XVS 650 Drag Star  

   Tak od začátku. V pubertě mě neminuli takové stroje jako Jawa 21, Simson S 51, ČZ 175, Jawa 250, 350, MZ 150 ap. - většinu z nich sem nevlastnil, ale kámoši nebyli skoupí, takže nebyl problém si kdykoliv zajezdit. Po vojně a vydělaných trocha penízků v zahraničí (v roce 1994) sem si pořídil první “velkou“ motorku, a to Kawasaki 440 LTD r.v. 87. Dneska se po ní nikdo neohlídne, ale ve svý době v Čechách nadělala ještě spousty parády (celkem slušný lepidlo na buchty = tímto zdravím svou legální manželku). Byl to výkonově poměrně slabý stroj, ale spolehlivý, a měl jednu věc, na kterou nedám dodnes dopustit = ozubenej řemen jako sekundár. Bomba. Nechápu, proč to nedávaj japončíci na všechny svý choppery a cruisery, proč tam furt cpou ty těžký a drahý kardany, o řetězech se ani nezmiňuju. Pak přišlo období bez mašiny. Bylo potřeba pořídit
auto, tak sem Kawku prodal a čekal, kdy se zadaří a já koupím tehdy vysnívané Virago 1100.
   Jenže šel tajm a chechtáčky se kutáleli obráceným směrem, než bych si býval přál. Doma haldy časáků a nad nimi plakající zoufalec s kroutícím se zápěstím a vyluzující zvuky ne nepodobné škodovce s prasklým vejfukem. To byl
obraz, který se téměř denně naskytoval mé drahé polovičce.

   Ta se jednoho dne slitovala a řekla: „Di, táhni si jí koupit, už se nemůžu dívat, jak chodíš jako tělo bez duše...!“ A tak sme společně probrali naší neutěšenou finanční situaci a došli k závěru, že pokud nechceme riskovat při koupi z druhé ruky a budem se tedy držet funglnového stroje, můžem vybírat pouze ze stř. třídy a to ještě v nižžších patrech cenové nabídky. A i přesto se na pár let zadlužíme (... no nemám já báječnou manželku?). Ovšem pod jednou podmínkou, že na mašině bude jezdit i ona. A tak se i stalo.
   Musel sem oželit svůj nový sen XVS 1100 Drag Star a spokojit se s její sice starší, ale menší sestrou XVS 650 Drag Star, ve verzi custom (křižníky moc nemusim, a čistý čopry se až na H-D ani pro Evropu nedělaj). Přivezl sem si jí na jaře 2005 a fakt mě dostala.

A proč zrovna tahle strojovnička mě oslovila? Tady jsou důvody:

1. Design - subjektivní záležitost, takže se blíže nebudu rozepisovat. Ale je z uvažovaných strojů nejvíce podobná mému nedostižnému snu H-D Softail ....
2. Cena - kdyby bylo víc chechtáčků, pořídil bych si jedenáctikilo.
3. Vzducháč - ty radiátory neladí mému oku + jednodušší stroj a údržba.
4. Kardan - přivítal bych raději řemen, ale ten se v týhle třídě nevyskytuje, ale hlavně že tam není ten věčně ušmudlaný a častou údržbu vyžadující řetěz.
5. Elegantní softail
6. Velikost - i ta hrála svou roli, pač mám bezmála 190 cm, nevypadal bych třeba na XV 535 nebo VT 600 moc sounáležitě.
7. Výkon - tak sem patří jediná podstatnější výtka: Ten je opravdu malý. Přesto pružnost motoru ve spojení s nízko položeným krouťákem a kratší převodovkou dokážou rozpohybovat stroj v nižžších rychlostech srovnatelně s motorkami větších výkonů. To už ale neplatí pro jízdu ve dvou. Tam se elasticitou dostáváte na úroveň řekněme 1.4 Fábie, ale jen do rychlosti cca. 110 km/h (to co popisuji je v případě, že nejedete v kopci a celková hmotnost posádky nepřekročí řekněme 140-150 kg). Ve vyšších rychlostech už z motorky ždímáte celý její potenciál. Prostě tahle mašina je jen pro jednoho.
   Protože to výrobce asi tušil, obdařil Dračenu sedátkem pro spolujezdce ne nepodobné prkýnku a to nejen tvarem, ale i „nabízeným komfortem“. Přesto se pokouším přidanou opěrkou a nástavcem sedla (jen pro jízdu ve dvou, pro jízdu sólo to budu sundavat, abych nenarušil siluetu dlouhé a nízké stavby stroje) úděl tandemist(k)y zmírnit.
   Výhody proti velkým chopperům?, ty vychází z podstaty stroje. Protože je hóóódně nízko položený sedadlo a těžiště a hmotnost je prostě daná třídou, tak snazší manipulace na místě a v nízkých rychlostech. Spotřeba při kochačce do 4 l/100km, Ale ani při rychlejším přesunu
(třeba 24 h v sedle = 3 etapy) nepřesáhla spotřeba 4,5 l. A protože je banda na 16 l, tak navštěvuji pumpu po cca 300 ujetých km. Servisní údaj výměny oleje je stanoven na 10.000 km, což je pro mě tak akorát na sezonu.
   Hraje si na větší objem , než ve skutečnosti je, a musím podotknout že velmi přesvědčivě, neboť nejen laická veřejnost, ale i motorkáři - čopráci většinou hádají alespoň litra. V kamuflování je Dračena mistr. Hodně plastových věcí se tváří jako kov (osobně mě to nijak neuráží, aspoň je to lehčí a nerezne to) = lakované blatníky, chromované boční kryty, ale i chromované kryty hlav válců ap. Některé díly jsou tam jen na oko, např. kryt kardanu, který imituje
oddělenou převodovku Hárleyů.

   A podvozek? Budu se bavit pouze o jízdě sólo, neboť, jak bylo popsáno výše ............. Mě vyhovuje. Při běžném cestovním tempu super, při ostřejší jízdě s razantnějším použitím brzd  se projeví zejména na příčných nerovnostech vozovky jistá jankovitost a vlnění rámu, ale to je „bolest“ (záměrně to dávám do uvozovek,  neboť já z toho mam docela srandu a užívám si to) většiny chopper - cruisser, snad kromě moderních power-sporty cruisserů. Většímu náklonu brání zbytečně brzy stupačky, ale je to daň za image dlouhého nízkého stroje.
V nižších rychlostech padá do zatáčky (de na to zvyknout a dá se korigovat plynem - to neznamená, že před každou jízdou musím konzumovat luštěniny), ale to díky většímu sklonu vidlice asi většina chopperů. Mimochodem ta je nastavena hodně komfortně, což koresponduje s neochotou stroje do sportovnější jízdy s ostřejším použitím brzd. Je s ní prostě superzábava.
   Takže pro toho, kdo hledá stroj stř. třídy za přijatelný penízky s nižšími provozními náklady, bude cestovat převážně sólo a nebude po ní chtít nějaký atletický výkony, tomu jí vřele doporučuji. PS: mam jí teprve 1/2 roku, tak mě neberte úplně doslovně vážně.
   A co dodat? Snad jedině foto manželky (přikládám), o které se zmiňuji a občas dračenu kočíruje - ať je vidět, že moto je vhodné i pro holky.

YAMAHA

model 2006 pro US teritorium

XVS 650 Drag Star

Technické parametry - TTD

Typ motoru / počet válců / uspořádání rozvodů čtyřdobý dvouválec do V - 70° OHC, 2 ventily
Vrtání x zdvih (mm) 81,0 x 63,0
Zdvihový objem (cm3) 649
Kompresní poměr 9 : 1
Max. výkon (k/ot./min) 40 / 6500 min-1
Točivý moment (Nm/ot./min) 51 / 3000
Plnění válců karburátor 2x Mikuni 28 mm
Chlazení vzduchem
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod kardan
Délka / šířka / výška (mm) 2 450 / 930 /1 105
Rozvor (mm) 1 610
Přední pneumatika 110 / 90-19
Zadní pneumatika 170 / 80-15
Přední brzda K / 298mm / 2pístky
Zadní brzda B 200mm
Výška sedla (mm) 695
Objem nádrže (litrů) 16 z toho 3 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 227
Max. rychlost (km/hod) 145

1x tapeta 1024 x 768

2 x ilustrační foto

   

Spojení na autora článku :
Text : Pupi

 
Foto : autor článku + archiv K1400

724 159 303

   
Zpět do sekce : moje máša
 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/xvs_650_pupi/zkusenosti.php:104) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/xvs_650_pupi/zkusenosti.php:104) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Véna (egap.cz) 19.01.2006 13:05
Jo, Je prostě krásná. Já jí trochu ujel, neb mě od ní odradil naprostý nezájem prodávajícího u Jámahy na Jižňáku.
Pupi (zdikov.cz) 20.01.2006 08:23
Vím, někde ses o tom nezájmu už vyjadřoval. Škoda, zatím sem se se stejným strojem při vyjížďkách k1400 nesetkal - a trochu mi chybí pokecat si o zkušenostech s ostatními. Jinak dík za pochvalu, i když ta patří výrobci, neb zatím je, až na několik málo doplňků, téměř v sériovém stavu.
chorche (telecom.sk) 15.02.2006 14:04
Pupi, potesil ma tvoj clanok, mam podobne skusenosti. Skoda ze sme sa nevideli na minulorocnej jizde kralu v maji, mozno, ze tento rok sa podari. moju mozes vidiet na: http://www.motoride.sk/page.php?view=clenovia&login=chorche
volsovecek (avonet.cz) 14.04.2006 17:35
Je to supr stroj.Vlastním ho taky.
Pupi (zdikov.cz) 19.05.2006 08:53
To Chorche, Volšoveček: Docela fest mě mrzí, že se letos opět nezůčastním jízdy králů. Jedu na svatbu mýmu moc dobrýmu kámošovi. Snad někdy příště. Díkes Pupi
Daki (sowwwa.net) 09.03.2008 11:10
Ahoj. Četl jsem tvůj článek a je fajn napsán. Ale chci se tě zeptat na stjnou věc, jako jsem se ptal už i Hollyho. Zajímalo by mě, když výrobce uvádí spotřebu 6,5l na 100km a je známo, že výrobce si vždy trochu ubere, tak jak ty můžeš jezdit za 4,5 l? Neříkám, že to tak není. Jen by mě zajímalo, jak je to tedy možné.Jinak se měj fajn a plno kilásků bez nehod.
devill (231.249) 14.08.2008 18:00
ja som si ju kúpil jazdenú asi pred mesiacom, mám na nej najazdené zatial len asi 1OOO km samozrejme má už viac km spotreba mi vychádza okolo 5 litrov, a to jej dosť vykurujem.
Domi (0.234) 04.10.2008 19:51
Ahoj, já s ním najela za měsíc 800 km a bere cca 5 litříků.... jestli to nebude také tím, že " vozím hnůj" - jezdím pomalu....... :o))))))
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser