Den „D“  

     Mám za sebou první den, nebo spíše pozdní odpoledne se svým novým Intruderem C800 čili Volusii VL800. Chtěl bych se s Vámi podělit o pár dojmů, které z takového prvního „odblaňovacího“ setkání mám, protože Volusie měla najeto 0 km a věřte, že to je prima pocit být první. Nenašel jsem na K1400 žádné dojmy ze setkání z Volusii, tak jsem si říkal, že by Vás mohli zajímat.
     Skok z „big single“ na „V-twin“
     Na úvod bych rád relativizoval všechny svoje dojmy, a to tím, že jsem plynule přesedlal ze svého prvního stroje, jednoválcového krále Suzuki Savage, čili „jednobucha“ nebo taky „big single“ nebo jak se mu to ještě za těch pár let, co existuje říkalo a říká.
   Budu možná jen opakovat staré pravdy, které jste již mnozí z Vás prožili na vlastní kůži, ale nakonec, kvůli těm pocitům ty krásné stoje nakonec sedláme!

   Dva roky na jednobuchu
   Savage jsem sedlal necelé dva roky, byla to moje vůbec první motorka, když nepočítám malý stroj postavený na bantamech vybavený nádrží z minimaxu a poháněný, nebo spíše nakopávaný motorem z Jawy 50.Ten mi vyrobil můj táta, když mi bylo 12 let a určitě doplním alespoň černobílé foto, až ho vylovím z rodinného archivu. Prošel jsem si pak pár let se svou

Jawou Mustangem 50, který byl ovšem modrý, čímž otevřel cestu k mé oblíbené motobarvě. Tím jsem na dvacet let skončil a zapomněl na to, že mám řidičák. Když mě onehdá políbila motomůza v motosnu a rozhodl jsem se ze dne na den a do týdne měl nového Savage, který mi připomněl mou lásku ke klasickým motorkám. Užil jsme si s ním dva roky, ale už v polovině cyklu mi došlo, že to bude potřeba hodně brzo vyměnit a při poslechu projíždějících V-twins jsem se jenom utvrzoval v tom, že to nemůže dlouho trvat a něco s tím udělám.
   Změna je život
   No a to něco jsem udělal před 14 dny, rozhodl jsem se, že Savage půjde protiúčetem do světa a já budu „upgradovat“ protože jsem se fakt za řidítky sám před sebou osvědčil a nalezl v tom neskonalé zalíbení. Volusii jsem si poprvé omrknul na Motocyklu 2005 protože to byl první a na dlouho jediný kus, který se dovozci podařilo v této barvě dovézt. Trochu mi tekly nervy když jsem viděl jak návštěvníci rajtujou po „mé“ Máše, ale nakonec jsem si ji po  skončení znovu překontroloval u Suzuki dealera a v klidu jsem uznal že je OK a že ji teda beru. Trochu jsem se ještě nervoval když jsem zjistil, za kolik bych mohl Volusii koupit za levné

dolárky za Velkou louží a jak levně se prodávají díky poklesu kurzu euro doplňky v Německu, protože Suzuki CZ si prostě zafixuje kurz na rok dopředu a mastí si kapsy na rozdílech. Něco jsem usmlouval, ale uznávám, že na motorce

se nemá šetřit.
   První dojmy
   No a tak jsem dneska prohnal svoje kobyly na čtyřech kolech, abych si co nejdříve osedlal ty co bublají ve dvou válcích na dvou kolech. Především, Volusia je skutečně obrovská, je to velký stroj a když jsem si sedal do sedla, hledal jsem třmeny s pocitem, že si sedám na koně, řidítka jsou v porovnání se Savage úplně jiné kategorie a nově osazené plošiny namísto
stupaček jsou prostě famózní. Když jsem se dnes se Savage obřadně loučil a naposledy jsem ho pevně osedlal, měl jsem najednou pocit, jako když jsme si sedl na dětskou tříkolku, ale to už asi všichni znáte.
   Po startu

   První překvapení pro mě nastalo hned po otočení klíčkem (na poněkud neobvyklém místě  na sloupku řízení) a sice zvuk palivového čerpadla, které zásobuje na vstřikování přeškolený dvouválec. Start je nádherný, kultivovaný a rychlý. Světlo zhasne, startér lehce vyběhne a pak se to rozvine v plné kráse. Zvuk dvouválce pod zadkem je pro mě nová věc, a proto si tady na ní znovu smlsnu. Vím, všude čtu a slyším, že sériové výfuky se prostě musí doladit, ale pro mě je ten zvuk naprosto orgastický a dostalo mě to. Trochu jsem je protočil, aby mi nezlátly roury
a pak už stačilo jen lehce vrazit jedničku na své místo, což je provázeno nádherně zdravým klapnutím a kopnutím, jak to všechno sedne tam kam to patří a může se dát hřídeli pokyn : roztoč to!
   Za sklem
   Nová věc je pro mě i štít, na Savage jsem ho nedával, protože mi prostě připadal na takové doplňky moc malý a hlavně stylově jinak laděný. Na Volusii štít patří, a proto jsem ho tam chtěl hned mít, stejně jako opěrku pro

spolujezdce. Motor se lehce opřel a poslušně poslal kruťák na hřídel a já jsem se mohl začít kochat. Nízký posez a široká řidítka dělají své. Jízda je klidná, motor táhne od spodu a kvalty tam člověk může pouštět hned zkraje, bez toho, že by se klika zbytečně rychle točila. Brzdy reaguji přesně a podle očekávání. Jak jsem předpokládal, metrák navíc v suchém stavu oproti Savage je znát, se vším se musí s rozvahou a s respektem k urostlé a vyzrálé dámě Volusii, která očekává gentlemanské chování. Teplota se nezvedla nad 7 stupňů, takže ledový průvan pod štítem přilby mi brzo zavřel hubu a mohl jsem se kochat tím, jak lehce si pětka poradí s
kopcem a zadní buben v pohodě dostane těch tři a půl metráku (včetně mě) do klidu.

   Večerka
   Pánové jsem spokojen. Ten stroj naprosto splnil moje očekávání, po těch stovkách kilometrů denně za volantem ve fofru mě to uvedlo do úplného klidu a vůbec, cítím se s takovou klasikou na stejné vlně. Volusia už je v garáži a já procházím plánované akce a přemýšlím, jak to všechno stihnout.
  Vaklaf
Foto : Vaklaf   spojení na autora článku

Zpět do článků : napsal Život :   

 
 
Hans (metallgroup.cz) 22.03.2005 06:51
Jojo, hodně podobně jsem to prožíval s Wdowou Wlastou a ať nám to všem dlouho vydrží a letos si to užijem víc, jak loni.
Standa (paskov.cz) 22.03.2005 17:13
Taky gratuluji, můj příběh je skoro podobný akorát JAWA 350-640 (asi 5 let) a pak zase 5 let nic. No a loni mě to chytlo a nepustilo. Šmejdil jsem po prodejnách a vyhlídl si BLACK WIDOW, móóóc se mi líbila! No a když jsem se svěřil klukům co mám v plánu koupit, tak jsem všude slyšel "chooper pod litr, není chooper". Na druhý den jsme jeli na opuštěné letiště kde mi kolega dal svést na Introši 1400 (málem jsem se posral!!). No a za 14 dní jsem už jezdil na svém.
Ilona (crystalex.cz) 23.03.2005 07:26
Tedy Véno,ty jsi opravdu zamilovaný...:)
Jirka (grall.cz) 07.04.2005 13:55
ty jsi fakt kanec :-)
zid@n (iol.cz) 11.04.2005 13:47
mooooooooc pjeknaaa
jarous.ek@centrum.cz (135.11) 12.04.2005 10:05
no,dobrý,už abzch měl taky něco takovýho
Ruda (mirnet.cz) 12.05.2005 11:59
Krásná co dodat,snad jen ať ti jezdí
Karel (elixnet.cz) 03.06.2005 22:58
Já už ji mám třetím rokem - 24000 km a jsem s ní pořád náramně spokojený
Ramus (egap.cz) 15.06.2005 10:56
Už jí taky mám...14 dní. A už jsem ulomil pravej zadní blinkr, heč!
Rámus (uvt.cz) 08.08.2005 00:42
Teď 1800 kilo v Rakousích ... super spokojenost ... vlastně ne, mrška trochen zmokla a přestal ukazovat tachák. tak jsem to rozebral v servisu Suzuki ... jenom auto, víc neumějí ... ale maj nářadí ... rozebral a ouha, žádný mechanický náhon (zůstal jsem o 30 let pozadu, kamarádi, no) a tak zase dohromady. Pak se začal trhaně pohybovat, pak chvíli ukazoval, zase ne, zase jo, zase ne ... a hele, von už jde furt... Holka táhla kopce jak bivoj, řadit jen kvůli otáčkám, no, spotřeba 5,5 až 6, to by snad šlo, po dálnici trvale 130 bez problému (ten kryt, jasně) i víc... Ale chce to stupačky vepředu. Holt prdýlka dlouhé sezení v nabízený poloze ráda nemá... Kluci, já jsem tak šťastnej ... teď jsem zpět z Norska (autem), super podmínky pro moto, asi nejlepší v evropě. Příští rok sháním někoho ssebou! Ale je to drahá sranda, benzín 45 kaček a jídlo asi 2 až 3 x dražší než u nás... Super silnice super zatáčky super příroda super fotky ...
longxxx@seznam.cz (215.11) 23.09.2005 09:39
Jo kámoš dotáh Volusii ze států, celou překopanou ala HD cruiser, svez jsem se a zvažuji koupi, jenže ten lump chce 170 tis, je to rv 2003 a docela krasavice, co vy na to?
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser