|
|
|
|
Šťastné a veselé u
Medvědů |
|
|
Letos Ježíšek našemu
rodinnému teamu nadělil zbrusu novou motorku. Pro změnu (po chopperu)
ostré enduro - Kawasaki KLX600RF. Že jste o tomto typu ještě
neslyšeli? Není divu, je to horká novinka japonského výrobce a montuje se
ve slunném Maďarsku. Tento typ (obr. vlevo) vznikl montáží
zcela nového motoru do unikátního rámu. Motor (obr. vpravo) je
čtyřdobý vodou chlazený řadový dvouválec objemu 600ccm se čtyřmi ventily
na |
|
válec a rozvodem DOHC. Výkon ani točivý moment
výrobce neudává. Motor vznikl přidáním druhého válce do osvědčeného
jednoválce KLX300R.
Přední část rámu pochází z rámu endura KLX300R, zadní část má původ
v rámu čtyřkolky KFX400. Přední kolo je uloženo v mohutné hydraulicky
tlumené vidlici (obr. vpravo) upside-down zadní náprava je
odpružena centrální tlumící a pružící jednotkou a je vybavena samosvorným
diferenciálem. |
|
Brzdy jsou na motocyklovém trhu naprostá
novinka - tzv. systém "Baker" - my, Češi, |
však dobře poznáváme okopírovaný systém "Pekař",
používaný dodnes na jízdních kolech Ukrajina. |
Revoluční novinkou je převodovka - bezstupňová s
plynulou změnou převodu a novým systémem přenosu hnací síly - nikoli na
zadní kola, ale přímo na terén - systém "Noha - podlaha". |
K luxusnímu vybavení tohoto modelu patří i
bixenonový světlomet a přehledně (vpravo) |
|
|
uspořádaná sdružená palubní deska. Zadní části stroje
dominuje mohutné koncové světlo (obr. vlevo), jež v sobě integruje
brzdové světlo, koncové světlo do mlhy a vlastní koncové světlo. Po obou
stranách světla jsou vyústěny mohutné výfuky. |
Já jsem bohužel neměl dosud možnost okusit
jízdních vlastností stroje, ale mohu vám zprostředkovat první dojmy obou
testovacích jezdců. Jako první se na stroj vyšvihla o minutu mladší slečna
Sarah |
|
McBear (na snímku vlevo právě poskytuje interview) a
její zhodnocení vyznělo asi takto : "Uuuhhhh grawwwww, jeeeeeejeje
mauuuuuu". Což by se dalo volně přeložit jako : "Jsem nadšená, jede to
skvěle, jen abych nepřejela kočku". Bohužel, zhruba po deseti vteřinách
jízdy nadoraz přišel první pád v ostré zatáčce mezi lednicí a sporákem.
Projev slečny Sarah po pádu na hlavu se nedá publikovat. |
|
Jako druhý na zkušební trať vyrazil Dave
McBear. Jel o poznání opatrnější a mnohem techničtější jízdu - a jeho
komentář : "Uáááá grau mmmnam mmmmnam?" lze přeložit jako "No nic moc, na
chopperu a zvlášť když je to Intruder je mnohem lepší svezení, nebylo by
něco menšího k snědku?". |
|
Ještě pár slov k ekologii pohonného
agregátu - celý spalovací proces je perfektně odhlučněn a utlumen. Přesto,
že není použit katalyzátor, jsou hodnoty emisí výfukových plynů hluboko
pod limitem. Pouze při používání některých přísad do paliva (luštěniny,
teplé |
pečivo, kyselé zelí apod.) dochází k detonačnímu
spalování a občasnému střílení do výfuku. Po kratší projížďce tyto
nežádoucí efekty však zcela mizí. |
|