Intruder M800

alias

III. část

  VZ 800 Marauder

   Osvětlení a elektroinstalace :
   Zcela nové je nejen přední světlo, ale též zadní sdružená svítilna a blinkry. Změny se ale neodehráli pouze v designu nýbrž i vlastní koncepce těchto prvků je nová. Hlavní světlo má nyní čirou optiku díky čemuž se dosáhlo extrémní svítivosti. Led diody v zadním koncovém sdruženém světe kryje transparentní "sklo".
     Rovněž funkce některých prvků jsou změněny nebo zcela nové. Přibyla možnost zapnutí všech čtyřech blinkrů i při vypnutém klíčku, tedy takzvaný "maják". Neříkám, že je právě toto kdoví jaká novinka, ale rozhodně potěší. To co potěší z provozního hlediska je funkce, která při startování "odpojí" světla čímž je do značné míry usnadněno startování. Možná si řeknete - co má být vždyť se světlem by startoval jen "trubka", ale musíte si uvědomit, že US verze nemají vypínání světel (tedy jakmile otočíte klíčkem v zapalování rozsvítí
se světla). No a význam této funkce pokud vypínání světel na stroji je ? Neříkejte, že vám ještě nikdy nevysadil motor například při odjezdu z křižovatky - určitě ano - ovšem vypínáním světla se docela jistě nikdo nezdržoval. No a právě
u nového Maraudra to automatika udělá za vás. 

ilustrační foto

   Přístroje :

   Dá se říci, že zde nezůstal "kámen na kameni". Jednak na nádrži přibyla kaplička avšak  kdo by se domníval, že je obdobná jaká je "povinností" pro kategorii cruiser - byl by na omylu neboť hlavní přístroje jsou umístěny v panelu přístrojů uprostřed lahůdkového risersetetu a kaplička obsahuje "pouze" : uzávěr 15,5 litrové nádrže, kontrolky blinkrů (levou a pravou stranu odděleně) a dále kontrolky dálkového světla, neutrálu a poslední zásoby paliva. V
hlavním přístrojovém panelu, který je jak již bylo řečeno umístěn nad středem brýlí nalezneme mimo tachometru (jehož stupnice může být za určitých podmínek - vzhledem k rychloběžné pětce - hodně krátká) denní a celkový počítač kilometrů, kontrolku mazání a teploty chladicí kapaliny.
   Nádrž, sedlo a podsedadlovka .....
   Rovněž tyto partie jsou zcela nové a dlužno říci - velmi vyvedené.

Mohlo by se zdát, že prohnutí nádrže je trend který je již brán jako samozřejmost. Do určité míry budete mít pravdu, ovšem pro střední třídu je takto tvarovaná nádrž stále nadstandardní. Stačí pokud se kouknete na rok starou, nebo chcete - li mladou VT 750C2 a zjistíte že mám pravdu. Pokud jsem tedy řekl, že v oblasti chladiče "pana Honda" vede 1:0 tak nádrží toto skóre Suzuki více nežli vyrovnala. Sedlo, které oproti předcházejícímu modelu zůstalo na stejné úrovni - tedy 700mm má nyní štíhlejší tvary. Podsedadlovka mohla být díky absenci zadních tlumičů rovněž velice zmodernizována, avšak nezapomnělo se na masivní lištu, ke 

které je možné kotvit nejen nosiče brašen, ale i opěrku spolujezdce pokud se rozhodnete stroj upravit do stylu cruiser. Ani zadní blatník není totožný s předešlým - "zeštíhlel" o zadní hranu a netrčí z něho koncová "lampa".

   Design
   jak již bylo v mnoha částech tohoto článku řečeno takřka vše je na novém Maraudru podřízeno nejnovějším trendům tohoto stylu. Proto ať již kouknete na stroj z jakéhokoli  pohledu oko vám po jeho liniích sklouzne bez většího "zadrhnutí". Snad jen levá strana je díky tomu, že jsou koncovky výfuků vedeny na pravé straně - trochu prázdná, ovšem to je spíše věcí vkusu. Pravdou je, že ostatní přímo vybízí k usednutí za řidítka. Co se barevné škály týká, pak by v jeho premiérovém roce 2005 měl být nabízen v barvách : červená, modrá a černá.
   Je libo cruiser ?
   Již jsem se zmiňoval o tom, že koncepce kterou Suzuki zvolila pro nového Maraudra dovoluje bez větších finančních nákladu tento custom bezezbytku "dopilovat" do dalších stylu : cruiser - nezbytné díly pro tento přechod (pedály na místo stupaček, masivní větrný štít, nosiče brašen, brašny, opěrka spolujezdce .............) jsou již připraveny. A přechod mezi powercruiseri by měl být ještě méně nákladný. Neboť zde bude stačit zaměnit sedlo, pneumatik za nízkoprofilové a úpravit touto záměnou vzniklý prostor v blatnících. Ti náročnější
touto akci jistě spojí se získáním nějakého toho koníka navíc neboť styl powercruiseri jak již samotný název napovídá není určen pro klidné toulky přírodou. Naopak chlapíci kteří tento styl vyznávají dokáží se správně naladěným podvozkem protáhnout zatáčku pěkně zostra a v takovém náklonu, že je z toho mnohému "adamitovi" pořádně smutno. 

  Co říci závěrem?
   Jen málo který stroj střední třídy v rozumné cenové hladině, toho může nabídnout tolik, kolik již ve "fabrickém" provedení nabízí nový Marauder. Opravdové konkurenty budete hledat jen
stěží neboť přestože je nabídka osmistovek relativně bohatá - vesměs se jedná o stroje třídy cruiser / klasik - tourer. Čistokrevných customu je opravdu hodně málo a pokud již nějaký přeci jenom naleznete pak bude jeho technická stránka pokulhávat nebo za něj zaplatíte zcela jinou sumu nežli za které můžete zakoupit tento stroj.

Marauder

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   83 x 74,4
  Zdvihový objem (cm3)   805
  Kompresní poměr   9,4 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   50 / 6.500
  Točivý moment (Nm/ot./min)   65 / 5.000
  Plnění válců / průměr škrtící klapky   vstřikování  / ?
  Typ motoru   V - twin
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalina/vzduch
  Rozvod /počet ventilů   SOHC / 4
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2370/860/1130
  Rozvor (mm)   1.655
  Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm)   obrácená 41 /??? mm
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   centrální  /??? mm
  Přední pneumatika   130 / 90 - 16
  Zadní pneumatika   170 / 80 - 15
  Přední brzda   1 x 300mm / 2pístky
  Zadní brzda   buben 180mm
  Výška sedla (mm)   700
  Objem nádrže (litrů)   15,5
  Suchá hmotnost (kg)   245
  Max. rychlost (km/hod)   155
  Barevné provedení pro rok 2005   černá, červená a modrá
  Cena pro rok 2005 v ČR - odhad !  

odhad - 239.000,- Kč

H-D Sportster 883R

883cm3/53koní/68Nm227kg

Cena  : 315 399,-

Sportster XL 883C Custom
883cm3/53koní/68Nm227kg

Cena  : 293 000,-

Triumph - Speedmaster

865cm3/55koní/68Nm229kg

Cena cca : 319 000,-

 

Text : Generál

   spojení na autora článku

Foto : archiv autora

Zpět o leden list článku : 

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět na úvod článku :  

 

Zpět do sekce : nové stroje  

 

Zkušenosti jednoho z majitelů
Generál (cservis.cz) 21.01.2005 23:26
Tak co říkáte novému Maraudru? Své poznámky můžete psát zde. Pouze pozor - již odeslanou poznámku nemůžete později upravovat.
Kovi (contactel.net) 23.01.2005 14:09
nez sem si precet tenhle clanek o M800 tak sem cet o nem v Supermotu(unorovy cislo) Tam pisou jen samy klady! Musim uznat ze je to dost zdarila "masa".
Vaklaf (eurotel.cz) 19.03.2005 20:45
Nasel jsem zajimavy clanek http://motorcyclecruiser.com/roadtests/m16s/ o Marauder 1600, je tam pekne vysvetleno a vyfoceno proc Kawasaki a Suzuki spojuji svoje aktivity a predvidaji, ze se objevi Suzuki M2000 a Kawasaki bude mit neco jako Volusii 800 misto Vulcanu hlavne kvuli hrideli, ktery Kawa v teto tride nema.
Pepe (6.155) 11.09.2005 19:59
Maraudr je super!!!!!!!!!
Véna (egap.cz) 30.11.2005 18:14
Sakra spokojenej. Jenom to jaro je tááák daleko!
Jakub (mirnet.cz) 08.02.2006 10:20
M 800 je super mám ho od loňska a vzhledem k ceně a zpracování nemá chybu. Jenom ty doplňky zatím nějak váznou. Kdyby jste někdo věděl o nějakých tak to sem napište. Dík
Tonny (tmcz.cz) 01.02.2013 12:57
Mám Maraudra 800,třetí sezonu,naprosto super ....
Chopper Dedek (upcbroadband.cz) 26.02.2014 21:47
Cus,clanek super-jen mala vytka VZ Marauder 800(mam rv.97)nema kardan ale bohuzel ZETEZ!!! DEDEk
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser