Podvozek :
     zadní kyvná vidlice v klasickém provedení je osazena dvěma tlumiči v pěti polohách seřiditelných se zdvihem 90mm. Třiapůl palcový ráfek je "obut" do pneumatiky 160/80–15M/C a dlužno říci, že tento rozměr je nejen ve třídě osmistovek více nežli průměrný. Vždyť například Volusie má v sérii 140/90–15 a Wild
Star 1600 je na zadním kole ve fabrice osazován : 150 ! /80–16. Brzdový systém VT 750 Shadow je spolehlivý avšak nikterak nevybočuje ze standardu obvyklého v této třídě. Na předním kole je tedy kotouč o průměru  296mm a síle 6mm. Kotouč je osazen dvoupístkovým třmenem. Zadní kolo je bržděno bubnovou dvouklíčovou brzdou jejíž "pakny" mají průměru 180mm. Vlastní stupačky jsou pro tento styl až neobvykle posunuté dopředu a je jenom škoda, že výrobce neosadil místo stupaček klasické pedály.

Design :

   Samozřejmě, že konstruktéři neopomněli při rozkreslení nového rámu na detaily. Proto u nové VT 750C2 z bočního pohledu prakticky neuvidíte chladič, který je včleněn do rámu tak, že sním z boku opticky splývá. Rovněž i uchycení stupaček a brzdového pedálu je zcela nově koncipováno. Možná řeknete detail, který nestojí za zmínku, ale díky nově polohovanému brzdovému pedálu není boční pohled na motor ničím rušen. Do nového skeletu stroje bylo třeba přepracovat celou

řadu navazujících dílu. Tou na první pohled nejviditelnější změnou je nádrž, která svůj původně "baculatý" tvar protáhla do aerodynamického kapkovitého tvaru je je schopná pojmout 14 litrů paliva z nichž jsou 4 litry uváděny jako rezerva. V horní části nádrže je umístěná "kaplička" do níž byl zabudován tachometr s nezbytnými kontrolkami.

Zatímco zadní koncové světlo je ve stylu a-la VTX, přední lampa je s VTX, ale i s předchozím modelem nezaměnitelná (viz. obrázky vlevo a vpravo). Zatímco venkovní plášť výfukového potrubí 2 do 1 se prakticky nezměnil, vnitřní části výfuku byla kvůli zpřísněným emisním normám osazena katalytickou žárovou trubkou. Sedlo spolujezdce je řešeno tak, že jej můžete po odjištění tří pojistek velice snadno sejmout a vytvoříte si tak zcela nový "imič jednosice". Naproti tomu

masivní lišty na zadním blatníku poskytují dostatečně pevné uchycení pro případnou montáž nosičů osmnácilitrových brašen, opěrky pro tandemistu nebo nosiče na nezbytná zavazadla. Ostatně originálních doplňků je již nyní

připravena celá kolekce. Mimo již jmenované se v originálních doplňcích bude nabízet chromovými lištami "prokované"  velkoplošné plexi, chromovaný rámeček předního blatníku, kovové zakončení spodků obou blatníků, padací rám ............. Sadu dvou klíčů, kterou dostanete k novému stroji je nutné velice dobře opatrovat neboť klíče mají Hondou patentovaný čip H.I.S.S. To znamená že jakýkoli jiný pokus o nastartování stroje nežli originálním klíčem (jedinečným pro

každý stroj) je předem určený k nezdaru. Přítomnost zabezpečovacího systému  H.I.S.S. je případným nenechavcům avizována blikající kontrolkou v přístrojové desce.

Co dodat závěrem ?

   Nová Honda VT 750C2 Shadow je vskutku detailním dílem a čistota dílenského zpracování je příkladná. Ten kdo očekával od nového modelu "velké bum" - případně nějaké revoluční technické řešení bude možná zklamán. Ovšem jsem toho názoru, že cíl který si tento projekt vzal za své - byl splněn beze zbytku. Volusie dostala opravdu zdatného konkurenta a potencionální zákazník má nyní možnost vybírat též podle designu a né pouze podle technických předností toho či onoho modelu.

A na úplný závěr ...

   Jestliže se ještě koncem loňského roku zdálo že "Šedovce zvoní hrana" a nezapomenutelná řada Shadow skončí s příchodem roku 2004 je všechno naopak. Nová Honda VT 750C2 Shadow výrazným způsobem obohatí nabídku střední třídy v kategorii cruiser. Zákazníku se tak dostane stroj se snadnou a nenáročnou obsluhu a v této třídě
nadstandardním uzavřeným kardanem. Nádherný cruiser - který dovolí i s tandemistou poměrně dlouhé výlety a začínajícím motorkářům bude skýtat maximum pro získání zkušeností
a sebedůvěry. Nová "Šedovka" zcela jistě uspokojí i "chromu - lačné" zákazníky neboť chrom je ta položka na které se tentokrát opravdu nešetřilo. Vždyť pouhý pohled na víka motoru, kryt vzduchového filtru nebo pouzdra kluzáků předních tlumičů - doslova polahodí oku .....................

VT 750C2
      Shadow

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   79 x 76
  Zdvihový objem (cm3)   745
  Kompresní poměr   9,6 : 1
  Maximální výkon (k/ot./min)   46 / 5.500
  Točivý moment (Nm/ot./min)   64,2 / 3.000
  Plnění válců / průměr škrtící klapky   karburace WE type / 34
  Svíčky   DPR7EA-9 (NGK) - X22EPR-U9 (ND)
  Typ motoru   V-twin 52°
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalina
  Rozvod / ventilů na válec   SOHC / 3
  Startér   E
  Baterie / kapacita   12V/12AH
  Alternátor   333W
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2.505 x 965 x 1.123
  Rozvor (mm)   1.639
  Úhel hlavy řízení (stupně°)   56°
  Rádius otáčky stroje / m   3,2
  Přední tlumiče / průměr / zdvih (mm)   teleskopické  / 41 / 116
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   2x klasické, seřiditelné 5x / 90
  Přední ráfek   17M/C x MT3.00
  Přední pneumatika   120/90 –17M/C 64S
  Předepsaný tlak pneumatiky   200kPa
  Přední ráfek   15M/C x MT3.50
  Zadní pneumatika   160/80–15M/C 74S
  Předepsaný tlak pneumatiky   200kPa (tandem : 250kPa)
  Přední brzda / průměr x síla (mm)   kotouč 296 x 6 / 2 pístky
  Zadní brzda / průměr   bubnová / 180
  Výška sedla (mm)   658
  Objem nádrže (litrů)   14 z toho 4 rezerva
  Suchá hmotnost (kg)   238
  Max. rychlost (km/hod)   155
  Barva provedení :    
Black Candy Dark Red Black / Black / Black /
Candy Dark Red Pearl Blue Metallic Silver

  Cena uváděná v katalogová 2004   239.900,- Kč

Kawasaki VN 800 Classic

55 koní / 64 Nm / 160 km / 235 kg

259.000,- Kč

Suzuki VL 800 Volusia

50 koní / 65 Nm / 155 km / 241 kg

259.900,- Kč

Yamaha XVS 650A

40 koní / 51 Nm / 145 km / 229 kg

249.474,- Kč

Autor článku : Generál
Foto : archiv autora
Zpět na úvod tohoto článku :

Spojení na autora článku :

 

Zpět do sekce Nové stroje :  

 
Ivo Michora (176.100) 16.06.2010 12:09
Ahoj.Díky za fajn článek rozhoduji se mezi Shadow 2004 a Volusií 2001 jež mám možnost koupit.Prosím ke které by ses přiklonil? (taky co se údržby týká).Díky za odpověď. S pozdravem Ivoš (ivo.michora@tiscali.cz)
alda (iol.cz) 17.06.2010 10:24
Ber Volusku - mám jí nějaký týden a max spokojenost - je to kočárek
Svatopluk (inext.cz) 21.06.2010 21:13
Já se taky rozhodoval...nakonec jsem vzal Hondu... pak jsm chvilku litoval že ne Volusii...ale teď jsem zase rád že jsem vzal Hondu...a mám li být upřímný, je to jedno, důležité, aby se ti motorka líbila...obě jsou to krásné a kvalitní motorky...volba je těžká...držím palce...
bocomilan@gmail.com (t-com.sk) 02.10.2013 22:41
Ahoj. Nemas nahodou nejaky blizsi navod +obrazky na synchron.karburatorov?
Rado (225.64) 17.07.2016 01:07
Ahoj Generál.Mám Shadow z roku 2008.Všetko fajn,akurát mi tam chýbajú také drobnostičky ako nemožnosť prepnúť svetlá do polohy parking,ako je to napr. u Black Widow.A zadné sado-maso sedátko je fakt len pre vytrvalcov. :) Je vidieť že Honda už troška šetrila,ale i napriek tomu som z výberom spokojný.
Martin (kostnet.cz) 03.09.2016 16:52
Zdravim uvažuji o koupi hondy shadow 750 rok 2004,když sem hondu projiždel zdalosemi,že nejak nesedi ,myslim tim,že jako kdyby byla podhuštena skoro sem se zrizenim pral nemůžete mi někdo poradit jestli třeba něco není v poradku imel mprotivinsky@seznam.cz dekuji za jakou koliv odpověď.
Rene (chello.sk) 05.07.2017 23:46
Chalani aké gumy na Shadow 750VT 1997?
Rene (chello.sk) 05.07.2017 23:47
Hoďte mi SMS Dik 0911613911
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser