Zuzka (iol.cz) 23.04.2008 13:07 Peťo ;-), přečteno, nastudováno, zapamatováno (alespoň doufám) čistič (iol.cz) 23.04.2008 15:37 zásadně nedodržujeme při jízdě v koloně - 1)čekání na křižovatkách na opozdilce / z jakéhokoliv důvodu/ 2) pouštění aut k předjetí na bezpečném místě to znamená že mnozí z nás mají zpětná zrcátka na hovno. jinak toto téma připomínat častěji Roman (cservis.cz) 23.04.2008 16:20 PETRE:hlavne,,Jen bych chtěl doporučit aby ten , kdo má mezeru dorovnat , tak udělal jen a jen na pokyn toho , co jede diagonálně před ním,,to bych vyzdvihl jako bod 1A tveho clanku a jak říká Čistič,,připomínat častěji,,!!!(a porad dokola)osobně bych dal k zamyšlení jednu otázku:do kolika motorek je kolona ,,provozuschopná,,???není někdy rozumnější a hlavně BEZPEČNĚJŠÍ to kupříkladu rozpůlit? dědek58 (karneval.cz) 23.04.2008 19:49 ahoj jak je to s rychlostí nováčkové určitě neumějí tak rychle jezdit tak jako zkušenější. čistič (iol.cz) 23.04.2008 20:36 no právě, páč máme zrcátka na hovno tak nemůžeme dávat pokyn. pro mě je čím větší kolona tím větší orgasmus, ale je to jen můj názor / samozřejmě gdyž to funguje/ čistič (iol.cz) 23.04.2008 20:44 ještě jedna připomínka: jedeme takhle na vyjížďku a jednomu pitomci došel benzín jako vedoucímu jezdci/ myslím si že čistič se menoval/ a ejhle kde se vzali tu se vzali cca 200 BMV, kolona jak prase - dyť říkám gdyž to funguje tak to funguje, ale my nějak ten článek nečteme do konce Profesor (iol.cz) 24.04.2008 07:27 Souhlasím s tím, že mezery v koloně by se měly dojíždět pouze na znamení, ale jak jsem zjistil, ne každý se mnou souhlasí. Základ je, aby všichni znali STEJNÁ pravidla. Jinak s těmi zrcátky souhlasím. Je fakt, že do kolony chtěj nastavit jinak než do běžného provozu a s tím se ne každý obtěžuje. Karas (gov.cz) 24.04.2008 07:36 jelikož jsem nováček a pojedu s vámi na Valašský okruh, řádně jsem to nastudoval a doufám, že nebudu na obtíž už jsem dvakrát v koloně jel, ale společně s "kolínkáři" a takový zmatek co tam byl no hrůza Supp (mfcr.cz) 24.04.2008 07:47 Ještě bych se přimluvil za časťejší připomínání signálu ,kterýho si moc považuju a to nebezpečí na cesťe.A taky jeho předávání v koloně.Minulou neděli dal Pítrs signál o mrtvém zvířátku a jak se mi to hodilo,dokonce sem stačil uhnout a poslat to dál.O dírách teď po zimě ani nemluvím. Micah (roltech.cz) 24.04.2008 10:48 Článků na tohle táma je vždy zapotřebí, ale u větších kolon a hlavně v případě že nemáme spolu naježděno a neznáme se tak jako s těma co jezdíme každej víkend je nutný před vyjížďkou to opakovat , třeba do zblbnutí , ale furt opakovat - rozestupy, dojíždění, ten za mnou co jel zmizel, signály rukou ... Fakt mě to neposere slyšet to 150x a třeba zrovna ten co bude stát vedle mě to uslyší prvně... Proto to má význam . Želva (iol.cz) 24.04.2008 11:22 Nikde není psáno, že nováček by měl mít něco naježděno sólo. Je to chyba. Na nejmenovanou akci (ještěže tam nejedu) se chystá spousta lidí kteří do fora píší: Zrovna sem si koupil mašinu a přijedu. To že si přečtou pravidla jízdy v koloně nic neznamná, protože neznají reakce, klady a zápory (funkčnost brzd atp.) své motorky!!! a tak se nebudu divit, až tady po té akci zase někdo bude nadávat, co se to v tý koloně dělo. Amen. Jinak Peťo článek super;-) kobra_Jaroměř (198.2) 26.04.2008 00:52 musím říci, že studuji od Vás jak můžu (K1400 je můj velký vzor) a učím to kluky z naší party a pokaždé "diktuji" jako většinou vedoucí jezdec pokyny před jízdou. No a už párkrát se mi stalo, že můj brácha mi klído pído když já předjíždím cca kilem auto, vjede vedle mě, aby mi ukázal jak mi moje bejvala mašina jede. Kdo by ho pak nezabil? Čistič z chalupy (backer.cz) 27.04.2008 07:01 v tom lepším případě se zabije sám čistič (iol.cz) 30.04.2008 10:36 no koukám že není moc zájem o to nejdůležitější v našem motoživotě. Takže jako Zuzka, přečteno, nastudováno, zapamatováno (aspoň doufám) Scorpion (198.30) 30.04.2008 20:27 Přečteno, mno.. Ono bohatě stačí , když si nováček zodpovědně tyto články KOLONA 1, KOLONA 2 přečte, alespoň 5x a pak se od něho dá očekávat určité chování. Pravidla kolony si myslím, že jsou poměrně slušně vypracovaná.Takže pokud je jezdci znají, a případně si domluví posunky (třeba na to, že o jezdci vzadu ví, pobídne ho, aby dorovnal kolonu) tak to už je, ale na nás :)V tomhle skutečně nevidím problém. Jinak Petr má dobré poznatky, viz předjíždění. Každý jezdec, který vstupuje do kolony, by měl brát v potaz zdraví a bezpečnost svých kamarádů a dle toho by se měl také v koloně chovat. Jinak to dopadá, .. zkráceně špatně. Za sebe poznatek na zcela druhou stranu: V případě, že je za kolonou auto, které klidně můžeme pustit. Zadní jezdec dá pokyn vstyčenou rukou a začne se kolona řadit do jedné lajny a pustí auta. To si myslim, že je taky slušnost. :) čus čus. Želva (55.16) 01.05.2008 08:58 jj skorpiku s tim poustenim aut souhlas. Jen nechápu - většinou jezdím ve předu kolony - že já to auto vzadu vidím a lezu na kraj, ještě k tomu dávám blinkr, a ti za mnou si klidně trčej v prostředku... ach jo... Roy (iol.cz) 01.05.2008 11:18 ....malá důležitá poznámka, pozor na dodržení bezpečné podélné vzdálenosti (moto za sebou), při zadání přijatelné reakce řidiče, náběhu brzd a brzdného zpomalení motocyklu, aby nedošlo ke kolizy za sebou jedoucích, tak např. pro 90 km/h musí být odstup min 30 m, pro 50 km/h min 17 m, takže při jízdě v koloně v závislosti na rychlosti kolony tuto vzdálenost si upravovat!!!! Pepan (iol.cz) 01.05.2008 15:53 No také si myslím že by nebylo naškodu stanovit a nastudovat určitý počet konkrétních posunků které by musel každý ovládat aby bylo vše srozumitelné. Kdo se potápí ví o čem mluvím. čistič odjinud (iol.cz) 01.05.2008 22:29 základní posunky známe a používají se. K tomu pouštění aut asi toliko zadní jezdec by měl odhadnout a rozhodnout kdy pustit auto páč vidí terén před sebou (auto musí mít dostatek času a přehled na předjíždění) nicméně jak už jsem zhůry uvedl zpětná zrcátka máme k HOVNU páč do nich nekoukáme Filip Marauder (nextra.cz) 03.05.2008 20:29 Přidám se k Petrovi s názorem že doplňování kolony podjížděním mi příjde jako jaden z nejnebezpečnějších manévrů. Najezdil jsem mnoho tisíc km v nejrůznějších kolonách s různými lidmi i typy motorek, ale s tímhle jsem se setkal jen u k1400 (byl jsem jen jednou). Opravdu jsem dost špatně rozdejchával když vepředu vypadl jezdec, já jel vlevo a vpravo mě někdo podjel aby doplnil mezeru. Uplně to odporuje zásadě že každý jezdec si hlídá pouze toho před sebou a že motorky by se nikdy neměly dostat vedle sebe. Horachlap (net24.cz) 03.05.2008 21:07 Já mám připomínku k Filipovi M. i dalším podobným. A proč když vidíte, že vypadl jezdec vedle před vámi, proč neukážete tomu za vámi, že má doplnit ? V ten moment budete připraveni na podjeti. Mnohokrát se mi toto stalo, že jsem marně čekal na signal jezdce přede mnou, kterému vůbec nevadilo, že před ním někdo chybí. Takže nejenom zrcátka mají někteří na....... Čistič z chalupy (backer.cz) 04.05.2008 22:04 na HOVNO, si chtěl napsat nebo se pletu Bady (blue4.cz) 05.05.2008 09:07 taky bych měl připomínku,vysvětlit,přečíst ...to je všechno správně ale ono je to třeba i v praxi vyzkoušet,signály,reakce na ně,předjíždění(nebo vyhýbání) řazení do jednoho proudu a znovu rozevírání do formace,doplňování formace atd.možná budu znít směšně a tady nepatřičně ale něco podobného cvičily vojenské šiky už v dávné historii a dobře věděly proč,osobně si myslím že v tomto našem případě nestačí jen znát ale i umět,konec konců i Hell's Angels jízdu ve formaci trénovali a měli v ní hodně přísnou disciplínu. Osobně bych uvítal na některé z akcí K1400 podobný nácvik jízdy v koloně, procvičení signálů a reakcí na ně.Zkušených jezdců má myslím K1400 dost , "zelenáčů" ještě víc :-) a bylo by to ku prospěchu obou skupin. Asi jsem se nechal unést a moc jsem se rozkecal, jestli jsem tím někoho nas...l tak se omlouvám :-) Fáfa (upc.cz) 05.05.2008 16:47 čaj Bady, tohle se má trénovat a zkoušet v malejch kolonách, 3-třeba 15 strojů tam se to naučíš a pak můžeš jezdit ve velkejch (tam už na zkoušení není čas ani prostor) Bady (blue4.cz) 05.05.2008 17:34 ahoj Fáfo, to mě fakt ani nenapadlo, že by se to zkoušelo ve velký koloně ale kdo by se s náma zelenáčema chtěl na nějaké akci ještě párat :-))),blbý je, že ne každý má okolo sebe tolik nadšenců aby si tyhle věci mohl vyzkoušet "doma" a to už vůbec nemluvím o tom, že je k tomu třeba i někdo zkušený. Třeba bude na RIDER'S LAKE chvíle a chuť a ještě o tom dáme řeč . čistič (iol.cz) 06.05.2008 06:49 Dobrej začátek je už v tom, že se o tom diskutuje Petr Brno (karneval.cz) 06.05.2008 19:22 A to je Čističu jeden z důvodů , proč jsem to napsal . Oživit to téma trochu jinak , než jenom reprintem už napsaného . Přiznám se , že reakce mě potěšily , čekal jsem spíš kritiku . Petr Brno čistič (iol.cz) 06.05.2008 23:06 tebe bych si Peťane vůbec nedovolil kritizovat. uf a zase jeden puntík pryč Petr Brno (karneval.cz) 06.05.2008 23:40 To čistič : Viz Forum chlapče , ba ba , viz Forum . čistič (iol.cz) 07.05.2008 06:36 ale musíš uznat, že za pokus to stálo Prófa (iol.cz) 07.05.2008 23:05 To je docela zajímavý nápad dorovnávat kolonu přejížděním - sice by to znamenalo, že se celá klona prokřižuje, ale vlastně přitom nikdy nedojde k narušení bezpečné vzdálenosti. Mira Brno (iol.cz) 17.05.2008 15:27 Já to mám vychytaný, jezdím sólo. :-) Čistič (10.143) 11.05.2011 09:08 přejíždět v koloně - to snad ani není myšleno vážně. doplnění kolony tak jak je napsáno v návodu má logiku ale ten který má dát pokyn k doplnění nesmí spát Miloš (chello.sk) 07.10.2012 16:35 každý je zodpovedný sám za seba - aj v kolone ! predsa musí vidieť či sa môže posunúť veď je iba kúsok za jazdcom idúcim pred ním sám osobne kolony nemusím ja sa držím hesla : Orol lieta sám a vrabce v kŕdloch Milka (dozimont.net) 17.11.2012 13:44 Bezva téma. Díky Petře. Na jaře jsem jela jako nováček vyjížďku na litoměřickém srazu. Mojí 250 respektovali i "bouráci" s 1 800, nikdo nepředjížděl. Prostě paráda. Přeji zažít. |
||
zpět na úplný začátek WEBu |
||
Chopper a cruiser |