, důležité je že na to má chuť (což bylo z připraveného více nežli jasné) a v případě nutnosti bylo dle propozic připraveno několik dalších jezdců vypomoct.
   Do této 127km dlouhé šesté etapy nás v 11:55 vyjíždí odpovídající počet - tedy šest. Z Chebu na Velkou Hleďsebe je cesta opět až k unudění rovná. Příjemnější však bylo zjištění, že Jirka nasadil až překvapivě svižné temp. Vzhledem k tomu, že byla tato cesta plánovaná okolo hranic tak naše "rovná" jízda neměla dlouhé trvání a po odbočení z Plzeňského tahu na "okresku" začala jedna zatáčka střídat druhou ve stále kratším intervalu. Vedoucí jezdec se v terénu orientuje jako "starý mazák" a tak bez jakéhokoli bloudění (některé odbočky musel skutečně znát zpaměti neboť značení bylo velice bídné) cesta rychle ubíhá.
   Přestože měl v době konání táto akce Jirka naježděno velice málo a profil tratě této etapy (po sjezdu z "Plzeňky") byl náročný nejen na umění jezdců, blížíme se v solidním tempu ke Klatovům. V Klatovech - kde samozřejmě již
nejsou dragouni nás očekává Vogi - který jako vedoucí jezdec pro následující dějství přebírá v 13:45 nejen veškeré symboly jenž za sebou mají již pořádný kus cesty, ale přebírá též zodpovědnost za jejich další osud.

   Sedmá etapa
   Všeobecně se sedmička uznává jako šťastné číslo ovšem ocelové mraky ve směru kterým se máme vydat nevěstí nic dobrého. Snad i proto nebylo tentokrát nikoho nutné pobízet a po jedné z nejkratších zastávek a rozloučení se s Václavem a Pavlem ve 13:55 vyjíždíme. Směr
je jasný, vedoucí etapy určen a to že zmokneme velmi reálné. První kapky dopadající na asfalt

Nikola. Vogi a Jirka-W

 ještě stačí pohltit všudypřítomný prach, ale čím více se vzdalujeme od Klatov tím je jasnější že tato etapa bude klíčová. Původně ocelové nebe se "ulízlo" jako kdyby mělo pršet týden. Hrozící prudká sprcha se nekonala - nebo alespoň ne v našem směru, avšak jemné kapky deště stále hostnou. Na asfaltu za našimi koly již zůstává "cestička". Sledujíc tuto Vogiho stopu a začínám se zabývat myšlenkou, zda bychom neměli zastavit a navléknout nepromoky. Ovšem vedoucí jezdec je Vogi a rozhodnutí může vzejít pouze od něho.
   V houstnoucím dešti jsem z levé strany oproti mému rameni náhle zaznamenal jakýsi pohyb a nežli jsem stačil cokoli udělat zmíněný poměrně veliký předmět mi narazil do ramena od kterého velkým obloukem pokračoval za má záda - tady směrem kde jsem tušil Nikolu jenž jel za mnou v "závěsu". Absolutně jsem nechápal. V rychlosti jakou jedem (bylo to určitě podstatně víc jak kilo) mně takto velký předmět (alespoň mně se velký zdál - i když jsem jej zahlédl jen koutkem oka) při zásahu do ramene musí srazit jak kocoura z pece. Přitom - nic. Cítil jsem jen slabý náraz. Stále nechápu. Že by něco přilétlo z boku? Snad - to by již vysvětlovalo tak slabý náraz, ale co??? Co to mohlo být??? Toto vše mi v milisekundách letělo hlavou. Znovu jsem si vzpomněl na Nikolu jedoucího v mé stopě. Aby jej to tak nedej bože zasáhlo. Jede vlastně ??? Moje oči bleskem přelétnou z asfaltu na levé zrcátko a ..... zrcátko nikde. Opět mi prolétlo hlavou jak zmíněný předmět mizel obloučkem za má záda a s hrůzou se otáčím. Nikola jedééééé!!! Uf to je úleva. Zrcátko nelituji - ani na vteřinu mne nenapadlo se pro něj vracet.
   Déšť stále houstne a když se přiblížila Kubova Huť byl již tak hustý že i auta začala zpomalovat. Nikoli však náš vedoucí jezdec. V momentě když pomalu jedoucí vozidla vytvořila kolonu Vogi zapnul maják (všechny čtyři blinkry) šoupl se do levého pruhu a naložil pod kotel. Páni to byla střelba. Přihrben za řidítky zírám na gejzíry vody odlétající od zadního kola našeho vedoucího jezdce a snažím se zachytit jeho nástup. Beru koně do slabin avšak v ten moment mne začíná předjíždět zadní kolo a je mi z tohoto smyku docela smutno. Druhý pokus na stažení Vogiho trháku již rozjíždím pozvolněji - přesto má ojetá dvoustovka rajtuje v kolejích plné vody jako čamrda. A zase - zadní kolo mne začíná předjíždět. Hrome trochu vzorku by neškodilo. Sleduji Vogiho záda s neskrývaným obdivem a daří se mi ho držet jen s vynaložením všeho umu.
   Blížíme se ke strategické odbočce na Lenoru a já zjišťuji, že jedeme jenom dva. Zastavuje a Vogi věren prioritnímu pravidlu této akce (symbol se nesmí zastavit) mi po chvilce mizí z dohledu. Za krátko vedle mne zastavil Nikola a s malým odstupem si to přihasil Polis. Stojíme ve třech na zmíněné odbočce - kterou pokud minete tak jedete až do Strážného. Vyhlížíme Jirku a stále nic. Polis tvrdí, že nějaké tři km před touto odbočkou jej ještě viděl v zrcátku a tak je nemožné aby za takovouto dobu zmíněný úsek nepřejel. Co se děje nevíme.
   Začínám být nervózní neboť zdolání této etapy tak abychom stihly odjezd do závěrečné osmé se mi začíná jevit jako nereálné. Polis si toho všiml a trochu udiveně zato však důrazně se mne zeptal : "co je .... své odjeto máme a přeci zde nenecháme kamaráda když to tu nezná a zjevně zabloudil". Má pravdu - zastyděl jsem se. Symbol byl na daný
moment v těch nejlepších rukou a jistě na předávku přijede včas.

   Ať žije mobil. Nevím proč nás nenapadlo dřív Jirku prozvonit. Po několikátém pokusu to zvedá a upřesňujeme si navzájem pozice. Zakrátko jsme již ve čtyřech a já kontroluji čas. Možná - pokud by byl asfalt suchý - možná. Vyrážíme. Za Leneorou - světe div se déšť začíná ustávat a já beru zbytek naší mini kolony "na gumu". Jízda "na gumě" není žádný odborný ani speciální motorkářský výraz. Oč se tedy jedná? Jezdce - kteří jedou za vámi nechávat jet v tempu - které je pro ně zvládnutelné.  Poté lehce přidáte - popotáhnou je. Jakmile se vám ale
začnou vzdalovat tak trochu slevíte a v momentě když si již začínají myslet, že vás dojeli tak znovu zrychlíte. Nám to funguje báječně a na již osychajícím asfaltu stále zrychlujeme. Je

Vogi, Martin, Kmotr,  Nikola a Polis

pravda, že s jedním zrcátkem, se mi ostatní za zády hlídá dost špatně, ale na druhé straně - Polise by jste nepřehlédli ani v zubařském zrcátku .
   Závěrečná ? osmá etapa
   Povedlo se to v co jsem již ani já nedoufal. Je 16:05 vjíždíme do Horní Plané kam dlouho před námi již dorazil Vogi. Do místa předání jsme to sice zvládli - ovšem plánované tankování, které mělo proběhnout před Planou (abychom do poslední etapy měli dostatek benzínu) se již nestíhalo. Měl jsem však dostatek času při naší stíhací jízdě vše promyslet a tak v rychlosti pouze zastavujeme u místa předávání, zapisujeme se do další etapy a vyrážíme ještě dřív

jak Martin - vedoucí jezdec závěrečné etapy s tím, že si nezávisle (abychom nezdržely jízdu symbolu) natankujeme cestou. Za Frymburkem zajíždíme k pumpě a když tankujeme prořítí se kolem nejen ti, kteří oficiálně jedou osmou, ale přijeli též jezdci - kteří jeli některou z prvních etap. Kdo konkrétně jsem nestačil "odsledovat" neboť spěchám zaplatit. Bohužel na této pumpě jsou jen dva stojany a tak natankovat čtyři stroje přece jenom chvilku trvalo. Vedoucí skupina mezi tím již dávno zmizela z dohledu a přestože se čas neúprosně naplňoval věděl jsem - hlavně díky již suchému  asfaltu, že není nereálné zvládnout i poslední etapu.

   Po natankování se opět ujímám role vedoucího jezdce a ostatní mne velice ochotně následují. Zdá se že se jim jízda "na gumě" začíná velice líbit a tak naše stíhací jízda každým kilometrem přiostřuje. Netrvá dlouho a již se proplétáme Kaplicí. Na poslední úsek z Nových Hradů do Třeboně máme víc než dobrou časovou rezervu, ale protože nikdo ani náznakem neprotestuje i tento "asfaltový tankodrom" prolétneme v hodně svižném tempu. 
   Třeboň - naprosto skvělé ...... již úplně volnou jízdou si vychutnáváme poslední kilometry městem k Shellu kde je konec naší akce. Konec? Ale jak to - vždyť na pumě nikdo není a parta kterou jsme stíhali na cestě předjetá nebyla. Nechápavě se na sebe koukáme a po krátkém zmatku v mysli kdosi opět vyslovil spásné : mobil. Martin mi zvedl sluchátko již po třetím zazvonění. Kde jste - táži se zděšeně. No přeci v Třeboni odpovídá Martin s ledovým klidem. Právě parkujeme na náměstí. Má ty prostoto ............  ale čas ještě je a tak bleskově vysvětluji že cíl je na pumpě kam musejí dojet.

   Neboj se to nekončí....

V cíli -štábní kultura

   Je právě 17:50 a symbol který objel za 23hodinách a 50minutách republiku projíždí po ujetí 1.450km cílem. Nejen proto, že se na samí večer udělalo opravdu krásné počasí - ale tak nějak ze všeho je mi najednou strašně fajn. Martin dělá poslední zápis do buly a nastává ten správný čas pro závěrečné foto. Ten kdo by si snad myslel, že je akce u konce byl by na velkém omylu - neboť bylo nutné ještě vše probrat u dobré večeře. A tak se znovu stavím do čela kolony a celou tentokrát již velice početnou skupinu vedu z Třeboně do Hluboké nad Vltavou.
   Večeře byla skvělá a přede mnou poslední úkol. Zavést účastníky akce k ubytování na Křivonosce. Brnkačka, říkám
si neboť jsem v průběhu kratičkých zastávek stačil v tomto velmi oblíbeném kempu zajistit dostatečný počet lůžek.

   Když na recepci sděluji, kolik máme se soboty na neděli zamluvených lůžek - mužík za stolkem nechápe. Jeho otázka nebo spíše konstatování - a kdo vám to slíbil, vždyť máme plno mně nevykolejila neboť jsem si zapamatoval jméno ženštiny s kterou jsem vše mobilem domlouval. Chvilku vrtí nechápavě hlavou, kamsi volá a pak nám naprosto neochotně podává klíče od chatek.
   Nu což - pravil jsem když již byl nocleh zajištěn - pojedu dom. Nyní zase nechápou všichni ostatní. A tak vysvětluji, že to mám bratru 50km což je vzhledem k ujetému již naprosto nepodstatné. Po krátkém rozloučení se vydávám nastávajícím večerem, ale ještě za světla k Bechyni. Západ slunce je nádherný - spěchat již není kam a tak si v závěrečných kilometrech ve své mysli znovu přehrávám události posledního dne.
   Na vjezdu do rodného města nemůžu říct, že by se mi kdoví jak chtělo jet ustájit - pravdu povědíc - nechce se. Jediné co mne přece jenom láká jsou fotografie a ty bez PC z digitálu nevydoluji. Sesedám se samým večerem a počítadlo se zastavilo (v přepočtu) na 1.624km 
   Docela určitě by nemělo smysl abych na závěr tohoto článku dělal jakoukoli statistiku - neboť tento článek je pouze jakýmsi ohlédnutím za báječnou akcí. Konec konců pokud bude někdo chtít bližší statistické informace pak veškeré údaje k libovolnému výpočtu nalezne zvěčněné v bule.
   Co tedy říci závěrem?  
   Bylo by toho ještě určitě dost, avšak jedno mi přece jenom utkvělo v mysli nejvíc. Již si nevzpomenu kdo se mne u večeře na Hluboké zeptal : hele a když jsi projel všechny etapy tak která byla nejhezčí? Zamyslel jsem se a musel přiznat  -  to která byla opravdu nejhezčí nedokáži říct, neboť každá byla svým způsobem krásná. Pokud by jsi se mne zeptal která byla nejtěžší - věděl bych. A která tedy - jsem opět otázán. V ten moment již náš rozhovor sledovalo více účastníků akce a byli vcelku zvědavý jak odpovím. Bez váhání jsem odpověděl - ta moje. Jedni nechápou a druzí, kteří měli též některou z etap "na triku" naopak souhlasně přikyvují neboť velice dobře vědí, že o mnoho těžší je zhostit se v jedné etapě úlohy vedoucího jezdce - nežli jich odjet několik v závoji.
   Poznámka pod čarou ___________
   Je naprosto jasné, že pokud by psal tento článek jiný účastník této akce byl by napsán zřejmě jinak neboť čím více lidí se jakékoli akce účastní - tím více příběhů je možné vyprávět. Neberte prosím toto vyprávění jen jako můj osobní
pohled (navíc ze sedla), ale hlavně jako poděkování všem kteří jakkoli pomohli tuto akci zrealizovat.
   Osobně si myslím, že touto akcí byla založena velice pěkná tradice a pokud přečtení tohoto článku bude někomu inspirací k účasti v dalším ročníků pak nebyl napsán zbytečně.
   Jak naší akci po přečtení článku viděl můj kamarád Karel zachycuje jeho kresba
   Mimochodem - dělá suprově airbrush. Kdyby tedy někdo zvažoval zrealizovat na svém stroji touto technikou cokoli - můžete jej kontaktovat 603 586 334 a vše potřebné si domluvit. Zde je jen malá ukázka - klikni - jeho práce

1.

2.

3.

4.

5.

6.

   A za rok? Vlastně již letos - konkrétně v sezóně 2005. Akce již tradiční si většinou nikdo ujít nenechá. No a nějaký ten "úlet"? Kdo mne zná docela určitě ani na vteřinu nezapochyboval, že zase nějakou fantasmagorii vymyslím
další zajímavé fotografie

vlastní příprava této akce I.

   spojení na autora článku

vlastní příprava této akce II.
Text : Generál
Foto : archiv K1400

Zpět na úvod článku : 

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do sekce velký flám :  

   
 

 
Hans (metallgroup.cz) 26.01.2005 07:02
Dvě T poznámky: Americká retuš na tom pejskovi je moc pěkná ( asi záměna fotek?) a při čtení článku o přípravě byla zmínka o upomínkovém předmětu pro účastníky He? Já jen aby řeč nestála : )
Generál (cservis.cz) 26.01.2005 12:49
1) Inu redakční šotek řádil :-)Opraveno - díky za upozornění. 2) Jenže z technických důvodů se rozdávali až na Bukvicích. Kdo tedy ještě nemá tak až bude v Bechyni ať se přihlásí.
Vogi (dkm.cz) 26.01.2005 13:32
odkazy z clanku Priprava akce II. na tabulku prihlasenych jezdcu se od te doby zmenila na http://www.k1400.cz/seznam/express.php (ted to hazi do seznamu xichtu) - a do budoucna by tam mela zustat i pro ev. dalsi akci :)
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser