Nový přírůstek do moto-rodiny…

VF 45 SUPERMAGNA

 

   Je to už pár let, co jsem se rozepsal o své jednostopé lásce Hondě VF-C Magna - klikni zde - Tehdy jsem v článku zmínil dvě zásadní myšlenky. První byla ta, že mne vlastně k výběru tohoto stroje motivovala událost, kdy jsem se setkal na jedné akci s motorkáři. Napsal jsem tehdy, že jeden z nich měl SUPERMAGNU a tento stroj mne naprosto okouzlil. Ve druhé myšlence jsem napsal, že možná k mé současné lásce přibude časem nějaká ta sestřička, ale svojí současné jednostopé krasavice se určitě nezbavím. No a stalo se, co jsem předpověděl. Sestřička přibyla a to opravdová a pokrevní a navíc ta, která mne tenkrát dávno tolik okouzlila. Naprosto výjimečný stroj  Honda VF 45 SUPERMAGNA je za přiměřeně vysoký finanční

obnos doma v garáži. Osobně jsem přesvědčen, že designové linie tohoto stroje patří k těm nejhezčím, jaké se kdy konstruktérům tohoto typu motocyklu povedly. Jízdní vlastnosti pak oceňuji jako víc, než skvělé. Oproti své později vyrobené mladší setře má o něco málo slabší výkon, a to 60. kW. I to je však při 10 tis. otáčkách dostatek zátahu, aby ve velice krátké chvíli vystoupal rychloměr ke 200 km/h
   Povedlo se sehnat stroj z roku 1987 ve velice zachovalém stavu a výjimečně dobré kondici. Opět to vypadá na šťastnou ruku při koupi. Motor přede, jako spokojená kočka, nikde žádná vůle, prolínání ani poškození. Stačí jen

trochu údržby a leštící pasty. Oproti své pozdější nástupkyni oceňuji zejména kardan, hydraulickou spojku a šestistupňovou převodovku, která zajišťuje neskutečně skvělý plynulý chod motoru od nízkých otáček až po maximum. Co mne ale překvapilo nejvíce, je ovladatelnost tohoto stroje. Ač není výrazně menší od pozdější Magny, ovládá se neuvěřitelně lehce a poslouchá na sebemenší pohyb. Pocit z jízdy je, jako byste jeli na malém lehkém motocyklu. Plný disk zadního kola je nejen vzhledově zajímavý, ale zároveň zajišťuje velice dobrou tuhost motocyklu. Žádný pocit „kroucení rámu“ zde není. Spolehlivost agregátu tohoto čtyřválce je opět pověstná a i to je důvod, proč si tyto
motocykly i přes svůj věk drží stále cenu velmi vysoko. Druhým faktorem je pak jedinečnost stroje, neboť v naší zemi jich napočítáte jen velmi málo kusů. No a jeden takový

bude od nynějška u mne s láskou opečováván.

  Cobra
   

Spojení na autora článku :
Text : Cobra

 
Foto : autor článku

602 691 854

   

Zpět do sekce : moje máša :   

 

 
Vendys (iol.cz) 05.04.2016 10:51
Ty čtyři kanony, pěkně po obou stranách, vypadají na ní zajímavě....tak ať ti dělá samé radosti!
cobra (iol.cz) 05.04.2016 21:13
Jojo,radost dělá už tím, že je v garáži. a jízda na ní je opravdu skvělý zážitek. Je jich u nás jen pár kousků. Vyráběla se jen pro Amíky.
fafa (0.212) 10.04.2016 12:20
ty bejku ty ještě žiješ tak to rád čtu že si nezanevřel na moto
Cobra (99.25) 11.04.2016 10:04
Na moto jsem samozřejmě nezanevřel od svých 7 let, a na ten zbytek už se to asi nezmění. :) Jen jsem poslední dobou jezdil víc osamoceně. Ale rád zase zavítám na nějakou akci. Určo se tento rok uvidíme.
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser