Po kliknutí se obrázek zvětší v novém okně.  
Ahoj, jmenuji se Enny a můj pán Martin pro mne udělal tohle krásné vozítko. Protože my fenky na rozdíl od .... toho moc nenapovídáme, nechám mluvit raději Martina.
 

     Nazdárek chopperáci & spol., pokud jste tuto soupravu někde zahlédli (nejčastěji mezi Č.Lípou a Libercem), nebyla to fata morgana ale moje přestavba „ Návěsného vozíku PAv-40 “ za Yamahou Virago 535 .

Abychom nemuseli koukat do smutných psí očí (naší fenky něm.ovčáka „Enny“) když odjíždíme, dostal jsem tento bláznivý nápad. Po hledání v inzerátech jsem objevil zachovalí kousek (za 3000,-) z r.1969 dokonce i s Záručním listem a Typovým průkazem. Sice původně jsem myslel, že postačí sehnat PAVika a popř. přestříkat ale po prvním nasoukání Enny bylo jasné, že to stačit nebude. A když už byl PAVik doma začal jsem koumat nad touto mou šílenou přestavbou. Původní boudička šla dolů ale použil jsem původní podvozek vyztužený a prodloužený o 35 cm. Na něj jsem si nechal z plechu svařit novou „karoserii“ dle mé fantazie. Pak začalo shánění a dolaďování všech detailů – finančně nejnáročnější byl lak (perleťová metalíza dle motorky) a nachromování kolečka a jeho zavěšení (sorry vlastně kyvky) + záv.zařízení na motorce. A milion dalších drobností – světla+kabeláž, brašny, plexištít, panty+zámky dvířek, všechny šroubečky,matičky,podložky jsou z nerezu nebo chromu, vyleštění původního hliníkového typového štítku., nová ložiska kola, nová duše+pneu – orig.původní schválená do 70 km/h se již nevyrábí, ve stejném rozměru se vyrábí pouze pro ruční vozíky např.od autogenu,rudliku apd., použil jsem raději pevnější 4-plátnovou a jel jsem s ní i 120km/h a bez problémů. Z motorky jsem si vyvedl el.(světlo,brzda,2xblinkr,kostra) pod zadní sedlo a společné spojení vyřešil pomocí svorkovnice z motorku stěračů ze Škodovky. Na PAViku jsem nechal původní křížový závěs (obdoba kardanového kříže na autě) a na motorce(další chuťovka) je svařený závěs postupným tvarováním profilu 25x25mm kolem zadní části + svislé vzpěry z plocháče (zároveň mi nahradili podpěry brašen). Vlastní uchycení na motorce je inspirováno dle orig.na Jawě. První bod je uchycen za zadní stupačky (sehnat dva delší šrouby 10 s jemným závitem a malou hlavou je zázrak), druhý jsem chytil za šroub u nosiče/opěrky (na Jawě je chycen za horní šroub tlumiče). Důležitý je aby obě uchycení byli na rámu, slyšel jsem o koumákovi co si to doma svařil a chytil za horní a dolní šroub tlumiče (tím natvrdo spojil rám s kyvkou) a pak se divil, že mu Jawka nepéruje. Vlastní spojení PAVa s motorkou je čepem, který se protáhne očky na závěsu motorky mezi nimiž je vložena trubka z kříže závěsu PAVika – stejně jako orig. na Jawě.

     Po dotazu na Policii (o mém modelu 2003 jsem jim samozřejmě nic neříkal) mi do OTP motorky zapsali poznámku o povolení tažení PAVu ( navíc na podvozku zůstal typ.štítek s výr.č. tak to snad na silnici s nima ukecám).  PAV nemá vlastní Tech.průkaz ani SPZ pouze tzv.Typ.průkaz dle kterého se na PAV má napsat SPZ totožná s taž.vozidlem, tak jsem SPZ-ku z motorky jednoduše ofotil na kopírce a nechal zalaminovat.

     Po počátečních jízdách na jedničku kolem baráku si už Enny zvykla a jezdíme s ní cca 80-kou, samotná jízda je bez problémů ikdyž hlavně v zatáčkách raději opatrnější, samozřejmě když se ta živá hmota zavrtí tak to cítím ale není to nic smrtelnýho

     Celá tato sranda mě kromě mé práce a hlavně pár přehřátých mozkových závitů přišla na cca 15 000,- Kč ( Aůů, to mohly bejt vejfuky), ale zas mám unikát, který poslouží svému účelu  a díky plexištítu, brašnám či zadnímu zkrácenému blatníčku snad nekazí styl motorky.

Tak někdy na silnici , čau a haf !

     
Zpět do sekce : Články  
     
 

 Spojení na autora stavby : e-mail

mobil :

 + 420 603 153983