|
Zámek
na helmu ....... |
26.02.2007 |
|
|
|
|
|
Přestože je dnešní článek věnovaný jedné zcela specifické
modifikaci VS
1400 Intruder která se obchodovala pod označením :
Highway Edition (viz. úvodní foto) zcela
jistě nebude nezajímavý neřkuli inspirující i pro ostatní majitele
strojů v našem stylu. |
|
Rozdělme si tedy tento článek do dvou částí.
V té první vás seznámím s podstatným - tedy tím co by mohlo zajímat
prakticky všechny kdož osadili nebo plánují osadit nosiče brašen a v té
druhé si řekneme konkrétní specifika zmíněného modelu. |
|
Když byl model
Highway Edition zařazen do nabídky přišli zákazníci v
poměrně velice krátké době jeho užívání na jednu nepříjemnost a tou byla
eliminace funkčnosti zámku kterým se dá uzamykat přilba přímo ke stroji.
Tento velice praktický a designově vyvedený zámek se totiž stal |
|
|
po montáži nosičů brašen (viz. foto č.1 -
červená šipka) nedostupným - lépe řečeno nešel do něho zasunovat klíč
(viz. foto č.1 - žlutá šipka) takže se tento zámek stal na stroje
nefunkční. |
|
Je více nežli jasné (vzhledem k tomu, že
toto byl originální doplněk navíc na výročním modelu) že majitelé na
tento fakt reagovali dost negativně a tak byl u dalších vyrobených kusů již
tento nedostatek odstraněn ovšem stalo se to - co se v životě stává :
chyběla informace a tak přestože u dalších prodávaných kusů byla
již na těchto nosičích brašen přímo z výroby přivařena základna pro
přemístění zámku málo v kterém servisu tyto zámky při předprodejním |
servisu (jehož součástí byla i montáž těchto doplňků
dodávaných jako příbal) přemístili. |
foto č.1 |
|
Nejeden
zákazník pak nechápal hned dvě věci najedno. Proč mu nejde odmykat zámek
určený k uzamčení helmy (viz. foto č. 2 pozice A) a
z jakého důvodu je v zadní části nosičů brašen přivařena ta "platle" se
dvěma otvory (viz. foto č. 2 pozice B) |
Co s doposud řečného pro
nás tedy vyplývá? V každém případě docela zajímavá inspirace pro všechny
kteří se chystají zhotovit si nebo si nechat zhotovit nosiče brašen ve
vlastní režii. |
No a pro ostatní kterým
při předprodejním servisu zapomněli zámky přemístit je tato informace
možná rozluštěním dvou záhad najednou
|
foto č.2 |
Pokud se však pustíte do
přemístění zámků na helmy sami (u stroje VS 1400) měli by jste
|
|
ještě vědět jednu dost
důležitou informaci. K povolení držáků brašen (u ok tlumičů)
budete nezbytně potřebovat speciální tenkostěnný 14mm trubkový klíč viz.
foto č.3. Bez tohoto klíče totiž matku v oku tlumiče nepovolíte a
tak nemá cenu se do této akce pouštět. |
|
|
Samotné
přemístění těchto zámků není nic složitého - lze říci, že po přemístění
jsou nejen plně funkční a navíc, na stroji vypadají vcelku zajímavě viz.
foto č.4 |
Pár slov k vlastnímu modelu
VS 1400GLP Highway Edition |
foto č.3 |
foto č.4 |
|
Toto provedení (viz. úvodní foto)
bylo uvedeno na trh v roce 2001 u příležitosti 80-ti letého výročí Suzuki a
doprodávalo se ještě v roce následujícím. K této edici bylo přímo od výrobce
dodáváno poměrně solidní dovybavení, které si zde představíme alespoň formou
fotografií s dobovým popisem (kurzivou je psaná současná poznámka) |
1. Přídavná světla
včetně rampy : Velice atraktivně řešená, mělká přídavná světla
ve spojení s rampou, v jejíž spodní části je vypáleno typické „S“, jsou
prvkem nejen velice efektním a skvěle designově zpracovaným, ale i prvkem
přispívajícím k bezpečnosti cestování a to nejen v noci. Vždyť tři oči se
přeci jenom hůře přehlédnou nežli jedno - byť „kyklopské" |
2. Kryt olejového
chladiče : Spíše nežli o ochraně voštin můžeme v tomto případě
hovořit o efektním doplňku, který jemně zvýrazní decentní olejový chladič.
Bylo by možná ještě vhodné použít chromových záslepek do dvou bočních
otvorů, které jinak slouží u americké verze pro uchycení oranžových odrazek
. |
3.
Kryt olejového filtru : Tento dekorativní prvek výrazným
způsobem dotváří učesanost z čelního pohledu. Oku skutečně polahodí tato
libůstka na jinak černých karterech motoru čtrnáctky. Dlužno dodat, že
dnes je již k dispozici celochromový olejový filtr a tak tento doplněk na
Introši uvidíte již velmi zřídka. |
|
4. Nosiče brašen :
Plně funkční nosiče brašen, které zvyšují podíl chromu jsou velmi dobře
stylově řešeny a zapadají skvěle do designu stroje, takže i po odejmutí
brašen skvěle doplňují harmonii zadní partie stroje. Rovněž svou konstrukcí
umožňují naprosto snadnou demontáž brašen, bez jakéhokoli dalšího rozebírání
sedla atd. Bohužel u prvních prodaných kusů chyběla základna pro
přemístění zámku helem. |
5. Kožené brašny :
Málo naplat – kůže je kůže. Vím že si mnoho z vás dovede představit i „kůži“
zakončenou dlouhýma nohama, já však mluvím o té, která je použitá ke
zhotovení těchto brašen. Brašny by sice mohli být z praktického hlediska o
něco větší, avšak jako vždy v této kategorii motocyklů : krása vítězí nad
účelností. Přesto poskytují dostatek prostoru k vození běžných věcí (nepromoky,
teplejší oblečení, atd.) Součástí brašen je na jejich zadní straně umístěný
rychloupínač. Lícní strana je pak doplněna v kůži vylisovaným emblémem
Suzuki. Již mnoho motorkářů se rovněž přesvědčilo, že i brašny mohou
kolikrát napomoci k ochraně motocyklu při různých lehčích kolizí. S
odstupem času se ukázalo, že na brašnách použitá "kůže" zůstala hodně dlužna
tomuto označení. Jinými slovy jednalo o všechno jiné nežli o pravou kůži. |
Toliko tedy k dnes zařazenému a nyní již
hurá do garáže prověřit jak že je to vlastně s těmi vašimi
|
zámky na helmu
|