|
|
Vulcan® 1700
Voyager® |
|
|
|
|
|
|
|
Nová vlajková loď od Kawasaki nabízí nejen řidiči, ale také
tandemistovy úplně vše co si jen lze při dlouhých štrekách přát.
Mořeplavec - což je překlad typového označení
Voyager byl osazen
zcela novým motorem, který ve spojení s 6_ti stupňovou převodovkou
.......... ale nepředbíhejme a pojďme se na tohoto krasavce podívat
trochu podrobněji alespoň daty a fotografiemi, které jsou na daný moment
dostupné. |
|
Přestože na této novince
nalezete hodně málo věcí převzatých z předchozích modelů fajnšmechři jistě
velice snadno vyloví z paměti Voyager 1200 který byl vyráběn na sklonku
minulého století. Volba označení tedy není ničím novým a nedává tak
zapomenout na obchodně úspěšný a v US velmi oblíbený stroj viz. foto
níže..... |
|
|
Nový
model - toto slovní spojení má velice mnoho podob. Pokud by jsme se koukli
na konkurenci pak například Suzuki (které v poslední době díky zvýšení
výroby aut dochází nápady) na základě jediné své novinky
M 1800
prezentuje několik nových modelů přičemž se prakticky vždy jedná o pouhé
kosmetické úpravy. |
Tato poměrně běžná praktika se však
Voyageru netýká neboť jak
|
VN 1200
Voyager
|
VN 1700
Voyager
|
si v následujících řádcích řekneme -
jedná se o zcela novou koncepci a to nejen pohonné jednotky.
|
|
|
Motor : |
vidlicový čtyřtaktní, kapalinou chlazený
motor jehož válce jsou bohatě žebrová mají průměr vrtání 102mm a zdvih
104mm určuje celkový objemu nadčtvercového
motoru na 1.700cm3. Plnění
válců obstarává rozvod SOHC
se čtyřmi 2+2 ventily na válec. Karburátory |
|
se nekonají neboť přísun životodárné směsi byl svěřen
vstřikové jednotce Fi jejíž základ je převzat ze supersportu Ninja 650R
Dávkování směsi obstarávají plně elektonicky ovládané dvojité škrtící
klapky o průměru 42mm |
|
Motor s kompresním poměrem
9.5:1 disponuje nyní kroutícím momentem 107,8 lb-ft při 2.750
rpm. Pokud si tuto hodnotu přepočtete do nám srozumitelnějších Nm pak by
vám měla vyjít úctyhodná hodnota cca : 146 Nm. Co se týká údajů o
výkonu - zatím nejsou dostupné žádné oficiální informace.
|
|
|
Pokud budeme hovořit o vlastním designu
motoru pak tento musí zhodnotit každý sám, ale z mého pohledu se jedná o
skutečný klenot jehož válce se zdají takřka nekonečné. Vyváženost levé a
pravé strany která zcela chybí mnoha motorům je zde takřka dokonalá
čemuž do značné míry velice přispívá velice citlivé sladění chromových
částí s černým základem jenž chomové části ještě zvýrazní.
Propracovanost některých detailů je skutečně skvostná - viz foto vlevo. |
|
Podvozková část : |
|
Konstrukci rámu byla věnována velká
pozornost a přestože se povedlo váhu vlastního rámu oproti VN 1600 snížit o
dva kilogramy vykazuje o plných 40% !!!! větší tuhost což ohromnou
měrou přispěje k stabilitě stroje při extrémních situacích nebo případné
sportovnější jízdě. Přední ve čtyřech polohách seřiditelná
teleskopická vidlice je osazena kluzáky o standardním průměru 45mm
které pracují na dráze 140mm. Zadní části rámu byla dopřána libůstka
v |
|
podobě vzduchem
regulovatelného jádra pružení ve čtyřech polohách. Přední ale také zadní
9_ti loukoťové kolo vykazuje pro svou kategorii standardní rozměry tedy
: 130/90 - 16 přední a 170/70 - 16 zadní. Brzdové kotouče
kopírují předešlé modely tedy : přední kolo je osazeno dvojicí
odlehčených brzdících kotoučů o průměru 300mm se čtyřpístkovými
třmeny. Zadní kolo je osazeno jedním
kotoučem a brzdovým třmenem se dvěma pístky. Doslova lahůdkou celého
|
brzdového systému je plně elektronicky řízený
ABS systém. |
Převody : |
|
|
Šestistupňová převodovka
zaručuje ekonomické využití nadměrného výkonu neboť pátý i šestý
rychlostní stupeň je rychloběžný. Další vychytávkou hnacího agregátu je
tempomat, který lze aplikovat od 3rychlostním stupně výše při
rychlostech od 50 do 140km/hoď. Sekundární převod je řešen řemenem který
si rovněž zaslouží naší pozornost neboť tento je vyroben z uhlíkových
vláken které vykazují o 40% !!! větší pevnost v tahu nežli řemeny
zhotovené z Kevlaru. Z |
|
|
|
|
|
|
|
VN 2000 Vulcan |
|
VN 1700
Voyager
|
|
VN 1600 Tourer |
|
VN 1600
Classic |
|
Vrtání x zdvih
mm |
|
103 x 123,2 !!! |
|
102 x 104 |
|
102 x 95 |
|
102 x 95 |
|
Zdvihový objem
cm3 |
|
2.053 |
|
1.700 |
|
1.552 |
|
1.552 |
|
Kompresní poměr |
|
9,5 : 1 |
|
9,5 : 1 |
|
9 : 1 |
|
9 : 1 |
|
Max. výkon
(k/ot./min) |
|
94 / 4.400 |
|
82 / 5.000 |
|
67 / 4.700 |
|
67 / 4.700 |
|
Krouťák
(Nm/ot./min) |
|
166 / 3.000 |
|
146 / 2.750 |
|
127 / 2.700 |
|
127 / 2.700 |
|
Plnění válců / prů. dif. |
|
vstřikování / 46 |
|
vstřikování / 42 |
|
vstřikování / 36 |
|
vstřikování / 36 |
|
Typ motoru |
|
V - twin |
|
V - twin |
|
V - twin |
|
V - twin |
|
Chlazení |
|
kapalina/vzduch |
|
kapalina/vzduch |
|
kapalina/vzduch |
|
kapalina/vzduch |
|
Rozvod / vent. - válec |
|
OHV / 4 |
|
SOHC / 4 |
|
SOHC / 4 |
|
SOHC / 4 |
|
Startér |
|
E |
|
E |
|
E |
|
E |
|
Počet rychlostí |
|
5 |
|
6 |
|
5 |
|
5 |
|
Sekundární převod |
|
řemen |
|
řemen |
|
kardan |
|
kardan |
|
Délka/šířka/výška
mm |
|
2530/1025/1135 |
|
2560/995/1550 |
|
2515/1040/1505 |
|
2505/1040/1130 |
|
Rozvor
mm |
|
1.735 |
|
1665 |
|
1.685 |
|
1.680 |
|
Přední pneumatika |
|
150 / 80R 16 |
|
130 / 90 - 16 |
|
150 / 80 - 16 |
|
130 / 90 - 16 |
|
Zadní pneumatika |
|
200 / 60R 16 |
|
170 / 70 - 16 |
|
170 / 70B 16 |
|
170 / 70B 16 |
|
Přední brzda |
|
2 x 300/4pístky |
|
2 x 300/4pístky |
|
2 x 300/2pístky |
|
2 x 300/2pístky |
|
Zadní brzda |
|
1x kotouč - 320 |
|
1x kot. / 2pístky |
|
1x kotouč - 300 |
|
1x kotouč - 300 |
|
Výška sedla
mm |
|
680 |
|
730 |
|
705 |
|
680 |
|
Objem nádrže
litrů |
|
21 |
|
20 |
|
20 |
|
20 |
|
Suchá hmotnost
kg |
|
340 |
|
pohotovostní / 402 |
|
350 |
|
307 |
|
Max. rychlost
km/hod |
|
220 |
|
190 |
|
neuvedeno |
|
180 |
|
Cena v roce 07 - ČR |
|
489.000,- Kč |
|
neuvedeno |
|
399.000,- Kč |
|
349.000,- Kč |
|
|
nabídka barev
Vulcan® 1700
Voyager® pro rok 2009 na teritoriu US |
|
|
|
|
|
|
Kapotáže : |
skýtají vše co si jen lze přát. Tedy nejen maximální ochranu proti
povětrnostním vlivům viz. foto č1, ale také velmi objemné
úložné prostory. Integrované boční kufry viz. foto č. 2 + 3 mají
objem 2 x 38 litrů + zadní viz. foto č. 4 + 5 který skýtá
50 litrů úložného prostoru přičemž jsou ještě k dispozici další
uzamykatelné pohotovostní schránky umístěné přímo v dosahu řidiče viz.
foto č. 6 + 7. Celková koncepce kapotáže je velmi čistě zpracována a
přestože poskytuje úplnou ochranu před povětrnostními vlivy nechává dostatek
prostoru pro vyniknutí mohutného motoru jakož i zrcadlově tedy po obou
stranách umístěným majestátným výfukům. |
|
foto č.1 |
|
|
|
|
|
|
foto č.2 |
foto č.3 |
foto č.4 |
foto č.5 |
foto č.6 |
foto č.7 |
|
|
|
|
Přední padací ale i
zadní padací rám viz. foto č. 8 + 9 jsou neodmyslitelnou součástí
této kategorie strojů a tak je příjemné, že jsou tyto osazeny již
výrobcem. |
Pokud si prohlédnete
nového
Voyagera z bočního pohledu
viz. foto barevná škála pak mi možná dáte za
pravdu, že |
foto č.8 |
foto č.9 |
|
dvacetilitrová nádrž mohla být lépe
|
|
tvarována. Osobně si myslím, že tvary nádrže na Tourer
jsou o mnoho zajímavější.
|
Klikni pro pokračování
článku : |
|
|
|
|