Rovněž na tomto snímku (vlevo) je patrné, že změť "kabeláže" na řídítkách příliš parády nedělá. Dalším tématem okolo kterého se rozvine jistě mnoho diskuzí jsou výfuky. Pominu - li že vzhledem k mohutnosti stavby vypadají osazené výfuky jako "Hořické trubičky" (viz. snímek č.12) nelze si nevšimnout dalšího detailu. Jak bylo v začátku článku řečeno v případě ROCKET III se jedná o tříválcový motor a konstruktéři se rozhodli u koncovek výfuků pro asymetrické řešení designu. Je velice pravděpodobné, že toto řešení rozdělí příznivce tohoto stroje do dvou táborů. Jedněm se toto řešení bude zamlouvat a ti druzí, kteří budou chtít zachovat vyváženost designu přední partie i v zadní části budou muset sáhnout hlouběji do kapsy a zaměnit asymetrické "Hořické trubičky" za něco brutálnějšího a symetrického jako je například na snímku č.11.

snímek č.11

  Hovořím li o asymetrii pak se tato bohužel nevyhnula ani designu vlastního motoru. Porovnám li snímky č.13 a 15 (levá strana motoru) s fotografií č.15 (pravá strana stroje) neubráním se pocitu že design dělali dva lidé. Zatímco blok motoru na levé straně zdobí různé kryty jejímž přičiněním je jinak nevzhledná velká plocha bloku motoru rozčleněna, pravá strana, která je mimo výfukových svodů úplně holá mi silně připomene polovinu motoru z náklaďáku Praga V3S. Velkou spoustu rozporu plných názorů jistě vyvolá i uchycení vlastních pedálů, které je řešeno tak, jako by na něj konstruktéři zapomněli a na poslední chvíli celou záležitost vyřešili přišroubováním konzole na bok motoru. Na této konzoly jsou uchyceny i ovládací prvky stroje (viz. snímek č.13 a 14).
 
Co dodat závěrem?

snímek č.12

snímek č.13

snímek č.14

snímek č.15   Na začátku tohoto článku jsem slíbil, že se vrátím k mému dovětku s plochou dráhou letu.

Tento dovětek k názvu ROCKET III byl myšlen s ohledem na jízdní vlastnosti. Je sice pravda, že motor s výkonem 142 koní a kroutícím momentem 200 Nm dovolí zkušenému jezdci zrychlit z nula na 100 km/hoď za 2,8 vteřiny, z nula na 160 km/hoď za 7,2 vteřiny a z nula na 200 km/hoď za 12,3 vteřiny - je rovněž pravda, že na semaforech necháte za zády každého "zmrzlináře" ovšem pokud s tímto strojem pojedete například z Řevnic do Mníšku pod Brdy (nádherná cesta plná stoosmdesátek) může se stát, že vám vypráská kožich o mnoho slabší stroj. V žádném případě se tedy nelze domnívat, že ROCKET III byl vyvinut pro lámání
rekordů na okruzích. Pravda je taková, že ROCKET III byl stavěn, stejně jako například  NRX 1800 Valkyrie Rune (snímku č.11),  hlavně na "míru" Amerických do nekonečna se táhnoucí rovných silnice bez zatáček.
   Je dost možné, že se někomu bude zdát tento článek příliš kritický nebo dokonce zaujatý - opak je však pravdou. ROCKET III se mi líbí a moc. A pokud jsem kritizoval nějakou drobnost pak jen proto, že jsem již přemýšlel jak bych daný detail řešil pokud by mi ROCKET III stála v garáži. Konec konců ani výrobce se netají tím, že má  již připravenu celou kolekci doplňků a přestavbových sad, aby si každý nový majitel mohl dotvořit ROCKET III k obrazu svému.
A úplným závěrem?
   Jaro 2004 bude na Americkém trhu hodně a hodně zajímavé. Je obecně známo, že ROCKET III není jediný stroj který bude chtít získat přízeň zákazníků kategorie megacruiser, Podívejme se tedy - zatím alespoň prostřednictvím fotografií, na hlavní konkurenty :

   Rocket III r.v. 2004

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   101,6 x 94,3
  Zdvihový objem (cm3)   2.294
  Kompresní poměr   8,7 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   142/6000
  Točivý moment (Nm/ot./min)   200/2500
  Plnění válců   vstřikování
  Typ motoru / počet válců   řadový - podélný / 3
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalinové
  Rozvod / ventilů na válec   DOHC / 4
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2 500 / 970 / 1 165
  Rozvor (mm)   1 695
  Úhel hlavy řízení (stupně°)   ?
  Přední tlumiče - obrácené teleskopické   průměr kluzáků 43mm
  Zadní tlumič   2x
  Přední ráfek - AL pěti paprskový   17 x 3,5"
  Zadní ráfek - AL pěti paprskový   16 x 7,5"
  Přední pneumatika   150 / 80 V17
  Zadní pneumatika   240 / 50 V16
  Přední brzda   2 x Kotouč / 320 / 4 pístky
  Zadní brzda   Kotouč / 316 / 2 pístky
  Výška sedla (mm)   740
  Objem nádrže (litrů)   25
  Suchá hmotnost (kg)   320
  Max. rychlost (km/hod)   240
  Barevné provedení   černá / kardinálová červeň
  Cena v US pro rok 2004   20.000,- $

Honda VTX 1800 Retro

1795 cm3 / 107 koní / 163 Nm

NRX 1800 Valkyrie Rune

1835 cm3 / 119 koní / 167 Nm

Kawasaki VN 2000

2053 cm3 / 103 koní / 177 Nm

Autor článku : Generál
Foto : archiv autora  

Zpět na úvod tohoto článku :

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce Nové stroje :

 

 

   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser