II. část

rok s Kawou

     Rám se povedl je dvojitý trubkový je tuhý a nekroutí se a má rozhodující vliv na jízdní vlastnosti. Zadní kyvka tuhý svařenec. Přední vidlice masivní. Odpružení je skvělé. Vzadu jsou použity kvalitní pružící jednotky seřiditelné v 5 stupních jak pro stlačení tak i pro odskok. Vpředu je klasická vidlice s průměrem kluzáků 43mm. Velmi záleží na individuelním nastavení pružení, já jezdím na 2. stupeň a i na dlážděné silnici motorka neodsakuje, nekroutí se a dobře vede stopu. Při průjezdu dírou stačí jen stoupnout aby se snížila rána do zad. Při intenzivním brždění se přední vidlice potopí, ale nejde na doraz.
     Brzdy jsou na tak těžký stroj velmi dobře dimenzované a mají vynikající účinnost a nevadnou i po zahřátí, například při dlouhé jízdě stylem brzda – plyn v serpentinách. Jejich účinnost jsem ocenil po přechodu z Intrudera, ten jak je známo nemá příliš účinné brzdy. Přední dva kotouče dokáží
plynule motorku ubrzdit i z vysoké rychlosti. Zadní brzda je někdy až příliš účinná. Když se zapomenu a v krizové situaci intenzivně brzdím vším co mám tak má zadní kolo snahu zablokovat se a jít do smyku. Je třeba na to dávat pozor.

Jezdec sedí v pohodlném širokém sedadle a i po delší jízdě zadek nebolí. To platí do cca 500 km za den. Když jsem jel nejdelší denní trasu na jeden zátah, Cortina d’Ampezzo – Brno, 770 km tak už to bylo na řiti znát. Obří nádrž, široká a dlouhá se u sedla zužuje, takže posez je dobrý, nohy musím roztáhnout jen na šířku hlav. Stupačky – plošinky jsou pohodlné, chtělo by
to ale ještě přídavné stupačky, při delší jízdě si natáhnu nohy a mám je opřené jen o paty, bylo by pohodlnější opřít současně i špičku boty. Řídítka jsou pohodlné, správná šířka i výška, pro moji postavu mají jeden nedostatek, potřeboval bych je o 5 cm delší nebo je o 5 cm posunout dozadu a nebo mít ruce delší o 5 cm. Není to žádná
 tragedie, ale bylo by to jen pohodlnější při správném cruiserovském posezu povalujícího se bonviána. Velmi se mě osvědčila opěrka řidiče, při jízdě bez plexi štítu anebo při prudké akceleraci držím řídítka jen lehce, bez žádného tahu. Když jsem se namontoval plexi štít tak jsem několikrát měnil jeho polohu než se vytvořil správný vzdušný stín ve kterém jsem schovaný a vítr mě netahá za helmu. Dnes mohu říct, že se štít osvědčil, jízda je pohodlnější a jezdím rychleji o cca 20 km/hod. S vlivem štítu na jízdní vlastnostmi nemám potíže ani při vysokých rychlostech. Jak je na tom spolujezdec nevím, předělal jsem to na jednosedadlovku,

ale myslím, že to bude taky velmi pohodlné, sedadlo je široké a dost vysoko aby spolujezdec měl dobrý výhled.
   Při jízdě je cítit, že motorka má nízko těžiště, může za to jeho nízká stavba a nízko dole položený těžký motor. Mám pocit, jako když sedím na káče která má snahu stále stát kolmo a mám pocit bezpečné jízdy. Do zatáček se naklání

velmi dobře, ale vzhledem k nízké stavbě drhne relativně brzo stupačkami o zem. Není to ale tragedie, stupačky mají dole litinový kluzák a jsou sklopné, jen zvuk a náraz mě někdy překvapí. Jak motorku rozjedu je i v minimální rychlosti lehce ovladatelná a při své váze i obratná. Otočím se bez pomocí nohy i na úzké silnici. Byl jsem překvapený jak jede v serpentinách a v pořádných horských stoupáních, je to tahoun a má dostatek výkonu k vytažení ze zatáčky a následné akceleraci. Jízda po dálnici a rovných úsecích v pohodě, dá se s ní jet trvale cca 150 km/hod, špička někde kolem 170 km/hod – měřeno GPS.
   Citlivost na boční vítr minimální. Perfektně drží stopu na hrbolaté silnici, jede jak po kolejnici. Je třeba počítat s tím, že má delší řídítka a je potřebí je pořádně vytoči,a jedna ruka je až u těla a druhá daleko. Ve městě je kupodivu také obratná a díky dobrému odstupňování převodů a vysokému krouťáku rychle mizne z křižovatek. Musím ale počítat s její šířkou. Má nízko sedlo a velmi dobře se s ní jezdí malou rychlostí když občas musím nohou na zem. V terénu jede dobře, samozřejmě není to enduro ale s lesní cestou si poradí bez potíží – dobře vede stopu.

   Zrychlení 5,3 sec na 100 km/h za 5,3 sekundy, není to žádný sporťák, ale je to srovnatelné s
Ferrari. A tak když nějaký majitel silného auta v kravatě uvidí ten můj parník a chce se předvádět nemá šanci. Ještě spotřeba, jezdím běžně kolem 5,5 l/100 km a i při rychlé jízdě po dálnici nejdu přes 7,5 l/100km.

   Na závěr Kawa je velmi dobrý a povedený stroj a to platí i pro ostatní motorky pro které je základem – Mean Streak a Tourer. Hodí se dobře k jízdám na krátké vzdálenosti ale i na čtrnáctidenní tůry. Začít s ním jezdit chce ale předchozí zkušenost s menším strojem, nikomu bych ho nedoporučil jako první motorku. A nekritizujte moje možná subjektivní hodnocení, je to velmi dobrá motorka a jezdím na ní rád.

Classic

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   102 x 95
  Zdvihový objem (cm3)   1.552
  Kompresní poměr   9,0 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   67 / 4.700
  Točivý moment (Nm/ot./min)   127 / 2.700
  Plnění válců / průměr škrtící klapky   vstřikování / 36mm 2x klapka
  Typ motoru   V - twin
  Počet dob   4
  Chlazení   kapalina / vzduch
  Rozvod /počet ventilů   SOHC / 8
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2.505 / 1.040 / 990
  Rozvor (mm)   1.680
  Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm)   průměr 43 / 150
  Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   2jednotky 4x seřiditelné / 95
  Přední pneumatika   130 / 90 16
  Zadní pneumatika   170 / 70B 16
  Přední brzda   2 x Kotouč / 300 / 2 pístky
  Zadní brzda   Kotouč / 300 / 2 pístky
  Výška sedla (mm)   680
  Objem nádrže (litrů)   20
  Suchá hmotnost (kg)   307
  Max. rychlost (km/hod)   dostačující
  Barevné provedení pro rok 2005   Metallic Majestic Red
  Cena pro rok 2005   389.000,- Kč

Vlevo jsou údaje které udává výrobce a dole foto

 

Text : Vladimír

   spojení na autora článku

Foto : archiv autora    

+420 608 729282

Zpět na úvod článku :

 

vsazavsky

 

 

Zpět do sekce : moje máša  

 
Hans (metallgroup.cz) 24.01.2005 07:11
Až budu velký, tak si taky něco podobného koupím : )
Generál (cservis.cz) 24.01.2005 14:05
Vladimíre, ta úvodní fotka článku - je super!!! Neváhám říci na titulní stranu prestižního časopisu. Tak mne napadá, že by jsme pro letošní sezónu mohli vyhlásit soutěž o - nej - fotku.
Vogi (dkm.cz) 24.01.2005 19:57
Málem jsem si poslintal celou klávesnici :) Moc se mi líbí a po prečtení takového článku jsem na maděru...
PD (as9105.com) 09.10.2005 00:35
Super clanek o super cruiseru.Diky
Player (iol.cz) 20.10.2005 18:04
Jsem z toho taky hotovej. Chi ji, tedy spíš 800 kvůli penězům, ale kudy chodím, tak slyším, že V motory Kawa jsou sračky. Asi se to netýká 1600, ale spíš Vulcanů. Můžete mi někdo skutečně poradit? Fakt bych neměl na to, abych za dva roky platil opravu. Dík.
Generál (27.30) 20.10.2005 21:36
TO : Player - přečti si alespoň úvod článku : Kawasaki Vulcan - 2000 (najdeš jej po kliknutí na tlačítka : články / nové stroje) Zde je objasněno z jakého důvodu tato polopravda (dávno minulá) vlastně vznikla.
Kouťas (scnet.cz) 20.10.2005 22:01
Generále, v recenzích http://www.k1400.cz/clanky/recenze/yamaha/roadliner/model_2006.php http://www.k1400.cz/clanky/recenze/vulcan2/VN2001.htm uvádíš jako jejich případnou konkurenci VTX 1800 Retro - s obrázkem dvouvýfukové VTX 1300. A jí teď mám zamotanouhlavu. VTX 1800 model 2005 má oba válce svedeny do JEDNOHO výfuku. Je možné že by "Retro" nebo nějaký starší model měl výfuky dva?
Generál (27.30) 21.10.2005 01:44
TO : Kouťas - ten obrázek by měla být skutečně 1800 nikoli 1300. V US se dělá celá řada modifikací, které se do EU nikdy nedostanou. Zkopíruj si odkaz viz. konec mé odpovědi a uvidíš, že se skutečně dělají i když se jejich pojmenování rok od roku může lišit a určitě se bude lišit v závislosti na obchodním teritoriu. Nic to však nemění na tom, že VTX 1800 se dvěma laufama se dělá již poměrně velice dlouho. A zde je ten slíbený odkaz : http://powersports.honda.com/motorcycles/cruiser_standard/model.asp?ModelName=VTX1800&ModelYear=2005&ModelId=VTX18C15&ModelStyle=VTX18S15
Generál (27.30) 21.10.2005 01:49
TO : Kouťas – ještě jsem ti našel jeden lepší. Zde je celkový přehled osmnáctek. Pět provedení. Když najedeš myší nad vybraný a klikneš načtou se ti detaily : http://powersports.honda.com/motorcycles/cruiser_standard/vtx_group.asp?ModelName=VTX1800&ModelYear=2005&ModelId=VTX18C15
Kouťas (cez.cz) 21.10.2005 08:53
Generále díky, máš to zkrátka "v paži". Ty dva laufy jsou prostě nádhera. Když jsem pokukoval na Moto 2005 po "Wdově", třináctce a osmnáctce, bylo mi tak trochu líto, že u nás má VTX 1800 lauf jen jeden. Jo v USej, tam se maj :o)))
Kouťas - a co toto ? (scnet.cz) 21.10.2005 19:40
Generále, ještě jsem navštívil OFICIÁLNÍ stránky dealerů Honda CZ - a málem jsem spadl pod stůl. Na: http://moto.honda.cz/motosalon.asp?kat=6 je VTX s výfuky na LEVÉ straně... V našem Kocourkově holt umíme i to, na co jsou v USA krátcí. Kdyby to náhodou na webu opravili, dal jsem tu nádheru v kopii obrazovky sem: http://koutsky.euweb.cz/VTXalaCZ.jpg
Kouťas (scnet.cz) 22.02.2006 21:21
Ó la lá, to přesunutí "kapličky" u VTX 1300 - viz aktualizace z 22.2.2006 http://www.k1400.cz/foto/ruzne/06/smes.htm je veliká krása a bezva nápad!!! Kdopak to takhle realizoval ? Zdraví Kouťas
Furat (furat@centrum (karneval.cz) 10.05.2007 20:17
Teda uz jsem byl na 99% rozhodnutej, ze pujdu do Hondy a ted jsem si precetl tohle...No to je proste nadhera!!!
Dedis (802.cz) 29.05.2007 20:02
Já mám novou suzuki 1400vs intruder a jako v poho mi stačí: Nechcu tím narážet na tvou Kawu, jako ta tvoje se mi líbí tež. Hoj Dedis Lovu zdar
Bady (96.241) 22.07.2007 21:16
fajn čtení,jsem rád že jsem si to přečetl,ne kvůli Kawě ale tak celkově. To je přesně to, co greenhorn jako já potřebuje číst. Dík
Sláva (hasici-teplice.cz) 07.02.2008 23:42
Krása, jen na to mít!!!
Mikeš (vslesy.cz) 10.02.2008 16:01
Zdravím z Rychnova nad Kněžnou.Asi jsi mi nechtěně pomohl s vybíráním ´´větší´´ kočičky. Vlastním Kawu VN 800 Classic a poohlížím se po něčem větším, silnějším. Jelikož mě Kawka nikdy nezklamala a jsem s ní nanejvýš spokojen a navíc loučení s ní bude asi podobné jako u tebe, nechci opustit značku a tudíž jsem pokukoval po dvoulitříku. Manželka ovšem rozhodla! Pokud něco, tak Tourer 1600! A tak brouzdám po netu a hledám recenze a pokecy a hle vidím tvůj článek. Asi je rozhodnuto. Stejně jako tobě mi asi Kawa padla do oka. Opravdu se mi ty jejich motorky líbí!!Přeji hodně šťastných kilometrů v letošním roce a snad někdy na cestě..........Ahoj mikesch.lubos@centrum.cz
fero šurany (surany.net) 19.04.2015 21:07
Som s nej očarený.Výborne jazdné vlastnosti ,najazdil som prvý deň 65Okm.Je to prvý cruiser ktorý mám. Zatiaľ mám najazdených asi 10 000km na veteránoch 9hp a r,v. 1929 4hp.Odporučám, sám som majiteľom VN 1600 nomad.
Pavel (tlapnet.cz) 08.05.2016 20:08
Před 2 lety jsem si koupil prakticky nový Kawa Vulkán 1600, najeto nyní přes 5 tisíc km s luxusní výbavou. Spokojenost obrovská, ale naše děti nás zásobují vnoučaty, takže jsme přestali s manželkou jezdit a věnujeme se výchově 3.generace. Budu tedy muset tu nádhernou silniční lokomotivu, nebo jak říká manželka - pojízdný gauč, prodat. Bude to asi můj nejsmutnější den v životě. Kdyby měl někdo opravdový zájem - moje adresa sinec,podol@seznam.cz
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser