Vulcan® 1700 Voyager®

II. část

   Výbava :

   v případě vlajkové lodi se na vybavenosti nikdy nešetří a je zjevné, že u Kawasaki na toto nepsané pravidlo velmi dbají - proto zde krom již zmíněných prvků aktivní bezpečnosti (elektronikou nabušený ABS brzdový systém, padací rámy ...) nalezneme další výbavu zvyšující nejen pasivní bezpečnost posádky, ale také její komfort při cestování. Například již pouhý pohled na královsky řešené sedlo řidiče a jeho tandemisty (které je doplněno anatomicky řešenou opěrkou viz. foto č.1 jenž dává ohromný pocit bezpečí i při projíždění zatáček ve velkém náklonu) nenechá nikoho na pochybách, že této partii bylo věnováno hodně hodin vývoje, které byli korunovány perfektním řemeslným zpracováním.

   Kapitolou sama pro sebe - můžeme bezesporu nazvat "pracoviště" řidiče. Řekněte sami -

foto č.1

kdo z vás by po shlédnutí fota č.2 odolal usednout do kokpitu...... pardon - za řidítka?

   Pomiňme však zatím vlastní přístroje a povšimněte si, že Kawasaki v oblasti vlastních řidítek zachovala klasické uspořádání. Tedy risrset a řidítka což je (pro případné individuální doladění ergonomického trojúhelníku : řidítka - sedlo - stupačky) nejen stylové, ale také praktické. Nevím jak vám, ale mne osobně řidítka ve tvaru skútru - případně taková která tvoří jeden celek s horními brýlemi příliš neoslovují. Nejen tedy pouze z hlediska klasického uspořádání, ale také z praktického (případné výměny řidítek) si tento celek zaslouží

   Co se vlastních přístrojů týká pak na palubní desce Voyageru viz. foto č.4 má řidič přímo ve svém zorném poli veškeré důležité informace. Analogové přístroje zleva : ukazatel stavu zásoby paliva s kontrolkou poslední zásoby (přepínač na rezervu se tedy nekoná) tachometr (vcelku zajímavé je, že byl osazen ukazatel rychlosti v km/hoď což je pro US
foto č.2 foto č.3

foto č.4

počinek takřka průkopnický ) otáčkoměr (jehož červené pole dává tušit otáčky největšího výkonu) a čtvrtý analogový ukazatel (tedy zcela vpravo) informuje řidiče o teplotě chladícího média. Čtveřice těchto nejdůležitějších přístrojů je ve svém středu doplněna multifunkčním LCD displejem který poskytuje řidiči doplňkové informace : denní a celkové počítadlo ujetých km, hodinky, průměrnou spotřebu PHM jakož i dojezd na zbývající palivo v nádrži atd, atd....... Horní ale i spodní část (v přístrojové desce velmi citlivě zasazeného) LCD displeje je doplněna o nezbytné kontrolky viz. foto č.4

   Do spodní části přístrojové desky je velmi nenásilně začleněno rádio kterému byl vtisknut

foto č.5

retro nádech z aut šedesátých let.

   Zatímco ovládání LCD displeje provádí řidič z pravé rukojeti viz. foto č.5 rádio a jeho příslušenství (MP3 přehrávač......) volí jezdec na levé rukojeti pomocí velmi zdařile propracovaných ovladačů viz. foto č.6 Detailu věnovali u Kawasaki opravdu hodně pozornosti o čemž mimo jiné svědčí propracovanost skříňky zapalování jenž je umístěna v těsném "sousedství" hlavy krku řízení - tedy na místě které je řidiči 

foto č.6

plně dostupné v jakékoli situaci viz. foto č.7

foto č.7

  Pokud jste si dobře prohlédli foto č.2 pak vám jistě neušlo že na Voyageru nechybí plotny spolujezdce a řidič má tyto dovybavené kolébkovým řazením, které umožňuje řadit rychlosti patou.
   Nejen design :
   některé prvky designu - jako například zakončení předního blatníku viz. foto č.8 jsou velmi zdařilé a jiné např. v zadní části umístěné

foto č.8

brzdové (diodové) velkoplošné světlo viz. foto č.9  výrazným
foto č.9
způsobem zvyšují pasivní bezpečnost. Stejně tak tomu bude v případě čelní masky stroje viz. foto č.10 do které byli zabudovány velmi výkonné přídavné světla které mají stejně jako hlavní reflektor (v poslední době velmi žádanou a mnoha fy. využívanou) čirou optiku.

   Pokud již mluvím o hlavním reflektoru pak za zmínku stojí ještě jeden velice pozoruhodný detail a tím je v hlavním světle umístěná parkovací (obrysová) žárovka - tedy věc která je u US modelů opravdu nevídaná a pokud si jí dáme dohromady s již zmíněným tachometrem který je cejchován v km pak se přímo nabízí otázka : jedná se skutečně o model určený pro US teritorium??? Ponechme však tuto otázku bez odpovědi neboť čas (myslím velice blízké budoucnosti) ukáže.....

foto č.10

   Kdo si myslí, že je náš výčet standardně montovaných doplňků,

foto č.11

vychytávek a designových lahůdek vyčerpán bude na omylu neboť pozorným pohledem na stroj budete objevovat stále nové detaily, kterými si předchozí modely dovybavovali až jejich majitelé po zakoupení. Pouze jako příklad
uvedu 12V vodotěsnou zásuvku viz. foto č.11

  Co říci závěrem?
  Asi nemá smysl polemizovat o tom zda je nebo není na daný moment Voyager o krok před konkurencí neboť ze zde uvedeného je zcela jasné, že se jedná o krok mílový. Ortodoxní příznivci nejmenované značky o tom mohou diskutovat, polemizovat, příst se - ale to je tak asi jediné co s tím mohou dělat neboť čísla a technická data hovoří
sice strohou, avšak zcela jasnou a neoddiskutovatelnou řečí
 neboli

 Amíci sice létají do kosmu, ale své mašiny
dělají dodnes na kovadlině zatímco šikmoočko do kosmu nelétá a tak tuto technologii používá pro své motocykly...
   Jedním dechem však musím dodat, že nebude lehké porazit v boji o zákazníka charismatickou značku avšak : na steč již bylo zaveleno a pouze čas ukáže do jaké míry bude Vulcan® 1700 Voyager®  
v tomto "litém boji" úspěšný......

Vulcan® 1700 Voyager®

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih mm   102 x 104
  Zdvihový objem cm3   1.700
  Kompresní poměr   9,5 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   82 / 5.000
  Krouťák (Nm/ot./min)   146 / 2.750
  Plnění válců / prů. dif.   vstřikování / 42
  Typ motoru   V - twin
  Chlazení   kapalina/vzduch
  Rozvod / vent. - válec   SOHC / 4
  Startér   E
  Počet rychlostí   6
  Sekundární převod   řemen
  Délka/šířka/výška mm   2560/995/1550
  Rozvor mm   1665
  Přední pneumatika   130 / 90 - 16
  Zadní pneumatika   170 / 70 - 16
  Přední brzda   2 x 300/4pístky
  Zadní brzda   1x kot. / 2pístky       ..
  Výška sedla mm   730
  Objem nádrže litrů   20
  Pohotovostní hmotnost kg   402
  Max. rychlost km/hod   190
  Cena v roce 07 - ČR  

neuvedeno

Kawasaki 1700 Voyager®  
1700cm3 146Nm/2.750ot. ???kg
Cena v US : 17.499,- $

H-D Electra Glide

1584cm3 129Nm/3.500ot. 375kg

Cena v ČR : 650 000,- Kč

Yamaha XVZ 1300 TF

Royal Star Venture

1294cm3 123Nm/4.750ot. 375kg

Cena v US : 18.690,- $

 

Text : Generál

   spojení na autora článku

Foto : archiv K 1400 + internet

Zpět na úvod tohoto článku :

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

Zpět do sekce : nové stroje  

 

 

 
 
Jarouš (iol.cz) 24.09.2008 12:27
Voyager, hezkej a hlavně už tam nikdo nemusí hledat 6ku :-)JE TAM !!!
Furat (btlnet.com) 24.09.2008 14:15
Mno pekny to je, moc pekny, az na ten remen. Kardan je kardan... Bude se to prodavat i v CR nebo to nesplnuje ty dementni emisni limity ekoteroristu v EU?
Kiske (hovnet.cz) 24.09.2008 17:44
Mě se líbí, a to moc !!! Kuwa, mám brouka v hlavě.... to mě neměli dělat todlencto, jak má pak člověk klidně spát ????
Rade (silinet.eu) 24.09.2008 18:58
Myslím, že až nadejde čas, tak o nástupci mé současné VN 1600 Tourer, je rozhodnuto :-)
pavell (karneval.cz) 24.09.2008 19:51
Musím, říct že je opravdu moc pěkná, i když jsem příznivcem Suzuki.Moc se povedla.
Mates (co.uk) 24.09.2008 19:58
Jak vod vietnamcu!
Kiske (hovnet.cz) 24.09.2008 20:42
Mates... Mates...
Duňák (iol.cz) 25.09.2008 08:14
Jarouši,tak to já hledám i pětku!
Véna (egap.cz) 25.09.2008 09:43
Hmm, tak po zhlédnutí tohoto se mě tedy nelíbí, fakt že ne. Taková kombinace hypormoderního předku a classic, taková bramboračka ...
Fort (skvelynet.cz) 25.09.2008 11:50
Ahoj všichni, připomíná mi to pokus o japonskou verzi Electra Glidy (viz celkový vzhled - přední kapotáž, zadní kufr a taky řemen). Nemám pro tyhle kopie moc pochopení. Od Kawasaki bych čekal něco převratnějšího, hlavně poté, co v kategorii sportovních cesťáků uvedla na trh ten parník GTR. To byla pecka, myslím že i v této kategorii pohodových luxusních cesťáků nazrál čas na svěží vítr.
Anča (infos.cz) 25.09.2008 14:48
Je moc pěkná, moja Suzina je ve velkym ohroženi. Anča
Profa (iol.cz) 27.09.2008 21:32
Mně se to líbí, pokud cesťák tak jedině tenhle...
Pavel* (karneval.cz) 28.09.2008 22:21
Zajímavé je, že pro tyto stroje se nepoužívají maxi objemy např. VN 2000, (také u Yamahy, Royal star měl menší objem než třeba Wild star...). Asi jde o něco jiného než o objem. Oplechovat takhle VN 2000, tak už s tím asi nikdo nehne. VN 1700 se mi líbí, nicméně protože pro cestování upřednostňuji jednoznačně auto, proto bych z cruiserů stále nejraději volil klasické VN 2000 - a zcela bez doplňků. Jsem také zvědav na novinky Hondy pro rok 2009. Mimochodem, Triumph pro rok 2009 udělal zajímavý chopper 1600, ovšem ani to není má krevní skupina.
Bob (opanet.cz) 06.10.2008 20:33
Zdar chlape, asi tam máš malou chybičku v tabulce o výkonu... Čágo.
mikesch (vslesy.cz) 27.10.2008 21:29
V Kolíně na Intermotu jsem kolem něj chodil asi dvě hodiny.Nádhera,skvost,nemohl jsem se od něj odtrhnout ........:-)!!!
pelouch (upc.cz) 08.08.2010 19:05
Ahoj jsem v pocatcich a schanim predni masku na Widstara pry to pasuje z Vozagera nevi nekdo kde se to da sechnat???
pelouch (upc.cz) 08.08.2010 19:06
Pellouch@seznam.cz
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser