|
Airbrush |
 |
|
|
|
|
Ahoj motorkáři, |
|
když jsem se původně zamýšlel nad tím, jak
začít tento článek zvažoval jsem, že by asi bylo vhodné abych se hned v
úvodu tohoto krátkého povídání představil. Jenže při dalších úvahách jsem
došel k závěru, že mne menší část z vás zná osobně a ta druhá se někde na
cestě přinejmenším potkala s mou prací, neboť ať chceme nebo ne stroj který
má aplikovanou airbrush podvědomě upoutá pozornost vždy. Tak tedy jen pro
pořádek - mé jméno je Karel, bydlím v Bechyni kde je rovněž můj ateliér a
touto technikou se zabývám již řadu let. |
|
V dnešní době je již technické zařízení pro
aplikaci této techniky nanášení barev vcelku dostupné - avšak konečný
výsledek práce ovlivňuje několik velice podstatných faktorů. Tím první je
bezesporu zkušenost, která se společně - se zařízením nedá koupit, ale pouze |
|
|
léty praxe získat. Další na čem velmi záleží jsou
kreativní schopností výtvarníka. Ovšem nejen tyto faktory mají pro |
kvalitní airbrush prvořadý význam. Nesmírně důležité je
- mít též pro aplikaci správně a zcela dokonale připravený podklad a ve finále
pak zajistit precizní přelakování v několika vrstvách. |
 |
foto č.1 |
|
Touto technologií
lze vytvořit velmi jemné barevné přechody,
která dovolují ve výsledném efektu vyvolat iluzi fotografie, a to na
jakémkoliv médiu. Iluzi fotografie jak reálné, tak imaginativní.
Kvalitní Airbrush je v první řadě o detailu. Mnohé vám
napoví již úvodní foto (vzhledem k objemu dat jsou všechny snímky
mnohonásobně zmenšené). Nejde v tomto případě o to "nakreslit" láhev,
ale jde o dojem - že se skrze láhev skutečně díváte. Jestliže kliknete na
foto č.1 získáte dojem, že chlapík na snímku má od A - Z opravdu
pravé rifle. |
Foto č.2 je zhotovené ještě před vlastním
lakováním, ale již zde ve vás čelenka vyvolá dojem, jako by byla skutečně z
látky a vystupovala mimo obrys vlastního skeletu helmy. Po přelakování se
tento vjem ještě mnohonásobně umocní. |
To že airbrush vašemu stroji dodá zcela
neopakovatelný vzhled je více nežli jisté. Jaký motiv zvolíte je již na
každém z vás a nestalo se abych někomu jeho vizi rozmlouval případně
nezrealizoval. Nejen vlastní airbrush je však důležitá, |
 |
 |
ale pokud obraz nezabírá celou
plochu pak je rovněž nesmírně důležitý přechod v originálním laku.
Pokud si necháte nastříkat
nějaký motiv pouze na část povrchu (doprostřed kapoty, na boky
nádrže motorky viz. foto 3 + 4 apod.) je
nutné přelakovat celý díl!!!
K lakování se později ještě vrátím. |
Airbrush není
nejlevnější a tak se mnozí budete jistě zabývat myšlenkou zda svůj
stroj takto zviditelni nebo nemalou sumu raději projezdit v benzínu.
Ovšem je nutné říci, že airbsush jako taková vám |
|
foto č.2 |
foto č.3 |
|
nepřináší pouze optický vjem, ale též opravdu velice
kvalitní ochranu laku a to nejen proti povětrnostním vlivům, ale též proti
jemným škrábancům, které může způsobit nejen všudypřítomný prach, ale
například i zip vaší bundy atd...... |
Kalkulace |
Je mi vcelku jasné, že vás bude vedle
kvalitní práce zajímat též konečná cena. Ta je ale natolik individuální, že
pokud bych uvedl cokoli byla by to zavádějící informace. Jestliže tedy máte
reálnou představu jaký motiv a na jaké |
ploše by jste chtěli realizovat je
nutné vše, nejlépe osobně, konzultovat. V celkové ceně nemelou položku
dělá konečné lakování, které
provádíme prostřednictvím profesionální, smluvní autolakovny. Toto
konečné přelakování velkým způsobem ovlivní nejen cenu, ale též konečný
vjem a dá se říci, že čím více vrstev |
 |
 |
 |
laku je
naneseno tím obraz získá na "hloubce".
|
foto č.4 |
i tyto mé
práce jste možná někde již viděli |
|
Možná vás napadne, že by jste poměrně velkou
položku uspořili vlastní přípravou podkladu. Máte bezesporu pravdu a já se
tomu nebráním. Nejen peníze jsou v takovémto případě ušetřeny, ale též
vlastní realizace proběhne rychleji. Je |
 |
 |
však nesmírně důležité si
uvědomit, že ne každá povrchová úprava pod airbrush (hlavně pod finální
vypalovaný lak) je vhodná - proto před vlastním započetím této
práce se mnou raději vše konzultujte. |
Airbrush která
vznikla a byla realizovaná v našem studiu je pečlivě archivovaná což
poskytuje časově prakticky neomezenou možnost (v případě
poškození nebo běžné repase) uvést airbrush do jejího zcela
původního plnohodnotného stavu. |
Co říci závěrem?
Bylo by toho mnoho - tak tedy snad jen to, že při |
|
před
lakováním |
po lakování |
|
vlastní návštěvě u nás budete mít možnost prohlédnout si
celou řadu specializovaných knih s nejrůznějšími tématy a konkrétními náměty.
Aniž bych chtěl jakkoli naší práci protěžovat - nezřídka se stává, že
zákazník svou vlastní představu u nás "doladí" a při odvážení hotového
konstatuje : "je to lepší nežli jsem si kdy dokázal představit ....." |
|
Aktualizace k 19.03.2011 - další ukázka několika málo prací z
naší dílny |
|
|
|