Moje „ MÁŠA“ , aneb, jak jsem se stal „motorkářem“.

VF 750C Magna

 

   Vzhledem ke skutečnosti, že moje nadšení z nového stroje zatím neopadlo a také proto, že tento stroj dosud v této sekci nikdo neprezentoval, dovolil jsem si započít své „sepisování pamětí“.

   Generál o mně napsal, že mi od mládí nebyla rychlost cizí – no zas tak úplně bych to neviděl. Nejsem zrovna zběsilec, kterému se za jízdy slije obraz okolí do souvislého pásu, ale pravdou je, že při rozhodování o koupi stroje rychlost sehrála určitou roli.

     Ale od začátku : motorkám jsem propadl asi  v sedmi letech, kdy mne můj otec posadil před sebe na dědova „pařeza“ a já se naučil řadit rychlosti, mačkat spojku a přidávat plyn. Brzy jsem tento úžasný stroj ovládal sám a protože otec jedné stopě neholdoval a děda již
mezi námi nebyl, jaksi mi patřil. Měl jsem štěstí, že jsme bydleli na předměstí, jako poslední dům v ulici a za námi se rozkládal bohem zapomenutý kraj okolo řeky a důlních hald – prostě veškeré krásy Karvinska a Ostravska. Pro kluka na motorce však učiněný ráj bez provozu aut a policistů ( tehdy ještě příslušníků SNB). „Pařez“ brzy pozbyl blatníky, světlo a další zbytečnosti (na prvním kameni taky výfuk) a stal se z něj „výkonný“, ale hlavně nesmrtelný motokrosový stroj, zdolávající každou překážku. Později asi v deseti letech následoval výkonnější motocykl Java 90. Tento byl skutečně unikátním strojem, vzhledem ke svému výkonu a slušné rychlosti. Dodnes mám na mnoha místech těla zarostlou škváru, jak jsem se ho učil krotit. Pak už následovala nepřeberná řada ČZ a Jawa všech kubatur – tehdy dostupných. Prostě všechno kolem motorů, ať už na jedné, či dvou stopách. Čas běžel.
   Vyrostl jsem , oženil se, postavil dům, rozvedl se – no prostě běžný život běžného chlapa, však to mnozí znáte. Nikdy jsem netoužil příliš po hmotných statcích, ale jeden sen jsem měl – pěknou motorku. Závistivě jsem pokukoval po pěkných mašinách snad víc, než po pěkných holkách a říkal jsem si „jednou…“ ale furt na to jaksi nebylo. Letos na jaře, ale bylo nutkání už tak silně, že jsem si řekl: „Kdy teda? V důchodu? Člověk by si měl v životě splnit aspoň jeden sen“.  A bylo rozhodnuto. Tedy zatím jen o koupi, ne o konkrétním stroji. Začalo vyptávání, čtení recenzí, sbírání zkušeností…. Co vlastně ? Na začátku jsem vyloučil sportovní stroje to mne příliš nepřitahovalo. Vždycky jsem tíhnul k enduru, takže nějaká Afrika, nebo Varadero? Taky naháče nejsou k zahození – že by  Hornet? Ale „nejkoukavější“ byly vždycky choppery a když jsem jednou pořádal nějakou veřejnou akci, byli tam motorkáři a jeden měl

Supermagnu – nádhera se čtyřmi laufy mi už tehdy učarovala.

   Začal jsem se o tento stroj zajímat víc a zjistil, že se jedná o velmi spolehlivý stroj, se slušným výkonem, který se naoko tváří, jako chopper, ale srdce má spíše sportovní. V nabídce bylo několik novějších verzí a tak jsem nakonec koupil stroj Magna VF 750 C z roku 1998, který měl jakýsi majitel bazaru několik let ve své sbírce spolu s jinými, a tvrdil, že se na něm projel jen občas, takže naběháno nemá moc. Nepátral jsem po pravdivosti jeho slov, mašina vypadala zachovale a motor se zdál být v dobré kondici. Maníci v bazaru mne upozorňovali,

že prý je dost živá a já nechtěl ztratit tvář a lhostejně jsem mávl rukou, ačkoli ve mně byla malá

ilustrační foto

dušička. Naposledy jsem sedlal před mnoha lety Jawu 250. No, nechal jsem si vysvětlit ovládání zaplatil nemalé peníze a z bazaru vyrazil stylem cowboye a býka na rodeu s výkřikem, který by se do slušné mluvy dal přeložit jako : „a sakra…“ při neopatrném přidání plynu. No podívaná k popukání.

Ale během asi 150 km dlouhé cesty jsme si na sebe zvykli a já měl pocit, že jsme se pro sebe narodili. Zatím si troufám jen tak postupně zjišťovat, co všechno dokáže, ale myslím, že je to skutečně stroj, jaký jsem hledal. Možná mi trochu vadí, že nikdy nebude mít ten pravý hluboký „bublák“ jako čistokrevný V-twin , ale když mám chuť na sportovnější jízdu, stačí trochu otočit plynovou rukojetí a člověk pocítí těch 90 kobyl pod sebou. Většinou si to jen tak vrním kolem 3000 otáček, ale třeba v kopcích si vychutnávám nižší rychlostní stupeň, který nechám roztočit na 7000 a pak se v motoru probudí drak – nebo v mém případě spíše vzteklá

kobra a i když nejsem zrovna třasořitka, mám ji co držet. Zadní kolo začne občas nestíhat třecí síle na asfaltu a pokud

stíhá, tak přední ztrácí schopnost gravitace. Magna je moc zajímavá mašina .

   Velmi slušný výkon 68 KW  a celkem odpovídající krouťák 72 Nm je na celkem nízký obsah 750 ccm  dostatečnou náplastí. Maximální rychlost by se prý měla blížit někde k 230 Km/h, ale asi se pravdu nikdy nedovím. Při otevřené mašině už ve 150. mi chce proud vzduch utrhnout hlavu a spoustu dalších částí těla. Pravdou je, že plynová rukojeť má v tu chvíli ještě notnou rezervu. Za tu krátkou chvíli, co ji mám, jsem naběhal asi 6000 Km a mohu říct, že jsem čím dál spokojenější.

   Určitě si ale vyžádá nějaké úpravy. Nejsem zrovna drobeček, takže mi trochu vadí při delší jízdě hodně pokrčené nohy. Předkopy to tedy jistí a taky jsem si trochu pohrál se vzhledem stroje. Nějaké ty doplňky, zkrácený zadní blatník a zapuštěné světlo a dopředu dva reflektory, místo jednoho. Také nové koncovky výfuků dle vlastního návrhu a s nimi samozřejmě přijde seřízení tlaků v motoru. Také o rozšíření nádrže silně uvažuji, protože těch 12 litříků při spotřebě asi 6,5 l  nevydrží dlouho a já se chystám na daleké cesty. Jen je potřeba to zvládnout nějak citlivě, aby se nenarušila celková linie vzhledu, která je myslím dobře propracovaná. No uvidíme. Pak přijde samozřejmě airbrush  a na nádrži na mne své dva zuby a rozeklaný jazyk vycení – hádejte kdo? Tu oranžovou barvu jsem už koupil a i když nemám zrovna tuhle barvu moc rád, je tak škaredá, až je hezká a vzhledem k tomu, že asi žádná jiná mašina tohoto stylu nemá tak nesmyslnou barvu, tak ji nejspíš zůstane.

   Možná časem přibude nějaká sestřička s větším obsahem, ale téhle holky bych se nerad zbavoval.

   Zdravím tedy všechny příznivce našeho stylu pozdravem

"Nechť je nám zima krátká!"

  Cobra
VF 750C Magna

Technické parametry - TTD : modelový rok 2000

Motor Čtyřválec do V
Vrtání x zdvih (mm) 70 x 48,6 mm
Zdvihový objem (cm3) 748 ccm
Max. výkon (k/ot./min) 64 kW (87 k) při 9000 ot/min
Točivý moment (Nm/ot./min) 70 Nm při 7250 ot/min
Plnění válců karburace
Počet dob 4
Chlazení kapalinové
Rozvod / ventilů na válec DOHC / 4
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod řetěz
Rozvor (mm) 1660 mm
Přední pneumatika 120/80 V 17
Zadní pneumatika 150/80 V 15
Přední brzda 1 kotouč, 316 mm/2
Zadní brzda bubnová, 180 mm
Výška sedla (mm) 710 mm
Objem nádrže (litrů) 13,5 l
Suchá hmotnost (kg) 229 kg
Max. rychlost (km/hod) 207 km/h
Cena v ČR 2000 (Kč) 319 000 Kč
3 x ilustrační foto
   

Spojení na autora článku :
Text : Cobra

 
Foto : autor článku + archiv K1400

602 691854

   

Pro pokračování článku klikni :

Zpět do sekce : moje máša :

 
Fáfa (upc.cz) 21.12.2006 17:06
Hergot cobra ,dobrý čtení asi vodhlásim CMN tak tvoř dál
jjjx (unet.cz) 08.03.2007 15:57
Dík za článek, taky o týhle mrše uvažuju. Nebo spíš, zítra si ji jedu prohlídnout, pro jistotu sebou beru zálohu, abych koupi zbytečně nezdržoval :)))
Ben47 (net-connect.cz) 24.09.2007 11:48
zdarec-popis tvého životního příběhu mam skoro stejny až na to "ženatý a rozvedený"to jsem naštěstí nestihl ale kopajdy jsem dostal včíl před 2-ma měsícama :)včíl už mě nic nebrzdí jít do teho též,taky jsem hleděl dlůho po Africe,ale potkal jsem nedavno kamoša Magnátu a chuďato Afrika upadla do zapomění:))právě shaním o dravcovi informace a narazil jsem na tvůj článek,su rad že jsem ho objevil,máš ho super dík že jsem si ho mohl přečíst,jen tak dále:)Už se nemožu dočkat až na tu potvoru usednu:))měj se možna pokcame a někdy zabačujem :)
Piškot (iol.cz) 18.01.2008 20:51
Zdar pánové. Tak to tak vypadá že MAGNÍK řeší problém s ženama. Kopačky jsem dostal 30,11,07 a MAGNÍKA jsem přivez minulý pátek.Je to podle mne úžasný stroj a ideální kompromis velikosti obsahu a síly Takže Vás všechny zdravím a přeju moc spokojených kilometrů.
rákosník (172.6) 28.01.2008 20:45
chlapi taky jsem si splnil sen a MAGNU jsem si dovezl teprve před 5ti dny.Je to super splašená trubka i když počasí na svezení není tak jsem to zkusil,po zkušební jízdě se mi třepal hlas i kolena(super dávka adrenalinu) ale potřebuji poradit,zvuk motoru je perfektní žadné klepání ani jiné néžádoucí zvuky jen při jízde se někdy začne ze předu ozívat takovej divnej zvuk nevím co to je nemuže to delat ventilátor
kotleta (tmcz.cz) 01.02.2008 21:15
Ahoj Cobro,moc hezký :-)) FOR PIŠKOT A RÁKOSNÍK...mùžete se mi ozvat na 732444032 nebo na kotleta.AR@seznam.cz ? Máme Magní partu a budu dìlat již 5.Magna sraz,rádi poznáme další chlapy,samozøejmì si zván i ty Cobro,doufám že se u mì na severu ukážeš :-))
trubička (69.62) 25.03.2009 20:50
hombré a co letos do HOŘIC?
trubička (fastlink.cz) 19.12.2009 18:21
chlapáku japato se máš že není o tobě slechu
koza (skynet.cz) 11.01.2012 13:13
chlapi sháním sedadlo na magnu popř i doklady
kelly (rev-fortech.cz) 29.05.2012 14:46
chlapi schanim hlavu na Magnu
doctor (tmcz.cz) 06.08.2014 14:40
ahoj... prodávám kompletní předkopy s řazením a brzdou. Vyrobeny na míru. Začínám stavět a potřebuji snížit cenu motorky. Cena pro magnysty 5000,- v případě zájmu: TimThomass@seznam.cz
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser