Zámek na helmu .......

26.02.2007

     Přestože je dnešní článek věnovaný jedné zcela specifické modifikaci VS 1400 Intruder která se obchodovala pod označením : Highway Edition (viz. úvodní foto) zcela jistě nebude nezajímavý neřkuli inspirující i pro ostatní majitele strojů v našem stylu.
     Rozdělme si tedy tento článek do dvou částí. V té první vás seznámím s podstatným - tedy tím co by mohlo zajímat prakticky všechny kdož osadili nebo plánují osadit nosiče brašen a v té druhé si řekneme konkrétní specifika zmíněného modelu.
     Když byl model  Highway Edition zařazen do nabídky přišli zákazníci v poměrně velice krátké době jeho užívání na jednu nepříjemnost a tou byla eliminace funkčnosti zámku kterým se dá uzamykat přilba přímo ke stroji. Tento velice praktický a designově vyvedený zámek se totiž stal
po montáži nosičů brašen (viz. foto č.1 - červená šipka) nedostupným - lépe řečeno nešel do něho zasunovat klíč (viz. foto č.1 - žlutá šipka) takže se tento zámek stal na stroje nefunkční.

   Je více nežli jasné (vzhledem k tomu, že toto byl originální doplněk navíc na výročním modelu) že majitelé na tento fakt reagovali dost negativně a tak byl u dalších vyrobených kusů již tento nedostatek odstraněn ovšem stalo se to - co se v životě stává : chyběla informace  a tak přestože u dalších prodávaných kusů byla již na těchto nosičích brašen přímo z výroby přivařena základna pro přemístění zámku málo v kterém servisu tyto zámky při předprodejním
servisu (jehož součástí byla i montáž těchto doplňků dodávaných jako příbal) přemístili.

foto č.1

   Nejeden zákazník pak nechápal hned dvě věci najedno. Proč mu nejde odmykat zámek určený k uzamčení helmy (viz. foto č. 2 pozice A) a z jakého důvodu je v zadní části nosičů brašen přivařena ta "platle" se dvěma otvory (viz. foto č. 2 pozice B)
   Co s doposud řečného pro nás tedy vyplývá? V každém případě docela zajímavá inspirace pro všechny kteří se chystají zhotovit si nebo si nechat zhotovit nosiče brašen ve vlastní režii.
   No a pro ostatní kterým při předprodejním servisu zapomněli zámky přemístit je tato informace možná rozluštěním dvou záhad najednou

foto č.2

   Pokud se však pustíte do přemístění zámků na helmy sami (u stroje VS 1400) měli by jste
ještě vědět jednu dost důležitou informaci. K povolení držáků brašen (u ok tlumičů) budete nezbytně potřebovat speciální tenkostěnný 14mm trubkový klíč viz. foto č.3. Bez tohoto klíče totiž matku v oku tlumiče nepovolíte a tak nemá cenu se do této akce pouštět.
   Samotné přemístění těchto zámků není nic složitého - lze říci, že po přemístění jsou nejen plně funkční a navíc, na stroji vypadají vcelku zajímavě viz. foto č.4

Pár slov k vlastnímu modelu VS 1400GLP Highway Edition

foto č.3 foto č.4
   Toto provedení (viz. úvodní foto) bylo uvedeno na trh v roce 2001 u příležitosti 80-ti letého výročí Suzuki a doprodávalo se ještě v roce následujícím. K této edici bylo přímo od výrobce dodáváno poměrně solidní dovybavení, které si zde představíme alespoň formou fotografií s dobovým popisem (kurzivou je psaná současná poznámka)
1. Přídavná světla včetně rampy : Velice atraktivně řešená, mělká přídavná světla ve spojení s rampou, v jejíž spodní části je vypáleno typické „S“, jsou prvkem nejen velice efektním a skvěle designově zpracovaným, ale i prvkem přispívajícím k bezpečnosti cestování a to nejen v noci. Vždyť tři oči se přeci jenom hůře přehlédnou nežli jedno - byť „kyklopské"
2. Kryt olejového chladiče : Spíše nežli o ochraně voštin můžeme v tomto případě hovořit o efektním doplňku, který jemně zvýrazní decentní olejový chladič. Bylo by možná ještě vhodné použít chromových záslepek do dvou bočních otvorů, které jinak slouží u americké verze pro uchycení oranžových odrazek .
3. Kryt olejového filtru : Tento dekorativní prvek výrazným způsobem dotváří učesanost z čelního pohledu. Oku skutečně polahodí tato libůstka na jinak černých karterech motoru čtrnáctky. Dlužno dodat, že dnes je již k dispozici celochromový olejový filtr a tak tento doplněk na Introši uvidíte již velmi zřídka.
č.1 č.2 č.3 č.4 č.5
4. Nosiče brašen : Plně funkční nosiče brašen, které zvyšují podíl chromu jsou velmi dobře stylově řešeny a zapadají skvěle do designu stroje, takže i po odejmutí brašen skvěle doplňují harmonii zadní partie stroje. Rovněž svou konstrukcí umožňují naprosto snadnou demontáž brašen, bez jakéhokoli dalšího rozebírání sedla atd. Bohužel u prvních prodaných kusů chyběla základna pro přemístění zámku helem. 
5. Kožené brašny : Málo naplat – kůže je kůže. Vím že si mnoho z vás dovede představit i „kůži“ zakončenou dlouhýma nohama, já však mluvím o té, která je použitá ke zhotovení těchto brašen. Brašny by sice mohli být z praktického hlediska o něco větší, avšak jako vždy v této kategorii motocyklů : krása vítězí nad účelností. Přesto poskytují dostatek prostoru k vození běžných věcí (nepromoky, teplejší oblečení, atd.) Součástí brašen je na jejich zadní straně umístěný rychloupínač. Lícní strana je pak doplněna v kůži vylisovaným emblémem Suzuki. Již mnoho motorkářů se rovněž přesvědčilo, že i brašny mohou kolikrát napomoci k ochraně motocyklu při různých lehčích kolizí. S odstupem času se ukázalo, že na brašnách použitá "kůže" zůstala hodně dlužna tomuto označení. Jinými slovy jednalo o všechno jiné nežli o pravou kůži.
   Toliko tedy k dnes zařazenému a nyní již hurá do garáže prověřit jak že je to vlastně s těmi vašimi
zámky na helmu
 

    zde je na mne spojení
foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE volání naleznete zde - klikni -

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

pokud máš SKYPE stačí kliknout na symbol

 

 Zpět do sekce : radíme si :

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/zamek/na_helmu.php:89) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/zamek/na_helmu.php:89) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Fáfa (upc.cz) 26.02.2007 03:25
sic nemaje 14ctku ,obzor mám rozšířen a vovo tom to jee.díkes
Chang (ceznet.cz) 27.02.2007 13:23
Tohle provedení VS 1400 vlastním. Odpoledne to jdu zkontrolovat, vždycky jsem si říkal, kterej Japonec mohl vymyslet zámky pod nosičem ...
Chang (eurotel.cz) 01.03.2007 09:57
Tak já mám zrovna ten mezityp, který nemá přípravu na přemístění zámků
Vombat (bluetone.cz) 05.03.2007 22:01
Na demontáž a montáž je možné použít na soustruhu stočený 14 mm(třeba TONA)nást. klíč,upravený na průměr a hloubku.Pokud při montáži mírně nesouhlasí otvory, pomůže stahovací poprun(s ráčnou).
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser