Rocket III Classic

     Pod pojmem modifikace základního modelu si můžeme představit ledacos a v drtivé většině nejen fy. vyrábějící motocykly dříve nebo později skutečně využívají skeletu úspěšného modelu k rozšíření své nabídky. Nejinak se tomu stalo u teprve nedávno uvedeného stroje Rocket III o němž naleznete na našich stránkách recenzi - klikni -  
     U nově na trh uváděného Rocket III Classic viz. foto : 3 nedošlo prakticky k žádným výrazným změnám v oblasti tech. parametrů a dat oproti Rocket III viz. foto :7 10 proto tuto pasáž (viz. "živý" odkaz) vynecháme a představíme si rovnou odlišnosti - které alespoň dle mínění výrobního závodu mají tuto novinku "pasovat" do kategorie : classic, kterážto jak většinou jistě víte má svá specifika.
     Dříve však nežli se podíváme v čemže je nový classic oproti svému základnímu modelu odlišný měli bychom si říci, že i tento základní model dozná pro sezonu 2006 určité změny
(vesměs pouze "kosmetické") z nichž asi nejvýraznější je lakování motoru do černé barvy viz. foto č.1 a trochu
pohodlnější sedlo pro tandemistu viz. foto č.2. Tyto provedené změny ponechám bez komentáře - avšak nad čím se pozastavím to jsou kola (upozorňoval jsem na to již u loňského modelu a tajně doufal, že tento nedodělek bude pro příští sezonu minulostí neb je to velký nejen designový pohlavek). Bohužel ani pro sezonu 2006

foto č.2

nedošlo u základního modelu Rocket III ke změně a tak vše zůstává při starém : zatímco je na předku namontován zcela nelogicky "balon" zadní kolo se pyšní nízkoprofilovým obutím. Možná se  to někomu bude zdát jako malicherné ovšem pouze do té doby nežli si na vlastní kůži vyzkoušíte záludnost bantamového efektu. Nesmyslnost tohoto osazení je podtržena tím, že model Rocket III Classic je osazen shodně - přestože třída classic má mít (vzhledem

foto č.1

k předurčení) naopak kompletní obutí do "balonů" .. ach - jo... to to bolí
   Tímto krátkým výčtem jsme si tedy představili změny základního modelu Rocket III a nyní se pojďme podívat v čem se od něho liší Rocket III Classic.
foto č.3 foto č.4
foto č.5 foto č.6
   Již při prvním letmém pohledu zjistíte, že tato modifikace viz. foto č.3 5 dostala jiné koncovky výfuku, opět o málo pohodlnější (pro třídu classic však silně nepohodlné), tentokrát jednodílné sedlo viz. foto č.4, na místo stupaček pohodlné pedály (v třídě classic takřka povinné - avšak zde jsou osazeny pouze u řidiče)  viz. foto č.5 a jiné zakončení předního blatníku viz. foto č.6
   Cože? Že jste tímto výčtem zklamáni? Mohu vás ujistit, že nebudete jediní neboť ten kdo má alespoň základní přehled v členění stylu chopper & cruiser jisto jistě očekával další prvky které jsou pro označení classic typické. Bohužel, výčet který jsem zde uvedl je kompletní - tedy snad až na jednu věc a tou je barevné provedení. Zatímco základní model se v roce 2006 bude nabízet v jednobarevném provedení viz. foto č.7 10 pro model Rocket III Classic jsou
foto č.7 foto č.8
foto č.9 foto č.10

připraveny dvě barevné kombinace viz. foto č.11. No - a to je již opravdu vše

co se mi o této "novince" podařilo z oficiálních zdrojů získat.
   Nevím jak na vás, ale na mně tento stroj rozhodně nezapůsobil coby nový model, ale jen a pouze jako prznění stávajícího.
   Nechci tím v žádném případě však říci, že by alternativa classic případně tourer neměla vzniknout - naopak, ovšem pokud se tak děje přímo ve výrobním závodě dalo by se očekávat - že se tak stane na profi úrovni - nikoli - katalogovým dovybavením.

foto č.11

foto č.12

foto č.13

   Nechtělo se mi však věřit, že by Rocket III unikl pozornosti (přestože je vyráběn teprve krátce) nejrůznějších výrobců doplňků a tak jsem ještě trochu zapátral - ovšem to co jsem našel viz. foto č.12 mně rovněž příliš nenaplnilo nadšením. Zkrátka - ze základního typu - model classic nevznikne tím, že na něho navěsíme byť značkové doplňky a
pokud se o to některá s fy. přeci pokusí - je to spíše hazard s přízní zákazníka.
studie která zůstala na jen papíře
Rocket III - ukrutné kladivo
   Na druhou stranu těžkopádnost výrobních závodů z nichž se již zcela vytratilo fandovství a nadšení pro věc a mizí jedna řemeslná práce za druhou, dává prostor skutečným mistrům oboru. Netvrdím, že každého - ale například sedlo do stylu classic případně tourer viz. foto č.13 rozhodně nadchne více nežli to, které ze sebe "vypotil"  výrobní závod.

   Při hledání informací o tomto stroji jsem narazil nejen na několik zajímavých obrázků které zařazuji (coby ilustrační foto - úvodní snímek + 4x vpravo), ale též na vcelku zajímavou informaci o větrných štítech, které mají ve stylu cruiser své místo a neoddiskutovatelné opodstatnění. 

ilustrační GIF - 220kB

   V některém z příštích článků se k této problematice
vrátím samostatným příspěvkem neboť zde by jsme se již dostali opravdu

 

Související články :
hodně mimo téma.
 

Rocket III - klikni -

 spojení na autora článku
Foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE  

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

volání naleznete zde - klikni -  

 

 Zpět do článků : Nové stroje  

       
(nextra.cz) 25.10.2005 09:03
"Obdivuji" některé prachaté snobisty, kteří ve snaze utrhnout okamžitě co nejsilnější nový výplod motocyklových porodnic, zakupují si tyto obludy bez ohledu na estetiku, praktičnost i využití /Rocket-typický představitel/.
Generál (27.30) 25.10.2005 12:49
Luďku nemůžeš to tak brát neboť jak je i v článku uvedeno : výroba motocyklů již dávno není věcí fandovství, ale zcela bohapustou komercí z níž se pozvolna vytrácí jedno řemeslo za druhým a která fy. se této obchodní válce nepřizpůsobí tak je na pokraji existence (Victory) nebo již v klinické smrti (Indián). Brutální Rocket výrazným způsobem oživil zájem o značku (která z podvědomí motorkářů zvolna mizela v propadlišti dějin) a o to tu bezesporu šlo.
Luděk (nextra.cz) 25.10.2005 13:16
Však my bychom jim natrhli zadel i na jednačtyřce !
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser