|
|
|
|
Rovněž na tomto snímku
(vlevo)
je patrné, že změť "kabeláže" na řídítkách příliš parády nedělá.
Dalším tématem okolo kterého se rozvine jistě mnoho diskuzí jsou
výfuky. Pominu - li že vzhledem k mohutnosti stavby vypadají osazené
výfuky jako "Hořické trubičky" (viz. snímek č.12) nelze si
nevšimnout dalšího detailu. Jak bylo v začátku článku řečeno v případě ROCKET
III se jedná o tříválcový motor a konstruktéři se rozhodli u
koncovek výfuků pro asymetrické řešení designu. Je velice
pravděpodobné, že toto řešení rozdělí příznivce tohoto stroje do dvou
táborů. Jedněm se toto řešení bude zamlouvat a ti druzí, kteří budou
chtít zachovat vyváženost designu přední partie i v zadní části budou
muset sáhnout hlouběji do kapsy a zaměnit asymetrické "Hořické
trubičky" za něco brutálnějšího a symetrického jako je například
na snímku č.11. |
|
snímek č.11 |
Hovořím li
o asymetrii pak se tato bohužel nevyhnula ani designu vlastního motoru.
Porovnám li snímky č.13 a 15 (levá strana motoru) s fotografií
č.15 (pravá strana stroje) neubráním se pocitu že design dělali dva
lidé. Zatímco blok motoru na levé straně zdobí různé kryty jejímž přičiněním
je jinak nevzhledná velká plocha bloku motoru rozčleněna, pravá strana,
která je mimo výfukových svodů úplně holá mi silně připomene polovinu motoru
z náklaďáku Praga V3S. Velkou spoustu rozporu plných názorů jistě vyvolá i
uchycení vlastních pedálů, které je řešeno tak, jako by na něj konstruktéři
zapomněli a na poslední chvíli celou záležitost vyřešili přišroubováním
konzole na bok motoru. Na této konzoly jsou uchyceny i ovládací prvky stroje
(viz. snímek č.13 a 14).
|
snímek č.12 |
|
|
snímek č.13 |
snímek č.14 |
|
|
snímek č.15 |
Na začátku tohoto článku jsem slíbil, že se vrátím
k mému dovětku
s plochou dráhou letu.
|
|
Tento dovětek k názvu ROCKET
III byl myšlen s ohledem na jízdní vlastnosti. Je sice pravda, že
motor s výkonem 142 koní a kroutícím momentem 200 Nm dovolí zkušenému jezdci
zrychlit z nula na 100 km/hoď za 2,8 vteřiny, z nula na 160
km/hoď za 7,2 vteřiny a z nula na 200 km/hoď za 12,3
vteřiny - je rovněž pravda, že na semaforech necháte za zády každého
"zmrzlináře" ovšem pokud s tímto strojem pojedete například z Řevnic do
Mníšku pod Brdy (nádherná cesta plná stoosmdesátek) může se stát, že vám
vypráská kožich o mnoho slabší stroj. V žádném případě se tedy nelze
domnívat, že ROCKET
III byl vyvinut pro lámání |
rekordů na okruzích. Pravda je taková, že ROCKET
III byl stavěn, stejně jako například NRX 1800 Valkyrie Rune
(snímku č.11), hlavně na "míru" Amerických do nekonečna se
táhnoucí rovných silnice bez zatáček.
|
Je dost možné, že se někomu bude zdát tento článek příliš
kritický nebo dokonce zaujatý - opak je však pravdou. ROCKET
III se mi líbí a moc. A pokud jsem
kritizoval nějakou drobnost pak jen proto, že jsem již přemýšlel jak bych
daný detail řešil pokud by mi ROCKET
III stála v garáži. Konec konců ani výrobce se netají tím, že má
již připravenu celou kolekci doplňků a přestavbových sad, aby si každý nový
majitel mohl dotvořit ROCKET
III k obrazu svému. |
|
A úplným závěrem? |
Jaro 2004 bude na Americkém trhu hodně a
hodně zajímavé. Je obecně známo, že ROCKET
III není jediný stroj který bude chtít získat přízeň zákazníků
kategorie megacruiser, Podívejme se tedy - zatím alespoň prostřednictvím
fotografií, na hlavní konkurenty : |
|
|
Rocket III
r.v. 2004 |
Technické parametry - TTD |
|
Vrtání x zdvih (mm) |
|
101,6 x 94,3 |
|
Zdvihový objem (cm3) |
|
2.294 |
|
Kompresní poměr |
|
8,7 : 1 |
|
Max. výkon (k/ot./min) |
|
142/6000 |
|
Točivý moment (Nm/ot./min) |
|
200/2500 |
|
Plnění válců |
|
vstřikování |
|
Typ motoru / počet válců |
|
řadový - podélný / 3 |
|
Počet dob |
|
4 |
|
Chlazení |
|
kapalinové |
|
Rozvod / ventilů na válec |
|
DOHC / 4 |
|
Startér |
|
E |
|
Počet rychlostí |
|
5 |
|
Sekundární převod |
|
kardan |
|
Délka / šířka / výška (mm) |
|
2 500 / 970 / 1 165 |
|
Rozvor (mm) |
|
1 695 |
|
Úhel hlavy řízení (stupně°) |
|
? |
|
Přední tlumiče - obrácené teleskopické |
|
průměr kluzáků 43mm |
|
Zadní tlumič |
|
2x |
|
Přední ráfek - AL pěti paprskový |
|
17 x 3,5" |
|
Zadní ráfek - AL pěti paprskový |
|
16 x 7,5" |
|
Přední pneumatika |
|
150 / 80 V17 |
|
Zadní pneumatika |
|
240 / 50 V16 |
|
Přední brzda |
|
2 x Kotouč / 320 / 4 pístky |
|
Zadní brzda |
|
Kotouč / 316 / 2 pístky |
|
Výška sedla (mm) |
|
740 |
|
Objem nádrže (litrů) |
|
25 |
|
Suchá hmotnost (kg) |
|
320 |
|
Max. rychlost (km/hod) |
|
240 |
|
Barevné provedení |
|
černá / kardinálová červeň |
|
Cena v US pro rok 2004 |
|
20.000,-
$ |
|
Honda VTX 1800
Retro |
1795 cm3 / 107 koní / 163 Nm |
|
NRX 1800
Valkyrie Rune |
1835 cm3 / 119 koní / 167 Nm |
|
Kawasaki VN
2000 |
2053 cm3 / 103 koní / 177 Nm |
|
|
Autor článku : Generál |
|
|
|
Foto : archiv autora |
|
|
Zpět na úvod tohoto článku : |
|
Spojení na autora článku : |
Zpět do sekce Nové
stroje : |
|
|
|
|
|