STK - strašák nebo pomocník - III. část  

   Pravidelná technická prohlídka  - PTP
     Poslední , třetí povídání o STK . Očekává li od toho někdo , že mu poradím , jak na ní projít s něčím co nesvítí a nebrzdí , bude určitě zklamán . Bude to spíš , kromě zase těch zákonných faktů , trochu o psychologii a přístupu k věci .
     Začněme tím , jak často na PTP musíme . Vozidla kategorie M1 , N1 , L C ( L 3 ) jako nová po  čtyřech letech a potom každé dva roky . Malorážky L A  ( L 1 ) , a přívěsy O 1 ( do 750 kg ) po šesti a potom každé čtyři roky . Je li vozidlo M1 , N1 , L C , vybaveno modrými majáky , nebo používáno komerčním způsobem (  autoškola , taxi , půjčovna ) musí na PTP každý rok . Po vjezdu na linku STK se na vozidlo vrhne technik . To je ten člověk , na kterého se každý druhý majitel tlemí s pusou od ucha k uchu , i když by ho asi nejraději
nakopal někam . A ten technik začne na vozidle hledat závady . Zákon zná na vozidlech tři druhy závad . Dělí je na A ,
B a C . Nazývá je jako lehké , vážné a nebezpečné .

   Závady
   A) nemají na technickou způsobilost k provozu žádný vliv . Může jich být třeba 50 a vozidlo bude hodnoceno jako způsobilé . I když ten počet , už počítačový program a místo na protokolu nezvládne . Je to spíš takové doporučení , co by bylo vhodné na vozidle opravit , aby bylo perfektní .
   B) jsou závady , které být na vozidle nesmí , ale nemají přímý vliv na bezpečnost silničního
provozu . Je to třeba nekompletní povinná výbava , chybějící zástěrky , nesvítící osvětlení SPZ , pardon TRZ , nebo třeba neschválené pneumatiky pro dané vozidlo . Také sem patří všechny závady zjištěné při evidenční kontrole . Při zjištění takové závady je vozidlo hodnocené jako dočasně způsobilé . Dostaneme tzv měsíční známku a máme 30 dní na to , abychom závadu odstranili a přijeli na opakovanou prohlídku .
   C) jsou závady nebezpečné . Sem patří vozidla  které  nebrzdí , oslňují tlumenými světly , nebo třeba mají ojeté pneumatiky . Také sem patří na opakované prohlídce všechny závady typu B které nebyly odstraněny . Tato vozidla jsou hodnocena jako vozidla technicky nezpůsobilá k provozu . A pozor . Zákon 56 výslovně stanoví , že s takovým vozidlem nesmíme z STK ani odjet , ale musíme vozidlo odtáhnout . Asi tím má zase na mysli něco jako odtahovou  a ne špagát . Jestli ale  na opakovanou TP  s takovým vozidlem můžeme přijet po ose , nebo musíme zase na hangeru, na to už chytrý zákon jaksi zapomněl . Při tom nevím, proč se cestou z STK zákon vůbec zabývá. Vozidlo s neplatnou
PTP na silnici nemá co dělat v žádném případě . Nedbáme  li na to a staneme li se sponzory dopravní policie , můžeme mluvit o štěstí , že jsme zchudli o tisícovku . V horším případě může dojít k nehodě a v tom případě zase pozor . Povinné ručení se vztahuje pouze na vozidla způsobilé k provozu . Pojišťovna za nás případnou škodu zaplatí , jenomže potom natáhne ruku a řekne dej . Zase bude dobře , když se bude jednat jenom o rožek nového Bavoráka a spraví to těch tisícovek tentokrát padesát . Nechci ale domyslet , co kdyby došlo ke zranění , třeba s trvalými následky , nebo ke smrti . V tom případě by mě asi prokleli i moji dědici .
   Pojďme ale k tomu , co na STK můžeme a co nemůžeme ovlivnit . Jestliže vozidlo nesplňuje předepsaný limit brzdění , je to závada C a basta . Neukecáme to ani na B , jako že to brzdí aspoň trochu , protože nedostatečný účinek brzd zákon jednoznačně stanoví jako C . Potom je zde ale fůra jiných závad ( vůle v čepech , poškození pneumatik , stav světlometů , koroze , apod ) , které mohou být hodnoceny jako A , B i C . A zde je pro technika a chytrého zákazníka prostor pro případné manévrování . Asi by to tak nemělo být , ale každý technik na STK je přece jenom člověk a toho v rozhodování ovlivňují i jiné faktory , než jen velikost vůle kulového čepu . Přijede li třeba „ otuněný „ Escort s volným čepem řízení , tak si asi každý technik řekne , že když máš desetitisíce na pi - oviny , tak máš i pětikilo na čep . Na druhé straně , je li vidět , že o tu stopětku se chudák majitel stará jak může , tak kvůli těm volnějším svislákům se asi nezabije . Nesvítí li někomu obrysovka , věřím mu , že to kontroloval . Vymění si žárovku a má na dva roky pokoj . Ovšem nesvítí li těch žárovek pět nebo šest , tak tu červenou známku dostane opravdu až potom , když přijede ještě jednou a zaplatí si  opakovanou prohlídku . A je to mnohem častější případ , než si kdokoliv z Vás myslí . Málokdo si může před PTP zkontrolovat souměrnost brzd na nápravě , ale žárovky ?
   Samostatnou kapitolou a tou nejhorší ( ovšem pro zákazníka ) jsou výmluvy . Vzpomeňme na dobu , kdy jsme se jako dítka školou povinná , pokoušeli udělat z rodičů nebo učitelů blby tím , že nás napadla nějaká strašně chytrá výmluva . To bylo potom divení , že to nikdo nesežral a že jsme byli odhaleni . Dnes už chápeme , že to bylo proto , protože tu výmluvu už znali . Buď ji sami používali , nebo ji už minimálně jednou slyšeli . Kdyby jsme  tenkrát danou věc přiznali na rovinu , určitě by to dopadlo lépe . Asi nikdo nemá rád , když se někdo z něho pokouší udělat vola . A tak slyším li v práci jenom pět výmluv denně , je to 100 měsíčně , 1200 ročně a za 7 let v oboru už jsem jich slyšel 8400 .
Musel bych přemýšlet roky , aby mě napadla osmitisícáčtyřistaprvní . Ta , kterou jsem ještě nikdy neslyšel a kterou bych byl ochoten , lidově řečeno , sežrat . Když za mnou přijde zákazník se slovy , Prosím Vás včera do mě někdo couvl , mohl by jste se podívat jestli takhle projdu , nebo mám přijet příští týden , až budu to světlo mít nové ?  , tak dopadne určitě lépe než ten , který přijede s tím rozbitým světlem s už zkorodovanou parabolou přímo a tvrdí , že to už má objednaný a že to vymění hned zítra , ještě před obchodem . Další druhy výmluv , na které jsou už asi všude na STK alergičtí jsou typu : ano , já vím , že mám ojeté pneumatiky , však už mám

doma připravený nový . Nebo : To je ještě dobrý , vždyť já s tím autem stejně skoro nejezdím , a podobná pojatá z druhé strany je : mě to musíte uznat , protože vozím na smrt nemocnou babičku každý den do nemocnice .
   A tak vlastně jediná geniální výmluva , kterou jsem kdy v životě slyšel , byla od kamaráda , i když se jedná o úplně jiný obor než STK . Přesto , že je mu už taky dost přes padesát , tak má jednu anomálii . Na rozdíl od nás stejně starých , tak on , čím víc pije , tím víc může . Nechápu to . Jednou , na jedné večerní přírodní akci , které se jeho drahá polovička nemohla zúčastnit , se uvedl do stavu , kterému říkáme na šrot . A v tomto stavu , tam pře… , prostě pře to , jednu kamarádku . Když jsem ho později varoval , ať si připraví výmluvu , že to už vzešlo ve všeobecnou známost a je jenom otázkou času , kdy se to domákne i ta jeho , podíval  se na mně těma svýma nevinnýma očima a řekl . „Ty , já za to v podstatě ani nemůžu . Já jsem se to taky
dozvěděl až potom „ .
 

Petr Brno

   Poznámka admina
   K případným dotazům na Petra využijte prosím možnost vložení komentáře přímo pod článek. 

Text : Petr    
I. část článku :
II. část článku :
III. část článku :
Foto : archiv k 1400 a Petr   spojení na autora článku

Zpět do článků : Konkrétmě :   

 

 
Radim (trz.cz) 31.03.2005 12:45
Jak přísně se posuzuje osazení motorky doplňkama typu přídavných světel, podtlakových houkaček (trubek), širšách ráfků a pneu a podobných, pro která není v TP udělena vyjímka
Petr (contactel.net) 01.04.2005 09:52
Radime asi jak kde . U mně je to v pohodě . Zastávám názor , že chopper může všechno .
Pavla (iol.cz) 08.10.2005 09:49
Hrozi nejaka pokuta na STK,pokud jdu na prohlidku a emise ponekud opozdene(radove nekolik mesicu)?
Kamil (netbox.cz) 09.10.2005 20:38
Petře a co hlučnost, laděný výfuky? A ještě bych měl dotaz, mám Berlingo s přepážkou (nákladní), jak náročný je z toho udělat osobák.
Petr Brno (contactel.net) 10.10.2005 12:16
Pavlo na STK nic nehrozí , narozdíl od silnice . Viz článek . Petr
Petr Brno (contactel.net) 10.10.2005 12:29
Kamile , hlučnost se na STK neměří , protože není čím . Pozuzuje se podle ucha . Takže zase je všechno v lidech a psycholigii. K Berlingu . V Tvém případě by se jednalo o změnu kategorie vozidla , to znamená o přestavbu . A přestavba na kategorii , kde platí přísnější předpisy není možná . Takže z N1 na M1 nelze . A to ani v případě když se jedná o vozidlo , které původně M1 bylo a bylo přestavěno na N1 . Jednou z podmínek při takové přestavbě dokonce je , trvale znehodnotit úchyty bezpečnostních pásů . Právě proto , aby se z toho nešlo udělat M1 . Na námitku co třeba obytné Avie odpovídám , že tam zůstala kategorie nákladní , s dovětkem speciální obytný . Petr
Kamil (netbox.cz) 10.10.2005 20:53
Moc dík za informace.
Milan (iol.cz) 12.11.2005 11:41
Ahoj,mám škodu 125L a odešel mi motor,po dohodě s kamarádem jsem usoudil,že se nevyplatí dělat generálku motoru a koupil jsem starší motor škoda 120.Na úřadě,kam jsem šel zažádat o tzv. výmaz čísla motoru,mi to nebylo provedeno,z důvodu,že nemám žádný doklad od koupeného motoru.Chtěl bych proto vědět tvůj názor,zda-li byl tento postup správný a jak tedy zlegalizovat koupený motor. Na STK jsem s tím prošel OK. Na emisích také,jen na kartičce je uvedeno číslo již nového motoru.Díky.
Bob (hanspaul-city.net) 15.11.2005 22:18
Ahoj. Poučný... určitě i užitečný. Jen tak dál :-) Ty výmluvy. Pamatuju si jednu origoš, kterou možná znát nebudeš. Na škole přišel jeden kluk asi o 20 minut pozdě a když profesor žádal vysvětlení, tak mu řekl: "Vy mi to asi nebudete věřit, ale ráno se nám tak opíralo do dveří sluníčko, že jsem je nemohl otevřít." A bylo to. Řechtali jsme se docela nevázaně i s profesorem. Jo a bylo to bez nasledků. Mej se Bob.
Ondra (196.70) 02.02.2006 12:41
Ahoj, má přítelkyně se učí na instruktora autoškoly a zadali jí zjistit, jak často musí TRAKTOR v autoškole na STK. Nahoře jsem se dočetl,že pro autoškoly platí PTP po roce. Tak jen se chci ujistit,že to platí i o Traktorech, abych ji neuvedl v nemilost... Děkuji. S pozdravem Ondra.
Petr Brno (contactel.net) 03.02.2006 09:26
Ondro , vše co se motá kolem traktorů , ať už traktor sám , všechny jeho přívěsy , ať už se využívají jakkoliv tak to chodí na STK po čtyřech letech . Petr
Ondra (196.70) 03.02.2006 09:48
Díky :o) hezký den
Tomáš (eurotel.cz) 06.02.2006 13:19
Zdravím,měl bych jeden dotaz ohledně stavby motocyklu.Uvažuji o tom že bych si postavil svoji motorku ale mám docela strach ze všech legislativních věcí které jsou s tím určitě spojené.Rám bych koupil už s papírem o homologaci a to ostatní nevím.Byl bych moc rád pokud by jste mi poradil případně osvětlil jak na to a zda to vubec je možné.Díky za odpověď.T.A
Petr Brno (karneval.cz) 10.02.2006 23:48
Tomáši , dnes je možné si postavit v podstatě jakékoliv vozidlo . Ovšem musím Ti říct , že Tvůj strach z legislativy je naprosto oprávněný . Asi Ti moc nepomůžu , protože nemá cenu tady na několika stránkách v podstatě opisovat legislativu a přitom na něco zapomenout . Takže pokud Tě to opravdu zajímá , tak si buď kup , nebo stáhni z internetu vyhlášku 341 kde se dovíš vše potřebné . Jedná se o vyhlášku 341 Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích . Částka 123 , rok vydání 2002 . Pokud Ti po prostudování nepůjdou oči šejdrem , tak Ti přeju hodně zdaru při boji s úředním šimlem . Petr Brno
Petr (eurotel.cz) 08.04.2006 21:46
Ahoj,mám koupenou motorku s čerstvým čistopisem i technickou.Potřebuji udělat evidenčku a rád bych věděl,jestli na ni mohu dojet po vlastní ose nebo ji musím naložit na vozíka a přivézt ji tam.Dík za odpověď.
Vendys (iol.cz) 10.04.2006 15:24
Pro Petra, na evidenčku jsem přejel dokonce bez čísla, jen s uzavřenou pojistkou. Bylo to jen v rámci města (Mariánské Lázně), ale pokud uzavřeš pojistku a budeš mít u sebe velký techničák a kupní smlouvu, tak by to myslím neměl být problém i dále.
Petr Brno (karneval.cz) 10.04.2006 21:40
Pro Petra a Vendyse Na EK se opravdu kontroluje jen to , jak vozidlo odpovídá TP . Jiné věci , jako uzavřená pojistka nebo způsob dopravy nemá na hodnocení žádný vliv . To spadá do působnosti jiných orgánů . Úředníků a zelených žabiček na silnici . Taky už se nám stalo , že jsme jednou stáli před linkou a přijel kluk s motorkou na EK s čistým TP a samozřejmně bez SPZ . Hned za ním vlítli policajti a jeden na něho začal řvát : Proč jste nezastavil , když jsme Vás stavěli ? Ten se jenom podíval a řekl : Já jsem myslel , že nemusím , když jedu na STK . Řehtat jsme se začali všichni , včetně těch policajtů . A prošlo mu to .
kiki (zskralovice.cz) 25.04.2006 15:30
co je stk?
Kouťas (scnet.cz) 25.04.2006 19:54
Milý kiki pokud si z nás neděláš srandu, tak Stanice Technické Kontroly - prostě STK - tam jezdíme s motorkami na zákonné prohlídky technického stavu našich moto miláčků.
vasek (snake.cz) 22.06.2006 13:23
ahoj. včera jsem byl na výmaz čísla motoru a ta uřednice mi to odmítla udělat protože mi prej chybý evidenční kontrola tak se chci zeptat jestli je to pravda. ja se totiž na stk ted nedostanu když měním motor. Předem dík za odpověd.
Foreit (karneval.cz) 05.09.2006 15:25
Dobrý den,mel bych dotaz.Z motorkou jsem pred tydnem havaroval na motocrossove draze a nohou jsem prerazil prepinace na blinkry,svetla,klakson a take jeste nefunguje tachometr.Nove veci stoji priblizne 3000,- a jelikoz jsem student tak nemam penize a rodice odmitaji zasponzorovat.Myslite ze bych prosel?Diky za odpoved
Milan (iol.cz) 03.01.2007 14:48
Dobrý den, vlastním Avii Furgon a chtěl bych ji přestavět na obytnou. Důvod je známý- nižší pov. ručení. Jaký je postup a minimální úpravy na tomto voze. Děkuji za radu.
Petr Brno (ycnega.cz) 09.01.2007 08:55
Milane , přestože všechny odbory dopravy postupují podle stejných zákonů , tak každý jinak . Raději se zeptej u Vás na úřadě , jestli jim budou pro přestavbu stačit postele , nebo budou chtít něco víc . Stolek apod . Pak si dej žádost o přestavbu s náčrtkem , úřad vydá rozhodnutí za jakých podmínek přestavbu povoluje a orazítkuje náčrtek . S tím vším pak na STK na technickou kontrolu . Nepleť s PTP . Tam Vypracují Technický protokol , a s tím pak zpátky na úřad na zapsání zmněn . V době přestavby by měla být na vozidle platná PTP . Čus Petr
Milan (iol.cz) 09.01.2007 14:08
Čau Petře, díky za cenné informace. Akorát nevím, co znamená zkratka PTP. Je to pravidelná technická prohlídka?
Petr Brno (karneval.cz) 10.01.2007 00:53
Milane , to je vidět , jek jsi četl článek . Samozřejmě . Akorát jsem zapomněl , jestli máš celkovou váhu do 3 500 kg , tak můžeš na osobní linku , jestli víc , tak na nákladní . Čus
Petr Brno (karneval.cz) 10.01.2007 00:57
Pro Vaška a Foreita . Teď jsem zjistil , že na mně byly od Vás dotazy . Vzhledem k času už to máte asi vyřešené . Takže , omlouvám se .
Martin (karneval.cz) 04.02.2007 13:15
Mám dotaz ještě ohledně přestavby. Chtěl bych z N1 udělat M1. N1 je to jen v TP pásy znehodnoceny nejsou a ni žádné změny v interiéru - ani v takovém případě není možná přestavba? Díky
Petr Brno (karneval.cz) 07.02.2007 16:23
Martine při přestavbě vozidla na kategorii , kde platí přísnější předpisy ( Tvůj případ ) je třeba vyjádření výrobce . Takže postup by měl v Tvém případě být následující . Napsat výrobci ( akrediťákovi ) , popsat stav vozidla a VIN . Ten by Ti měl odpovědět jestli s uvedenou přestavbou souhlasí a za jakých podmínek . S odpovědí a žádostí o přestavbu na odbor dopravy . Ten vydá rozhodnutí a pak na STK na Technickou kontrolu ( ne PTP ) , kde Ti dají Technický protokol o přestavbě a zase na odbor na zapsání zmněn . Raději se ale zeptej přímo na odboru dopravy ( ten rozhoduje ) jestli jim nebude stačit něco jednodužšího .
Martin (karneval.cz) 09.02.2007 13:51
Petře, děkuji za odpověď.
Iva (karneval.cz) 20.03.2007 21:34
Ahoj,momentálně jsem v situaci, kdy mám propadlý techničák od května 2006 a i povinné ručení, tak bych se chtěla zeptat, jestli můžu jet na stk bez zaplaceného povinného ručení?A kolik můžu dostat pokutu když mě chytnou policajti na motorce s propadlým techničákem?Nevím totiž jak jinak bych tam tu motorku dopravila, než že na ní dojedu..díky Iva
Petr Brno (karneval.cz) 20.03.2007 22:56
Ivo , při PTP se na STK nekontroluje povinné ručení a stejně tak nemá žádný vliv na hodnocení to jestli je tzv techničák propadlý , popřípadě jak dlouho . Stává se , že přijede i motorka ( třeba stará kývačka ) , která ještě nikdy na prohlídce nebyla . Na hodnocení má opravdu vliv pouze to , v jakém technickém stavu vzidlo je a jak souhlasí s doklady . S výší případné pokuty nemůžu bohužel sloužit , to má na starosti Policie a s těmi nemáme nic společného . Petr
Iva (karneval.cz) 21.03.2007 17:07
Díky moc za informace
Pavel (unet.cz) 26.03.2007 21:02
Dneska jsem chtěl nechat udělat výmaz čísla motoru ve š120, starej dosloužil, tak jsem ho vyměnil za jinej a úřednice mě to neudělala kvůli tomu, že prý nemám doklad o evidenční kontrole, přitom když jsem byl asi před dvěma lety dělat na jiném autě výmaz, tak jim stačil techničák, žádost a bylo to, mohli byste mi někdo poradit, co k tomu doopravdy potřebuju?
Petr Brno (karneval.cz) 26.03.2007 23:39
Pavle , bohužel Ti asi neporadím . Myslím , že vše potřebné už jsem popsal v článcích a poznámkách . Situace v tomto státě je taková , že nad úředníkem u přepážky je jenom vedoucí odboru dopravy ( ten rozhoduje jak se bude postupovat ) a nad ním už jenom starosta . Můžeme jen tušit jeho odbornost přes dopravu . Ani ministerstvo nemůže odborům dopravy nic nařídit , protože je v tom vztahu právní mezera . Znám dokonce případ , kdy sama úřednice odboru dopravy za přepážkou potřebovala zlegalizovat na svém autě výměnu karoserie a volila raději tu cestu , že auto přepsala na kamarádku z jiného okresu , tam se výměna zlegalizovala a pak si auto přepsala zase na sebe . Úředník je bůh a nad ním nikdo není . Bohužel .
Petr (ji.cz) 04.04.2007 19:04
koupil jsem vozidlo kategorie M1. Při EK u nás ve městě mi řekli ,že vozidlo nevyhovuje ,že nemá přepážku.celý zdrcený jsem volal na STK jinde a tam mi nakonec EK udělali bez problémů ,že prý M1 přepážku nepotřebuje a ,že u nás si to spletli s N1. Musím mít přepážku nebo ne ? Děkuji Petr
Želva (55.16) 04.04.2007 19:33
Hele Mirečákovi taky kazili náladu s ňákou přepážkou když sme jeli z výstavy...
Petr (ji.cz) 04.04.2007 20:24
ještě dodám že je to montážní vozidlo se sedmi místy k sezení(tolik TP),na což jsem pozapomněl
Petr Brno (karneval.cz) 06.04.2007 00:17
Petře , vynechme vstříctnost jednoho technika na STK ( někde ) proti vstříctnosti jiného technika ( jinde ) . Skutečností je , že zákon upravuje , které vozidla té dané kategorie musí být vybaveno přepážkou aby splňovaly zákonné podmínky . N1 a M1 s dovětkem montážní apod . Není li ve vozidle přepážka , vozidlo logicky neodpovídá dané kategorii a prostě z hlediska evidenční kontroly nevyhovuje . Příklad , Octavia M1 montážní je bez přepážky naprosto totožná s Octaviií M1 osobní Combi . Dnes snad všechna auta tzv montážní , mají v TP větu : případná demontáž přepážky se považuje za přestavbu . Takže , pokud někde ve Tvém případě cukli , měli pravdu . Pokud Ti to jinde odfajkovali , buď rád . Petr Brno
Karel JIzni Cechy (hotnet.cz) 05.03.2008 14:23
Koupil jsem vozidlo Skoda Octavia combi s přepážkou a chci ji lagálně odstranit na úředé po mě chtějí po demontáži přepážky v autorizovaném servisu znova tecnickou prohlídku i z emisema, je to normální? Vozidlo je v kategorii M1 Dékuju za odpověď.
Petr Brno (karneval.cz) 06.03.2008 22:20
Karle , o tom co je normální a co ne , nemá cenu mudrovat . Bohužel . Jak píšu jinde , úředník je v daném případě bůh a nad ním je právní vakuum . Když se rozhodne , tak s tím nic nenaděláš . Ve Tvém případě se jedná o " přestavbu " vozidla z kategorie M1 osobní speciální montážní , na M1 osobní kombi a chce k tomu technickou kontrolu ( ne technickou prohlídku ) . Ta je asi 4 - 5 X dražší a bez nového měření emisí nelze . Logiku ponechme stranou , zákon to tak fakt vyžaduje . Fakt je , že jsou lidumilnější úřady , kde to jde jednodušeji . Pevné nervy s bojem s úředníkem .
Andrej (chello.sk) 20.03.2008 01:02
Je mozne aby motocykl prosel STK bez kapotaze motoru? Sviti, brzdi,blika, pneu v poradku. Dekuji
michelski (168.140) 23.03.2008 16:05
Kdo přiděluje známku STK a Emise noveho auta za hotové?
bobika (nwt.cz) 21.04.2008 22:14
mám fabii s přepážkou M1 jak často mám jezdit na stk? po roce nebo po dvou letech? díky.
bobika (nwt.cz) 21.04.2008 22:57
upřesnuji M1 speciál montážní
bobika (nwt.cz) 21.04.2008 22:58
upřesnuji M1 speciál montážní
Pavel (iol.cz) 16.11.2008 10:14
Koupil jsem v bazaru os.aut.Ve velkém TP je zapsáno nákladní aut.skříňový kat.N1. Auto nemá žádné úpravy a je jen opravdu jako osobní aut.a s tím jsem ho i kupoval.Po obdržení TP malého i velkého jsem zjistil, že zde je zapsáno, jako N1. Mohu s ním jedzit bez mřížky a jiných úprav? Bojím se s ním momentálně jezdit.Nechci odečet a ani s ním podnikat.Je možnost přepisu na osobní aut.v TP a co je nutné podniknout?Byl jsem již na evidenční kontrole a i na přepisu. Auto je již bohužel moje. Děkuji za odpověď.
Petr Brno (karneval.cz) 19.11.2008 20:54
Pavle , vidím že moje rada : Zkontrolovat vše podle TP byla naprd . Ty potřebuješ tzv přestavbu vozidla z N1 na M1 . Postup podle zákona by měl být asi takový . Zažádat úřad o přestavbu . Ten vydá rozhodnutí , za jakých podmínek ( třeba potvrzení od výrobce ) s přestavbou souhlasí . Potom na STK na Technickou kontrolu ( cena stejná jako za dovoz ) a pak s protokolem zpět na odbor dopravy na zapsání zmněn v TP . Protože jsou však odbory dopravy které ( i když by to tak nemělo být ) mají své odlišnosti , bylo by nejlepší , kdyby ses stavil před podáním žádosti na odboru dopravy a zeptal se přímo jich , co po Tobě budou požadovat . Třeba Ti to některý krok ušetří . A to , že Ti to při Evidenční kontrole někdo odfajfkoval , raději nepublikuj . Mohl by mít problém .
Petr Brno (karneval.cz) 13.12.2008 21:29
To Pavel : BÚÚÚ .
kamil (sedlcany.net) 06.02.2009 18:35
Chtěl bych se zeptat jestli se na TP kontroluje datum vydání.
Luboš (ufon.cz) 24.04.2009 14:53
Jeden dotaz - jak je to s autem, které má na přední nápravě pneumatiky 175 a na zadní 165. Je to problem ?
Petr Brno (127.209) 24.04.2009 22:30
Luboši tady http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/pneu/informace.php
Luboš (ufon.cz) 26.04.2009 01:04
Petře, moc děkuji za odpověď, zase jsem chytřejší. Teď ještě jedna věc, mám na autě vepředu letní a vzadu zimní. Projdu STK ? Dopředu děkuju za odpověď.
Petr Brno (127.209) 27.04.2009 22:23
Luboši , špatně čteš . Na autě - stejná konstrukce ( radial , diagonal ) , stejný rozměr . Na nápravě pak navíc - stejný výrobce a stejný druh vzorku ( zimní , letní ). Z toho vyplývá že na jedné nápravě třeba zimní od Barumu a druhé letní od Michelinu , lze . Čus .
Tomáš (iol.cz) 02.09.2010 20:47
jde prepsat cislo motoru na motorce i kdyz je to jiny typ motoru masina je z roku 98 a motor z roku 07 je uplne stejny akorat v technicaku je napsany typ H7 (stary motor) a na druhem motore (co tam tet mam)je typ A1
Marie (virginmedia.com) 12.09.2010 15:18
jak casto se musi delat stk ?
Generál (cservis.cz) 12.09.2010 21:49
Milý pane Petře z Brna, rodiče mi zakazují hrát si s panenkou! Mé trápení vyvrcholilo když mi děd Erazim rozšlápl mrkací panu. Poraďte prosím co mám dělat? Marie Kabourová (29 let).
Petr Brno (upcbroadband.cz) 13.09.2010 00:06
Myslím , že v devětadvaceti by si už ženská měla hrát s úplně jinýma věcma než s panenkou . Maruško , rád Ti to vysvětlím osobně .
Pavel (sloane.cz) 04.08.2011 15:10
Přeji dobrý den, mám motocykl Yamaha, r.v.2002 a nemám parkovací světlo. Motocykl má originálně dvě možnosti, buď je klíček v zapalování vypnutý, motocykl nesvítí, nebo je otočený do polohy ON a motocykl svítí tlumenými potkávacími světly. To znamená i to, že pokud bych s motocyklem chtěl jet, tak vždy s rozsvíceným světlem. Jak to funguje dnes na STK, když někde mi tvrdí, že musím udělat zásah do paraboly a vložit jakoukoliv ledku a jinde, že to nemusí být. Děkuji za odpověď. S přátelským pozdravem Probošt
Zdeněk (eurotel.cz) 03.05.2012 23:49
Dobrý den.Koupil jsem mazdu 626 má přední nápravu na letních barumkách a zadní na zimnich barumkách všude dobré vzorky.Projdu STK?dostal jsem k tomu do kufru ještě zimní pár dobrý...Děkuji za radu Zdeněk
KubaM (tmcz.cz) 02.06.2012 21:58
Dobrý den, mám vloni přivezené obytné auto do 3.5 t, podvozek VW - LT35, obytná nástavba - alkovna je od Karmanu, přesto mi ho na úřadě zařadili do: kategorie N1, druh speciální automobil. Ve velkém TP: kategorie N1, druh speciální automobil OBYTNÝ ale STK mi zapsali jen na rok. Jak to teda je s tou dobou platnosti STK?
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser