V Star 1300 II. část článku

     Dalším vcelku neotřelým prvkem na stroji jsou přístroje (viz foto č.5) které byli integrovány přímo na horní brýle i když při jejich podsvícení se nemohu ubrání tom, aby se mi do mysli nevkrádala píseň Karla Gotta : Přijela pouť .... viz. foto č.6a Údaje na tachometru jsou samozřejmě v mílích a kdo by měl problém s přepočtem tak oněch 130 mil je cca 210 km. Na barevném snímku č.6a přístrojovky a rovněž na snímku detailu vlevo je patrný uzávěr palivové nádrže a myslím si že nebudu daleko od pravdy když řeknu že pochází z Warrioru - tedy ze stylu který je opět někde úplně jinde - neboli, jsme zase u věty kterou jsem již použil : tak buďto jsem důsledný nebo nedůsledný, ale když jsem důsledně nedůsledný....
     Naproti tomu mi zadní partie stroje přijde - jak by jí navrhl někdo úplně jiný neboť zde je vše takřka učebnicově slazeno (tedy až na ty sklíčka blinkrů a u Tourera na opěrku).
  Shrnuto a podtrženo - někomu se bude možná zdát mé hodnocení až příliš kritické - je to však pouze jen a jenom můj pohled na tento velice zajímavý stroj a chtěl jsem jím pouze poukázat na to, že pokud se něco dělá - tak by se mělo hlavně vědět - co se dělá. Jestliže se totiž zapracují do jednoho modelu charakteristické prvky několika stylů nemůže to dopadnout

dobře a je opravdu škoda, že těchto několik detailů na které jsem v předchozích řádcích poukázal zůstalo nedotažených.
   V každém případě se však jedná o velmi atraktivní model a nejen Honda VTX 1300 dostává velmi vážnou konkurenci v boji o přízeň zákazníka.
   Hovořil li jsem u základního modelu o to, že se konstruktéři zřejmě nemohli rozhodnout pro jakou kategorii stroj bude určen - zda cruiser nebo custom pak u modelu Tourer tomu napovídá alespoň označení. O tomto stroji je toho však známo ještě méně a dokonce se ani neví zda bude v zemích EU obchodován což mě opět utvrzuje v názoru, že EU je vlastně jakousi na modro přebarvenou RVHP (pro ty mladší - za bolševika : rada vzájemné hospodářské pomoci - v reálu to však znamenalo : rádi vyvážíme ho..... přivážíme).
foto č.6 + 6a
 

 V Star 1300 Tourer  

     Naprosto žádné konstrukční úpravy (tedy alespoň viditelné) se oproti základnímu modelu nekonají a je to opravdu škoda neboť například hlubší přední blatník by tomuto stroji dodal na mohutnosti.
     Nemohu opět jinak nežli konstatovat, že jedna část výbavy (které tento stroj řadí do kategorie velkých cestovatelů) je opticky předimenzovaná a druhá naopak. Například čelní štít (který je jinak velmi zdařile "prokován") viz. foto č.7 vypadá jako kdyby jej konstruovali basketbalový profíci.
     Opěrka sice poskytne spolujezdci vše potřebné, ale designová návaznost na zadní partii není absolutně žádná viz. foto č.7 + 8 Velká škoda že se konstruktéři nepoohlédli jak tuto partii řečí konkurence
     Vcelku zdařile vyvedené kufry jsou sice plastové, ale pro přiblížení ke stylu byli z vrchu potaženy kůží - což se cení.
Jejich objem sice neznáme, ale již od pohledu se dá usoudit, že budou nejméně dvacetipivové - že Vladimíre

   Dost velkým nedostatkem je absence dalších prvků jako například pedály na místo stupaček u spolujezdce, ochranné padací rámy - jak v přední tak i zadní části stroje atd... Možná někdo řekne - no a co, to se dá přeci dokoupit a do značné míry bude mít pravdu, ovšem pokud potencionální konkurence tyto díly nabízí již v základní výbavě pak by na trh

foto č.7 foto č.8 foto č.9
nově uváděný stroj neměl zůstat pozadu - jinak se bude na konkurencí přesyceném teritoriu (myšleno za velkou louží) prosazovat opravdu velmi těžce.
tapeta 1024 x 768
   Nepředbíhejme však sled událostí neboť není neobvyklé, že nový stroj dostává za krátko po svém uvedení na trh další nové (nezřídka až několik) modifikace a tak dovybavení o chybějící nebude zcela jistě ponecháno pouze na zákazníku.
   Údaje které jsou v tabulce s TTD uvedeny v závorce (je jich vzhledem k totožnému podvozku a motoru pouze několik) platí pro model V Stat 1300 Tourer
 Yamaha V Star 1300 model 2007
 

V Star 1300 Tourer model 2007

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   100 x 83
  Zdvihový objem (cm3)   1304
  Kompresní poměr   9,5 : 1
  Maximální výkon (k/ot./min)   zatím není uvedeno
  Točivý moment (Nm/ot./min)   zatím není uvedeno
  Plnění válců / škrtící klapky   vstřikování / dvojitá průměr 40mm
  Typ motoru   V-twin 60°
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalinou
  Rozvod / ventilů na válec / průměr   SOHC / 2+2 / 36 a 32mm
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   řemenem
  Délka / šířka / výška (mm)   2.490 x 980 x 1.115 ( ???)
  Rozvor (mm)   1.690
  Přední tlumiče / průměr / zdvih (mm)   teleskopické  / 41 / 140
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   centrální / 114
  Přední pneumatika   130/90 -16M/C 67H
  Zadní pneumatika   170/70B -16M/C 75H
  Přední brzda / průměr (mm)   2x kotouč 268  / 2 pístky
  Zadní brzda / průměr (mm)   kotouč 266  / 1 pístek
  Výška sedla (mm)   690
  Objem nádrže (litrů)   20
  Suchá hmotnost (kg)   284 (303)
  Pohotovostní hmotnost (kg)   není uvedena
  Max. rychlost (km/hod)   není uvedena
  Barva V Star 1300   red / blue / raven  (klikni na odkazy)
  Barva V Star 1300 Tourer   red / silver / raven (klikni na odkazy)
  Cena v US   10.090 $  (11.390 $ )

Potencionální konkurence :

Honda VTX 1300

1312 cm3 / 75 koní / 123 Nm

VN 1600 Tourer

1552 cm3 / 67 koní / 127 Nm

 

a ještě 2x tapeta 1024 x 768

 

   Poznámka pod čarou :
   Vysvětlení k technickým výrazům ve článku použitých naleznete na tomto odkazu - klikni -
   Pokud se mi podaří získat další technické informace případně údaje o prodejní cenové relaci v ČR bude tento článek aktualizován.
 

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

Zpět na úvod článku :

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

 

 

 Zpět do článků : Nové stroje  

       
Luděk (nextra.cz) 25.10.2006 11:50
To už raději Půlnoční hvězdu.
Patrik (11.2) 22.05.2007 00:44
Mám ji - Midnight star XVS 1300 a jsem s ní spokojen.
Rooks (cvut.cz) 29.05.2007 18:34
Hmm zajimavá mašinka ale obávám se zda by bylo moźné sehnat laděný výfuk pro tuto motorku, když je konstrukčné provedená pro normu EUR3? Navíc je to novinka takže źádné doplńky od jiných firem než od yamahy, dále nová koncepce mašiny, nový motor = možné problémi. I přesto vzhledově vypadá dobře a novým majitelům přeji hodně najetých kilometrů bez sebemenších problémů.
patrik (11.2) 30.05.2007 01:42
Na webových stránkách Yamaha pro USA je v rubrice příslušenství uveden i laděný výfuk. http://www.starmotorcycles.com/star.
Standa (paskov.cz) 24.09.2008 08:12
Krásné čtení !! Akorát jsem čekal podle nadpisu Kawasaki?
bobachaos (iol.cz) 14.03.2011 22:32
Zdravím Generála! Tak už je to tady-sezoona 2011 i s K1400!Dle výše zminěných přípomínek, dle možností upraveno! Další majitel po Sportˇačce XVS 1300 -Boba
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser