|
|
V Star 1300 |
II. část článku |
|
|
|
|
|
|
Dalším vcelku
neotřelým prvkem na stroji jsou přístroje (viz foto č.5)
které byli integrovány přímo na horní brýle i když při jejich podsvícení se
nemohu ubrání tom, aby se mi do mysli nevkrádala píseň Karla Gotta :
Přijela pouť .... viz. foto č.6a Údaje na tachometru jsou samozřejmě v mílích
a kdo by měl problém s přepočtem tak oněch 130 mil je cca 210 km. Na
barevném snímku č.6a přístrojovky a rovněž na snímku detailu vlevo je patrný uzávěr
palivové nádrže a myslím si že nebudu daleko od pravdy když řeknu že
pochází z Warrioru - tedy ze stylu který je opět někde úplně jinde -
neboli, jsme zase u věty kterou jsem již použil
: tak buďto jsem důsledný nebo nedůsledný, ale když jsem důsledně
nedůsledný.... |
|
Naproti tomu mi zadní partie stroje přijde - jak by jí navrhl někdo úplně jiný neboť zde je vše takřka
učebnicově slazeno (tedy až na ty sklíčka blinkrů a u Tourera na opěrku). |
|
|
Shrnuto
a podtrženo - někomu se bude možná zdát mé hodnocení až
příliš kritické - je to však pouze jen a jenom můj pohled na tento
velice zajímavý stroj a chtěl jsem jím pouze poukázat na to, že
pokud se něco dělá - tak by se mělo hlavně vědět - co se dělá.
Jestliže se totiž zapracují do jednoho modelu charakteristické prvky
několika stylů nemůže to dopadnout |
|
|
dobře a je opravdu škoda, že
těchto několik detailů na které jsem v předchozích řádcích poukázal
zůstalo nedotažených. |
V každém případě se
však jedná o velmi atraktivní model a nejen Honda VTX 1300 dostává
velmi vážnou konkurenci v boji o přízeň zákazníka. |
Hovořil li jsem u základního modelu o to, že se konstruktéři zřejmě nemohli rozhodnout pro jakou kategorii
stroj bude určen - zda cruiser nebo custom pak u modelu
Tourer tomu napovídá alespoň označení. O tomto stroji je toho však známo
ještě méně a dokonce se ani neví zda bude v zemích EU obchodován což
mě opět utvrzuje v názoru, že EU je vlastně jakousi na modro
přebarvenou RVHP (pro ty mladší - za bolševika : rada
vzájemné hospodářské pomoci - v reálu to však znamenalo : rádi
vyvážíme ho..... přivážíme). |
|
|
|
|
foto č.6
+ 6a |
|
|
V Star 1300 Tourer |
|
|
|
|
|
|
|
Naprosto žádné konstrukční úpravy (tedy
alespoň viditelné) se oproti základnímu modelu nekonají a je to
opravdu škoda neboť například hlubší přední blatník by tomuto stroji dodal
na mohutnosti. |
|
Nemohu opět jinak nežli konstatovat, že
jedna část výbavy (které tento stroj řadí do kategorie velkých cestovatelů)
je opticky předimenzovaná a druhá naopak. Například čelní štít (který je jinak velmi zdařile
"prokován") viz. foto č.7 vypadá jako kdyby jej
konstruovali basketbalový profíci. |
|
Opěrka sice poskytne spolujezdci vše
potřebné, ale designová návaznost na zadní partii není absolutně žádná
viz. foto č.7 + 8 Velká škoda že se konstruktéři nepoohlédli
jak tuto partii řečí
konkurence |
|
Vcelku zdařile vyvedené kufry jsou sice
plastové, ale pro přiblížení ke stylu byli z vrchu potaženy kůží - což se
cení. |
|
|
Jejich objem sice neznáme, ale již od pohledu se dá
usoudit, že budou nejméně dvacetipivové - že
Vladimíre
|
|
nově uváděný stroj neměl zůstat pozadu - jinak se bude
na konkurencí přesyceném teritoriu (myšleno za velkou louží) prosazovat
opravdu velmi těžce. |
|
tapeta 1024 x 768 |
|
Nepředbíhejme však sled událostí neboť není neobvyklé, že nový stroj
dostává za krátko po svém uvedení na trh další nové (nezřídka až
několik) modifikace a tak dovybavení o chybějící nebude zcela jistě
ponecháno pouze na zákazníku. |
Údaje které jsou v tabulce s TTD uvedeny v závorce (je jich vzhledem k
totožnému podvozku a motoru pouze
několik) platí pro model
V Stat 1300 Tourer |
|
|
Yamaha
V Star 1300
model
2007 |
|
V Star 1300
Tourer model
2007 |
|
|
Technické parametry - TTD |
|
Vrtání x zdvih (mm) |
|
100 x 83 |
|
Zdvihový objem (cm3) |
|
1304 |
|
Kompresní poměr |
|
9,5 : 1 |
|
Maximální výkon (k/ot./min) |
|
zatím není uvedeno |
|
Točivý moment (Nm/ot./min) |
|
zatím není uvedeno |
|
Plnění válců / škrtící klapky |
|
vstřikování
/ dvojitá průměr 40mm |
|
Typ motoru |
|
V-twin 60°
|
|
Počet dob |
|
4 |
|
Chlazení |
|
kapalinou |
|
Rozvod / ventilů na válec / průměr |
|
SOHC / 2+2 / 36 a 32mm |
|
Startér |
|
E |
|
Počet rychlostí |
|
5 |
|
Sekundární převod |
|
řemenem |
|
Délka / šířka / výška (mm) |
|
2.490 x 980 x 1.115 ( ???) |
|
Rozvor (mm) |
|
1.690 |
|
Přední tlumiče / průměr / zdvih (mm) |
|
teleskopické / 41 / 140 |
|
Zadní tlumič typ / zdvih (mm) |
|
centrální / 114 |
|
Přední pneumatika |
|
130/90 -16M/C 67H |
|
Zadní pneumatika |
|
170/70B -16M/C 75H |
|
Přední brzda / průměr (mm) |
|
2x kotouč 268 / 2 pístky |
|
Zadní brzda / průměr (mm) |
|
kotouč 266 /
1 pístek |
|
Výška sedla (mm) |
|
690 |
|
Objem nádrže (litrů) |
|
20 |
|
Suchá hmotnost (kg) |
|
284 (303) |
|
Pohotovostní hmotnost (kg) |
|
není uvedena |
|
Max. rychlost (km/hod) |
|
není uvedena |
|
Barva V Star 1300 |
|
red
/ blue /
raven (klikni
na odkazy) |
|
Barva V Star 1300 Tourer |
|
red
/ silver /
raven (klikni
na odkazy) |
|
Cena v US |
|
10.090 $ (11.390
$ ) |
|
Potencionální konkurence : |
|
Honda VTX 1300 |
1312 cm3 /
75 koní / 123 Nm |
|
VN 1600 Tourer |
1552 cm3 /
67 koní / 127 Nm |
|
|
a ještě
2x tapeta 1024 x 768 |
|
|
|
|
|
|
Poznámka pod čarou :
|
Vysvětlení k technickým výrazům ve článku
použitých naleznete na tomto odkazu
- klikni -
|
Pokud se mi podaří získat další technické
informace případně údaje o prodejní cenové relaci v ČR bude tento článek
aktualizován. |