Šťastné a veselé u Medvědů

 

   Letos Ježíšek našemu rodinnému teamu nadělil zbrusu novou motorku. Pro změnu (po chopperu) ostré enduro - Kawasaki KLX600RF. Že jste o tomto typu ještě neslyšeli? Není divu, je to horká novinka japonského výrobce a montuje se ve slunném Maďarsku. Tento typ (obr. vlevo)  vznikl montáží zcela nového motoru do unikátního rámu. Motor (obr. vpravo) je čtyřdobý vodou chlazený řadový dvouválec objemu 600ccm se čtyřmi ventily na

 válec a rozvodem DOHC. Výkon ani točivý moment výrobce neudává. Motor vznikl přidáním druhého válce do osvědčeného jednoválce KLX300R.
   Přední část rámu pochází z rámu endura KLX300R, zadní část má původ v rámu čtyřkolky KFX400. Přední kolo je uloženo v mohutné hydraulicky tlumené vidlici  (obr. vpravo) upside-down zadní náprava je odpružena centrální tlumící a pružící jednotkou a je vybavena samosvorným diferenciálem.

   Brzdy jsou na motocyklovém trhu naprostá novinka - tzv. systém "Baker" - my, Češi,
však dobře poznáváme okopírovaný systém "Pekař", používaný dodnes na jízdních kolech Ukrajina.
   Revoluční novinkou je převodovka - bezstupňová s plynulou změnou převodu a novým systémem přenosu hnací síly - nikoli na zadní kola, ale přímo na terén - systém "Noha - podlaha".
   K luxusnímu vybavení tohoto modelu patří i bixenonový světlomet a přehledně (vpravo)

uspořádaná sdružená palubní deska. Zadní části stroje dominuje mohutné koncové světlo (obr. vlevo), jež v sobě integruje brzdové světlo, koncové světlo do mlhy a vlastní koncové světlo. Po obou stranách světla jsou vyústěny mohutné výfuky.
   Já jsem bohužel neměl dosud možnost okusit jízdních vlastností stroje, ale mohu vám zprostředkovat první dojmy obou testovacích jezdců. Jako první se na stroj vyšvihla o minutu mladší slečna Sarah

McBear (na snímku vlevo právě poskytuje interview) a její zhodnocení vyznělo asi takto : "Uuuhhhh grawwwww, jeeeeeejeje mauuuuuu". Což by se dalo volně přeložit jako : "Jsem nadšená, jede to skvěle, jen abych nepřejela kočku". Bohužel, zhruba po deseti vteřinách jízdy nadoraz přišel první pád v ostré zatáčce mezi lednicí a sporákem. Projev slečny Sarah po pádu na hlavu se nedá publikovat.

   Jako druhý na zkušební trať vyrazil Dave McBear. Jel o poznání opatrnější a mnohem techničtější jízdu - a jeho komentář : "Uáááá grau mmmnam mmmmnam?" lze přeložit jako "No nic moc, na chopperu a zvlášť když je to Intruder je mnohem lepší svezení, nebylo by něco menšího k snědku?".

   Ještě pár slov k ekologii pohonného agregátu - celý spalovací proces je perfektně odhlučněn a utlumen. Přesto, že není použit katalyzátor, jsou hodnoty emisí výfukových plynů hluboko pod limitem. Pouze při používání některých přísad do paliva (luštěniny, teplé
pečivo, kyselé zelí apod.) dochází k detonačnímu spalování a občasnému střílení do výfuku. Po kratší projížďce tyto nežádoucí efekty však zcela mizí.
Text a foto : Medvěd
   
Zpět do sekce : Články / Napsal život
   
     
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser