Vulcan® 1700 Vaquero

     Boj o zákazníka se značně přiostřuje a tak není divu, že Kawasaki (poté co atakovala svým modelem Voyager legendu H-D Electra Glide) velí na steč také proti jednou z nejprodávanějších modelu od H-D Road Glide. Do tohoto souboje o přízeň zákazníka vysílá Kavasaki v roce 2011 svůj nový model Vulcan® 1700 Vaquero.
    Jestliže jsem řekl, že cestu k zákazníkovy bude novému modelu od Kavasaki znepříjemňovat H-D svým modelem Road Glide pak musím jedním dechem dodat, že to nebude jediný konkurent.
     Možná ještě vážnějším soupeřem v tomto nemilosrdném souboji bude (stále více bodující značka) Victory exkluzivním Cross Country. Oba tyto pro Vaquero velice silné a naprosto reálné konkurenty zachycuje snímek č.1
   Ač se nám to líbí či nikoli faktem však zůstává, že motocyklový trh v našem stylu prioritně ovlivňuje zákazník za velkou louží kde je velice pevně zakořeněné H-D. Tento trh je tak obrovský že se ostatní výrobci snaží dostat pod kůži zákazníka cestou kterou prošlapalo H-D a tak není divu, že se konkurenční stroje nápadně podobají obchodně úspěšným modelům této značky. Vždyť posuďte sami zda je podobnost čistě náhodná - viz. snímky níže.

   Vaquero : toto typové označení stroje vychází ze španělštiny a v překladu znamená kovboj ovšem nikoli kovboj který žije na ranči a stará se o své stádo krav, ale kovboj který se toulá
krajinou od ranče k ranči a pokud se mu do cesty postaví bar pak jej zcela jistě nemine.....

foto č.1

H-D : Electra Glide Kawasaki : Voyager H-D : Road Glide Kawasaki : Vaquero
   Pojďme se tedy podívat trochu blíže na tuto novinku avšak dopředu musím upozornit, že v době vzniku tohoto článku těch informací nebylo příliš a stroje určené pro US teritorium se mohou svými technickými parametry oproti modelům určeným pro Evropský trh lehce lišit a tak pozorný čtenář může najít mírné odchylky oproti pozdější EU realitě.
   Motor :

   vychází (je převzat) z modelu Voyager. Jedná se tedy o vidlicový čtyřtaktní, kapalinou chlazený motor jehož válce jsou bohatě žebrová mají průměr vrtání 102mm a zdvih 104mm určuje celkový objemu nadčtvercového motoru na 1.700cm3. Plnění válců obstarává rozvod SOHC se čtyřmi 2+2 ventily na válec. Přísun životodárné směsi byl svěřen (stejně jako u modelu Voyager) vstřikové jednotce Fi  jejíž základ je převzat ze supersportu Ninja 650R
Dávkování směsi je plně elektonicky ovládané dvojité škrtící klapky o průměru 42mm
   Motor s kompresním poměrem 9.5:1 disponuje nyní kroutícím momentem 107,8 lb-ft při 2.750 rpm. Pokud si tuto hodnotu přepočtete do nám srozumitelnějších Nm pak by vám měla vyjít úctyhodná hodnota cca : 146 Nm. Výkon motoru vykazuje ve své kategorii vcelku solidní hodnoty a to 61KW / 82 koní při 5.000 ot./min
motor Kawasaki : Voyager motor Kawasaki : Vaquero
   Ten kdo zná technické hodnoty motoru Voyarer (myšleno motoru který se montuje do

modelů pro US teritorium) - klikni zde - mi jistě dá za pravdu, že se žádná revoluce nekoná. Jednou z mála technických inovací tedy bude přidání jednoho pístního kroužku čímž by měla být zaručena větší těsnost a potažmo životnost válců stroje. Vedle této (jedné opravdu z mála) novinek na motoru Vaquere již nalezneme pouze inovaci (lze li to inovací vůbec nazvat) designu - lépe řečeno v jeho povrchové úpravy. Pro někoho bude tato sametově
matná úprava povrchu motoru libůstkou pro jiné (hlavně vyznavače chromu) bude tato povrchová úprava motor takřka trestným činem který zcela jistě nerozdýchají......
   Podvozková část :
   rám je takřka totožný s modelem Voyager kterému byla při konstrukci věnována velká pozornost a přestože se povedlo váhu vlastního rámu oproti VN 1600 snížit o dva kilogramy vykazuje o plných 40% !!!! větší tuhost což ohromnou měrou přispěje k stabilitě stroje při
motor Vaquero extrémních situacích nebo případné sportovnější jízdě.
   Přední eleskopická vidlice je osazena kluzáky o standardním průměru 45mm které pracují na dráze 140mm a její hliníkové části (flašky viz foto) jsou stejně jako motor upraveny sametově matnou barvou. Zadní kyvné vidlici která pracuje ve zdvihu 79mm  byla dopřána libůstka v podobě vzduchem regulovatelného jádra pružení ve čtyřech polohách. Přední ale také zadní 9_ti loukoťové kola která umožňuje montáž bezdušových pneumatik vykazují pro svou kategorii standardní rozměry tedy : 130/90 - 16 přední a 170/70 - 16 zadní. Brzdové kotouče kopírují předešlé modely tedy : přední kolo je osazeno dvojicí odlehčených brzdících

detail : flašky tlumiče

kotoučů o průměru 300mm se čtyřpístkovými třmeny. Zadní kolo je osazeno jedním kotoučem a brzdovým třmenem se dvěma pístky. Obdobně jako tomu bylo s povrchovou úpravou motoru (tedy nadšením / zklamáním) zřejmě dopadne také brzdový systém, který v provedení pro rok 2011 zcela postrádá ABS což jak jsem již uvedl zcela jistě vyvolá zatracení jedněch a nadšení druhých - vyznávajících klasiku.
   Převody :
   zde došlo ke skutečné nikoli kosmetické změně. Provoz totiž ukázal, že jednička je na Voyagru zbytečně krátká a tak konstruktéři změnili u Vaquera poměr prvního převodového

detail : tempomat

stupně z původních 40/13 na 44/15. Jak tedy nyní vypadají převodové poměry ukazuje tabulka viz níže :
1st  1:2.933 (44/15) 2st  1:1.900 (38/20)
3st  1:1.407 (38/27) 4st  1:1.143 (32/28)
5st  1:0.967 (29/30) 6st  1:0.806 (29/36)
   Nově koncipovaná šestistupňová převodovka s kolébkovým (pata

špička) řazením zaručuje ekonomické využití výkonu. Pátý i šestý rychlostní stupeň (jak je patrné ze zde zařazené tabulky) je rychloběžný. Další vychytávkou hnacího agregátu je tempomat, ovládaný na pravé rukojeti viz foto a lze jej

 využít (aplikovat) od  3rychlostním stupně výše při rychlostech od 50 do 140km/hoď.
   Funkci tempomatu lze zrušit jakoukoli akci spojkové páčka, přední i zadní brzdy a nově také plynovou rukojetí. Plynová rukojeť (přestože je kvůli tempomatu plně elektronická) si zachovala klasické plynové lanko což se velmi příznivě projevilo na vjemu řidiče.
   Sekundární převod je řešen řemenem který si rovněž zaslouží naší pozornost neboť tento je vyroben z uhlíkových vláken které vykazují o 40% !!! větší pevnost v tahu nežli řemeny zhotovené z Kevlaru.
nabídka barev Kawasaki Vulcan® 1700 Vaquero pro rok 2011 na teritoriu US

   Kapotáže :
   byli zcela nově vyvinuty týmem pracovníků s jednoznačně řečeným cílem a to zlepšení aerodynamiky stroje. Byl zcela přepracován zadní blatník, integrované kufry dostali zakulacenější tvar a také čelní maska má novou tvář a to nejen díky nasávacím otvorům v její přední části. Úpravou kapotáže sice "utrpěl" cestovní charakter stroje avšak byl docílen agresivnější vzhled.

   Dominantní změnu v kapotáži doznalo na stroji Vaquero oproti Voyageru čelní plexi které je zde spíše symbolické avšak komu by přišlo jako nepraktické pak může být v klidu neboť

již dnes je pro Vaquero připraveno několik dalších variant předního plexi z nichž nejvyšší nabízené měří celých 18 palců tedy takřka půl metru (457mm)

   Pokud již hovořím o volitelném dovybavení stroje pak je připravena neskutečně početná (35 ks) kolekce volitelných doplňků. Od již
zmíněného plexi přes opěrku řidiče a spolujezdce (její osazení je řešené rychloupínáním takže jí lze během několika sekund opětovně demontovat) až po komunikační systém mezi řidičem a tandemistou.

Klikni pro pokračování článku :

   
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser