Od S22 po K1400 - díl II.

2. část

 

   Spotřeba : V žádném případě nejsem z těch , co si pečlivě zapisují každé deci které do nádrže nalijí a tak asi můj nepřesnější údaj o spotřebě je , že motorka bere benzín . Možná to někoho překvapí , ale je to opravdu tak . Počítám ji , tu spotřebu , pouze nahrubo po cestě od stojanu ke kase a vždy mi tímto způsobem vychází jinak . Někdy 6 , někdy 8 . Udává li výrobce , že se do nádrže dá nacpat 16 litrů , a to je asi opravdu málo , pak jsem nikdy neměl možnost si ani to ověřit v praxi . To hladový oranžový oko a poslední čárka na palivoměru na mě začínají blikat velmi brzo , a tak vždy raději odbočím k pumpě abych tam dal cca 12 litrů . V žádném případě to nemíním zkoušet do konce , protože jen vytlačit těch skoro tři a půl metráku železa z garáže , dá pořádně zabrat .

   Brzdy : Brzdy můžu zhodnotit jen jedním slovem . Hrůza . Zadní je snad svým účinkem dostačující, ale přední bohužel ne.
Možná proto přidali šikmoocí od roku 2002 druhý kotouč , ale já mám tu smůlu , že mám 2001 . Navíc , aspoň mně, v přední při brzdění vrní a v zadní chrastí . 2x jsem to rozdělal , 2x na nic nepřišel a 2x smontoval . Spolehlivě ty zvuky
ale odstraní zavřená helma .

   Další zápory : Když už jsem se tak rozkecal o tom , co je na motorce špatný , nemůžu se nezmínit o jiných mnohem horších věcech . V dešti na mně prší a to dost podstatně . V zimě nefunguje topení a klimatizace jde pouze za jízdy . Při zastavení je to hrůza . Taky zavazadlový prostor je naprosto nedostačující . Pytel cementu na motorce prostě neodvezu.
   A má VL 1500 vůbec nějaký klady ? :  Má ! A má jich mnohonásobně víc , než těch záporů . Kromě těch , již zmíněných , jako dostatek výkonu , perfektní jízdní vlastnosti ,
úžasný pérování a fantastický pohodlí , má ještě jednu . Tu nejdůležitější . Je krásná .

jaro 2006

Klasická kapkovitá „ nádrž „ (takových podobných už v budoucnosti bohužel asi moc neuvidíme ) , obrovské pěkné blatníky , které opravdu jako blatníky fungují , dostatek chromu , majestátný vzhled přitahující pozornost kolemjdoucích i kolemjedoucích a celková vyváženost klasických tvarů ve spojitosti s moderní technikou , je dohnaná do stavu ,

kterému já říkám dokonalost .
   Porovnám li výrobní programy továren před pěti lety a dnes , vážím si své motorky ještě víc. Ti naši klasičtí krasavci, jako XVS 650 , VS 1400 a jiní , se začínají pomalu vytrácet.
VL 1500 i VN 1600 naštěstí zatím zůstává . Ale za rok ? Začínají je nahrazovat kreatury , které s chopperem a cruiserem nemají nic společného , přestože to výrobci jako chopper prezentují. Nejtypičtějším příkladem je asi Honda Valkyrie Rune . Technicky a vzhledově jistě zajímavá , určitě lépe brzdí a líp se hledá neutrál , ale s naším stylem má společné

ilustrační foto

jenom to, že má dvě kola . O to více si važme toho , co máme doma .
   Ty naše motorky jsou a asi už zůstanou nejhezčí a nejlepší. A já mám to štěstí, že moje VL 1500 LC je jedna z nich.
Tak někdy - AHOJ v sedlech
  Petr Brno

- Intruder C 1500

Technické parametry - TTD

  Vrtání x zdvih (mm)   96 x 101
  Zdvihový objem (cm3)   1.462
  Kompresní poměr   8,5 : 1
  Max. výkon (k/ot./min)   67 / 4.800
  Točivý moment (Nm/ot./min)   114 / 2.300
  Plnění válců   vstřikování
  Typ motoru   V - twin
  Počet dob   4
  Chlazení   SACS - olej + vzduch
  Rozvod /počet ventilů   SOHC / 6
  Startér   E
  Počet rychlostí   5
  Sekundární převod   kardan
  Délka / šířka / výška (mm)   2.525 / 995 / 1.125
  Rozvor (mm)   1.700
  Přední tlumiče teleskopické   průměr 41mm
  Zadní tlumič centrální   seřiditelný v 5ti polohách
  Přední pneumatika   150/80 16M/C 71H
  Zadní pneumatika   180/70 15M/C 76H
  Přední brzda   2 x Kotouč / 290 / 4 pístky
  Zadní brzda   Kotouč / 275 / 2 pístky
  Výška sedla (mm)   700
  Objem nádrže (litrů)   14
  Suchá hmotnost (kg)   302
  Max. rychlost (km/hod)   170
  Barevné provedení pro rok 2006   černá; modro/černá a stříbrná
  Oficiální cena v ČR pro rok 2006   319.900,- Kč
  Levněji lze pořídit   - KLIKNI ZDE -

Vlevo jsou údaje které udává výrobce pro model 2006

 

Text : Petr Brno

   spojení na autora článku

Foto : archiv K1400 a Petr Brno    

+420 604 200 888

Zpět na úvod článku :

 

petrbrnointruder

 

 

Zpět do sekce : moje máša  

 
Véna (egap.cz) 29.05.2006 11:20
No, 2000 otáček by nemělo dělat problém i více do otáček jdoucímu pohonu. Zvláště u extrémně nízkootáčkovému motoru jako tenhle je, vždyť je to skoro 50% maxima.. Viděl bych to na chybku v seřízení ...
Scorpion (gin.cz) 29.05.2006 12:06
Musí to bejt super . Přeji mnoho slastných chvil. Já mám vždy velkou radost když jedu na své paní Vulkánové. Předpokládám, že každý v našem stylu má z jízdy super pocit a ty když si měl možnost zkusit více strojů tak obzvlášť můžeš zhodnotit ty pozitivní jízdní vlastnosti a chování nového stroje. Zdar a sílu cruiser stylu -Scorpion-
Jarouš (34.118) 29.05.2006 21:40
Petře, i slza mi ukápla, jen je pro mě šok, že říkáš kapkovité nádrži, něčemu, co je vlastně plastová bublina :-(((
Yoskin (pilana.cz) 30.05.2006 10:01
Bublina snad, ale pěkná a už vůbec ne plastová ;-)
Džejár (eurotel.cz) 30.05.2006 11:52
Plastové jsou jen blatníky,nádrž je jen "falešná",to jsme si s Jaroušem nerozuměli.Ale to je jen výhoda-lehká oprava,když ji promačkneš,při seřizování motoru ji lehce sundáš a můžeš i nastartovat,benzin zůstává a pak to těžiště-16 kg,přesunutých dolů pod zadek.Myslím že to všechno na eleganci neubírá.
Yoskin (pilana.cz) 30.05.2006 13:29
mno, nechci šťourat, ale já mám plechový i blatníky /r.v. 2002/ - nevím jak je tomu u jiných rv, nakonec to nejni ani důležité :-)
Véna (egap.cz) 30.05.2006 13:31
No, já bych uvítal pár litrů navíc, třeba v tý atrapě. Takhle je dojezd na úrovni dědova Stadionu S 11, na kterém jsem začínal.
Petr Brno (karneval.cz) 30.05.2006 20:44
To Véna : S litrama máš pravdu a s tím seřízením asi taky . Třeba s tím přes zimu něco zkusím udělat . To Scorpion : Díky a nápodobně . To Džejár a Yoskin : Já mám na motorce plechový všechno , kromě pneu a plexi . To Jarouš : Kdyby ses tak netěšil do mně zarýt , tak by sis všimnul , že ta " nádrž " je v úvozovkách . A ta Tvoje slza není nic proti tomu , co budeš ronit až Ti ten Tvůj Stín definitivně vydechne a Ty zjistíš , že se už nic podobnýho nedá koupit .
vena (255.2) 31.05.2006 23:47
To Petr ,,, no, možná se brzo budu moci baviti zasvěceněji, ale ten skok Z osmistovek do jedenapůllitrů se stává reálným, jen mě je mý Volusky líto, je šíleně krásná, eště furt váhám.
Jarouš (34.118) 01.06.2006 08:01
Vyjímečně s Tebou Petře souhlasím :-)
Petr Brno (karneval.cz) 04.06.2006 00:21
Jarouši , Ty se mnó budeš sóhlasit eště víckrát . Hlavně , gdyž se Tě zeptám : Dáme eště jedno ?
Jarouš (34.118) 05.06.2006 08:02
Nó, už se na to Petře těším. Na Králech byl dobré trénink a ty se svó bečkó nikde :-(((
Vena (255.2) 18.06.2006 23:47
No, jen potvrzuji, ze začátku jsem si myslel, že tam tu pětku vůbec nedám. Až od 80 začíná projevovat trochu života ...
Véna (egap.cz) 20.06.2006 13:06
Nakonec potvrzuji skoro vše. Jen ten neutrál tam jde docela snadno.
Pavel. S (4ginternet.cz) 01.07.2007 11:26
Neutál? Někdy mi tam skočí sám a někdy ho na křižovatce ladím po celou dobu svíceníi červené... :-))) Pánové, vznesl jsem dotaz v sekci Poraďte se než koupíte na vlnění Svého mazlíka C1500. napište mi někdo svou zkušenost.. Dík Pavel S.
Honza.S (iol.cz) 01.10.2007 23:55
Přechod z S11 na šest hrnků ,který nemusíš, je drsná volba ,ale na mopedu jsem byl fakt dobrej a je jedno jestli mě ubezduší moje Valka nebo Iva. Dík ale za cestu.
Luboš T. (iol.cz) 10.10.2007 13:40
Musím dát za pravdu téměř ve všem co jsi napsal.Mám 98 Introška vymazlenýho a moje zkušenosti z provozu jsou úplně stejný.Na křižovatce honím neutrál úplně stejně pokud to nestačím odřadit při dobržďování.A pod 80 ta pětka fakt nejede.Je to sice 1500 , ale má rád ,když se trochu víc točí.Mějte se a pohodovou jízdu vám přeju.
miki (cwgsy.net) 27.11.2007 00:49
zdravim intrudaky mozete mi poradit kde sa daju kupit doplnky na to nase vl-ko ??
Petr Brno (karneval.cz) 26.12.2007 01:43
Miki , nevím . Já mám všechno tzv HOME MADE .
Véna (egap.cz) 04.01.2008 11:16
Zkus stránku http://www.ezc.cz/tbdily.php?typ=9&kat=4 tam maj toho dost
Véna (egap.cz) 04.01.2008 11:19
Luboš T. Zkus Shell V Power, zdá se, že mi že to bere nejmíň o 10 doleji, už od 65.
No.666 (iol.cz) 14.02.2008 19:34
http://gmanindustries.com/index.php/cPath/22 Na odkazu najdete přídavnou nádrž pro VL 1500 ,je to zajímavý .
Viktor (upc.cz) 29.10.2008 21:48
Mám stejnou VL z roku 2001 , snažím se tankovat Shell a na delší trasu jezdím pod 5 a ve městě většinou pod 6 litrů , kvalita benzínu je pro tento motor rozhodující
ALEX (t-com.sk) 01.11.2008 14:20
PANI AJ MAM VL 1500 Z ROKU 2005 JE SUPER.A NEUTRAL? S CITOM PANI.A NADRž.TREBA SA KOCHAT A ZASTAVOVAT.
suntea (36.138) 22.08.2012 11:22
Výborný článek, super diskuze. Děkuji za informace, co jsem se tady dověděl, příští rok totiž hodlám VL 1500 pořídit, nad ročníkem ještě popřemýšlím :) Hodně se mi líbí 2001, ale uvidíme.
petr (iol.cz) 13.01.2013 18:30
já mám vl z roku 98 a najel jsem za tři roky asi třicet tisíc ,nemám problém jenom nechtěl dobíjet když jsem zapojil přídavný světla ,je mi to divný protože us modely na sobě mají spoustu světel a muziku a problém není,asi ten můj evropskej má slabší altík.jinak nádrž je tragicky malá ,a žere cca 7,5-8 litrů dle toho jak tahám za plyn ,takže těch šest závidím
Renzi (telecom.sk) 30.06.2014 01:15
Zdar. Kto by mi vedel poradit? Na druhom valci nalavej strane(od stojanu) mi cez taku malu dieru nad hlavou preteka olej. Kto vie naco tie diery su a preco mi z nej tlaci olej ked na prednom valci je diera na pravej strane a tam to nerobi. Zatial mi kazdy povedal ze z intrudera lc olej netecie. Moj je asi prvy.
Tom (tmcz.cz) 17.06.2015 12:04
Mám VL třetím rokem a zatím jediná závada bylo relé dobíjení. Bylo mi řečeno, ze mám počítat s tím, že občas odejde vinou špatného chlazení.Je totiž pod levým víkem motoru, kde je malý otvor kterým se k relé nedostane tolik vzduchu, aby stihl uchladit vedro jdoucí z motoru. Mate někdo podobnou zkusenost ???
Matěj (google.com) 08.03.2016 11:54
Zdar. Dobrý článok. Dobrá recenzia. Dík. Plánujem si pořídit 1500. Vyzerá to na VL. Najviac ma zaujali tie home made chrómy . Možno si urobím cestu do Brna a dohodneme nejaký biznis..... Motorka má osobitý štýl, jedinečnosť. To sa veľmi cení. Dík ešte raz. M
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser