Intruder M800

     Nebudu to zdržovat, ale přejdu rovnou k tomu, že jsem si po dlouhém čekání letos v dubnu konečně pořídil nový Intruder M800. A protože jsem zatím všude četl jen recenze psané podle manuálu, dovolte mi, abych se s Vámi podělil o zkušenosti na vlastní kůži.
   1. Vzhled
  Tahle motorka svým vzhledem poměrně slušně provokuje. Zapřísáhlí choppeři nadávají na černá litá kola, černý motor a obecně málo chromu. Na druhou stranu se skoro každému líbí mohutné výfuky, celkově nahrbená stavba a krásně prohnutý zadní blatník. Mně osobně se na téhle motorce ještě velmi zamlouvá tvarování krytu budíku, ale toho si na první pohled málokdo všimne. Co jsem čekal větší byl odkládací prostor. Do zamykatelné schránky na levé straně pod sedlem dáte kromě originální sady nářadí už jen náhradní brýle a to ještě s problémy. Čekal jsem tu díru větší.
   Já jsem tuhle motorku volil ještě z jednoho důvodu. Vzhledem k tomu, že jsem "macek" (186cm a 115kg), vypadám na všem trochu jak cirkusový medvěd na koloběžce. M800 mi ale svou mohutnou stavbou naprosto vyhovuje.
   2. Pohodlí

   Po usazení na motorku si všimnete, že sedačka řidiče je na cruisera trochu tvrdší, než je zvykem. Je ale příjemně široká a její tvarování v zadní části celý posez tak nějak stabilizuje.  Na krátké posezení je asi pohodlnější manželčina Honda Shadow VT600C s příplatkovou americkou sedačkou, ale na delší cestě bych široké sedlo Intrudera nevyměnil. Ani spolujezdec to nemá úplně špatné a samotného mě sedlo pro ledvinku příjemně překvapilo. Na první pohled totiž vypadá, jen jako kousek kůže natažený dozadu. Ale vzhledem k tomu, že
moje žena má svojí mašinu, tak mě to zas tolik nezajímá.
   Řídítka jsou prima široká a pohodlná, takže se ani nebudu pouštět do jejich výměny. Z přikrčené pozice a roztažených rukou jenom občas bolí záda mezi lopatkami, ale to zná asi každý, kdo má řídítka typu "prasečí kost".

      Stupačky jsou přesně tam, kam patří. Oproti minulému Marauderu jsou o trochu výš, takže už s nima neškrtá každý pošťák. Celkově bych pohodlí hodnotil jako dobré. Není to gaučový posez, jako na klasickém chopperu, ale blíží se spíš cestovním motorkám.
   3. Motor a převodovka
   Po nastartování se ozve velmi utlumené dunění, které má sice tu správnou hloubku, ale vsadím se, že vnitřek výfuků bude u většiny strojů podroben inventuře. Na druhou stranu mě ale neobtěžuje při delší jízdě hluk. Ještě uvidím, co s tím provedu.
   Jiná věc ale je, že vzhledem k tichému chodu slyšíte při jízdě takové tikání. Zní to stejně, jako v autě vodní pumpa, ale vzhledem k tomu, že nevím, jestli je chlazení Introše uděláno na

stejném principu, nechci být za blba. Zkrátka tam něco cvaká a basta.
   Jinak je motor naladěn tak, že táhne ve středních a vyšších otáčkách. Dole je to trošku děravé, nahoře tomu zas chybí špice. Ale už v prodejně mi říkali o možnostech ladění, asi si  to nechám trochu otevřít. Pravděpodobně to bude souviset i s těmi výfuky a KN filtry nikdy neuškodí.
   Převodovka je velmi přesná a rychlosti tam padají s příjemným pevným cvaknutím. Neutrál se taky najde bez nejmenších problémů a spojka mi padla do ruky hned při prvním rozjezdu, takže tady musím jen chválit.
   5. Brzdy a podvozek
   Tady mám trošku rozpačité dojmy. Podvozek a tlumení jsou na velmi dobré úrovni, přední vidle je nádherně pevná a její sklon kolo nikam netahá. Motorka snese i ostré průjezdy rychlými zatáčkami bez znatelného vlnění. Překlápění jde

velmi snadno a vše to pěkně pod zadkem cítíte. Manévrování na místě a pomalá jízda jsou díky širokým řídítkům a nízko položenému těžišti sranda. Trochu jsem se toho bál, ale již zmíněný Shadow je oproti M800 vyloženě neohrabaný.
   Zato ale brzdy mě totálně zklamaly. Přední brzda je jalová a zadní tam snad ani není! Při brždění přední brzdou to šustí, jako by tam byl místo brzdových destiček papír. Ne, že bych  měl problémy zastavit, ale absence jekéhokoli nástupu mě zklamala. Zde vede Honda s náskokem světelného roku. Jestli máte někdo zkušenosti a nápady, jak to vylepšit, tak sem s
tím. Čekal jsem, že si to sedne, ale mám najeto 1400km a nic.

   6. Výkony a spotřeba
   Nebudu zde rozebírat kilowaty a Newtonmetry, to si přečtěte v letáku. Zrychlení z místa i pružné za jízdy se velmi blíží cestovním strojům a když zrovna nepojedete s partou závodníků, tak budete stíhat. Maximálka je těsně nad 170 km/h, ale musím říct, že přes 160 už to leze velmi neochotně. Ideální cestovní rychlost je někde mezi 100 a 120 km/h.
   Spotřebu mám od samého počátku stejnou - 5,5 litru na 100km. To znamená, že než začne
blikat kontrolka tankování, najedu kolem 210 km, a i potom mi ještě v nádrži zbývá přes 3 litry, takže teoretický dojezd je asi 270 km.
   Shrnutí
   až na ty brzdy jde o motorku, která má všechno. Image, výkon, nečekanou obratnost a dostatek pohodlí. Intruder M800 vypadá mnohem větší, než odpovídá obsahu 805ccm. Když jsem tuhle krásku viděl na obrázku z Mnichova 2004, odhadoval jsem cenu přes 250 tis., takže si myslím, že ceníková cena 229 000,- vč. DPH je velmi příjemné překvapení.
  S pozdravem,

Spojení na autora článku :
Pavel Pučelík

Foto : autor článku

Recenze o tomto modelu :

Zpět do sekce : moje máša
 
Medved (upc.cz) 10.06.2005 09:05
hmm - ten "cirkusovy medved na kolobezce" ... nechtel bys volit jina prirovnani? :-).
Pavel (100.21) 10.06.2005 09:18
Tak se na mě podívej :-) Nic jinýho mě fakt nenapadlo.
Kličkajda - PPAS (100.21) 10.06.2005 16:37
Sluší Tě to na motorce. A popsal jsi to moc hezky. I laik jako já chápe, která bije :o)
Ramus (208.2) 14.06.2005 11:33
Mám přesně stejné rozměry. Jen asi o 25 let víc. A stejnou volbu, já šel do Volusie. Sice karburátor, ale jinak s krytem a opěrkou za 219. A mojí mášu, u mě MIMI dle mojí kočky co se mnou spí, čtyřnohé perské pochopitelně, už miluji láskou nekonečnou. Snad napíšu taky recenzičku ... ale až se naučím jezdit. Zatím řídí Mimi mě a ne já jí... a zjistit co tam je za kvalt je nad moje síly ... otáčkoměr by bodnul.
Ramus (egap.cz) 15.06.2005 08:53
No, jednu chybu bych měl, plastový ukazatel směru. Stačí zavadit o stěnu garáže (mám to docela těsně) a hned se ulomí. Cena skoro 2 tácy a šest neděl čekat. Sakra, tak drahá mašina a oni blbej plast. Teď to mám slátané izolepou a vypadá to opravdu hodně blbě.
Pavel (100.21) 20.06.2005 16:58
Tak po 2100 km si přední brzda konečně příjmeně sedla, ale zadek je zatím stále dost slabý.
karel (mediaways.net) 12.09.2005 20:48
Ahoj. koupil jsem si k 50-tinam maraudra 1600,trochu se ho bojim,neporadil bys jak ho zajizdet?.myslim razeni ,otacky , olej ,styl jizdy atd. Diky Karel
Pavel (100.21) 17.09.2005 11:01
Jooo, 16-ka, to je jiný kafe! Ale zajíždění mi poradil jeden známej ladič. Hlavní pravidlo je proměnlivá zátěž! Je špatně to nechávat brumlat v nízkých otáčkách. Měň otáčky, plynule zrychluj, nech motor, ať se trošku snaží. Nejdřív to vytáčej max. tak na 50-60% otáček, po zhruba 500-700 km tam pusť chvílema 80%. Až ti poprvé vymění olej, tak už to klidně otevři naplno. Ať ti to jezdí!
Pavel (upc.cz) 20.09.2005 20:45
Ještě jednou k brzdám. Mám najeto 4500. Trošku jsem pošteloval zadní buben a už to trošku brzdí. Předek je pořád bez šťávy. V zimě zkusím dát jiný destičky a snad pancéřovanou hadici. Škoda toho, ten bajk jinak nemá chybu. No, ale už mi žena navrhla, abych jí ho nechal a koupil si Victory Vegas, tak jí třeba poslechnu :-)
Generál (cservis.cz) 21.09.2005 10:06
Victory Vegas je SUPER!!! a viděl jsi model Vegas Jackpot - 2006 ??? Ten nemá chybu. Objem 100" na zadku 8,5" ráfek obutý do 250 prostě masírka :-)
Pavel (upc.cz) 23.09.2005 20:18
No, to byl spíš fór. Sice mě ta Viktorka hodně láká, ale zatím je to taková vidina v mlze. Přece jenom je to hodně drahej špás. Ani nevím, co bych musel podstoupit za homologace, abych to mohl přitáhnout ze států.
Pavel (upc.cz) 23.09.2005 20:21
No týýýý kráááso, ten Jackpot je hůůůstééééj! Tak nějak to říká můj synovec v první třídě a já bych to neřekl líp. Víc tady: http://www.polarisindustries.com/en-us/Victory/2006Models/VegasJackpot/Gallery.htm
Radek (silinet.cz) 15.01.2006 11:52
právě zvažuji si koupit maraudra 800 k 47. narozeninám, tak díky za rady a už aby bylo teplo !
Vita (11.98) 21.01.2006 15:39
Zdravim všechny vetřelce.Brzdy me štvou ale ta krása Emka to vynahrazuje.V srpnu sem si vyjel na slovensko a docela mi vadi tvrdost podvozku při delši jizde po nekvalitní vozovce.Třeba panelovka je katastrofa.Taky to tak trochu bude moji váhou 73kilo i když mám předpěti zadní pružiny na minimum.Takže volím kvalitní cesty z táhlíma zatáčkama kde je jízda na vetrelci opravdovím zážitkem.První změnou byli řidítka, protože jsem toužit po širších a rovných.Mám tam devadesatšestky a motorku to opticky snížilo a rozsiřilo.Má to ale problém.Když natočím řidítka uplně do prava tak se kovová kolínka lanovodů od plynu a brzdy dotýkají nádrže.Vyřešila to alespoň izolačka aby se neodřel lak.Z posazem sem spokojen až na pedáli které jsou dost blízko.Při mojí výšce 180 bude zapotřebí koupit předkopy.Proto prosím každého kdo by věděl kde jsou k sehnání aby mně informoval na OravecV@seznam.cz .Ale je to asi o zvyku když si Pavel z výškou 186 neztěžuje.Zvuk výfuku jsem vyřešil laděnýma.Na výběr jsou dvě firmy.Buyak kde je široký výběr koncovek(www.buyak.sk).Potom americké výfuky Cobra které se dodávají jako komplet i ze svodama(www.lexani.cz).Uvažuji o koupi racingového sacího filtru.Pokud máte někdo zkušenost dejte vědět.Ješte k tomu zvuku motoru za jizdy který Pavel popisuje jako tikaní.Podle mě to děla vstřikovací systém paliva, ale royhodně o tom nemužu říci že je to rušivi element.Tak všem přeji hodně štastných kilomatru.PS:Těším se na jaro.
Pavelpu (scnet.cz) 11.02.2006 21:02
Čau všichni, díky za komentáře. S brzdama pořád vymýšlím, co by se dalo udělat. Zkusím vyměnit destičky, co to provede. Zima se mnou dělá divy. Pořád chodím do garáže, občas to nastartuju a nechám probublat a nemůžu se dočkat jara. Dokonce jsem se 7.ledna vyrazil projet aspoň na 30km! Přišel jsem při tom na super zlepšovák. Sežeňte si starčí hokejové holení chrániče, sundejte z nich plast a ta vycpávka krásně hřeje na celé nohy od kolen po kotníky :-)
Rámus (255.2) 20.02.2006 10:02
No, tak přede mnou ma podzim zahnul do leva ňákej plechovej žebřiňák, já brzdil a brzdil ... gumoval a naštstí nějak ubrzdil. Stopy gum byly vidět v délce tak 15 metrů, gumovaly obě. Takže asi brzdí, holka. Mám tedy Volusii VL 800, je to vlastně Céčko, takže stejné.
Pavelpu (pilsner-urquell.cz) 08.08.2006 14:15
Tak jsem ve zdraví překročil 9.000 km v sedle téhle mršky a jsem pořád moc spokojenej. Na ty brzdy si člověk časem zvykne, jízdní vlastnosti to bohatě vynahradí. Tahle motorka sedla do ruky i mojí drahé polovičce. Je fakt lehce ovladatelná, čitelná a přívětivá.
ALIEN (iol.cz) 26.08.2008 23:56
peknej kousek...ja si jako prvni moto poridil M1800R o tomhle jsem premejslel,ale nechtelo se mi za rok kupovat silnejsi potvoru..tak at to jezdi a hlavne bez nehod.
Pavel (sloane.cz) 24.11.2010 23:22
Po několika letech se sem znuvu vracím. Mezitím se toho v mé domácnosti a v garáži poměrně dost událo a já přesedlal na naháče Moto Guzzi Griso. Ale M800 v ní zůstal. Nejen jako motorka pro manželku, ale hlavně jako spolehlivý kamarád. Vyjedu s ní tak 3x do roka, ale to BOŽÍ motorka. Nic jiného v tomhle stylu už bych nechtěl.
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser