|
|
Vulcan® 1700
Vaquero |
|
|
|
|
|
|
|
Boj o zákazníka se značně přiostřuje a tak není divu, že Kawasaki (poté
co atakovala svým
modelem Voyager
legendu H-D Electra Glide) velí na steč také proti jednou z
nejprodávanějších modelu od H-D
Road Glide.
Do tohoto souboje o přízeň zákazníka vysílá Kavasaki v roce 2011 svůj nový
model Vulcan® 1700 Vaquero. |
|
Jestliže jsem řekl, že cestu k zákazníkovy bude novému modelu od Kavasaki
znepříjemňovat H-D svým modelem
Road Glide
pak musím jedním dechem dodat, že to nebude jediný konkurent.
|
|
Možná ještě vážnějším soupeřem v tomto nemilosrdném souboji bude (stále
více bodující značka) Victory exkluzivním Cross Country. Oba tyto
pro Vaquero velice silné a naprosto reálné konkurenty zachycuje snímek
č.1 |
|
|
Ač
se nám to líbí či nikoli faktem však zůstává, že motocyklový trh v našem
stylu prioritně ovlivňuje zákazník za velkou louží kde je velice pevně
zakořeněné H-D. Tento trh je tak obrovský že se ostatní výrobci snaží dostat
pod kůži zákazníka cestou kterou prošlapalo H-D a tak není divu, že se
konkurenční stroje nápadně podobají obchodně úspěšným modelům této značky.
Vždyť posuďte sami zda je podobnost čistě náhodná - viz. snímky níže. |
|
Vaquero : toto typové označení stroje
vychází ze španělštiny a v překladu znamená kovboj ovšem nikoli kovboj který
žije na ranči a stará se o své stádo krav, ale kovboj který se toulá |
krajinou od ranče
k ranči a pokud se mu do cesty postaví bar pak jej zcela jistě nemine.....
|
foto č.1 |
|
|
|
|
H-D :
Electra Glide |
Kawasaki :
Voyager |
H-D :
Road Glide |
Kawasaki :
Vaquero |
|
|
Pojďme se tedy podívat trochu blíže na tuto
novinku avšak dopředu musím upozornit, že v době vzniku tohoto článku těch
informací nebylo příliš a stroje určené pro US teritorium se mohou svými
technickými parametry oproti modelům určeným pro
Evropský trh lehce lišit a tak pozorný čtenář může najít mírné odchylky
oproti pozdější
EU realitě. |
Motor : |
|
vychází (je převzat) z modelu Voyager.
Jedná se tedy o vidlicový čtyřtaktní, kapalinou chlazený
motor jehož válce jsou bohatě žebrová mají průměr vrtání 102mm a zdvih
104mm určuje celkový objemu nadčtvercového
motoru na 1.700cm3. Plnění
válců obstarává rozvod SOHC
se čtyřmi 2+2 ventily na válec. Přísun životodárné směsi byl svěřen
(stejně jako u modelu Voyager) vstřikové jednotce Fi jejíž základ je převzat ze supersportu Ninja 650R |
Dávkování směsi je plně elektonicky ovládané dvojité škrtící
klapky o průměru 42mm |
Motor s kompresním poměrem
9.5:1 disponuje nyní kroutícím momentem 107,8 lb-ft při 2.750
rpm. Pokud si tuto hodnotu přepočtete do nám srozumitelnějších Nm pak by
vám měla vyjít úctyhodná hodnota cca : 146 Nm. Výkon motoru vykazuje
ve své kategorii vcelku solidní hodnoty a to 61KW / 82 koní při 5.000 ot./min |
|
|
|
|
|
motor Kawasaki :
Voyager |
motor Kawasaki :
Vaquero |
|
|
Ten kdo zná technické hodnoty motoru Voyarer
(myšleno motoru který se montuje do |
|
modelů pro US teritorium) -
klikni zde - mi jistě dá za pravdu, že se žádná revoluce nekoná.
Jednou z mála technických inovací tedy bude přidání jednoho pístního kroužku
čímž by měla být zaručena větší těsnost a potažmo životnost válců stroje.
Vedle této (jedné opravdu z mála) novinek na motoru Vaquere již
nalezneme pouze inovaci (lze li to inovací vůbec nazvat) designu -
lépe řečeno v jeho povrchové úpravy. Pro někoho bude tato sametově |
|
matná úprava povrchu motoru libůstkou pro jiné (hlavně
vyznavače chromu)
bude tato povrchová úprava motor takřka trestným činem který
zcela jistě nerozdýchají...... |
Podvozková část : |
rám je takřka
totožný s modelem Voyager kterému byla při konstrukci věnována velká
pozornost a přestože se povedlo váhu vlastního rámu oproti VN 1600 snížit o
dva kilogramy vykazuje o plných 40% !!!! větší tuhost což ohromnou
měrou přispěje k stabilitě stroje při |
motor
Vaquero |
extrémních situacích nebo
případné sportovnější jízdě. |
|
Přední eleskopická vidlice je osazena kluzáky o standardním průměru 45mm
které pracují na dráze 140mm a její hliníkové části (flašky viz
foto) jsou stejně jako motor upraveny sametově matnou barvou. Zadní kyvné vidlici která pracuje ve
zdvihu 79mm byla dopřána libůstka
v podobě vzduchem regulovatelného jádra pružení ve čtyřech polohách. Přední
ale také zadní 9_ti loukoťové kola která umožňuje montáž bezdušových
pneumatik vykazují pro svou kategorii standardní rozměry tedy
: 130/90 - 16 přední a 170/70 - 16 zadní. Brzdové kotouče
kopírují předešlé modely tedy : přední kolo je osazeno dvojicí odlehčených
brzdících
|
|
|
detail : flašky tlumiče |
|
kotoučů o průměru 300mm se čtyřpístkovými
třmeny. Zadní kolo je osazeno jedním
kotoučem a brzdovým
třmenem se dvěma pístky.
Obdobně jako tomu bylo s povrchovou úpravou motoru
(tedy nadšením / zklamáním) zřejmě dopadne také brzdový systém,
který v provedení pro rok 2011 zcela postrádá ABS což jak jsem již uvedl
zcela jistě vyvolá zatracení jedněch a nadšení druhých - vyznávajících
klasiku.
|
Převody : |
zde došlo ke skutečné nikoli kosmetické
změně. Provoz totiž ukázal, že jednička je na Voyagru zbytečně krátká a tak
konstruktéři změnili u Vaquera poměr prvního převodového |
|
|
detail :
tempomat |
|
stupně z původních 40/13 na 44/15. Jak tedy
nyní vypadají převodové poměry ukazuje tabulka viz níže : |
|
1st 1:2.933
(44/15) |
2st 1:1.900
(38/20) |
3st 1:1.407
(38/27) |
4st 1:1.143
(32/28) |
5st 1:0.967
(29/30) |
6st 1:0.806
(29/36) |
|
|
Nově koncipovaná šestistupňová převodovka s
kolébkovým (pata
|
|
|
špička) řazením zaručuje ekonomické využití
výkonu. Pátý i šestý rychlostní stupeň (jak je patrné ze zde zařazené
tabulky) je rychloběžný. Další vychytávkou hnacího agregátu je tempomat,
ovládaný na pravé rukojeti viz foto a lze jej |
|
využít (aplikovat) od 3rychlostním
stupně výše při rychlostech od 50 do 140km/hoď.
|
Funkci tempomatu lze zrušit jakoukoli akci
spojkové páčka, přední i zadní brzdy a nově také plynovou rukojetí.
Plynová rukojeť (přestože je kvůli tempomatu plně elektronická)
si zachovala
klasické plynové lanko což se velmi příznivě projevilo na vjemu
řidiče.
|
Sekundární převod je řešen řemenem který si
rovněž zaslouží naší pozornost neboť tento je vyroben z uhlíkových
vláken které vykazují o 40%
!!! větší pevnost v tahu nežli řemeny zhotovené z Kevlaru. |
|
nabídka barev
Kawasaki Vulcan® 1700
Vaquero pro rok 2011 na teritoriu US |
|
|
|
|
|
|
Kapotáže : |
byli zcela nově vyvinuty týmem pracovníků s jednoznačně řečeným cílem a to
zlepšení aerodynamiky stroje. Byl zcela přepracován zadní blatník,
integrované kufry dostali zakulacenější tvar a také čelní maska má novou
tvář a to nejen díky nasávacím otvorům v její přední části. Úpravou kapotáže
sice "utrpěl" cestovní charakter stroje avšak byl docílen agresivnější
vzhled. |
|
|
Dominantní změnu v kapotáži doznalo na stroji Vaquero oproti Voyageru čelní
plexi které je zde spíše symbolické avšak komu by přišlo jako nepraktické
pak může být v klidu neboť |
|
|
již dnes je pro Vaquero
připraveno několik dalších variant předního plexi z nichž nejvyšší
nabízené měří celých 18 palců tedy takřka půl metru (457mm)
|
|
Pokud již
hovořím o volitelném dovybavení stroje pak je připravena neskutečně
početná (35 ks) kolekce volitelných doplňků. Od již |
|
zmíněného plexi přes opěrku řidiče a spolujezdce (její
osazení je řešené rychloupínáním takže jí lze během několika sekund opětovně
demontovat) až po komunikační systém mezi řidičem a tandemistou. |
Klikni pro pokračování
článku : |
|
|
|
|