Star 1600 je na zadním kole ve fabrice osazován :
150 ! /80–16.
Brzdový systém VT 750 Shadow je spolehlivý avšak nikterak nevybočuje
ze standardu obvyklého v této třídě. Na předním kole je tedy kotouč o
průměru 296mm a síle 6mm. Kotouč je osazen dvoupístkovým
třmenem. Zadní kolo je bržděno bubnovou dvouklíčovou brzdou jejíž "pakny"
mají průměru 180mm. Vlastní stupačky jsou pro tento styl až
neobvykle posunuté dopředu a je jenom škoda, že výrobce neosadil místo
stupaček klasické pedály. |
|
Design : |
|
|
Samozřejmě, že konstruktéři neopomněli při
rozkreslení nového rámu na detaily. Proto u nové VT 750C2
z bočního pohledu prakticky neuvidíte chladič, který je včleněn do rámu tak,
že sním z boku opticky splývá. Rovněž i uchycení stupaček a brzdového
pedálu je zcela nově koncipováno. Možná řeknete detail, který nestojí za
zmínku, ale díky nově polohovanému brzdovému pedálu není boční pohled na
motor ničím rušen. Do nového skeletu stroje bylo třeba přepracovat celou
|
|
řadu navazujících dílu. Tou na první pohled nejviditelnější změnou je
nádrž, která svůj původně "baculatý" tvar protáhla do aerodynamického
kapkovitého tvaru je je schopná pojmout 14 litrů paliva z nichž
jsou 4 litry uváděny jako rezerva. V horní části nádrže je umístěná
"kaplička" do níž byl zabudován tachometr s nezbytnými kontrolkami. |
|
Zatímco zadní koncové světlo je ve stylu a-la VTX,
přední lampa je s VTX, ale i s předchozím modelem nezaměnitelná (viz.
obrázky vlevo a vpravo). Zatímco venkovní plášť výfukového potrubí 2 do 1
se prakticky nezměnil, vnitřní části výfuku byla kvůli zpřísněným emisním
normám osazena katalytickou žárovou trubkou. Sedlo spolujezdce je řešeno
tak, že jej můžete po odjištění tří pojistek velice snadno sejmout a
vytvoříte si tak zcela nový "imič jednosice". Naproti tomu |
|
masivní lišty na zadním blatníku poskytují dostatečně
pevné uchycení pro případnou montáž nosičů osmnácilitrových brašen, opěrky
pro tandemistu nebo nosiče na nezbytná zavazadla. Ostatně originálních
doplňků je již nyní |
|
připravena celá kolekce. Mimo již jmenované se v
originálních doplňcích bude nabízet chromovými lištami "prokované"
velkoplošné plexi, chromovaný rámeček předního
blatníku, kovové zakončení spodků obou blatníků, padací rám ............. Sadu
dvou klíčů, kterou dostanete k novému stroji je nutné velice dobře
opatrovat neboť klíče mají Hondou patentovaný čip H.I.S.S. To znamená že
jakýkoli jiný pokus o nastartování stroje nežli originálním klíčem
(jedinečným pro
|
|
každý stroj) je předem určený k nezdaru. Přítomnost
zabezpečovacího systému H.I.S.S. je případným nenechavcům avizována
blikající kontrolkou v přístrojové desce. |
Co dodat
závěrem ? |
Nová Honda VT 750C2 Shadow je vskutku
detailním dílem a čistota dílenského zpracování je příkladná. Ten kdo
očekával od nového modelu "velké bum" - případně nějaké revoluční technické
řešení bude možná zklamán. Ovšem jsem toho názoru, že cíl který si tento
projekt vzal za své - byl splněn beze zbytku. Volusie dostala opravdu
zdatného konkurenta a potencionální zákazník má nyní možnost vybírat též
podle designu a né pouze podle technických předností toho či onoho modelu.
|
A na
úplný závěr ... |
|
|
Jestliže se ještě koncem loňského roku
zdálo že "Šedovce zvoní hrana" a nezapomenutelná řada Shadow skončí s
příchodem roku 2004 je všechno naopak. Nová Honda VT 750C2 Shadow výrazným
způsobem obohatí nabídku střední třídy v kategorii cruiser. Zákazníku se
tak dostane stroj se snadnou a nenáročnou obsluhu a v této třídě |
nadstandardním uzavřeným kardanem. Nádherný cruiser -
který dovolí i s tandemistou poměrně dlouhé výlety a začínajícím
motorkářům bude skýtat maximum pro získání zkušeností |
a sebedůvěry. Nová "Šedovka" zcela jistě uspokojí i "chromu
- lačné" zákazníky neboť chrom je ta položka na které se tentokrát opravdu
nešetřilo. Vždyť pouhý pohled na víka motoru, kryt vzduchového filtru nebo
pouzdra kluzáků předních tlumičů - doslova polahodí oku
..................... |
|