Vulcan® 1700 Voyager®

     Nová vlajková loď od Kawasaki nabízí nejen řidiči, ale také tandemistovy úplně vše co si jen lze při dlouhých štrekách přát. Mořeplavec - což je překlad typového označení Voyager byl osazen zcela novým motorem, který ve spojení s 6_ti stupňovou převodovkou .......... ale nepředbíhejme a pojďme se na tohoto krasavce podívat trochu podrobněji alespoň daty a fotografiemi, které jsou na daný moment dostupné.
     Přestože na této novince nalezete hodně málo věcí převzatých z předchozích modelů fajnšmechři jistě velice snadno vyloví z paměti Voyager 1200 který byl vyráběn na sklonku minulého století. Volba označení tedy není ničím novým a nedává tak zapomenout na obchodně úspěšný a v US velmi oblíbený stroj viz. foto níže.....
   Nový model - toto slovní spojení má velice mnoho podob. Pokud by jsme se koukli na konkurenci pak například Suzuki (které v poslední době díky zvýšení výroby aut dochází nápady) na základě jediné své novinky M 1800 prezentuje několik nových modelů přičemž se prakticky vždy jedná o pouhé kosmetické úpravy.
   Tato poměrně běžná praktika se však Voyageru netýká neboť jak VN 1200 Voyager VN 1700 Voyager
si v následujících řádcích řekneme - jedná se o zcela novou koncepci a to nejen pohonné jednotky.
   Motor :
   vidlicový čtyřtaktní, kapalinou chlazený motor jehož válce jsou bohatě žebrová mají průměr vrtání 102mm a zdvih 104mm určuje celkový objemu nadčtvercového motoru na 1.700cm3. Plnění válců obstarává rozvod SOHC se čtyřmi 2+2 ventily na válec. Karburátory 
se nekonají neboť přísun životodárné směsi byl svěřen vstřikové jednotce Fi  jejíž základ je převzat ze supersportu Ninja 650R Dávkování směsi obstarávají plně elektonicky ovládané dvojité škrtící klapky o průměru 42mm

   Motor s kompresním poměrem 9.5:1 disponuje nyní kroutícím momentem 107,8 lb-ft při 2.750 rpm. Pokud si tuto hodnotu přepočtete do nám srozumitelnějších Nm pak by vám měla vyjít úctyhodná hodnota cca : 146 Nm. Co se týká údajů o výkonu - zatím nejsou dostupné žádné oficiální informace.

   Pokud budeme hovořit o vlastním designu motoru pak tento musí zhodnotit každý sám, ale z mého pohledu se jedná o skutečný klenot jehož válce se zdají takřka nekonečné. Vyváženost levé a pravé strany která zcela chybí mnoha motorům je zde takřka dokonalá čemuž do značné míry velice přispívá velice citlivé sladění chromových částí s černým základem jenž chomové části ještě zvýrazní. Propracovanost některých detailů je skutečně skvostná - viz foto vlevo.

   Podvozková část :

   Konstrukci rámu byla věnována velká pozornost a přestože se povedlo váhu vlastního rámu oproti VN 1600 snížit o dva kilogramy vykazuje o plných 40% !!!! větší tuhost což ohromnou měrou přispěje k stabilitě stroje při extrémních situacích nebo případné sportovnější jízdě. Přední ve čtyřech polohách seřiditelná teleskopická vidlice je osazena kluzáky o standardním průměru 45mm které pracují na dráze 140mm. Zadní části rámu byla dopřána libůstka v
podobě vzduchem regulovatelného jádra pružení ve čtyřech polohách. Přední ale také zadní 9_ti loukoťové kolo vykazuje pro svou kategorii standardní rozměry tedy : 130/90 - 16 přední a 170/70 - 16 zadní. Brzdové kotouče kopírují předešlé modely tedy : přední kolo je osazeno dvojicí odlehčených brzdících kotoučů o průměru 300mm se čtyřpístkovými třmeny. Zadní kolo je osazeno jedním kotoučem a brzdovým třmenem se dvěma pístky. Doslova lahůdkou celého
brzdového systému je plně elektronicky řízený ABS systém. 
   Převody :
   Šestistupňová převodovka zaručuje ekonomické využití nadměrného výkonu neboť pátý i šestý rychlostní stupeň je rychloběžný. Další vychytávkou hnacího agregátu je tempomat, který lze aplikovat od  3rychlostním stupně výše při rychlostech od 50 do 140km/hoď. Sekundární převod je řešen řemenem který si rovněž zaslouží naší pozornost neboť tento je vyroben z uhlíkových vláken které vykazují o 40% !!! větší pevnost v tahu nežli řemeny zhotovené z Kevlaru. Z

tohoto důvodu mohl být na Voyageru použit řemen o šířce pouhých 22mm !!! což tedy znamená že je tento řemen svou šířkou takřka totožný s tím který má osazen VN 900 (zde je řemen Kevralový o šířce 20mm)

VN 2000 VN 1700 Voyager VN 1600 Tourer VN 1600 Classic
     

VN 2000 Vulcan

 

VN 1700 Voyager

 

VN 1600 Tourer

 

VN 1600 Classic

  Vrtání x zdvih mm   103 x 123,2 !!!   102 x 104   102 x 95   102 x 95
  Zdvihový objem cm3   2.053   1.700   1.552   1.552
  Kompresní poměr   9,5 : 1   9,5 : 1   9 : 1   9 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   94 / 4.400   82 / 5.000   67 / 4.700   67 / 4.700
  Krouťák (Nm/ot./min)   166 / 3.000   146 / 2.750   127 / 2.700   127 / 2.700
  Plnění válců / prů. dif.   vstřikování / 46   vstřikování / 42   vstřikování / 36   vstřikování / 36
  Typ motoru   V - twin   V - twin   V - twin   V - twin
  Chlazení   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch   kapalina/vzduch
  Rozvod / vent. - válec   OHV / 4   SOHC / 4   SOHC / 4   SOHC / 4
  Startér   E   E   E   E
  Počet rychlostí   5   6   5   5
  Sekundární převod   řemen   řemen   kardan   kardan
  Délka/šířka/výška mm   2530/1025/1135   2560/995/1550   2515/1040/1505   2505/1040/1130
  Rozvor mm   1.735   1665   1.685   1.680
  Přední pneumatika   150 / 80R 16   130 / 90 - 16   150 / 80 - 16   130 / 90 - 16
  Zadní pneumatika   200 / 60R 16   170 / 70 - 16   170 / 70B  16   170 / 70B  16
  Přední brzda   2 x 300/4pístky   2 x 300/4pístky   2 x 300/2pístky   2 x 300/2pístky
  Zadní brzda   1x kotouč - 320   1x kot. / 2pístky   1x kotouč - 300   1x kotouč - 300
  Výška sedla mm   680   730   705   680
  Objem nádrže litrů   21   20   20   20
  Suchá hmotnost kg   340   pohotovostní / 402   350   307
  Max. rychlost km/hod   220   190   neuvedeno   180
  Cena v roce 07 - ČR  

 489.000,- Kč

 

neuvedeno

 

399.000,- Kč

 

349.000,- Kč

nabídka barev Vulcan® 1700 Voyager® pro rok 2009 na teritoriu US
   
   Kapotáže :
   skýtají vše co si jen lze přát. Tedy nejen maximální ochranu proti povětrnostním vlivům viz. foto č1,  ale také velmi objemné úložné prostory. Integrované boční kufry viz. foto č. 2 + 3 mají objem 2 x 38 litrů + zadní viz. foto č. 4 + 5 který skýtá 50 litrů úložného prostoru přičemž jsou ještě k dispozici další uzamykatelné pohotovostní schránky umístěné přímo v dosahu řidiče viz. foto č. 6 + 7. Celková koncepce kapotáže je velmi čistě zpracována a přestože poskytuje úplnou ochranu před povětrnostními vlivy nechává dostatek prostoru pro vyniknutí mohutného motoru jakož i zrcadlově tedy po obou stranách umístěným majestátným výfukům. 

foto č.1

foto č.2 foto č.3 foto č.4 foto č.5 foto č.6 foto č.7
   Přední padací ale i zadní padací rám viz. foto č. 8 + 9 jsou neodmyslitelnou součástí této kategorie strojů a tak je příjemné, že jsou tyto osazeny již výrobcem.
   Pokud si prohlédnete nového Voyagera  z bočního pohledu viz. foto barevná škála pak mi možná dáte za pravdu, že
foto č.8 foto č.9   dvacetilitrová nádrž mohla být lépe
tvarována. Osobně si myslím, že tvary nádrže na Tourer jsou o mnoho zajímavější.

Klikni pro pokračování článku :

   
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser