|
"Pohádka" o pojišťovně |
V Praze dne 19.11.2003 |
|
|
|
|
Za devatero horami, devatero lesy, devatero
řekami, žila byla … Česká Pojišťovna. Možná si řeknete, proč takový začátek?
Je to proto, že následující věty by vám možná mohly připadat jako
neuvěřitelné, prostě jako pohádka. Ve skutečnosti ale je vše pravda, což je
asi nejhorší. Rozhodl jsem se napsat tento článek, aby pro všechny byl
poučením a hlavně varováním před jednáním pojišťoven. |
|
|
Stalo se to 26.6.03. Byl to pro mne
běžný pracovní den plný veselí, protože jsem se po městě přibližoval pomocí
své motorky. Zastávka v jednom obchodu v Praze na Vinohradské ulici se mi
však stala „osudnou“, resp. mému Marauderu. Protože svůj motocykl mám
pečlivě zabezpečen snad všemi možnými čidly, včetně pageru, neobával jsem se
ho chvíli nechat stát na ulici před obchodem. Vždyť koupím jen pár konektorů
a hned zas jdu. Čekám ve frontě a najednou něco pípá v mé kapse. Chvíli
hledám po kapsách a není to mobil, ale pager. V tom okamžiku jako když
střelí do hejna vos okamžitě probíhám prodejnou ven na ulici. Stihl jsem
však zahlídnout jen chlápka nasedajícího do auta, které rychle zmizelo
v dáli. Naštěstí mi poznávací značka auta ulpěla v paměti. Nepřikládám tomu
příliš velkou váhu, ale pro jistotu však zaznamenávám poznávací značku pro
„strýčka příhodu“. Vrátím se do prodejny a v klidu dokončím nákup. Pak
nasedám na motorku startuji a vydávám se na další cestu. Jaké bylo moje
překvapení, když zhruba po dvou ujetých metrech při vyparkování, jsem sebou
málem „křísnul“ na zem. Otočím řidítky a motorka nějak jede jinam než chci.
Když jedu rovně, musím držet řidítka stočené doprava. Říkám si, že se asi
něco hnulo ve vidlích, nebo nějaká jiná drobnost. Můj předpoklad, že když
onen pán vyparkovával, tak strčil autem do mého miláčka a pak odjel se
potvrdil. |
A tak zastavuji a volám na policii. Protože znám řešení podobných dopravních
nehod, tak odvolávám zbylé schůzky na celý den. Běžná hodina či dvě, které
člověk běžně promarní při čekání na policii se však zkrátili přibližně na 10
minut. To se mi zdálo skoro až neuvěřitelné. Rovněž ochota a přístup obou
strážníků byl výtečný. Sdělil jsem jim všechny potřebné údaje, včetně SPZ
vozidla, které vepsali do protokolu. Udělali si pár fotek a odjeli. Vše bylo
vyřízeno do cca 45 minut. „Jó kdyby to takhle chodilo vždycky“ říkal sem si
v duchu. Protože zbytek dne už byl celý můj plán odvolán, jel jsem domů.
Zhruba tak po 2,5 hodinách nejednou zvoní mobil. Jaké bylo mé udivení, když
se v telefonu ozval policista, který se mnou sepisoval protokol, a že prý
mají viníka a jsou u něj doma. Viník se prý přiznal, a že pokud potřebuji
protokol o dopravní nehodě, tak se můžu stavit na stanici. Všechno mají prý
hotové. Neváhám a běžím na Policii. |
Druhý den hurá na pojišťovnu, vyzbrojen potřebnými doklady, nahlásit
pojistnou událost. Po hodině čekání na pojišťováka, jsme sepsali protokol
pro pojišťovnu. Předal jsem mu všechny podklady, včetně protokolu, udělal si
pár fotek a doporučil mi abych si nechal proměřit rám. Jedu tedy do servisu,
objednávám měření a nechávám si vyčíslit předběžnou částku opravy. Za dva
dny mám podklady od servisu a tak je osobně předávám na pojišťovnu. |
Po týdnu volám na pojišťovnu, zda už to mají uzavřené. Prý ne, prý se to
ještě prošetřuje, ať si zavolám za týden. Za týden volám a stále nic.
Odpověď je stále stejná – za týden. Za pár dní mi domu přijde upozornění, že
nedostali ode mne řidičák a že ještě nemají protokol od policie. Bílý papír,
bez jakékoliv kontaktní osoby, podpisu a navíc jen mizerná kopie z kopírky.
Vím, že podklady mají, vždyť sem je já sám osobně předával. Znovu tedy volám
a podávám první stížnost. Po dalším týdnu stále nic. A tak se střídaly dny a
každý 2-3 den volám a stěžuji si, když se z pojišťovny nikdo neozývá a
řešení není žádné. Po čase začínám být obezřetnější a telefonické hovory (po
předchozím upozornění volající protistrany) nahrávám. Ze začátku jsem se
nemohl dovolat žádné zodpovědné osoby, či telefonního čísla. Na mou otázku,
zda mi slečna na druhé straně telefonu může sdělit své jméno zaznělo: „Toto
vám bohužel nemohu říci“. Stejnou odpověď jsem dostal i na podobné otázky
typu: „A jméno vašeho nadřízeného?“, nebo „Kdo mou pojistnou událost řeší?“.
Později však všechna potřebná jména získám, avšak od zodpovědných pracovníků
dostávám obvyklou informaci – za týden… |
Po zhruba 3-4 týdnech jsem si našel na internetu jméno Centrály ředitele
České Pojišťovny a hurá pěkně nabroušený za ním. Na centrále na recepci mi
sdělila slečna, že pan ředitel nemá čas, že má jednání. Nenechal jsem se
odbýt, se slovy: „Počkám tedy až mu jednání skončí“. A slečna opět, že má
potom další jednání. A já na to, že pauza 10 minut mezi jednáními až půjde
třeba na toaletu mi bude stačit. Pak mi recepční řekla, že mi zkusí tedy
zavolat někoho kompetentního. Po 5 minutách jsem se seznámil s tiskovou
mluvčí, která slíbila, že se o celou záležitost postará a bude mě
informovat. Druhý den však nezavolala a tak opět volám opět já. V podstatě
mi nesdělila nic nového, než že se vše prošetřuje a příští týden by to mělo
být dořešeno. A tak zase utíkají dny a týdny a já volám a volám. |
|
Po 2,5 měsících mi konečně přišlo vyjádření a tak se těším, že za
chvilku už budu moct opět jezdit. Jaké bylo mé zklamání, když mi
pojišťovna sdělila, že celý případ prošetřila a že vzniklou škodu
z povinného ručení viníka neuhradí. V podstatě bylo jejich vyjádření
jasné. Dopravní nehoda při které poškození motocyklu vzniklo se prý
nestala v daný čas a na daném místě. Byl jsem dost nepříčetný po
přečtení stanoviska pojišťovny. Všechny podklady jsem jim okamžitě po
nehodě dodal, choval sem se po celou dobu řešení případu až nadmíru
slušně. Dokonce i viník nehodu přiznal a policisté ji prošetřili. A oni
mi to takto oplácí? Navíc po 2,5 měsících, kdy jsem byl nucen zrušit
celou dovolenou a rovněž asi 500km najetých za tuto sezónu mne příliš
nepotěšilo. |
Kdy se
Zdenek konečně |
dočká
??? |
|
Mé rozhodnutí bylo jasné
– k soudu s nimi. Dnes již mám vyhotovený posudek ze servisu a rovněž tak od
soudního znalce k vzniklé dopravní nehodě a v teple domova čekám na soud.
Doufám nakonec, že zdravý rozum zvítězí nad nepochopitelným postojem
pojišťovny. |
Poučení je následující (tedy alespoň pro mne). Nikdy se nepojišťovat u České
Pojišťovny. Při nehodě si zajistit svědky, jakékoliv i třeba kolemjdoucí
lidi. Vždy si zdokumentovat předávání jakýchkoliv podkladů pojišťovně. A i
jednat s pojišťovnou v přítomnosti svědka, nebo nějakého nahrávacího
zařízení. Prostě jednat již od začátku tak jako kdyby se rovnou vše řešilo
soudní cestou a nespoléhat na nějaké „čestné“ jednání pojišťovny. |
Text : |
Zdeněk Melo
|
|
Spojení na autora článku : |
|
Foto : |
Zdeňkův krásný Marauder |
|
|
před poškozením. |
|
Zpět do sekce :
Články |
|
|
|
|
|
|
|
|