Moje máša : XVS 650 Drag Star  

   Takže to vezmu od začátku. Jako asi každý kluk jsem měl pionýra, klasiku 21. Jó to byly časy, když jsem jel ve dvou na Pastviny, to je od nás 50km, tak jsem byl považován za frajera a odvážlivce. Kdo měl pincka tak to dobře znáte. Špína v karburátoru, párkrát to cukne a stojíte. Vyndáte trysku, profouknete a pokračuje se v jízdě. Stejně je úžasný kolik toho ty stroje vydrželi. Když si uvědomím, že se v tom každej vrtal, někdo líp a někdo hůř... Pionýry jsme si mezi sebou prodávali jako housky... Já toho svýho koupil od kamaráda za 1500,-, vyskakovala občas trojka, tak jsem měl nohu na řadící páce a vyřešeno :-) Při koupi se žádnej přepis nebo technická nekonala, dostal jsem malej ušmudlanej techničák, dal kámošovy svý težce vydělaný peníze a jezdil. Potom přišla maturita a po ní už pracovní proces, který s sebou přinášel kromě spousty negativ i jedno
finanční pozitivum. Jako první větší motorku jsem si koupil ČZ175. U kamaráda v garáži jsem ji celou rozdělal, nechal udělat výbrus, zvednul zadní tlumiče, nalakoval... Byla to nádhera, dodnes mě mrzí, že nemám fotku. Potom jsem se zbláznil do veterána značky Stadion,  koupil jsem hromadu šrotu a přes zimu stavěl. To byla moje první opravdická stavba J

 Potom přišla Jawa350-639 předělaná na 640. S tou jsem vydržel docela dlouho. Pamatuji si, že venkovní teplota, kdy jsem už nevyjel, bylo 5 stupňů. A to nebylo takový termoprádlíčko a kombinézky jako dneska :-) Pravdou je, že až dodnes si pamatuju, jak jsem měl kolikrát ruce zmrzlý tak, že jsem nebyl schopnej řadit a doufal jsem, že to na 4-ku dojedu až domů.

 Potom jsem začal pokukovat po nějaké plechovce a Jawa šla pryč. Pak jsme začali stavět chaloupku, spousty práce, manželka... S leskem v oku jsem pozoroval projíždějící motorkáře, hlavně ty na chopperech. A smutně jsem konstatoval, že to je už za mnou, že přece tolik peněz nemůžu dát nikdy dohromady.
   Jednou jsem takhle seděl na zahradě a pročítal jsem si noviny, kde byla vyfocená Yamaha Virago a říkám Janě "to je mašina, to sem chtěl vždycky mít". A Jana s klidem povídá, "tak si ji kup". Chvíli jsem koukal, protože možnost, že  bych si někdy koupil choppera, mě nikdy ani nenapadla, vždycky to bylo v oblasti snů. Tak jsem se jenom usmál a mávl rukou.
Ale najednou to ve mě začalo hlodat a hned jsem začal přepočítávat naše úspory.  Hmmm, dal bych dohromady 80.000,- to není mnoho. Začal jsem kupovat inzertní časopisy, brouzdat po netu, ale za ty peníze žádná sláva. Hledal jsem svoji vyvolenou Virago XV535. Chtěl jsem se na ní nejprve někde projet, měl jsem strach, že bude na mě těžká, ale nikoho jsem neznal. Vzpomněl jsem si na kamaráda, který měl Virago 250, tak jsem za ním hned vyrazil. Nemaje srovnání, usoudil jsem, že je to fakt pěknej a docela velkej chopper a ten už se dá za ty peníze koupit. Jel jsem si pro něj až do Prahy, natěšenej jako malej kluk. Po 10-ti letech vlastní motorka.
   Ovšem nadšení netrvalo dlouho, při cestě z Prahy, 8 km před domovem, začala motorka jet na jeden válec a za chvíli jsem už dojel úplně. Hmm, smutný konec první projížďky. Dotáhl jsem ji domů a začal rozdělávat. Koukám, že baterka je úplně suchá... Aha, říkám si, tak to bude ono, doleju destilku nabiju a fakt to naskočilo. Sláva, říkám si a
hned se jdu projet. Cestou se mi zdálo, že to nějak není ono, že to jede na jeden válec. Tak zase zpátky domů a rozebrat zapalování a taky že jo, jeden okruh zapalování úplně vyhořel. Tak jsem objednal nový zapalování a hned jak přišlo, už jsem ho tam cpal. No jo, ale výsledek byl úplně stejnej. To přece není možný, říkám si, prohazuju indukční civky mezi sebou a dle Murphyho zákonů je samozdřejmě špatná ještě navíc i indukční cívka... Jo, když se daří, tak se daří. Ale hlavně že už jezdí

   Po prvních dnech jsem k mému rozčarování zjistil, že i když patřím vzrůstem mezi trpaslíky, začala mi být motorka malá. Závistivě jsem pozoroval, jak ostatní brázdí silnice s nohama
pěkně nataženýma…To já když jsem natáhl nohy, tak jsem je měl skoro u předního kola, takže jsem ani o nějakých předkopech moc nepřemýšlel a jenom jsem jezdil a jezdil. Jednou jsem si pročítal inzerci na internetu (to už jsem  měl Virago skoro měsíc doma) a viděl jsem nádhernýho Drakouše za dobrou cenu. No jo, ale kde ty peníze vzít…... A co když je to na mě fakt těžký a navíc je to na druhým konci republiky... Druhý den jedu do bazaru vyzkoušet, jestli  je opravdu Drakouš motorka pro mě. Posadím se, nastartuju a on pode mnou nádherně přede. Najednou odpadá i strach z těch 230kg a cítím jistotu, že jsme se narodily pro sebe. Ano, tak tohle je opravdu chopper, opravdická motorka. A je to jasný, přichází čas radikálních řešení. Ještě ten den beru svoje Virago a prodávám ho za hotové do bazaru. Srdce mi krvácelo, když jsem zjistil, kolik jsem za ten měsíc prodělal... No nic, teď nebo nikdy. S půjčenými penězi uháním 300 km pro svého Drakouše. Cesta domů byla nekončící slast… ten temný zvuk laďáků, čerstvý vítr na tváři… kochám se krajinou, pode mnou si přede 40 koní a já nemyslím na nic, jen na to, jak si tu jízdu vychutnám....

   A jak to vidím teď? Zatím jsem o Drakoušovi nezapochyboval ani na vteřinu. Jezdím sám, takže výkon je pro mě dostatečný a navíc si jízdu vychutnávám do 80-ky, potom už necítím krajinu a nemám s toho takovou radost. Navíc je pro mě i překvapivá spotřeba – jezdím bez problémů za 4 litry a protože je nádrž na 16litrů, můžu si dovolit tankovat něco po 300 km. Těžiště je opravdu hodně nízko. Sedlo jsem si nechal ještě přečalounit, a sedím teď o dalších 5cm níž a je to znát, nejenom na tvrdosti sedla J Ty podkopnutý vidlice jsem už koupil, takže nemohu posoudit jestli jsou lepší než originální. V každém případě při otáčení v nízkých rychlostech je na to třeba myslet, jinak jde Drakouš rychle dolů. Kardan, tak to je
fakt paráda, je to prostě bez starosti. Už bych si rozmyslel motorku s řetězem. Drakouše už popsal výstižně Pupi
- klikni zde - takže bych se zde jenom opakoval. Pokud mohu nějakému potencionálnímu kupci radit, tak nejdřív jdi někam do bazaru a VYZKOUŠEJ si svou nastávající. Já jsem měl zbytečný respekt z větší motorky a má zkušenost budiž ostatním dostatečným ponaučením.
   Ahoj v sedle...
  Holly

YAMAHA

model 2007 pro US teritorium

XVS 650 Drag Star

Technické parametry - TTD

Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů čtyřdobý dvouválec do V - 70° OHC, 2 ventily
Vrtání x zdvih (mm) 81,0 x 63,0
Zdvihový objem (cm3) 649
Kompresní poměr 9 : 1
Max. výkon (k/ot./min) 40 / 6500 min-1
Točivý moment (Nm/ot./min) 51 / 3000
Plnění válců karburátor 2x Mikuni 28 mm
Chlazení vzduchem
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod kardan
Délka / šířka / výška (mm) 2 450 / 930 /1 105
Rozvor (mm) 1 610
Přední pneumatika 110 / 90-19
Zadní pneumatika 170 / 80-15
Přední brzda K / 298mm / 2pístky
Zadní brzda B 200mm
Výška sedla (mm) 695
Objem nádrže (litrů) 16 z toho 3 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 227
Max. rychlost (km/hod) 145

ilustrační foto

2 x tapeta 1024 x 768

   

Spojení na autora článku :
Text : Holly

 
Foto : autor článku + archiv K1400

603 971 111

   
Zpět do sekce : moje máša
 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/xvs_650/holly/moje_masa.php:103) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/xvs_650/holly/moje_masa.php:103) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Pupi (zdikov.cz) 27.11.2006 08:04
Že ty si opisoval? :-). Ne, je to pěkně čtiví a navíc mám slabost pro pro tuhle barevnou kombinaci. Doufám, že se potkáme a podělíme se o zkušenosti. Rád bych třeba viděl to přečalouněný sedlo. Člověk nikdy nesedí dost nízko, že?
Ivo-Cobra (121.12) 27.11.2006 09:24
Ahoj, přesně vím o čem píšeš, protože přesně stejnou hru si se mnou zahrál i můj život (teda neměl jsem Stadiona, ale pařeza..) Já si koupil svoji vysněnou letos v srpnu a moje zážitky jsou podobné. Píšu Ti ale hlavně proto, že to máme k sobě necelách 20 Km ( jsem z Kamenné a pracuji v ŠPK),takže jsem rád, že mám nablízku zpřízněnou duši. Setkali jsme se určitě na Haničce, ale netušil jsem, že jsi odtud. Těším se na společné vyjížďky. Ivo - 602 691 854 (oranžová Honda Magna)
Holly (204.110) 27.11.2006 19:38
To Pupi: sice jsem neopisoval, ale než jsem si Drakouše koupil, četl jsem Tvůj článek několikrát ;-) To Ivo: určitě na jaře někam vyrazíme, už mám spoustu plánů na vyjížďky :-)
Marty (iol.cz) 17.12.2006 08:02
Další takovej!!!Stadak,Java21,čz175,vojna,par pucenejch,pak nastala dramaticka pauza dvaceti roku.Ted jsem se zblaznil a koupil Virago250XV,moc krasna holka.Snad nedopadnu jako Holly (problemy s el.)Ale mam do jara casu moc,tak se ji podivam pod "sukni" a to by v tom byl cert,aby neslapala.Tak se tesim.Ahoj Marty.
lubomír (ji.cz) 16.01.2007 10:36
Stejný jak vystřižený skrátka stejná krevní skupina. Já začal Jawa 21 Jawa 90 ROADSTER Jawa 350 OGAR potom 30let pauza ale stále ve mně hlodalo.No a tak jsem loni v dubnu koupil Čínana JC 250 MALÝ hezký chopper ale už jezdí někde po Praze.No a pak jsem v červnu koupil XVS 650A a sen se splnil.O této motorce není vlastně co psát.Na poměry v ČESKU (silnice) to bohatě stačí.Doplnky se dají koupit.Všem štastné km.Sezona je na DOSAH
Pepa (mykey.cz) 20.02.2007 21:14
Ahoj všichni staří motorkářští vlci.Jsem úplnej začátečník.Je mi 45 let a v lednu jsem po mnoha letech touhy mít chppera koupil svýho TONDU!Jedinnou zkušennost s dvěmmi koly jsem měl před 20ti lety s babetou.No tak,nesmějte se mi.V listopadu jsem si udělal řidičák a v neděli jsem Tondu převezl ze zimního stanoviště z Přelouče převezl po vlastní ose do Mostu.Byla to nádhera!Sice jsem ujel asi jenom 90 km.Zbytek dojel můj syn,ale byl jsem opravdu šťastný.V Lovosicích na pumpě na dálnici se na sluníčku vyhříval majitel oranž.drag staru a já jsem poprvé nezáviděl.Ještě nemám nic najeto,tak se musím trochu vyjezdit a pak snad někoho najdu na vyjížďky.Moje bývalá manželka mně nazvala debilem,když se dověděla,že mám mašinu.Možná jsem debil,ale šťastný...Jo a Tonda je černý drag star clasic 650.Zdravím všechny,těšim se na další zážitky a jestli mi chcete předat nějaké zkušenosti a rady,budu rád.Pepa
Želva (55.16) 21.02.2007 16:21
Jé já mám taky černýho drakouše classica 650 aji Pepu mám héééč :-) Tak gratulace a hodně kilásků bez nehod ;-)
Pepa (mykey.cz) 22.02.2007 21:08
Želvo dík,dneska jsem koupil novou helmu a těším se až se o víkendu dostanu domů tak vyjedu.Pepa
Pepa (mykey.cz) 27.02.2007 19:16
Kdo poradí začátečníkovi?V neděli jsem vyjel na mém "Tondovi" a zmokl jsem.Já jsem to ustál ale 100 km.se na mém drakouši podepsalo.Poraďte mi prosím čím ho mám umýt a co si pořídit na vyleštění chromu,aby byl zase jako nový.Pepa"Bárt". pepabar@volny.cz
Brut (sbs.de) 24.03.2007 20:55
Zdravím.. Taky jsem si pořídil draka..Tak snad bude OK.. Mam ho předělanýho.. Blatník, světla, blinkry, riditka, předkopy, sedla, atd.. Pokud jste někdo z okolí Frenštátu p.R. tak se ozvěte..
Lucka (ip2long.net) 11.10.2007 11:34
Čágo lidi, taky vlastním DragStara, ale bohužel jen 125... Ale to příjde snad časem....
Aleš (nova.cz) 15.01.2008 11:09
Ahoj dragsteři, loni v létě jsem si taky dovezl drakouše 650 - bílého. Je to fakt užasná motorka. rovné řidítka, předkopy. jestli jste někdo z okolí Zlína ozvěte se až bude tepleji. mail: horak.alf@seznam.cz někam bych vyrazil na projížďku. čau
Želva (55.16) 15.01.2008 16:09
To Aleš: ze zlínska je tu dost lidí, mrkni do "naše ksichty" vyber kraj a uvidíš sám. Projížděk bude dost, a hodně se bude směřovat na Birellový sedánky na Bystřičku, až se otevře bar ;-) Bílej drak je krásnej, doufám že ladíš s pneu s bělobokama :)
Aleš (karneval.cz) 19.01.2008 12:28
pro Želvu: dík za tip na tu Bystřičku stopro vyrazím kuknout. A ty běloboky no nevím není to classic asi by to nevypadalo nej. Někaj si to neumím představit chtělo by to asi vidět. I tak dík jdu kuknout na ty " ksichty " čau
Aleš (nova.cz) 21.01.2008 14:17
Ahoj lidi prosím o radu: z vašich zkušeností jakou značku a typ pneumatiky obout na drakouše 650 rv.00( ne klassic ). díky za odpovědi :-)
Benito (229.1) 29.01.2008 10:10
zdravím všěchny, hledám nějaký solidní klub majitelů Dragů 650, jelikož jsem cca před týdnem zakoupil Drag Stara 650 Clasic typ pro US, je černý barvy a je samozřejmě krásnej. dosud jsem jezdil na číňanovi 250, ale už to chtělo přesedlat. Věřím že s tímto strojem budu spokojený (chrochtám blahem). Kdyby byla možnost se dostat jako člen do klubu budu rád. díky a hodně klidných km. všem.
Daki (sowwwa.net) 09.03.2008 11:01
Tvá stránka se mi líbí. Ale chtěl jsem se tě zeptat, když v oficiálních technických parametrech je udána spotřeba 6,5l na 100km a jak je známo, výrobce vždy rád napíše méně, než skutečná spotřeba je, jak tedy ty můžeš jezdit za 4litry a to i za kochačky. Neříkám, že lžeš, jen mě to zajímá.
Holly (rps.cz) 09.03.2008 20:34
To Daki: No pokud si pamatuji, tak v techničáku jsem spotřebu napsanou neměl a v technické příručce taky ne. Pokud na máše nezávodíš, tak spotřeba okolo 4 litrů je tutovka. Nezapomeň, že obsah je "pouze" 650,stroj je lehký a jezdíš v nízkých otáčkách. Zkus kontaktovat třeba Pupiho, Želvu nebo někoho kdo má Draka a určitě Ti spotřebu potvrdí. Pokud se rozhoduješ pro Draka, tak je ot dobrá volba ;-)
Daki (sowwwa.net) 09.03.2008 23:05
Dík za opověď. Já ti věřím, jen mě zaraily ty technické parametry, kde jsou údaje pravě té 6.litrové spotřeby. Jo, tenhle stroj mě moc zajímá a jestli tedy mohu, rád bych tě o něco poprosil. Z důvodů stísněné garáže, bych tě chtěl poprosit, až budeš mít čas, mohl bys mi změřit, jak je motorka dlouhá a v nejširším bodě široká. Já vím, že otravuji, ale mně by to moc pomohlo. Nerad bych ji zakoupil a pak ji neměl kam dát. To jistě chápeš. Předem moc děkuji za ochotu. A dík za potěšující správu o spotřebě. Dík moc.
Daki (sowwwa.net) 09.03.2008 23:07
Ťemi technickými parametry jsem myslel údaje, které jsem našel na netu, nemyslel jsem v techničáku.
Holly (rps.cz) 15.03.2008 21:27
To Daki: Sorry, ale tuhle mášu jsem již víc jak před rokem prodal, takže Ti ji bohužel nemůžu změřit. Teď mám silnějšího bráchu XVS1100 :-)
Daki (sowwwa.net) 20.03.2008 20:18
Dík, ale já jsem přece blbec. Vždyť to píšeš nahoře v pipisu, jestli se nepletu, tak jesou to ty rozměry v kolonce délka-šířka-výška. Je to tak? Jinak děkuji za odpověď. No foru CHOPPER čtu, že všichni doporučují silnější stroj, ale já nevím, budu na něm převážně jezdit sám. Ale přesto jsem na pochybách. Samozřejmě je pro mě hybnou pákou i finanční stránka. Dík za tvůj čas tvých odpovědí na mé otázky.
mira (mornet.cz) 19.04.2008 19:28
tak jsem ho dnes koupil,jel jsem si (jak mi opravdovej kamarád poradil...) do bazaru vyzkoušet virago 535 abych prej věděl, do čeho jdu, sedl jsem si na něj... a potom jsem si všimnul v koutě drakouše 650A, stačilo si sednout a nastartovat, ještě teď se mi z toho točí hlava, no a chudák virago tam dál stojí...
Domi (0.234) 04.10.2008 19:45
Ahoj všici majitelé Dráčat, mám také novou ( teda pro mne novou) Dračenku a navíc bíílou..... Je to 650 tka a myslím, že mi bohatě stačí. Aspoň zatím, než se naučím jezdit pořádně......
Paulo. (citynet.sk) 14.10.2012 18:40
zdar vsem Dragum../i ja sem byl Dragousem..a bol som spokojny z mojou ciernou krysou..wilde rat..jel jak dabel..i jde,fakt bezchybne masinky,niet slov..-ale coskoro sedlam na Big doga 2000 custom/ocaryl ma totiz../-a tak predavam svoju masinku Drag star650.-keby niekto mal zaujem..moze pozriet na inzerte /Bazos.sk/.-a omlovam sa Vam vsem za moje mozny chyby-slova v texte..ale totiz som Madarom,a tak moc neovladam Vasu rec..sorry..-inak vsem hodne km,bez nehod! caw..
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser