|
III.
Úpravy k obrazu svému |
|
 |
|
|
|
|
Dneska Vám povím něco o tom jak
jsem si upravil Mášu dle mích představ. Jak jste už možná četli dříve koupil
jsem tu mojí kočku v ne zrovna perfektním stavu (zato jezdila perfektně,
teda kromě toho prvního zážitku se startovacím čudlíkem, dodneška nic).
|
|
Abych Vám to
přiblížil, zkusím to popsat, bohužel z té doby nemám žádné fotografie.
Motorka byla v naprosto jednoduché tovární úpravě, jen výfuky byli Láďáci
(otevřený laufy směrem k nebi). Barva modrá a dost zašlá, navíc na
blatnících dost HODNĚ strupatá a popraskaná – dost hrůza. |
|
Chromy zašlé a mdlé. Jak vidíte
nebyl to rozhodně moc reprezentativní typ. Co s tím jsem věděl už od
začátku: spousta doplňků a to hlavě plastových (dělám si srandu, ale lekli
jste se co?), takže samozřejmě spousta chromovaných doplňků a hlavně barva.
|
|
|
O té bylo jasno, stoprocentně černé lakování
a to včetně rámu, který byl taky původně modrý (nic proti modré – doufám že
jsem neurazil majitele modrých strojů – ale není to barva pro mě), černá to
neměla být ledajaká, ale taková ta těžká černá se spoustou laku, kterou
můžete vidět na amerických autech z padesátých a šedesátých let. Ale všechno
popořadě. |
První „šly“
zrcátka – ošklivé obdélníky bez ničeho za krásné ovály s logem LR&RL (live
to ride & ride to live). Druhé přišlo na řadu světlo (po jedné krásné cestě
v noci kdy jsme z důvodů nedostatečné nasvícení silnice museli jet asi tak
kolem padesátky (spíš míň) jsem ho nejdříve zakryl štítkem, a posléze jsem
vyměnil žárovku za silnější a stejně ještě přikoupil přídavné světlomety a
k nim taky pěkné kšiltíky LR&RL – těď to panečku svítí jako kamión a já
vidím perfektně i s černým plexi. Pravda je že pokud chci svítit i dálkovýma
tak musím jet dost rychle jinak totiž nestíhá alternátor či co a přídavná
světla zhasínají. Ale naco dálková,
když to |
 |
už takhle svítí perfektně, ne? Chromované
návleky na hadičky (ala sprchová hadice) byly samozřejmostí. „Bohuže“l
|
 |
jsem začal chodit do
jedné nejmenované prodejny značky Yamaha, kde mají ohromný výběr doplňků
od Highwaye a tak následovaly
nádherné ručikové hodinky na přístrojovou desku, puma (či co je to za
kočku) na přední blatník a taky lem předního blatníku. Malí a prťavý
blinkly nahradili velký a kulatý ala náboj (vepředu i s kšiltíkama
J).
Vzadu jsem je navíc musel přesunout o trochu víc k vnitřku stroje.
Velkou změnu dostál celý zadek stroje – moc se mi líbil pohled na krásné
široké zadní kolo (už 180 R15) a tak zmizela SPZ a brzdové světlo. Oba
komponenty jsem přemístil na bok na levou stranu a přes člověka co mi jí
posléze komplet |
|
nalakoval jsem nechal vyrobit boční držák i
s brzdovým světlem. Teď tak mám krásný výhled na pořádný
„balón“. Pak
už následovalo „jen“ přepákování a nové
stupačky spolujezdce, jó a rukojeti taky. Celou tvorbu jsem ukončil
pořízením zakázkové opěrky i s nosičem. O takových prkotinkách (ale naprosto
nádherných) jako jsou šroubky
s lebkami a vrtulkami ani už nemluvím. Jakmile byla Máša takhle
vybavená, šlo se shánět lakýrníka (co bydlím já a v okolí dost
|
hroznej problém –
zvlášť když měli odstrojovat mašinu a lakovat i rám a pakl jí zase skládat
dohromady…). Nakonec jsem však kápnul na supr chlápka, kterej odvedl
dokonalou práci a ještě si pohrál i s chromama a vyřešil i jinačí problémky.
Je to dobrej motorkář a úžasnej dříč |
 |
a mechanik, kam chodím
tam ho chválím a co na tom že jezdí na GSX. Když jsem pak uviděl Mášu prvně
nalakovanou byl jsem hotovej, byla úžasná. Ostatně to jak se Vám líbí můžete
|
posoudit sami. Jak jezdí napíšu zase
příště. |
|
Zdar všichni |
|
XII.
Jak se
to stalo první díl článku |
XII.
Tak to bylo volné
pokračování článku |
III.
Úpravy k obrazu svému |
|