|

|
Intruder M800 |
alias |
III. část |
|
VZ
800 Marauder |
|
 |
|
|
|
|
Osvětlení a elektroinstalace
: |
|
Zcela nové je nejen přední světlo, ale též
zadní sdružená svítilna a blinkry. Změny se ale neodehráli pouze v designu
nýbrž i vlastní koncepce těchto prvků je nová. Hlavní světlo má nyní čirou
optiku díky čemuž se dosáhlo extrémní svítivosti. Led diody v zadním koncovém
sdruženém světe kryje transparentní "sklo". |
|
Rovněž funkce některých prvků jsou změněny
nebo zcela nové. Přibyla možnost zapnutí všech čtyřech blinkrů i při vypnutém
klíčku, tedy takzvaný "maják". Neříkám, že je právě toto kdoví jaká novinka,
ale rozhodně potěší. To co potěší z provozního hlediska je funkce, která při startování "odpojí" světla čímž je do značné míry usnadněno startování. Možná si
řeknete - co má být vždyť se světlem by startoval jen "trubka", ale musíte
si uvědomit, že US verze nemají vypínání světel (tedy jakmile otočíte
klíčkem v zapalování rozsvítí |
|
|
se světla).
No a význam této funkce pokud vypínání světel na stroji je ? Neříkejte,
že vám ještě nikdy nevysadil motor například při odjezdu z křižovatky -
určitě ano - ovšem vypínáním světla se docela jistě nikdo nezdržoval. No a
právě |
u nového Maraudra
to automatika udělá za vás. |
ilustrační foto |
Přístroje :
|
 |
Dá
se říci, že zde nezůstal "kámen na kameni". Jednak na nádrži přibyla
kaplička avšak kdo by se domníval, že je obdobná jaká je "povinností" pro
kategorii cruiser - byl by na omylu neboť hlavní přístroje jsou umístěny v
panelu přístrojů uprostřed lahůdkového risersetetu a kaplička obsahuje
"pouze" : uzávěr 15,5 litrové nádrže, kontrolky blinkrů (levou a
pravou stranu odděleně) a dále kontrolky dálkového světla, neutrálu a
poslední zásoby paliva. V |
 |
hlavním přístrojovém panelu, který je jak již bylo řečeno
umístěn nad středem brýlí nalezneme mimo tachometru (jehož stupnice může
být za určitých podmínek - vzhledem k rychloběžné pětce - hodně krátká)
denní a celkový počítač kilometrů, kontrolku mazání a teploty chladicí
kapaliny.
|
Nádrž, sedlo
a
podsedadlovka ..... |
Rovněž tyto partie jsou zcela nové a dlužno
říci - velmi vyvedené. |
|
 |
Mohlo by se zdát, že prohnutí nádrže je trend který je
již brán jako samozřejmost. Do určité míry budete mít pravdu, ovšem pro
střední třídu je takto tvarovaná nádrž stále nadstandardní. Stačí pokud se
kouknete na rok starou, nebo chcete - li mladou VT 750C2 a zjistíte že mám
pravdu. Pokud jsem tedy řekl, že v oblasti chladiče "pana Honda" vede 1:0
tak nádrží toto skóre Suzuki více nežli vyrovnala. Sedlo, které oproti
předcházejícímu modelu zůstalo na stejné úrovni - tedy 700mm má nyní
štíhlejší tvary. Podsedadlovka mohla být díky absenci zadních tlumičů rovněž
velice zmodernizována, avšak nezapomnělo se na masivní lištu, ke |
 |
které je možné kotvit nejen nosiče brašen, ale i opěrku spolujezdce pokud se
rozhodnete stroj upravit do stylu cruiser. Ani zadní blatník není totožný s
předešlým - "zeštíhlel" o zadní hranu a netrčí z něho koncová "lampa". |
 |
Design |
jak již bylo v mnoha částech tohoto článku řečeno takřka vše je na novém
Maraudru podřízeno
nejnovějším trendům tohoto stylu. Proto ať již kouknete na stroj z
jakéhokoli pohledu oko vám po jeho liniích sklouzne bez většího
"zadrhnutí". Snad jen levá strana je díky tomu, že jsou
koncovky výfuků vedeny na pravé straně - trochu prázdná, ovšem to je spíše věcí vkusu.
Pravdou je, že ostatní přímo vybízí k usednutí za řidítka. Co se barevné
škály týká, pak by v jeho premiérovém roce 2005 měl být nabízen v
barvách : červená, modrá a černá. |
|
Je libo
cruiser ? |
 |
Již jsem se zmiňoval o tom, že koncepce
kterou Suzuki zvolila pro nového Maraudra
dovoluje bez větších finančních nákladu tento custom bezezbytku "dopilovat"
do dalších stylu : cruiser - nezbytné díly pro tento přechod
(pedály na místo stupaček, masivní větrný štít, nosiče brašen, brašny,
opěrka spolujezdce .............) jsou již připraveny. A přechod mezi
powercruiseri by měl být ještě méně nákladný. Neboť zde bude stačit
zaměnit sedlo, pneumatik za nízkoprofilové a úpravit touto záměnou vzniklý
prostor v blatnících. Ti náročnější
|
touto akci jistě spojí se získáním nějakého toho koníka
navíc neboť styl powercruiseri jak již samotný název napovídá není
určen pro klidné toulky přírodou. Naopak chlapíci kteří tento styl vyznávají dokáží se správně naladěným podvozkem protáhnout zatáčku pěkně zostra a v
takovém náklonu, že je z toho mnohému "adamitovi" pořádně smutno.
|
|
Co říci závěrem? |
Jen málo který stroj střední třídy v rozumné
cenové hladině, toho může nabídnout tolik, kolik již ve
"fabrickém" provedení nabízí nový Marauder. Opravdové konkurenty budete
hledat jen |
stěží neboť přestože je nabídka osmistovek relativně
bohatá - vesměs se jedná o stroje třídy cruiser / klasik - tourer. Čistokrevných
customu je
opravdu hodně málo a pokud již nějaký přeci jenom naleznete pak bude jeho
technická stránka pokulhávat nebo za něj zaplatíte zcela jinou sumu nežli
za které můžete zakoupit tento stroj. |
|
 |
Marauder |
Technické parametry - TTD |
|
Vrtání x zdvih (mm) |
|
83 x 74,4 |
|
Zdvihový objem (cm3) |
|
805 |
|
Kompresní poměr |
|
9,4 : 1 |
|
Max. výkon (k/ot./min) |
|
50 / 6.500 |
|
Točivý moment (Nm/ot./min) |
|
65
/ 5.000 |
|
Plnění válců / průměr škrtící klapky |
|
vstřikování / ? |
|
Typ motoru |
|
V - twin |
|
Počet dob |
|
4 |
|
Chlazení |
|
kapalina/vzduch |
|
Rozvod /počet ventilů |
|
SOHC / 4 |
|
Startér |
|
E |
|
Počet rychlostí |
|
5 |
|
Sekundární převod |
|
kardan |
|
Délka / šířka / výška (mm) |
|
2370/860/1130 |
|
Rozvor (mm) |
|
1.655 |
|
Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm) |
|
obrácená 41 /??? mm |
|
Zadní tlumič typ / zdvih (mm) |
|
centrální /??? mm |
|
Přední pneumatika |
|
130 / 90 - 16 |
|
Zadní pneumatika |
|
170 / 80 - 15 |
|
Přední brzda |
|
1 x 300mm / 2pístky |
|
Zadní brzda |
|
buben 180mm |
|
Výška sedla (mm) |
|
700 |
|
Objem nádrže (litrů) |
|
15,5 |
|
Suchá hmotnost (kg) |
|
245 |
|
Max. rychlost (km/hod) |
|
155 |
|
Barevné provedení pro rok 2005 |
|
černá, červená a modrá |
|
Cena pro rok 2005 v ČR - odhad ! |
|
odhad - 239.000,- Kč |
|
|
 |
H-D
Sportster 883R |
883cm3/53koní/68Nm227kg |
Cena : 315 399,- Kč |
 |
Sportster XL 883C
Custom |
883cm3/53koní/68Nm227kg |
Cena : 293 000,- Kč |
 |
Triumph
- Speedmaster |
865cm3/55koní/68Nm229kg |
Cena cca : 319 000,- Kč |
|
|