Abychom nemuseli koukat do smutných psí očí (naší fenky něm.ovčáka „Enny“)
když odjíždíme, dostal jsem tento bláznivý nápad. Po hledání
v inzerátech jsem objevil zachovalí kousek (za 3000,-) z r.1969
dokonce i s Záručním listem a Typovým průkazem. Sice původně jsem
myslel, že postačí sehnat PAVika a popř. přestříkat ale po prvním
nasoukání Enny bylo jasné, že to stačit nebude. A když už byl PAVik
doma začal jsem koumat nad touto mou šílenou přestavbou. Původní
boudička šla dolů ale použil jsem původní podvozek vyztužený a
prodloužený o 35 cm. Na něj jsem si nechal z plechu svařit novou
„karoserii“ dle mé fantazie. Pak začalo shánění a dolaďování všech
detailů – finančně nejnáročnější byl lak (perleťová metalíza dle
motorky) a nachromování kolečka a jeho zavěšení (sorry vlastně kyvky)
+ záv.zařízení na motorce. A milion dalších drobností –
světla+kabeláž, brašny, plexištít, panty+zámky dvířek, všechny
šroubečky,matičky,podložky jsou z nerezu nebo chromu, vyleštění
původního hliníkového typového štítku., nová ložiska kola, nová
duše+pneu – orig.původní schválená do 70 km/h se již nevyrábí, ve
stejném rozměru se vyrábí pouze pro ruční vozíky např.od autogenu,rudliku
apd., použil jsem raději pevnější 4-plátnovou a jel jsem s ní i
120km/h a bez problémů. Z motorky jsem si vyvedl
el.(světlo,brzda,2xblinkr,kostra) pod zadní sedlo a společné spojení
vyřešil pomocí svorkovnice z motorku stěračů ze Škodovky. Na PAViku
jsem nechal původní křížový závěs (obdoba kardanového kříže na autě) a
na motorce(další chuťovka) je svařený závěs postupným tvarováním
profilu 25x25mm kolem zadní části + svislé vzpěry z plocháče (zároveň
mi nahradili podpěry brašen). Vlastní uchycení na motorce je
inspirováno dle orig.na Jawě. První bod je uchycen za zadní stupačky
(sehnat dva delší šrouby 10 s jemným závitem a malou hlavou je
zázrak), druhý jsem chytil za šroub u nosiče/opěrky (na Jawě je chycen
za horní šroub tlumiče). Důležitý je aby obě uchycení byli na rámu,
slyšel jsem o koumákovi co si to doma svařil a chytil za horní a dolní
šroub tlumiče (tím natvrdo spojil rám s kyvkou) a pak se divil, že mu
Jawka nepéruje. Vlastní spojení PAVa s motorkou je čepem, který se
protáhne očky na závěsu motorky mezi nimiž je vložena trubka z kříže
závěsu PAVika – stejně jako orig. na Jawě. |
Celá tato sranda mě kromě mé práce a hlavně pár přehřátých mozkových
závitů přišla na cca 15 000,- Kč ( Aůů, to mohly bejt vejfuky), ale
zas mám unikát, který poslouží svému účelu a díky plexištítu, brašnám
či zadnímu zkrácenému blatníčku snad nekazí styl motorky. |