Jak jsem byl chvilku nevěrný.........

 

   Každý z nás má tu svoji určitě hodně rád. Hýčkáme si ji, neustále na ni myslíme, každou chvíli ji koupíme něco nového, jsme k ní pozorní a jemní. Ale ať mi nikdo neříká, že ho občas nenapadne myšlenka zkusit to taky s nějakou jinou. Mladší, hezčí, případně přímo s nějakou atraktivní. Já jsem tedy takovému pokušení neodolal a když se naskytla  možnost půjčit si na den  Harley-Davidson Softail, na tu chvíli jsem svoji Dračenu opustil. V mých očích a myslím, že nebudu sám, přece jen značka H-D tou určitou atraktivitou je.

     Celá záležitost byla pro mne až překvapivě jednoduchá. Stačilo zajet do prodejny H-D v Praze na Šalamounce, domluvit si s Vojtou Vavřinou typ a termín a pak už jen čekat, aby na domluvený den vyšlo počasí. Vzhledem k tomu, že jsem se domlouval víc než měsíc dopředu, měl jsem výjimečně mimořádnou kliku, že jsem
zvolil pondělí 22.5. Možná, že si někdo pamatuje, že to byl letos první (a obávám se, že jeden z posledních) letní den, kdy teplota dosáhla více než 25 stupňů. Kolem půl jedenácté jsem tedy dorazil na Šalamounku, s mírnými výčitkami
svědomí tam odstavil Dračenu a převzal od Vojty klíčky a základní instrukce k Harykovi.

   Jedinou podmínkou bylo složení vratné zálohy 10.000,- Kč a vrácení motorky s plnou nádrží tak, jak jsem ji převzal. No a vydal jsem se na cestu.
   Nejsem až tak zkušený motorkář, abych se pouštěl do podrobného hodnocení. Můžu se jen zmínit o svých pocitech ve srovnání s mojí XVS 1100. První část cesty byla po dálnici na Beroun. Držel jsem cca 120 km/h a připadalo mně, že motor o obsahu 1500ccm na 5. rychlostní stupeň jde na trochu zvýšený volnoběh, Asi tam  hrály roli i otevřený laďáky, kterými
byl Haryk osazený. Přesto se mi ale zdálo, že při zkoušce akcelerace na pětku z těch 120 km/h je na tom Drakouš o něco lépe.
   Ale jinak se mi ten motor opravdu líbil. Stříkačka, takže žádný palivový kohout, žádný sytič, prostě pohodlíčko. (Nemlaťte mě, já vím, že pořádnej čopr má mít karburátory).  Pak už jsem z dálnice odbočil na Zbiroh a celé odpoledne jsem se projížděl po klidných okreskách v nádherném okolí Berounky a Křivoklátska. Chvíli mi samozřejmě trvalo, než jsem si zvyknul na trochu jiný posaz (nohy víc pod sebou) a umístění pedálu zadní brzdy (překvapivě účinná), ale
po těch cca 150 km jsem se na Harykovi cítil opravdu dobře.

   Také zadek byl trochu tvrdší (což ostatně někdy není špatné) ale to je asi otázka nastavení. Jediný problém, se kterým jsem se potýkal celou cestu byl v ovládání pravého blinkru. Oba mají svůj spínač na příslušné straně řídítek, Jedním zmačknutím se zapíná, druhým vypíná. Při ovládání pravého blinkru jsem si dost často lehce hnul s plynem. Asi je to věc zvyku, nebo mojí neohrabané pravé ruky.

   Krásné odpoledne uteklo a na domluvený čas 17 hod. jsem se vrátil na Šalamounku.
Doplnil jsem nádrž (spotřeba kolem 6l) a předal Haryka Vojtovi. Převzal jsem od něj zálohu a vrátil  se ke svýmu Drakoušovi. Bohužel, nebo bohudík? To si nechám pro sebe. Kdo má zájem, vyzkoušejte, uvidíte.

Vendys

Text : Vendys

   spojení na autora článku

Foto : archiv K1400    

+420 608 030360
     

vendys106

 

 

Zpět do sekce : napsal Život  

 
Generál (cservis.net) 06.10.2006 10:40
No tak Vendys - už nám konečně prozraď jestli to bylo bohužel - nebo - bohudík ;-)
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser