Hlavně jeďte opatrně, ať se vrátíte v pořádku...

13.06.2008

   Pomalu jsme se začínali chystat na naší vytouženou letní jízdu do Rakouska včetně zdolání Grossglockneru – mety všech motorkářů.

 

   Mluvili jsme o tom celou zimu, přečetli řadu článků a rad a na tuto chvíli jsme se těšili jako malí kluci. Všechno už bylo připraveno, zbývalo jen dohodnout, kdo co vezme, abychom netahali všichni všechno. Ten den – 4. června jsme se měli sejít s kamarády v hospodě Na Marjánce, kde se mělo vše domluvit.

 

   Dopoledne zavolal Martin, že Mluvil s Generálem, že pro něj něco má a že bychom tam odpoledne mohli zajet. Mě se to líbilo, protože jsem chtěl trochu doladit u Introše  motor, aby jel ochotněji do alpských kopců. Počasí sice nevypadalo moc vesele, ale Martin po internetové špionáži

počasí ve Středních a Jižních Čechách vyhodnotil  sice  jako „nic moc“, ale stabilní. Tak jsme jeli.
   „Máme to do Bechyně 93 km, tak sebou musíme mrsknout, abysme tam byli včas, musíme se taky brzy vrátit, večer máme spicha Na Marjánce se Slávou a Michalem a těma jeho kámošema, co jedou s náma na GG“, říkali jsme u Martina před domem jeho mámě. „Hlavně jeďte opatrně, ať se vrátíte v pořádku“, křičela ještě za námi.
   Martinova máma nám a stylu chopper hodně fandí. Martin u nich doma garážuje všechny svoje stroje. Jezdí i jeho přítelkyně na osmistovce Intruder, ale naštěstí ten den návrh, aby jela s námi, odmítla - asi věděla proč.

   Jelo se kupodivu docela dobře, ani se nám nezdál při jízdě provoz mezi Benešovem a Táborem tak hustý. „Ve Voticích dáme Shell V-Power, ten má Introš nejradši“ pochvaloval si Martin. Vše bylo OK až na začátek dálnice D3. Jel jsem zrovna první, když jsem se musel rozhodnout, jestli po staré cestě přes centrum Tábora nebo po dálnici a pak rovnou směr Písek. I když jízdu na motorce po dálnici nemám vůbec rád, tentokrát jsem zvolil dálnici. Říkal jsem si, kdyby začalo pršet, tak je lepší jet rovně než se motat v zatáčkách (teď už vím, že to byl nesmyslný úsudek).

Před Táborem u odbočky na Chotoviny nás chytil liják a mě navíc se udělalo nějak slabo, občas mám takové vnitřní chvění, tak jsme zastavili pod mostem. Hned jsme přeskočili přes svodidla a vyběhli až nahoru pod těleso mostu. Já jsem rozdýchával nevolnost a Martin rozháněl mraky (dělám si z toho trochu srandu, teď už je dobře). Byl docela  provoz, už se nám nezdál tak slabý, jelo hodně kamionů.

   Uběhly 2 možná 4 minuty, když v tom přiletěla vzduchem světlá dodávka jako v seriálu Kobra 11, odrazem od levého svodidla dodávka přeletěla vzduchem přes celou dálnici na
naši stranu na svodidlo. Po něm se klouzala rotujíc kolem podélné, příčné i svislé osy. Narazila do Martinovy motorky, tu katapultovala k levému jízdnímu pruhu a potom převálcovala moji a nacpala ji částečně pod svodidlo. Pokračovala dále po boku do škarpy. Při těch rotacích se otevřely zadní křídlové dveře a z nich létaly palety, celkem asi deset kusů. Naštěstí nás všechny minuly.
   Martin začal křičet směrem k dodávce (nelze reprodukovat …), ale v tom přijela další dodávka a chytla kolem o Martinovu motorku a roztrhla si o zdemolovaný blatník pneu.
Pohled na to, jak se během vteřiny změní sen v marnost, byl úděsný.
   Dále projelo několik aut, začínalo to být dost nepřehledné a schylovalo se k hromadné havárii, na silnici bylo docela dost vody a evidentně to pěkně  klouzalo . Pak snad někdo konečně zastavil a po chvíli se objevili celníci, kteří opodál hlídali mýtnou bránu, a docela odvážně vyrazili v protisměru proti jedoucím autům a zastavili je. Okamžitě odklonili dopravu na blízkém sjezdu.
   Z dodávky vylezl mladý řidič s krvácející rukou. Já jsem mezi tím volal na 158 z mobilu, který kupodivu přežil demolici v koženém pásu na nádrži, která to pěkně odnesla.

   Za chvíli přijeli Hasiči s vyprošťovacím vozidlem, Záchranka a Policie. Oddychli jsme si. Teprve později jsem si uvědomil, že mě moje slabost opustila výměnou za tlak na prsou a zadrhávající hlas při telefonním rozhovoru.

Pak už běželo všechno tak nějak samozřejmě, všichni kolem dělali svou práci a pořád se nás někdo ptal jestli jsme v pořádku. Nemohli asi pochopit, jak jsme mohli takovou bouračku 
přežít bez úhony, dokola jsme vysvětlovali, že jme na strojích neseděli …

   Jasnou příčinou havárie dodávky byla nezodpovědnost řidiče, který nepřizpůsobil rychlost vozidla stavu a povaze vozovky v době prudkého lijáku. Tak to také zaznělo v protokolu Policie. Auto se smýkalo několik stovek metrů od

svodidla ke svodidlu něž se mu na krajnici zabořilo přední kolo a pak  vzlétlo a následně  převrácené přistálo na svodidlech a cestou páchalo takové škody.
   Pokud se týká toho zastavení na dálnici, udělal jsem to krajně nerad, ale v tu chvíli se mi to zdálo být bezpečnější, než pokračovat v lijáku s nepříjemným vnitřním chvěním  a s kamiony za zády. Na motorce jsem najel za poslední 3 roky  celkem cca 12-13 tis. km, ale po dálnici z toho tak 150 km, právě proto, že se mi zdají naše dálnice pro vyznavače našeho stylu dost nebezpečné (všichni mě předjíždí a jsou dost často bezohlední). Máme raději pěkné
 silnice, které postavením dálnice ztratily svůj původní význam, např. silnici Vlašim – Čechtice – Pelhřimov je „naše Route 66“ v českém vydání.
   Na závěr našeho příspěvku chceme ještě jednou poděkovat všem, kteří nám  na místě pomohli - Hasičům, Záchranářům, Policajtům. Všichni byli fakt profesionální a ohleduplní.
   Zvláštní dík patří Generálovi, který nám radil po telefonu jak postupovat a pomohl zprostředkovat pomoc našim strojům v opravně. Její majitel p. Klecán je opravdu člověkem  na pravém místě, který svému řemeslu rozumí, je optimistou a oplývá chutí se popasovat s osudem našich plechových miláčků. Hlavně rozumí nám motorkářům, vždyť je také jedním z nás.

   V neposlední řadě patří také dík taky našemu kamarádovi Michalovi, který pro nás přijel a odtahovkou motorky i s námi odvezl do bezpečí a strávil celé to chmurné odpoledne až do půlnoci s námi a našimi starostmi i když má práce jako živnostník jistě dost.

   Je dobré mít  se na koho spolehnout!

   Ahoj a zase někdy (snad v polovině prázdnin)
v sedlech s Vámi.

Váš  Aleš a Martin - Sázava 

Text : Aleš

   spojení na autora článku

Foto : Martin a Aleš    

+420 724 477189
     

/////

 

 

Zpět do sekce : napsal Život  

 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/zivot/2008/smetene/stroje.php:92) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/zivot/2008/smetene/stroje.php:92) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Supp (mfcr.cz) 13.06.2008 08:44
Tak si tady u ranního dlabance čtu co je u nás nového(z fota jsem už věděl co se stalo)a už během čtení mi přestalo chutnat.Ač vím, že se na všechno nedá v životě připravit, tak to, že může najednou něco přiletět ze strany, odkud se to nedá ani při největší fantazii očekávat, mě vždicky dostane.Takže hlavně zdraví a brzo z pojistky dobře udělaný motky.Přeje Supp s Mácou.
Furat (karneval.cz) 13.06.2008 09:34
Teda to je husty, uff. Kluci hlavne, ze jste v pohode, to musela bejt fakt mela. Tak at jste zase brzo v sedlech!!!
libra-mira (iol.cz) 13.06.2008 10:19
Ještě že to tak dopadlo a nic se vám nestalo držím palce at vám to brzo jezdí čus Mira
Véna (egap.cz) 13.06.2008 12:04
No, chlapi, tedy ufff... já tedy vám řeknu, že už dost dlouho věřím na předtuchy. mě se to tedy vyplatilo a jak je vidět, Vám tuplem. Náš Generál je neskutečný člověk, který se snad ani do téhle doby nehodí. Važme si ho.
Vendys (iol.cz) 13.06.2008 12:44
Kluci, když mi to Míra ten den volal, v první vteřině ve mně pořádně hrklo. A hrozně se mi v zápětí ulevilo, že to odnesly "jenom" motorky. I když někdy by snad člověk raději snesl nějakou tu bouli, než nechat si pomlátit svýho mazlíka. Tak věřím, že půjdou zase dát dohromady i když si umím představit tu spoustu starostí (nemluvě o penězích), které s tím budou. Jinak, Martine, v tom případě máš ty kotouče samozřejmě grátis. Tak držím palce!
kobra (198.2) 13.06.2008 22:36
kluci jsem rád, že se Vám nic nestalo. Takový malý zázrak že? za Vaše krásné milenky brečím.
Fáfa (upc.cz) 14.06.2008 01:49
všechno nej k vašim druhejm narozeninám.Pokud má už někdo v osudu připravenej nějakej pořádnej průser,ať dopadne "jenom"takle
Franta Rýmařov (easycm.cz) 14.06.2008 23:41
V tomto ohledu asi nikdo z nás nezůstane zcela bez "pohnutí" nad tím, co Vás potkalo. Utěšujícím momentem je fakt, že jste byli mimo motorky a vyhnuli se tak tragédii mnohem horší. Přejí Vám, aby jste touto událostí měli všechnu životní smůlu vyčerpánu a dále prožívali jen šťastné návray. Přeji zdar při opravách a rychlý návrat "do sedel".
hok (permon.cz) 30.06.2008 15:46
Před pár rokama jsem se znova narodil. Jel jsem v zimě autem od Prahy na Karlovy Vary. Na konci Hořesedel se proti mně řítí Escort smykem. Zastavil jsem a mohl jsem jen čekat, co bude. Dostal se na mojí stranu silnice, najel na začátek svodidel (takový ten šikmý náběh) a ten ho vyhodil do vzduchu směrem zpátky na jeho stranu silnice. Prolítnul mi ani ne metr před čumákem auta. Oklepával jsem se z toho dost dlouho.
kocour (twistnet.eu) 11.07.2008 20:06
Pěkný článek, dobře napsané. Hold aquaplaning je nebezpečná věc, ale ty motorky zamrzí. Pro příště když prší tak z dálnice pryč, ne kvůli sobě, ale kvůli jiným dementům co jsou nebezpeční.
Benny (upcbroadband.cz) 13.02.2011 23:59
To je teda mazec ...
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser