|
Nový přírůstek do moto-rodiny… |
 |
VF 45 SUPERMAGNA |
|
 |
|
|
|
|
Je to už pár let, co jsem se
rozepsal o své jednostopé lásce Hondě VF-C Magna
- klikni zde - Tehdy jsem
v článku zmínil dvě zásadní myšlenky. První byla ta, že mne vlastně k výběru
tohoto stroje motivovala událost, kdy jsem se setkal na jedné akci
s motorkáři. Napsal jsem tehdy, že jeden z nich měl SUPERMAGNU a tento stroj
mne naprosto okouzlil. Ve druhé myšlence jsem napsal, že možná k mé současné
lásce přibude časem nějaká ta sestřička, ale svojí současné jednostopé
krasavice se určitě nezbavím. No a stalo se, co jsem předpověděl. Sestřička
přibyla a to opravdová a pokrevní a navíc ta, která mne tenkrát dávno tolik
okouzlila. Naprosto výjimečný stroj Honda VF 45 SUPERMAGNA je za přiměřeně
vysoký finanční |
|
|
obnos doma v garáži. Osobně jsem přesvědčen, že designové linie tohoto
stroje patří k těm nejhezčím, jaké se kdy konstruktérům tohoto typu
motocyklu povedly. Jízdní vlastnosti pak oceňuji jako víc, než skvělé.
Oproti své později vyrobené mladší setře má o něco málo slabší výkon, a to
60. kW. I to je však při 10 tis. otáčkách dostatek zátahu, aby ve velice
krátké chvíli vystoupal rychloměr ke 200 km/h |
 |
Povedlo se sehnat stroj z roku 1987 ve velice zachovalém stavu
a výjimečně dobré kondici. Opět to vypadá na šťastnou ruku při koupi. Motor
přede, jako spokojená kočka, nikde žádná vůle, prolínání ani poškození.
Stačí jen |
 |
trochu údržby a leštící pasty. Oproti své pozdější nástupkyni
oceňuji zejména kardan, hydraulickou spojku a šestistupňovou
převodovku, která zajišťuje neskutečně skvělý plynulý chod motoru od
nízkých otáček až po maximum. Co mne ale překvapilo nejvíce, je
ovladatelnost tohoto stroje. Ač není výrazně menší od pozdější Magny,
ovládá se neuvěřitelně lehce a poslouchá na sebemenší pohyb. Pocit
z jízdy je, jako byste jeli na malém lehkém motocyklu. Plný disk
zadního kola je nejen vzhledově zajímavý, ale zároveň zajišťuje
velice dobrou tuhost motocyklu. Žádný pocit „kroucení rámu“ zde
není. Spolehlivost agregátu tohoto čtyřválce je opět pověstná a i to
je důvod, proč si tyto |
|
motocykly i přes svůj věk drží stále cenu velmi vysoko. Druhým faktorem je
pak jedinečnost stroje, neboť v naší zemi jich napočítáte jen velmi málo
kusů. No a jeden takový |
bude od nynějška u mne s láskou opečováván. |
|
|
|
|
|
|
 |
Spojení na autora článku : |
Text :
Cobra |
 |
|
 |
|
Foto :
autor článku |
|
602 691 854 |
|
|
 |
|
|
Zpět do sekce :
moje máša :
|
|
|
|