|
Moje milovaná Máša Vulkánová |
|
|
|
|
|
Jedná se
tedy o KAWASAKI VN 1600 classic.Tento CRUISER váží s prázdnou nádrží
307 kg. |
|
Technické parametry: |
|
Vrtání x zdvih (mm)
102 x 95 Zdvihový objem (cm3) 1.552 Kompresní poměr 9,0 :
1 Max. výkon (k/ot./min) 67 / 4.700 Točivý moment (Nm/ot./min)
127 / 2.700 Plnění válců / průměr škrtící klapky vstřikování / 36mm
2x klapka Typ motoru V - twin Počet dob 4 Chlazení kapalina /
vzduch Rozvod /počet ventilů SOHC / 8 Startér E Počet rychlostí
5 Sekundární převod kardan Délka / šířka / výška (mm) 2.505 / 1.040
/ 990 Rozvor (mm) 1.680 Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm)
průměr 43 / 150 Zadní tlumič typ / zdvih (mm) 2jednotky 4x seřiditelné /
95 Přední pneumatika 130 / 90 16 Zadní pneumatika 170 / 70B 16. Přední
brzda 2 x kotouč / 300 / 2 pístky. Zadní brzda : kotouč / 300 / 2 pístky |
|
|
Výška sedla (mm) 680 Objem nádrže
(litrů) 20 Suchá hmotnost (kg) 307 Max. rychlost (km/hod) 170km (z
časopisů a recenzí) na tachometru 220km Barevné provedení pro rok 2006
Modrá stříbrné boky. |
Cena pro rok 2006 369.000,- Kč |
|
Jak to bylo: |
Když jsem se rozhodoval co
koupit a zda mi vyhovuje styl CRUISER jelikož ještě donedávna jsem
preferoval a také se mi stále líbí styl CHOPPER. Ale jelikož mi dělá
velice dobře stroj s velkou nádrží , litá kola, co největší pohodlí rozhodl
právě takto . Samozřejmě jsem byl ovlivněn informacemi z internetu a
časopisů. Když si vzpomenu na svou bejvalku také KAWASAKI VULCAN 700
ccm . Tak to je koloběžka oproti její mladší a větší kolegyni. Tím |
nechci hanit menší či lehčí motorky,
každému přeci vyhovuje něco jiného. |
Po nákupu
jsem ihned objednal padací rám který mi bude teprve montován. Hlavou
bleskově lítají myšlenky jak to všecko upravím podle mého. Třeba když se
podíváte na velikost držáku značky těžce AMERICKEJ styl. Je jako kráva a
hyzdí motorku. Sedlo spolujezdce pro velkou pohodlnost se mi zdá příliš
velké a tak jsem ho sundal. Potěšilo mne jak perfektně to mají vyřešené
stačí povolit jeden šroubeček potáhnout dozadu a sedlo je pryč. Líbí se mi
to víc když je prdel motorky pořádně nízko. Jako správný punťa jsem
okukoval lak blatníku zda sedlo někde nepoškrábalo lak, je to velice šetrně
provedené gumové podložky umělý držák, ale skutečnost je taková pokud budu
šoupat sedlo sem sedlo tam tak lak se ošoupe. Pořídil jsem v obchodě
přípravky rozpouštědlo a leštěnku CASTROL a plachtu v případě , že |
budu čistit stroj a
nebo až ho budu konzervovat. |
|
Hned v sobotu (druhý den po
zakoupení) bylo moc krásně a tak jsem vyrazil na projížďku cca 60km a začal
se sbližovat s mou Mášou. Pročtenej manuál až do konce. Před očima tabulku
rychlostí k dobrému zajetí. Jelikož Máše zapomněli výrobci udělat otáčkoměr.
JEDNIČKA 20 DVOJKA 35 TROJKA 60 ČTYŘKA 80 PETKA MAX 100km/h. Máša stejně
bublá v 60km/h na pětku. Zelené dočasné číslo hřeje v baťůžku kdyby nějaký
aktivní policista chtěl zjišťovat původ motorky. |
Po jízdě
jsem si připadal jako JOKER z filmu BATMAN , celou cestu jsem měl
stupidní usměv který sem zakrýval pod kuklou. Docela mne překvapilo jak se
řidiči zájmem koukají , přece jen Máša ještě není předělaná na to aby byla
vyhezkaná J.
Když jsem to valil asi 80km/h cítil jsem sluníčko jak mi praží do mé kožené
bundy a cítil jarní vzduch, |
|
zase se mně příroda
dotýkala, to je ten pocit který zcela jistě zná
každý z našeho
stylu. Super pocity, vnímal jsem jak na zahrádce grillujou prasátka a
vůně zanechala stopu v helmici ještě minutu. Do zatáček jsem jel velice
pevně. Moje starší VULCANKA která je vyrobena roku 1985 (USA ONLY) už
nebyla tak pevná a vždy jsem cítil zadní kolo jak se chce podsmeknout ,
musím jí dát někdy také do pořádku. Ovšem když se vrátím k motoru je
logické , že nemohu srovnávat 700cm a 1600cm ovšem stojí za zmínku říci
můj osobní pocit. Nikdy jsem moc nechápal termín KLADIVO ovšem
pak jsem pochopil , zatímco 700ccm řekněme velice rychle |
|
bublala tak tohle
(1600ccm) těžko tonážní KLADIVO jen DUC DUC DUC velice ladně se
zavřenými výfuky (EURONORMA je zákon). Pod zadkem je cítit těch 67 koní a
síla krouťáku. Ale dodržuji rychlosti a jezdím jak tank, jak kamarád co má
blackbird říká (zvyklej 200km/h fik fik praha 36minut), že za mnou se
velice špatně jezdí, že bych měl začít řezat zatáčky. Ovšem já osobně se
řídím vlastním rozumem a myšlenkou že není kam spěchat. Vlastním auto 3 litr
a když vidím kolegy motorkáře s rukama v dlaních u přikopu jejich miláček
jak já říkám ňáká ninža. Leží rozm..... na silnici jen proto, že buď
nezvládli tu paní co se podívá do leva, pak doprava , pak si zařadí a vyráží
do křižovatky , ale to už sou na jednom místě společně a motorkář bojuje o
svůj život v setinách sekundy řeší zda otočí a nakloní motorku o počet
stupňů do leva nebo doprava, kde během sekundy má naprosto jasně zmapovanou
situaci kde a co se hýbe jak v matrixu, ovšem i přes tyto schopnosti to
většinou dopadá špatně. V letu ještě řeší zda se roztrhne o sloupek a nebo
dobře dopadne a v nejlepším případě si sedře pouze ruce na kost. Proč to
píšu i já mám své zkušenosti a vím že je třeba ke každé motorce přistupovat
s velkým respektem a zodpovědností. Nejen, že nechci přijít o život, ale
většinou je to totálka a člověk přijde o velké finance a zbytečně a ještě
na začátku sezóny.Tady tedy pozor pánové, jsou tu brněnské okruhy. |
No zpátky
k jízdním vlastnostem a to v nulové rychlosti když člověk musí brzdit takhle
těžkou Mášu tak je dobré se skutečně řídit to co píšou v návodu tak jak to
zkrátka má být učí to i v autoškole. V každém případě dostatečně brzo začít
brzdit nechat motor brzdit a oběma brzdama mírně přibržďovat a podřazovat
dle rychlosti až na stupeň 2. Některé stroje měli problém najít neutrál tady
je to řešeno docela schopně je určitě dobře mít ten správný cit kdy
z jedničky zatáhnu řadící páku nahoru (nebo přes kolébku patou dolu) a
zasvítí mi zelené N. Pak je dobré skutečně nepodcenit vozovku a sundat nohy
tak aby neujeli nebo něco |
|
obdobného, kámoš na
srazu se svou 600 CBX (ňáká ninža hehe, tohle byla ale honda) machrovsky
přehodil nožku a ejhle ďolík a šup - už se válel v příkopě .Tak tady u téhle
chromové krásky jakmile bum tak 80 litrů v kopru. Proto i když se mi
nic takového zatím nestalo kupuju padák. |
Dorazil
jsem na místo. Dal jsem kávu v restauraci, paní Vulkánovou jsem nechal na
chodníku abych na ní pěkně viděl a vyzkoušel jsem zamykání řidítek. Koukám
z okna a paní asi 150 let, šla kolem a zastavila se, kámoš povídá a |
je zle, dou ti ji ukrást . Paní tak hezky
pohodila hlavou takový to starý hmmmmmmm , usmála se a šla dál.Což mne
pobavilo babča a má čas hodnotit mašinu moc hezké. |
|
Začalo se stmívat, nasedám už
začíná být chladněji, nastartuji , loučím se a go. Jedu slunce krásně zapadá
a cítím vůni dřeva a vychutnávám si západ slunce, prohlížím si okolí a
nechávám do sebe proudit energii jara fakt cool pocit, blesklo mi jak je
super mít teplý kožený hadry kdy na slunci se potí , tak zrovinka teď to
bylo super. Bál jsem se, že mi to nebude svítit omyl, ne jen značku udělali
jako kráva, světlomet je také velký a super svítí byl jsem nadšenej. |
Někteří řidiči očividně spěchali tak jsem
je slušně pustil zablikal, oni na oplátku děkovali a spěchali asi domů za
manželkami. |
Valil jsem
max 100km/h.Nejlepší pocit je stejně 80-90km/h. Potkal jsem pár kolegů
z mého stylu ale víc potkávám rychlé stroje (vysokootáčkové) vzzzn vzzzzn,
nestačim jim ani pohlédnout do tváře, akorát se chlapácky pozdravíme |
Je tma.
Světlomet jak již je vidět na obrázku je mega obrovský, a také jak jsem již
jednou psal svítí hezky. Dokonce jsem si zkusil stupidní troubítko
J
já těmhle továrním říkam troubítka, do auta mám speciální nádražní turbínu.
Zatroubil jsem asi 2x za 8 let ale hehehehe funguje to. Jak cesta utíká tak
se hezky nakláním vlevo vpravo super těžiště jak kdyby Máša vážila jen ty
kila které potřebuji na náklon. Hodně samozřejmě dělají nové pneumatiky za
prvé musím dávat pozor jsou přece jen nové ale na druhou stranu nejsou sjeté
takže přenášejí pohyb ladně. |
Je dobře
ještě zmínit, že nejdůležitější je zdraví a tudíž oblečení. To je investice
která se sakra vyplatí zkusil jsem si jet v bundičce která profukuje, no já
málem zmrzl, hnus. Takže já volím těžkou klasiku a to kůži čím tlustší kůže
tím lepší při svezení na zadku po asfaltu pokud volíte slabou kůži je také
dobrá ovšem pak nechrání tolik, nicméně nemám rád mokrý zadek takže sem
pořídil slabší a je to naprosto super. Když jsem začínal půjčil jsem si
dokonalé kožené oblečení od kámoše a to je snad pul centimetru tlustá kůže
když v tom spadl ze super sportu tak mu to zachránilo kolena a kůži. Tolik
k oblečení, zcela určitě vyzkouším i textilové motorkářské, ale kůže je
kůže. |
Dojíždím
domů. Ulice je úzká a já snižuji velice ladně rychlost na minimum a můj
ENGINE BIJE DO NOCI svou píseň zajíždím na dvůr, nechávám běžet
motor sundávám helmu a cítím krásnou vůni motorky. Startuji své auto dělám
prostor pro Mášu.A vše parkuji. A ještě se na ni dívám jak si hezky odpočívá
v garáži, a jdu spokojeně spát. |
|
Je to dle
mého názoru jeden z nejrobustnějších a majestátních CRUISERU. Velice
dobře drží stopu je perfektně ovladatelná a to i při otočení na silnici,
pochopitelně je třeba říci , že člověk musí nějakou tu sílu mít protože když
přežene náklon tak má co dělat aby to zvládl. |
|
Sekundární
převod (kardan) je jasně super. Kotouče v předu perfektní destičkové
brzdy všecko bych mohl jen a jen chválit, je třeba říci také něco
ošklivého. Osobně z visuálního pohledu na motorku bych možná řekl že
některé americké zvyky nejsou pro mne moc přívětivé, ta maska celá z chromu
tak ta ještě jde ale ta značka to je jasny to změním. Určitě změním i
řidítka i když jsou tyto asi nejvíc praktické. Já osobně moc chromu na
mašině nevyžaduji , ale když tak je třeba hold dávat větší pozor.Osobně
sem rád že mám vodou chlazený systém. ‚Že nemám drátěný kolo, a
samozřejmě že je tam kardan. |
|
Myslím si
, že už výš jedině dvoulitr KAWASAKI VN 2000 (jediný 2L na světě)
POWERCRUISER ale to už je trošinku jiný styl , je to DRAK, těžší, a silnější
, sportovnější trošku podobný MEAN STREKU. A tam je můj problém začíná se
trošku vytrácet pohodlí. |
Moje povídání jsem spíše
koncipoval jako zážitek v jednom dni , co se týče informaci o motorce a
jejích specifičtějších vlastností rád přenechám zkušenějšímu a to
Vladimírovi. |
|
Zvláštní
poděkování patří GENERÁLOVI i VLADIMÍROVI kteří mne poskytli informace které
jsem potřeboval pro svou volbu. |
P.S. ve volném pokračování článku
je zařazena celá řada fotografií : |
|
CHOPPER & CRUISER stylu zdar |
|
|
-=
SCORPION =- |
|
|
|
|
|
- klikni - |
|
|
|
|