|
Jízda strachu – offroad 500m po staré Gavii
|
09.02.2022 |
|
|
|
|
|
…kdo jste četli můj článek o
Anfo Ridge road nebo jí
dokonce i jeli, že Zilvare, tak víte, že to nebyla žádná procházka růžovým
sadem. Udělali jsme z toho výzvu pro káčkaře. Naki a Slávek tuto road sjeli
a již mám pro ně nášivky připravené, ale ještě jich pár zbylo. Říkal jsem si
už tenkrát, co horšího by mě ještě mohlo potkat a potkalo 29.9.2021 na další
Spaghetti Tour. Mnozí dobře znáte Passo Gavia 2652m, které se jezdí ze Santa
Caterina Valfurva do Ponte di Legno či opačně, úžasné výhledy, úzká, rozbitá
silnice, stále neokoukaný orel na pomníku velké války (foto1), jezera a také
jediný tmavý a vlhký tunel kousek pod vrcholem. Proč tam vlastně tunel je?
|
|
|
Protože na původní šotolinové cestě |
(foto č.: 2,3,4) by mnozí mohli dopadnout stejně, jako vojenský náklaďák
Fiat 639, který se v roce 1954 |
|
i s 18 vojáky zřítil do 150m hluboké rokle (č.: foto5,6).
V místě, kde se s nimi utrhla cesta, je vlajka (foto č.: 7) a býval tam i
pomník, který je nyní přesunut ke skále a je zde pietní místo s malým
dřevěným oltářem (foto č.: 8 až 12). Video, které
jsem natočil z jízdy hrůzy, není tak strhující. Širokoúhlý |
|
|
foto č.2 |
objektiv a stabilizátor obrazu z toho dělá |
foto č.3 |
foto č.4 |
|
běžnou podívanou, ovšem skutečnost byla poněkud jiná. Hladina adrenalinu
způsobila solidní třes, že ještě v Ponte di Legno u pumpy jsem nedokázal
udržet hrnek s kafem. |
|
|
Začátek je celkem
klidný. Půl kiláku offroad, to dám. Přes několik kamenných lavic, po
drobné šotolině, až k pomníku do osudné zatáčky. Byl jsem se pěšky
podívat, jak to tam vypadá, ale bohužel ne dost daleko. Kamení stále
větší a cesta se čím dál více zužuje. Přichází jedno hození předního
|
|
foto č.5 |
foto č.6 |
kola šutrem a jdu na skálu. Vyrovnáno |
foto č.7 |
|
uff, jedeme
dál. Minul jsem bod, odkud není návratu.
Žádná svodidla, jen cosi, co bylo dříve dřevěným zábradlím. Otáčení by bylo
nebezpečné přes kamení a strouhu. Pokračuji na jedničku, ostatně jako po
celou dobu, občas mám
|
|
|
|
|
|
foto č.8 |
foto č.9 |
foto č.10 |
foto č.11 |
foto č.12 |
|
nohy na zemi a dávám bacha, aby mi je šutry nehodily pod brašny. To by
byla jistá držková. Blíží se poslední |
úsek a s hrůzou zjišťuji, že
vede kamennou lavinou. Jen tiše doufám, že stupky budou výš než
kameny. Nyní se cesta zúžila na 30cm, tedy pouze stopu, kterou si
mezi šutry, vyčistili cyklouni. Držím balanc a snažím se stopu
trefit. Jedno škrtnutí stupkou a letím do rokle i s Introšem. Sláva,
lavinu jsem projel a zbývá posledních 30m. Jenže zeď tunelu mi
zúžila cestu na 1m. Snad nespadnu doleva, kde už není |
|
foto č.4 |
|
ani to cosi jako zábradlí. Konec! Je to za mnou! Ještě,
že jsem to nejel z kopce. Dva překvapení cyklouni nechápavě zírají. Při
otáčení do tunelu musím couvnout, jinak to vytočit nepůjde. Teprve v temnotě tunelu si začínám
uvědomovat, co Introš dokázal projet a rozhodně to nikomu nemůžu doporučit. |
|
Sám už nic podobného nechci zažít, bylo
to fakt hodně o hubu. Ostatně už to ani nejde, neboť Italové veškerý
offroad v prosinci 2021 zakázali. Takže už si nesjedete ani tu naší Anfo
Ridge road, tedy pokud se bojíte karabiníků. Ježdění v Alpách nabízí
nevšední zážitky a také při hodně velkém blbnutí povolené matice na
flaškách a téměř proražený olejový filtr (foto č.: 13), na
který jsem přišel až při jeho výměně. To se nestalo na Gavii, ale při
sjíždění |
|
foto č.13 |
Passo San Marco po státní silnici. |
klikni pro
video 427MB |
|
Tak hlavně, aby už skončila zima a mohli
jsme zase skočit za hefty. Hodně krásných zážitků i kilometrů v roce 2022
vám přeje |
|
|
|
zde je na
mne spojení |
foto
: Veverčák a Zilvar |
|
|
|
|
|
informace o bezplatném
SKYPE volání naleznete zde
- klikni - |
|
+420
777 286669 |
|
|
|
|
Zpět do sekce
:
velký flám : |
|
|
|
|
|
|