VN 900LT

     Není tomu tak dlouho co jsme si na našich stránkách představili celou modelovou řadu roku 2006 od fy. Kawasaki a již ve zmíněném článku jsem slíbil, že až budou známi bližší informace - tak se k některým strojům vrátím podrobněji samostatným článkem a protože se sliby mají plnit (nejen o vánocích ) představíme si blíže jeden z velmi zdařilých strojů střední třídy. Přestože píši jeden - lze dnešní článek chápat nejenom jako recenzi VN 900 LT ale též "očesané" verze VN 900 Classic, která má dokonce variantu s 25kW motorem !!!!
     Jak již označení modelu LT napovídá jedná se o stroj kategorie tourer, který se některými prvky velmi bohaté výbavy velice podobá staršímu a silnějšímu modelu  VN1600 Tourer  avšak toto se týká skutečně pouze některých prvků výbavy. Jako základ totiž posloužil model classic s nímž je v základu prakticky totožný a liší se pouze
již zmíněnou výbavou - ke které se dostaneme později. Úvod článku je tedy možné vztahovat k oběma modelům.
   Asi jediné co možná vyvolá u mnohých rozpaky případně částečné rozčarování budou parametry motoru, který přestože dostal do vínku o sto kubíků větší objem zaostává výkonem za svým předchůdcem VN 800 classic o plných pět koní pozadu. Je to však daň ekologii a teoretický úbytek výkonu je více nežli plnohodnotně kompenzován největším kroutícím momentem. Pojďme si tedy tento v-twin  představit trochu konkrétněji - alespoň mluvou čísel.

   Motor :
   čtyřdobý, kapalinou chlazený - vidlicový dvouválec o celkovém objemu 903cm3 je
koncipován jako silně podčtvercový s vrtáním 88mm a zdvihem 74,2mm. Největšího výkonu

VN 900LT

50 koní dosahuje při 5.700 ot./ min. Kroutící moment je na rozdíl od výkonu skutečně velmi solidní a je zde udávána hodnota 78Nm ovšem až při relativně vysokých 3.700 ot./ min. což je nevyhnutelná daň podčtverci. Rozvod - SOHC (tedy jednou vačkou v hlavě válce) se čtyřmi ventily (2výfukové a 2sací) na válec. Kompresní poměr má hodnotu 9,5 :1 což vám jistě již napoví, že palivo Natural 95 bude plně vyhovovat. Plnění válců je svěřeno (vzhledem k stále

se zpřísňujícím emisním normám) vstřikové jednotce Keihin s dvojitou škrtící klapko o

VN 900Classic

průměru 34mm. Motor je do rámu uchycen pomocí soustavy silentbloků, které do značné míry potlačí vibrace a stroj se tak velmi zklidní (viz. foto vlevo).  Pokud již hovoříme o motoru musím se též zmínit o variantě 25kW která bude nabízena souběžně s modelem Classic. Zda bude tato varianta k dispozici také pro model LT není doposud známo, ale i kdyby vše ostalo u této jediné "únikové" cestička pro náctileté - bude tato obrovským přínosem. No řekněte sami, komupak z nás se kdy snilo v osmnácti usednout za řidítka takovéhoto stroje.
   Podvozek :
   stejně jako motor je i podvozek u obou modelů shodný a ukrývá prvky, které tento stroj posouvají bezesporu na vrchol nabídky ve střední třídě kategorie cruiser. Myslím, že by bylo zcela zbytečné zdůrazňovat linii krásných hlubokých blatníků, stejně jako upozorňovat na velice praktickou podsedadlovou lištu, která skýtá pevné uchycení pro nosiče brašen neboť to co každého upoutá v první řadě a je vlastně největší novinkou jenž musí nadchnout každého

bez jakékoli průvodní informace - je sekundární převod řešený řemenem jehož "pružný" záběr dodává jízdě maximální komfort. Ne nevýznamný je v našem stylu optický vjem a nenáročnost na údržbu. Možná je tak trochu škoda, že byla zvolena řemenice a plnými boky což se docela dost "fackuje" s nádhernými drátěnými koly, které mají 48 "špicový" výplet. K vlastním kolům dlužno dodat, že přední je "obuto" do 130/90-16M/C 67H a na zadním naleznete (pro střední třídu nadstandardní) stoosmdesátku - konkrétně : 180/70-15M/C 76H.
   Brzdy :

sekundární převod

   jimiž je devítikilo osazeno rovněž lámou veškeré doposud používané "šablony" střední třídy.
Přední 300mm kotouč osazený dvoupístkem sice nijak zvlášť nevybočuje ze zvyklostí ovšem možnost seřízení

páčky přední brzdy (dle velikosti ruky) je vychytávka která nebývá běžná ani u prestižních modelů. Rovněž v zadu osazený 270mm kotouč s dvoupístkovým třmenem je nóvum neboť doposud se ve střední třídě na tento post osazoval standardně buben.
   Rám a tlumiče :
   imitace hartailového rámu je velmi vyvedená a zcela ukrytá zadní pružící a tlumící jednotka Uni-Trak je seřiditelná v sedni polohách.

Zatímco zdvih zadního kola je na běžné úrovni 100mm pro přední teleskopickou vidlici o

volitelná poloha páčky

průměru kluzáků 41mm je udávána hodnota nad kterou se zasvěcený jistě pozastaví - neboť 150mm je skutečně hodně. Tento zdvih sice do značné míry zpříjemní pohodové cestování na nekvalitním podkladu ovšem vzhledem
k ne příliš velkému průměru kluzáků a relativně větší hmotnosti může takovýto zdvih být při svižnějším tempu spíše na obtíž. Celkové rozměry stroje jsou dle dostupné informace udávány následovně : 2.465 x 1.005 x 1.065mm rozvor má hodnotu 1.645mm. Bohatě polstrované pohodové sedlo je umístěno pouhých 680mm nad vozovkou což bude přínosem nejen pro jezdce nižších postav. Zatímco kolébková řadící páka (umožňující řazení rychlostí špičkou i patou) dnes již nikoho neohromí - pak takřka dokonalé zamaskování chladiče v rámu musí nadchnout doslova každého. Vaše nadšení při tomto bočním pohledu však (bohužel) velmi

rychle vyprchá pokud si všimnete Jawsky umístěného klaksonu a "traktorové" přívodní hadice
chladiče (viz. foto vlevo) chchch - jó..... jistě ne jen pod mým vedením by šel konstruktér domu bez prémií né-li jako nezaměstnaný ....

   Nádrž která svým objemem 20ti litrů zabezpečí velice solidní dojezd je dle mého názoru tvarována ještě ve starém duchu. Vůbec by nebylo na škodu pokud by byla v zadní části více prohnutá. Konstruktéři se tento lehký neduh snažili napravit kapličkou v horní

"maskování" chladiče

části nádrže a dlužno říci - vcelku se povedlo, neboť tato je opravdu
dominantní, přehledně uspořádaná a velice líbivá. V této kapličce je umístěna (vedle dnes již běžných přístrojů : tachometr, počítadlo celkových a denních km......) skutečná libůstka : analogoví palivoměr!!! Z vlastí zkušenosti

můžu potvrdit, že na motocyklu je každý palivoměr velice orientační záležitost - hlavně za jízdy (stejně budete hlídat ujeté km) ovšem pro potěchu duše - je to paráda .

   Toliko tedy k oběma modelům a dále se již budeme věnovat "nástavbě" která klasika v tourer proměnila
   Větrný štít
   patří k nejvýraznějším prvkům LTčka a musím po pravdě přiznat, že

kaplička

se mi opravdu hodně líbí (přestože nejsem jejich příznivcem). Navíc

seřiditelný štít

se nechá velice jednoduše seřídit do požadované polohy a není nepodobný tomu, který je osazován na šesnáctikilo.
   Opěrka, sedlo a brašny
   pro pohodlné cestování bylo LTčko vybaveno opěrkou spolujezdce. Ve stejném duchu jako opěrka "ocvokovaným"
jednodílným sedlem a objemnými brašnami které jistě oceníte při delších jízdách. Pokud pohlédnete na sedlo LTčka pouze zběžně možná se vám bude zdát, že jsem se v jeho popisu "upsal" - ale není tomu tak. Toto sedlo se sice tváří jako by bylo dvoudílné, ale ve skutečnosti je opravdu jednodílné a snadno odnímatelné. Prostor, který se jeho sejmutím obnaží však prostorem nazvat nelze a ukrývá pouze sadu základního nářadí a lanko na uzamčení helmy.
   Osvětlení
   možná jsem až příliš konzervativní přesto (možná) někteří z vás se mnou budou souhlasit v názoru - že klasické prvky osvětlení tomuto stroji prostě sedí. Poslední módní vlna sice velí využívat LED diody na nejrůznějších místech stroje stejně jako bodovky a průhledná sklíčka,  já si však nemohu pomoci - do tohoto stylu prostě oranžový blinkr

stejně jako dominantní lampa v přední části stroje sedí - jako ten pověstný nočník na ....
   Jak je na tom konkurence ?
   střední třída je poměrně silně zastoupená a v posledních třech ledech většina předních výrobců právě tuto kubaturu "omladila". O to zajímavější bude pohled do tabulky technických dat kterou zařazuji.
   Co říci závěrem ?
   Přestože neznáme tělesné proporce aktéru na snímcích - viz níže, je zřejmé že ani cestování na větší vzdálenosti ve dvou by neměl být problém. V každém případě Kawasaki uvedla do výrobního programu modely, které nadělají konkurenci hodně hluboké vrásky na čele a nelze nežli si přát, aby se také model LT dostal do sítě EU prodejen.
VN 900 LT 3 x tapeta 1024 x 768 VN 900 Classic 3 x tapeta 1024 x 768
   

VN 900 Classic

 

VT 750C2 Shadow

 

VL 800LC Volusia

 

XVS 1100A Drag Star

Vrtání x zdvih mm   88 x 74,2   79 x 76   83 x 74,4   95 x 75
Zdvihový objem cm3   903   745   805   1.063
Kompresní poměr   9,5 : 1   9,6 : 1   9,4 : 1   8,3 : 1
Max. výkon (k/ot./min)   50 (34) / 5.700   46 / 5.500   50 / 6.500   62 / 5.750
Krouťák (Nm/ot./min)   78 / 3.700   64,2 / 3.000   65 / 5.000   85 / 2.500
Plnění válců / prů. dif.   vstřikování / 34   karburace / 34   vstřikování  / ?   karburace / 37
Typ motoru   V - twin   V - twin   V - twin   V - twin
Chlazení   kapalina/vzduch   kapalina   kapalina/vzduch   vzduch
Rozvod / vent. - válec   SOHC / 4   SOHC / 3   SOHC / 4   SOHC / 2
Startér   E   E   E   E
Počet rychlostí   5   5   5   5
Sekundární převod   řemen!!!   kardan   kardan   kardan
Délka/šířka/výška mm   2465/1005/1065   2505/965/1123   2510/985/1100   2460/945/1095
Rozvor mm   1.645   1.639   1.655   1.645
Přední pneumatika   130 / 90 - 16   15M/C x MT3.50   130 / 90 - 16   130 / 90 - 16
Zadní pneumatika   180 / 70 - 15   160 / 80 – 15   170 / 80 - 15   170 / 80 - 15
Přední brzda   300/2pístky   296/2pístky   1 x kotouč   2 kotouč 298mm
Zadní brzda   1x kotouč - 275   buben   buben   1 kotouč 282mm
Výška sedla mm   680   658   700   710
Objem nádrže litrů   20   14   15,5   17
Suchá hmotnost kg   254   238   246   272
Max. rychlost km/hod   ??   155   155   160
Ceny v ČR : 2005 - 06  

 249.000,- Kč

 

 229.000,- Kč

 

219.900,- Kč

 

279.440,- Kč

VN 900 Classic
VT 750C2 Shadow
VL 800LC Volusia
XVS 1100A Drag Star
   2x Video :
 

   Ve videu je prezentován model VN 900 Classic Přestože jsou některé pasáže videa záměrně zrychlené je zřejmé, že se jedná o stroj velmi dobře ovladatelný, se kterým není problém dopřát si i nějaký ten adrenalin.
   Po kliknutí na symbol se vám video přehraje v novém okně. Pokud tomu tak není aktualizujte si prosím Windows Media Player 10 - klikni zde -

wmv - 1,78 MB

wmv - 1,54 MB

   Poznámka pod čarou :
   Vysvětlení k technickým výrazům ve článku použitých naleznete na tomto odkazu - klikni -
   Jakmile se mi podaří získat další technické informace, případně prodejní cenu LTčka v ČR bude tento článek
   aktualizován.
 

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

   

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do článků : Nové stroje

 

 

 

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/recenze/kawa/vn_900_classic_TL/2006.php:91) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/recenze/kawa/vn_900_classic_TL/2006.php:91) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
alovka (alimex.cz) 26.01.2006 06:23
Z takovou hadicí kropím na chalupě záhon. Zadní náhon řemenem, rovněž nehezky proveden. Volusia zatím vede.
jarouš (34.118) 26.01.2006 08:23
Už vím, jaká bude má druhá máša !!!, Kawa VN 900 tourer, a to i přes tu "kropící hadici,Jawa klakson a kryt řemenu". Klakson aj hadice určitě půjde po záruce upravit, a kryt je pod brašnou. Takže už neé Drag 1100, ani H 1300.
Luděk (nextra.cz) 26.01.2006 08:25
Takovej fešnej tvar /detaily by se doladily/ a takový chcípácký srdce ! Ta komerce nás zničí.
lorinka (97.59) 26.01.2006 11:19
Děkuji za článek moc jsem se těšil až bude hotov :-) Pozorně jsem si 2x přečetl a ještě znovu přečtu :-) Ovšem nevím, nevím jestli nekoupím C800. Některé věci jsou fakt super, ale naopak to některé hodně kazí. Vytvořím ve fóru téma VN900/C800 a uvidím co mi poradíte.
Medved (logica.com) 26.01.2006 12:42
Hele, Mirku - je ten motor podctvercovy nebo nadctvercovy : "... je koncipován jako silně podčtvercový ...", "...až při relativně vysokých 3.700 ot./ min. což je nevyhnutelná daň nadčtverci." :-))))). (88x74.2 = asi podctvercovy, ze? ;-) )
Generál (cservis.net) 26.01.2006 16:18
TO - Medvěd : jasně že POD (první věta byla správně) Nyní je již i druhá správně - opraveno. Dopisoval jsem to ve čtyři nad ránem a přesto, že jsem si to po sobě četl - již jsem asi nevnímal. Díky za upozornění ;-)
Véna (egap.cz) 27.01.2006 11:37
No, jako Volusiaák jednoročák asi měnit nebudu. Ty stroje jsou hodně podobný, ten krouťák a ta nádrž je jistě výhoda, naproti tomu kardan je kardan a na velký a tlustý dědky jako já vypadá Volusie asi dospělejia je PODSTATNĚ levnější. Jo, patnáctka za 295 to ale není. Za cca 40 navíc (každý dealer 10 až 15 sleví z fleku, nebo dá výbavu ve stejné hodnotě) a máš jí.
Klokan (contactel.net) 06.05.2006 08:09
Tak LT nebo TL? V hlavicce clanku je naspano LT, ale pak se vsude pise TL. Uz se tesim, az ji budou dovazet k nam.
Generál (cservis.net) 07.05.2006 13:54
TO - Klokan : díky za upozornění. Již je to opravené a jedná se skutečně o LT jak bylo uvedeno v titulku článku (po opravě již i v článku).
Chip (apsi.cz) 25.09.2006 22:28
Po ujetí prvních 2500 km s VN900 clasic mohu říci že na stroj této kategorie jsem byl překvapen jeho skvělou ovladatelností. Jak je či není vyveden nějaký detail, mi připadá nedůležité. Jak se cítí jezdec po ujetí 500 denních km a jakou radost z jízdy mu mašina poskytuje to je pro mne důležitější. Nejvíc mne mrzí to že ani půl roku po uvedení na trh není v nabídce výrobce(dovozce) zádný originální doplněk.
podle ženy puberťák (iol.cz) 17.10.2006 14:32
TO - Chip: jaký má zvuk a jaký máš pocit z toho nižšího výkonu a z průběhu kroutícího momentu, táhne plynule od volnoběhu?
Chip (apsi.cz) 23.10.2006 21:33
Zvuk je hodně utlumený. Asi nové hlukové europředpisy. S tím bude třeba něco udělat. Výkon a krouťák se mi zdají naprost dostatečné. Ale to je můj subjektivní pocit. Z volnoběhu jde plynule a bez škubání. Má úžasnou spotřebu. V průběhu prvních 1500 km (tedy v záběhu) ve 3 měřeni 4.6 , 4,4 a 4,9 l/100 Předtím jsem měl Hondu VFR 800 a ta stejných tratích jezdila přes 7 l. Pokud bych něco rád tak aby byla zpřevodována trochu více do rychla. Pro cestování by bylo ideální o 15%. Chip
Karlos (uvažující o (iol.cz) 03.12.2006 22:38
Ahoj všichni, bavíte se o novinkách kolem VN900 Clasic nebo LT, ale co takhle VN900 Custom.Už je u nás v prodeji.Jinak se mně líbila klasifikace chopper versus cruiser. Dík Generále.
marty (iol.cz) 15.12.2006 01:27
Zdravím Vás všechny,přečetl jsem si pozorně velice vyvedený článek.VN je povedená motorka ale uplně novou dimenzi dostává jako custom,to je prostě nádhera.Generále napiš prosím o ní.U kawy je už v prodeji.
Luděk (nextra.cz) 13.03.2007 10:31
Co je to všechno platný, Harley je Harley...
Véna (egap.cz) 14.03.2007 10:52
Harley? Není to ta montovna co z japonskejch dílů dělá motorky?
Želva (55.16) 14.03.2007 18:34
nene...průtokový ohřívač oleje ;-) super je tady příspěvek od Jarouše z 26.1.2006 :-D LOL
Véna (egap.cz) 16.03.2007 11:52
No, zvláště když nakonec šel do Draka, co ho před rokem vyloučil. Holt rozervaný mladý muž, no...
kuba (upc.cz) 22.01.2008 00:00
Kawaski vn 900classic na prodej!!!cerna ,v zaruce,nutno videt a svest se,zimni cena 165000kv.774134226
ALIEN (iol.cz) 26.08.2008 23:25
naposledy jsem videl harleye,jak nemuze nastartovat..a kolega se strojem z Japonska ho roztlacoval..z milosti..
VULKAN (tmcz.cz) 26.10.2008 15:03
JEZDIM NA VN15 UZ PAR LET.NAPROSTA SPOKOJENOST.POHRAVAM SI S MYSLENKOU HO PRODAT A PORIDIT FUNGL NOVE VN900CLASSIC.NOVA JE NOVA,A VONAVA! CO STIM?
sano (129.52) 14.02.2011 13:33
ja mam VN900,CHCEL BY SOM SA PORADIT ZE AKE LADENE VYFUKY BY SOM MOHOL NAMONTOVAT?PASUJU Z 800ky na nu?
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser