Výstava : Motocykl 2004

     Již se stalo tradicí, že se každý rok naše první setkání uskuteční na motocyklové výstavě v Praze. Ani letošní rok nebyl výjimkou a tak těm kteří z nejrůznějších důvodů nemohli tuto výstavu přináším alespoň několik fotografií a tuto krátkou reportáž. 
  Prolog
     Nevím čím to může být (že by léty), ale na této jarní výstavě jsou rok od rojku k vidění hezčí a hezčí holky, ale vzhledem k tomu že je náš WEB zaměřen na motocykly konkrétně stylu chopper & cruiser pokusím se přidržet tématu.
Již na parkovišti.
     Jak jsem se opět mohl přesvědčit ne každý na tento motoristický svátek přijel "plechovkou" nebo dokonce "sockou" a tak již na parkovišti bylo možné vidět zajímavé (viz foto č.1) stroje. Vzhledem k tomu, že prakticky
všechny novinky pro rok 2004  již máme (včetně recenzí) na našich stránkách prezentovány

foto č.1

(v sekci : Články / Nové stroje ) soustředil jsem objektiv spíše na různé detaily.

Přestavby se nekonají
   Kdo tuto výstavu navštěvuje pravidelně pak jistě v loňském roce ocenil jeden celý pavilón vyčleněný pro přestavby. Letos tomu tak nebylo a tak přestaveb bylo k vidění (viz foto č.2 - 4) jako šafránu. Na druhou stranu bylo k vidění poměrně dost motocyklů které vystavovaly fy. zabývající se výrobou doplňků. V jednom z článku jsem psal, že Highway Hawk (foto č.5 a 6)

foto č.2

foto č.3

foto č.4

foto č.5 foto č.6
v poslední době velice rozšířil sortiment a podstatně zlepšil i kvalitu - což výstava musela každému potvrdit. Velice sympatické bylo to, že v drtivé většině zmizely z vystavovaných exponátů trapné cedulky "Nedotýkat se" (v minulosti naprosto běžné), takže na většině strojů bylo možné vyzkoušet si jak by ten či onen stroj šel "k pleti". Samozřejmě této nabídky využilo spousta lidí (viz foto č.7) a po pravdě, není se čemu divit - kdo z nás by odolal.

Odkaz našich dědů
   Pokud si prohlédnete foto č.8 až 10 a znáte současnou produkci českých motocyklových firem  dojdete zřejmě ke stejnému závěru jako já. Našim dědům nesaháme ani po kotníky a je pro mne nepředstavitelné, že by si někdo s takovou úctou za sedmdesát let prohlížel např.

foto č.7

Výstava : Motocykl 2004

současnou Jawu. Pragovka na snímku č. 8 má
objem 500cm3 a pochází z roku 1931 !!! Informace k bílé ČéZetě se mi bohužel nepodařilo zjistit, protože někdo "vtipně privatizoval" tabulku s údaji. Na výstavě však byly k vidění i zcela ojedinělé "úlety" českých rukou.

"Našlapuje" se klikou .....

   Je to tak - skutečně se nepletete, stroj který je zachycen na snímcích č.11 až 13 má motor z Tatry 603 a jak snímky dokládají zřejmě se startoval klikou. Šlo však o speciál vyrobený pro závody dragsterů. Pokud vás zajímá co je napsáno na štítku který je umístěn na rolce za
předním kolem, pak vězte, že tento nápis foto č.8 foto č.9 foto č.10
"hlásá" : Pro tělesně postižené. Kromě dalších šílených přestaveb o jejichž funkčnosti lze dosti úspěšně pochybovat bylo k vidění ještě celá řada nově se prezentujících fy. z nichž například mohu Yuki (viz úvodní foto) a další. Vesměs se však jednalo o nabídku "malorážek" s objemem do 125cm3.

Airbrush :

   Zajímavá expozice velmi kvalitně provedené Americké retuše (airbrush) byla ke shlédnutí v pavilonu u Křižíkovy fontány (tam kde byli loni přestavby). Vystaveny byly nejen nádrže a helmy, ale též kapoty automobilů a další. Zařadil jsem zde jen 2 snímky. Ostatní zařadím

foto č.11 foto č.12 foto č.13

později do  : Airbrush / Podvozek / 49 - 60

V závěru
   se musím omluvit za kvalitu snímků, protože ve světle, které bylo v pavilónech a při mumraji lidí a lidiček, je opravdu těžké udělat kvalitnější.
   Naše první setkání máme tedy již za sebou a nezbývá nežli se těšit na druhé - tentokrát již v sedlech!
                          Mějte se fajn a AHOJ v sedlech
  Generál
 
Zpět do sekce    
Infotmace :