|
|
09.09.2006 |
pořádá "závod" o |
|
|
|
|
|
|
|
Hned v úvodu musím zdůraznit, že se skutečně
nejedná o závod v pravém slova smyslu. Nejedná se ani o akci - na které jste zvyklí.
Skrblíkův pohár je "závodem" v němž se bude jednat hlavně o
ekonomické aspekty, které bude moct každý účastník ovlivnit svými znalostmi,
dovedností a hlavně pravou rukou - kterou se jak známo ovládá plynová
rukojeť. |
|
Pokud bych měl shrnout princip tohoto
"závodu" jednou větou pak by mohla znít : dojet od startu do cíle s co
nejmenší spotřebou, ale zase tak jednoduchá to nebude neboť to by
bylo docela nezajímavé. |
|
|
Pro zatraktivnění vlastního "závodu" - tedy
jízdy od startu do cíle na vás čeká v kontrolních bodech splnění
několika úkolů na jejichž průběh (tedy splnění či nikoli) budou
dohlížet velice přísní traťový komisaři. |
Tandemista nemusí být handicap : |
|
přestože je hlavním kritériem "závodu"
spotřeba (Fáfo - samozřejmě PHM
),
není nutné nechávat ledvinku doma neboť ten kdo přijede s tandemistou -
tomu bude na startu přidáno 0,4 litru benzínu a navíc je velmi reálné, aby
baťůžek v průběhu dne "vybojoval" nejen dalších 0,1 litru benzín, ale
bude vcelku užitečný nejen při plnění dalších úkolů. Může pomoci také v
orientaci a svou všeobecnou znalostí. Je tedy na každém jednom, aby si
spočítal, zda brát či nebrat tandemistu. Při tomto rozhodování (ostatně jako po
celý "závod") vám nejvíc pomůže vžít se do Skrblíkovy kůže - tedy :
počítat, počítat a zase počítat...... |
- Itinerář - |
ilustrační foto |
jak je v úvodu této pozvánky
uvedeno - vlastní "závod" se koná 09.09. 2006, ale ti co to
mají dál mohou přijet k nám |
na JIH již v pátek. Ubytování i ustájení strojů
zajistíme. Vzhledem k tomu, že start se uskuteční v Bechyni tak případné ubytování bude zajištěno na tradičním místě
- tedy v Dražíči (stejně jako při J.A.
- klikni zde - ) |
Start
na nečisto aneb zahřívací kolo
: |
rovněž již bylo řečeno, že se tento "závod"
vymyká všemu nač jste zvyklý a tak i naše sobotní setkání bude tak trochu
jiné. Ten kdo to bude stíhat - přijede v sobotu ráno do 09:00 na tradiční
místo - náměstí Bechyně - klikni
zde - Při parkování prosím o štábní kulturu - tedy zadní
kolo až k obrubníku a přední kolo proti kopci
(ve směru odjezdu, tedy tak jako stojí první dva stroje na fotu č.1).
Z náměstí odjíždíme společně v 09:30 do zahřívacího kola -
přejezd |
k startovnímu roštu. Ten kdo nebude stíhat hromadný
přesun na start dostaví se na krátkou vzletovou u Hodonic nejpozději do 10:00
Kde se přesně krátká vzletová nachází zachycuje mapka viz. níže. |
|
- Ostrý start - |
do vlastního "závodu" se bude startovat
jednotlivě - s 1 až 3minutovým časovým odstupem
mezi jednotlivými jezdci a to z krátké vzletové. Na vlastní start budete
najíždět třífázově. Na krátké vzletové budou tedy tři označená "pracoviště"
startovních techniků. Box A) kalibrace |
nádrže. Box B) technické a informační centrum. Box C)
startovní rošt |
foto č.1 |
Box A)
kalibrace nádrže - proto, aby jste nám ušetřili čas a práci je
absolutní nutností, přijet na krátkou vzletovou s úplně plnou nádrží.
Tím úplně plnou je myšleno 5cm od horního okraje hrdla nádrže. Velice nám s
vlastní kalibrací pomůžete tím, že si doma ustřihnete 10 cm dlouhý a 1 cm
široký proužek papíru. Tento v půlce ohnete 5 / 5cm a v Bechyni
dotankujete nádrž tak, aby se při tankování rovně stojícího stroje
(v obou směrech) natankovaný benzín dotkl tohoto papírku. Měří se od
horní hrany (u řidítek) hrdla nádrže - kde by tedy mělo zůstat 5cm
volného prostoru. To jak |
jste postup tankování dodrželi - bude zjištěno a upraveno
na tomto prvním pracovišti. |
|
Box B)
technické a informační centrum - zde budou provedeny další technická
opatření a obdržíte první indicii místa kam máte ze startu pokračovat. |
Box C)
startovní rošt - zde nahlásíte své iniciály, typ stroje a stav hlavního
tachometru startovnímu komisaři, který vše zaznamená do laptopu a poté vás
"vypustí" - odstartuje. Teprve po odjezdu ze startovního roštu si otevřete
indicii a zjistíte místo své další cesty. |
Musíte tedy opustit prostor startu a až poté "nastudovat"
kam v jízdě pokračovat. |
- Indicie - |
krátká vzletová |
v některých případech - nebude v indicii uvedeno přesné
město kam máte pokračovat. V jiných případech sice město uvedeno bude, ale v
uvedeném městě budete muset najít kde obdržíte (případně "vybojujete") indicii pro pokračování v jízdě ve správném směru (pro získání
dalšího směru jízdy budete tedy muset prokázat určité vědomostní znalosti -
případně použít důvtip, zručnost a zdatnost). Indicie čtěte opravdu
pozorně a vždy ještě před tím nežli se vydáte tam kam vás indicie
nasměrovala pečlivě vyhodnoťte pro vás ekonomicky nejvýhodnější variantu.
Ona totiž nejkratší trasa nemusí být (opakuji nemusí být - ale může)
pro celkové umístění tou nejefektnější. |
Pro získání každé další indicie (mimo té
kterou obdržíte na startu) budete muset splnit nějaký úkol - pokud se
vám bude úkol zdát příliš složitý nebo nad vaše síly můžete si indicii
"koupit" za 0,1 až 0,3 litru benzínu (dle obtížnosti úkolu). Může
však nastat i situace že "vybojujete" (obdržíte - hned na startu)
indicii a přesto po jejím přečtení nebudete vědět kam v jízdě pokračovat. V
takovémto případě máte dvě možnosti. 1) risknou to s tím že vás to po
cestě "trkne" případně se někde doptáte 2) dokoupit si další indicii
(v případě nejistoty je dokoupení další indicie mnohdy ekonomicky
přijatelnější variantu nežli bloudit a projet xxx benzínu) . Každá další
indicie stojí 0,1 litru benzínu. Nespoléhejte se však na to, že se
někomu pověsíte na "záda". Také on nemusí jet zcela správně. |
- etapy, jejich délka a
časový harmonogram - |
|
celkový počet etap vlastního "závodu" je 4 +
2 Po získávání druhé indicie (bude to relativně velmi krátce po
startu a tak předpokládám, že se vás v kontrolním bodě č.1 sjede víc
a budete čekat než na vás přijde řada. Nebude to však na škodu - naopak -
myslím že se budete dobře bavit) prosím nečekejte a pokračujte dál
ať se uvolní skromné parkoviště. |
Důležité : při příjezdu do
kontrolního bodu č.1 kde máte získat svou druhou indicii uvidíte značku : zákaz vjezdu. Tuto
ignorujte neboť teprve cca 50m za touto značkou je parkoviště na němž
vás čeká náš traťový komisař od něhož obdržíte další instrukce pro získání
indicie. |
Délka jednotlivých etap je velmi
rozmanitá a nedá se přesně určit. Budete mít vždy několik možností a tak je
zde uvedené pouze v orientační rovině. 1.etapa - 4 km ....
2.etapa - 17 km .... 3.etapa - 30 km ....
4.etapa - 65 km .... |
+ 2 etapy společně (to znamená že 4
etapy jede každý sám a poslední dvě jedeme již společně) První společná
etapa na jejímž konci bude oběd je dlouhá cca 30 km a druhá společná etapa
- do cíle v Hošticích měří cca 60 km |
Časový harmonogram - bude velmi
záležet na tom, jak se vám bude dařit plnit zadané úkoly. Předpoklad je
takový, že 1 až 4 etapa by se měla nechat i v ekonomickém režimu odjet za
cca 3 - 4 hodiny což znamená, že pokud poslední startující odjede v 11:00
hodin pak by jsme se v cíli čtvrté etapy měli sjet někdy okolo 14:30.
Následující časový harmonogram (vzhledem k tomu že poslední dvě etapy již
jedeme společně) bude závislí především na tom, jak dlouho se zdržíte u
pozdního oběda. Předpoklad je - že by jsme měli být v cíli "závodu" - v
Hošticích
- okolo 18:00 |
-v
cíli - |
|
který bude v Hošticích (film -
Slunce, seno, jahody....)
si opětovně a hlavně dle instrukcí viz. úvodní tankování dojedete
doplnit nádrže. !!! POZOR !!! dotankujte skutečně podle úvodních
instrukcí a hlavně si vezměte od tankování lístek. Kdo jej nepřinese
nemůže být vyhodnocen. Může se stát, že někdo celou trasu na jednu nádrž
neujede. V takovém případě se nic neděje a natankovat si můžete třeba u
oběda. Kolik natankujete v průběhu "závodu" je úplně jedno, hlavně
si musíte vzít lístek a v cíli potom předložíte lístky dva. Lístek (lístky) |
předložíte stejnému komisaři který byl na startu a
nahlásíte stav hlavního tachometru. |
Hoštice - zná
každý ;-) |
Vše bude zaznamenáno do laptopu a poté se provede opětovná
kalibrace vašich nádrží - stejná jako na startu s tím rozdílem že "odsáté"
nebo dolité PHM se změří v odměrném skleněném válci a k celkové vaší
spotřebě (dle předloženého lístku od tankování) se tento rozdíl poté
přičte nebo odečte. Zjistí se tak skutečná spotřeba. K této se přičtou nebo
se od ní odečtou prémiové a penalizační deci benzínu - čímž je také řečeno,
že prémie čí penalizace se neděje fyzickým odsátím / dolitím benzínu - ale
vše bude probíhat pouze imaginárně. |
- propozice - |
|
V krajní nouzi -
rozbij sklo |
no tak to dělat nebudeme - že.
Ale pro případ, že by někdo opravdu totálně zakufroval otevře balíček pro
přežití, který obdržel na startu. Jeho obsah mu umožní proklouznout
frontovou linii a připojit se ke spojencům. Otevřením balíčku pro přežití se
však automaticky dostáváte mimo jakékoli pořadí v celkovém hodnocení
"závodu". |
Skoro nutnost
: |
přestože (stejně jako
takřka u všeho co děláme) není nic povinné - pro úspěšné absolvování
"závodu" je : |
1) kvalitní mapa skoro nutností. Optimální a plně dostatečné je
- vzít si sebou mapu 1 : 200 000 a propisku. |
2) dostatečná hotovost (ne všude kudy se pojede
je možné platit kreditní kartou) a mobil. |
|
Startovné a ceny
: |
pro technické zajištění závodu bude nutné
zakoupit případně pronajmout některé věci a tak bude na startovní roštu
vybíráno startovné. Výše startovného není zatím pevně stanovena, |
|
bude záležet na počtu účastníků (čím nás bude víc - tím bude
startovné nižší). Odhad je, že by se startovné mělo pohybovat
okolo 100,- Kč. Cena pro vítěze. Přestože budeme "závodit" o
pohár strýčka Skrblíka hlavní cena není (rovněž zatím) úplně upřesněna,
ale již z úvodního fota je patrné, že vítěz s prázdnou neodjede. |
-
důležité - |
pro zdárný a hlavně plynulý průběh
"závodu" je nutné - abychom věděli alespoň přibližný počet účastníků
"závodu". Proto vás prosím o zcela seriozní účast na
zde zařazené anketě. |
část divize
JIH |
Hlasovat můžete jen jednou! Dle výsledků
ankety objednáme |
H |
|
Pro objednání ubytování použij formulář |
s lehkou
rezervou vše potřebné
pro zajištění hladkého průběhu a to hlavně při plnění úkolů v
získávání indicií. |
|
|
Závěrečné propozice : jak již bylo řečeno - ten kdo pojede na
"závod" ze vzdálenějšího místa může přijet již v |
|
|
- klikni na hrad - |
|
pátek a
ubytovat se v Dražíči. Ubytování v Dražíči si můžete objednat sami na
telefonu : 737 - 80 33 68 p. Pixová nebo pro objednávku
ubytování použijte formulář. Rovněž po skončení akce - tedy ze soboty
na neděli je možné zajistit ubytování a to přímo ve Volyni. Pro toto
ubytování - tedy ze soboty na neděli prosím kontaktujte Bobka
- klikni zde - |
Myslím si, že na daný moment je těch informací již poměrně dost -
přesto pokud bude někdo z vás chtít další |
|
doplňující informace tak se ptejte v komentáři - viz
níže. Rovněž je možné že tuto |
* |
pozvánku ještě v průběhu nebo koncem týdne budu
aktualizovat a tak sem prosím ještě mrkněte i v případě že je vám již vše
jasné. V úplném závěru alespoň poodhalím roušku toho co vás čeká a je zatím
obestřeno tajemnem (aniž bych se chtěl být v prsa - všimněte si štábní cik
- cak kultury při nalodění)
- klikni zde - |
|
AKTUALIZACE
|
Po zveřejnění této pozvánky jsem od vás dostal
několik podnětů, které jsem ve finální podobě "závodu" zohlednil. Tyto lehké
změny se však v žádné případě nedotknou původně plánovaného programu - mají
výhradně organizační charakter a dotknou se pouze parametrů při vyhodnocení
"závodu". Oč se tedy jedná : |
A)
Nejedná se o "závod" na čas - ale o nejmenší spotřebu. Čas projetí celé
tratě zde tedy nehraje prakticky žádnou |
roli!!! Doufám, že si toto
někdo nevysvětlí tak - že do cíle může přijet v neděli |
|
pohár pro
vítěze |
|
B) Bylo již řečeno, že ten kdo veze
tandemistu bude zvýhodněn v celkovém hodnocení 0,4 litry benzínu. Toto
zvýhodnění je myšleno na 100 km což tedy znamená, že pokud poveze tandemistu
celý závod - což je včetně společných etap cca 200 km obdrží celkem + 0,8
litru |
|
C) V konečném hodnocení bude rovněž brán
zřetel na objem stroje. Jako nulový objem bylo určeno 1000 cm3. Za každý kubík
dolu je odečítán benzín a za každý kubík objemu nad tuto hranici je benzín
přidán a to v přímé úměře. Kdo tedy pojede s pětistovkou má 0,5 litrový
handicap na 100 km. Kdo pojede - například s Introšem VL 1500 má bonus 0,5
litru na 100km. K této úpravě hodnocení bylo přistoupeno hlavně z toho důvodu,
aby měli kladiva oproti malorážkám alespoň trochu podobné šance na úspěch v
celkovém vítězství o které, ale myslím vůbec nejde - daleko důležitější
bude abychom si užili bezva jízdu a také kopici srandy při získávání indicií.
V neposlední řadě při tomto "závodu" bude možné vcelku korektně porovnat
spotřebu jednotlivých modelů. |
D) indicie pro cestu k dalšímu kontrolnímu
bodu jsou napsány velice přehledně a tak by neměl nikdo bloudit. V každém
případě - pokud si nebudete zcela jisti - neopouštějte |
kontrolní stanoviště v němž jste "vybojovali" indicii a
raději si od traťového komisaře dokupte za 0,1 litrů benzínu již konkrétní
místo dalšího kontrolního stanoviště, kterých bude celkem 5 (včetně
startu a bez společných etap). |
Na startu obdrží každý účastník (mimo jiné)
svůj osobní list (tento poveze sebou) a traťový komisaři do něho budou
po celý den dělat záznamy o penalizacích a bonusech. V cíli se tento list
odevzdává společně s již zmíněným lístkem od závěrečného tankování. |