Podvozek :
Dvojitý páteřový rám, který přímo vybízí profesionální leštiče k dílu, je zhotovený z lehké slitiny. Dlužno dodat, že poskytuje nadprůměrně pevné uložení hlavy řízení a jeho nedílnou součástí je zavěšený motor. Svrchu umístěná, nádherně tvarovaná nádrž do jejíž útrob lze natankovat 23 litrů přímo harmonicky navazuje
na sedlo jehož zadní část je nezbytně zvýšená. Nádrž je skutečně "šitá" nejen na míru, ale dá se říct na každý navazující detail čímž byly zcela eliminované hluché a nevyplněné prostory. Řidítka, v jejichž středu se nachází druhá část přístrojového panelu přímo vybízejí k usednutí. Jsou nejen zdařile tvarovaná, ale dají se velice snadno seřídit do optimální polohy. Konečně to samé platí i o stupačkách. Dá se tedy říci, že nutným atributem řidiče nebude výška postavy, ale spíše jeho zkušenost a sebekázeň, neboť podvozku skutečně nic nelze vytknout.

Design :

Když byla Rune poprvé představena veřejnosti (jako studie), málo kdo věřil, že se tento stroj dostane do sériové výroby tak, jak jej spatřil na výstavě. Mnohým se totiž zdál design až příliš futuristický. Ale jak již bylo řečeno právě s přelomem roku 2000 je představeno mnoho dalších novinek. Konstruktérům je jasné, že pokud má Rune v této záplavě něčím upoutat nemohou z jejího "kabátu" slevit a je zařazena do sériové výroby (jako málo která studie) prakticky bezezměn.

Design Rune byl propracován do nejmenšího detailu a jako dominující byl použit tvar zaobleného trojúhelníku. Linie zaobleného trojúhelníku je nejen u výfuků (koncipovaných 3 do1), ale drží se jej i nádrž, přístrojové panely, blinkry a přední „lampa“. Na zadním blatníku osazená koncová lampa působí tak trochu dojmem cingrlátek, ale nesmíme zapomenout na ten fakt, že Rune je vyráběna v Americké Hondě v Ohiu a ža tento model byl konstruován pro severoamerický
trh, kde dodnes přetrvává silně zakořeněná tradice kovbojů se sombrery, kteří si svého „oře“ nedokáží představit bez nějakého toho "cvočku v postroji" navíc. Zastavil – li jsem se u zadní partie a nějak bych již překousl zmíněnou zadní lampu, musím bohužel konstatovat, že jinak přenádherné zadní kolo na mně v masivním a rovněž krásném blatníku

působí tak trochu jako kdyby jste namontovali galusky na horské kolo. O nesporných výhodách nízkoprofilových pneumatik nemůže být pochyb já však mluvím o šířce zadní gumy. Jistě se mnou budete souhlasit, že dvěstěčtyricítka by se do blatníku v pohodě vešla a celkový dojem ze zadní partie by získal další body navíc. Na druhou stranu je fakt, že by se tímto osazením nejen zvýšila hmotnost, ale dozajista a to podstatně i základní cena, která je pro modelový rok

2004 stanovena na 24.499,- $ samozřejmě Amerických a bez DPH. NRX 1800 Rune bude nabízena v barvě černé, iluze modré a cherry. Jestliže jsem se zmínil o tom, že tento model byl vyvinut pro severoamerický trh pak musím dodat, že jej zde bylo možné zakoupit již v roce 2003. Evropa,  jak se bohužel již stalo pravidlem, bude hrát druhé housle a tak se na tento model můžeme těšit až při podzimních výstavách roku 2004. Aby se toto čekání alespoň trochu zkrátilo nabízím o Rune velice pěkně zpracované video.

Co dodat závěrem ?
   Je pravdou že hodně důležitý je první dojem avšak to se týká pouze "povahových" vlastností. Rune svým designem jistě vyvolá u mnoha lidí rozpaky, ale ruku na srdce - každá, doslova každá novinka v nás vyvolá jakousi nostalgii ke starému modelu a určitý čas (někdy delší jindy kratší) nám trvá nežli objevíme veškerou krásu nových linií.

A na úplný závěr ...

Pro další fotky
 klikni na myš
   O tom že "starý kontinent" bude zase hrát druhé housle jsem se již zmínil tak zbývá dodat, že ani v USA nemají všichni potencionální zájemci o tento stroj vyhráno, neboť pro rok 2004 je naplánovaná výroba pouze 1.500 ks a přestože se mnoho příznivců Fšestky nechalo slyšet, že NRX  již není to pravé ořechové jsem přesvědčen, že Rune v krátké době najde více zájemců nežli je v Ohaiu pro rok 2004 naplánováno vyrobit.
   V závěru každého článku o novém stroji uvádím alespoň tři potencionální konkurenty zde představené novinky. Věřte mi že je opravdu těžké až takřka nemožné pro Rune najít byť teoretickou konkurenci. Ať hledám jak hledám každému konkurence schopnému stroji chybí nejméně dva "hrnce".

Zde si můžete přehrát video :

NRX 1800
      Rune

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   74 x 71
  Zdvihový objem (cm3)   1.832
  Kompresní poměr   9,8 : 1
  Maximální výkon (k/ot./min)   118 / 5.600
  Točivý moment (Nm/ot./min)   167 / 4.400
  Plnění válců / průměr škrtící klapky   vstřikování PGM-FI / 40mm
  Typ motoru   šestiválcový "boxer"
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalina
  Rozvod / ventilů na válec   SOHC / 2
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2650 x 920 x 1320
  Rozvor (mm)   1.750
  Úhel hlavy řízení (stupně°)   61°
  Přední tlumiče / zdvih (mm)   kyvné s páko. převodem  / 99
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   centrální seřidi. jednotka / 99
  Přední pneumatika   150 / 60 HR 18
  Zadní pneumatika   180 / 55 HR 17
  Přední brzda - duální systém CBS   2 x Kotouč / 330 / 3 pístky
  Zadní brzda - duální systém CBS   Kotouč / 336 / 3 pístky
  Výška sedla (mm)   690
  Objem nádrže (litrů)   23
  Suchá hmotnost (kg)   368
  Max. rychlost (km/hod)   omezovač na 210
  Barevné provedení  

 černá 

modrá

cherry

   

  Cena bez DPH pro rok 2004 v US   24.499,- $

6,32 MB

k přehrání je nutné

připojení

262 kB/s

1,14 MB

k přehrání je nutné

připojení

47 kB/s

 

Yamaha : XVZ 1300 TF

čtyřválec do "V"

1294 cm3 / 95 koní / 119 Nm

627.000,- Kč

Triumph Rocket III

řadový tříválec

2294 cm3 / 142 koní / 200 Nm

Cena cca : 19.000,- EUR

Autor článku : Generál

Foto : archiv autora
Zpět na úvod tohoto článku :

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce Nové stroje :  

Další fotografie a volné pokračování článku :

 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser