|
|
Vulcan® 1700
Voyager® |
II. část |
|
|
|
|
|
|
|
Výbava : |
|
v případě vlajkové lodi se na vybavenosti nikdy
nešetří a je zjevné, že u Kawasaki na toto nepsané pravidlo velmi dbají -
proto zde krom již zmíněných prvků aktivní bezpečnosti (elektronikou
nabušený ABS brzdový systém, padací rámy ...) nalezneme další výbavu
zvyšující nejen pasivní bezpečnost posádky, ale také její komfort při
cestování. Například již pouhý pohled na královsky řešené sedlo řidiče a
jeho tandemisty (které je doplněno anatomicky řešenou opěrkou
viz. foto č.1
jenž dává ohromný pocit bezpečí i při projíždění
zatáček ve velkém náklonu)
nenechá nikoho na pochybách, že této partii bylo věnováno hodně hodin
vývoje, které byli korunovány perfektním řemeslným zpracováním. |
|
|
Kapitolou sama pro sebe -
můžeme bezesporu nazvat "pracoviště" řidiče. Řekněte sami - |
foto č.1 |
kdo
z vás by po shlédnutí fota č.2 odolal usednout do kokpitu...... pardon - za
řidítka? |
|
Pomiňme však zatím vlastní přístroje a povšimněte si, že Kawasaki v oblasti
vlastních řidítek zachovala klasické uspořádání. Tedy risrset a řidítka což
je (pro případné individuální doladění ergonomického trojúhelníku :
řidítka - sedlo - stupačky) nejen stylové, ale také praktické. Nevím jak
vám, ale mne osobně řidítka ve tvaru skútru - případně taková která tvoří
jeden celek s horními brýlemi příliš neoslovují. Nejen tedy pouze z hlediska
klasického uspořádání, ale také z praktického (případné výměny řidítek)
si tento celek zaslouží
|
|
|
Co se
vlastních přístrojů týká pak na palubní desce
Voyageru viz. foto č.4 má řidič přímo ve svém zorném poli
veškeré důležité informace. Analogové přístroje zleva : ukazatel stavu zásoby
paliva s kontrolkou poslední zásoby (přepínač na rezervu se tedy
nekoná) tachometr (vcelku zajímavé je, že byl osazen ukazatel
rychlosti v km/hoď což je pro US |
foto č.2 |
foto č.3 |
|
|
foto č.4 |
počinek takřka
průkopnický
)
otáčkoměr (jehož červené pole dává tušit otáčky největšího výkonu)
a čtvrtý analogový ukazatel (tedy zcela vpravo) informuje řidiče o
teplotě chladícího média. Čtveřice těchto nejdůležitějších přístrojů je ve
svém středu doplněna multifunkčním LCD displejem který poskytuje řidiči
doplňkové informace : denní a celkové počítadlo ujetých km, hodinky,
průměrnou spotřebu PHM jakož i dojezd na zbývající palivo v nádrži atd,
atd....... Horní ale i spodní část (v přístrojové desce velmi citlivě
zasazeného) LCD displeje je doplněna o nezbytné kontrolky
viz. foto č.4 |
|
Do
spodní části přístrojové desky je velmi nenásilně začleněno rádio kterému
byl vtisknut |
foto č.5 |
|
retro nádech
z aut šedesátých let. |
|
Zatímco ovládání LCD displeje provádí řidič z pravé rukojeti
viz. foto č.5 rádio a jeho
příslušenství (MP3 přehrávač......) volí jezdec na levé rukojeti
pomocí velmi zdařile propracovaných ovladačů
viz. foto č.6
Detailu věnovali u Kawasaki opravdu hodně pozornosti o čemž mimo jiné
svědčí propracovanost skříňky zapalování jenž je umístěna v těsném
"sousedství" hlavy krku řízení - tedy na místě které je řidiči |
foto č.6 |
plně dostupné v jakékoli situaci
viz. foto č.7 |
foto č.7 |
|
|
Pokud jste
si dobře prohlédli foto č.2 pak vám jistě neušlo že na
Voyageru nechybí plotny spolujezdce a řidič má tyto dovybavené
kolébkovým řazením, které umožňuje řadit rychlosti patou. |
Nejen
design : |
některé
prvky designu - jako například zakončení předního blatníku
viz. foto č.8 jsou
velmi zdařilé a jiné např. v zadní části umístěné |
foto č.8 |
brzdové
(diodové) velkoplošné světlo
viz. foto č.9 výrazným |
|
|
foto č.9 |
způsobem zvyšují
pasivní bezpečnost. Stejně tak tomu bude v případě čelní masky stroje
viz. foto č.10 do které
byli zabudovány velmi výkonné přídavné světla které mají stejně jako hlavní
reflektor (v poslední době velmi žádanou a mnoha fy. využívanou)
čirou optiku. |
|
Pokud
již mluvím o hlavním reflektoru pak za zmínku stojí ještě jeden velice
pozoruhodný detail a tím je v hlavním světle umístěná parkovací
(obrysová) žárovka - tedy věc která je u US modelů opravdu
nevídaná a pokud si jí dáme dohromady s již zmíněným tachometrem který
je cejchován v km pak se přímo nabízí otázka : jedná se skutečně o
model určený pro US teritorium??? Ponechme však tuto otázku bez
odpovědi neboť čas (myslím velice blízké budoucnosti)
ukáže..... |
foto č.10 |
Kdo si
myslí, že je náš výčet standardně montovaných doplňků, |
|
|
foto č.11 |
vychytávek a designových lahůdek vyčerpán bude na omylu
neboť pozorným pohledem na stroj budete objevovat stále nové detaily,
kterými si předchozí modely dovybavovali až jejich majitelé po zakoupení.
Pouze jako příklad
|
uvedu 12V vodotěsnou zásuvku
viz. foto č.11 |
|
Co říci závěrem? |
Asi nemá smysl polemizovat o tom zda
je nebo není na daný moment Voyager o
krok před konkurencí neboť ze zde uvedeného je zcela jasné, že se jedná o
krok mílový. Ortodoxní příznivci nejmenované značky o tom mohou diskutovat,
polemizovat, příst se - ale to je tak asi jediné co s tím mohou dělat neboť
čísla a technická data hovoří |
sice strohou, avšak zcela jasnou a
neoddiskutovatelnou řečí |
|
neboli |
|
|
|
Amíci sice
létají do kosmu, ale své mašiny |
dělají dodnes na
kovadlině zatímco šikmoočko do kosmu nelétá a tak tuto technologii
používá pro své motocykly... |
Jedním dechem však musím
dodat, že nebude lehké porazit v boji o zákazníka charismatickou značku
avšak : na steč již bylo zaveleno a pouze čas ukáže do jaké míry bude
Vulcan® 1700
Voyager®
|
v tomto "litém
boji" úspěšný...... |
|
|
Vulcan® 1700
Voyager®
|
Technické parametry - TTD |
|
Vrtání x zdvih
mm |
|
102 x 104 |
|
Zdvihový objem
cm3 |
|
1.700 |
|
Kompresní poměr |
|
9,5 : 1 |
|
Max. výkon
(k/ot./min) |
|
82 / 5.000 |
|
Krouťák
(Nm/ot./min) |
|
146 / 2.750 |
|
Plnění válců / prů. dif. |
|
vstřikování / 42 |
|
Typ motoru |
|
V - twin |
|
Chlazení |
|
kapalina/vzduch |
|
Rozvod / vent. - válec |
|
SOHC / 4 |
|
Startér |
|
E |
|
Počet rychlostí |
|
6 |
|
Sekundární převod |
|
řemen |
|
Délka/šířka/výška
mm |
|
2560/995/1550 |
|
Rozvor
mm |
|
1665 |
|
Přední pneumatika |
|
130 / 90 - 16 |
|
Zadní pneumatika |
|
170 / 70 - 16 |
|
Přední brzda |
|
2 x 300/4pístky |
|
Zadní brzda |
|
1x kot. / 2pístky
.. |
|
Výška sedla
mm |
|
730 |
|
Objem nádrže
litrů |
|
20 |
|
Pohotovostní hmotnost
kg |
|
402 |
|
Max. rychlost
km/hod |
|
190 |
|
Cena v roce 07 - ČR |
|
neuvedeno |
|
|
Kawasaki
1700
Voyager®
|
1700cm3 146Nm/2.750ot. ???kg |
Cena v US : 17.499,- $ |
|
H-D
Electra Glide |
1584cm3 129Nm/3.500ot.
375kg |
Cena v ČR : 650 000,- Kč |
|
Yamaha
XVZ 1300 TF |
Royal
Star Venture |
1294cm3 123Nm/4.750ot. 375kg |
Cena v US : 18.690,- $ |
|
|