Airbrush

     Ahoj motorkáři,
     když jsem se původně zamýšlel nad tím, jak začít tento článek zvažoval jsem, že by asi bylo vhodné abych se hned v úvodu tohoto krátkého povídání představil. Jenže při dalších úvahách jsem došel k závěru, že mne menší část z vás zná osobně a ta druhá se někde na cestě přinejmenším potkala s mou prací, neboť ať chceme nebo ne stroj který má aplikovanou airbrush podvědomě upoutá pozornost vždy. Tak tedy jen pro pořádek - mé jméno je Karel, bydlím v Bechyni kde je rovněž můj ateliér a touto technikou se zabývám již řadu let.
     V dnešní době je již technické zařízení pro aplikaci této techniky nanášení barev vcelku dostupné - avšak konečný výsledek práce ovlivňuje několik velice podstatných faktorů. Tím první je bezesporu zkušenost, která se společně - se zařízením nedá koupit, ale pouze
léty praxe získat. Další na čem velmi záleží jsou kreativní schopností výtvarníka. Ovšem nejen tyto faktory mají pro
kvalitní airbrush prvořadý význam. Nesmírně důležité je - mít též pro aplikaci správně a zcela dokonale připravený podklad a ve finále pak zajistit precizní přelakování v několika vrstvách.

foto č.1

   Touto technologií lze vytvořit velmi jemné barevné přechody, která dovolují ve výsledném efektu vyvolat iluzi fotografie, a to na jakémkoliv médiu. Iluzi fotografie jak reálné, tak imaginativní. Kvalitní Airbrush je v první řadě o detailu. Mnohé vám napoví již úvodní foto (vzhledem k objemu dat jsou všechny snímky mnohonásobně zmenšené). Nejde v tomto případě o to "nakreslit" láhev, ale jde o dojem - že se skrze láhev skutečně díváte. Jestliže kliknete na foto č.1 získáte dojem, že chlapík na snímku má od A - Z opravdu pravé rifle.
Foto č.2 je zhotovené ještě před vlastním lakováním, ale již zde ve vás čelenka vyvolá dojem, jako by byla skutečně z látky a vystupovala mimo obrys vlastního skeletu helmy. Po přelakování se tento vjem ještě mnohonásobně umocní.
   To že airbrush vašemu stroji dodá zcela neopakovatelný vzhled je více nežli jisté. Jaký motiv zvolíte je již na každém z vás a nestalo se abych někomu jeho vizi rozmlouval případně nezrealizoval. Nejen vlastní airbrush je však důležitá,
ale pokud obraz nezabírá celou plochu pak je rovněž nesmírně důležitý přechod v originálním laku. Pokud si necháte nastříkat nějaký motiv pouze na část povrchu (doprostřed kapoty, na boky nádrže motorky viz. foto 3 + 4 apod.) je nutné přelakovat celý díl!!! K lakování se později ještě vrátím.
   Airbrush není nejlevnější a tak se mnozí budete jistě zabývat myšlenkou zda svůj stroj takto zviditelni nebo nemalou sumu raději projezdit v benzínu. Ovšem je nutné říci, že airbsush jako taková vám

foto č.2

foto č.3

nepřináší pouze optický vjem, ale též opravdu velice kvalitní ochranu laku a to nejen proti povětrnostním vlivům, ale též proti jemným škrábancům, které může způsobit nejen všudypřítomný prach, ale například i zip vaší bundy atd......
   Kalkulace
   Je mi vcelku jasné, že vás bude vedle kvalitní práce zajímat též konečná cena. Ta je ale natolik individuální, že pokud bych uvedl cokoli byla by to zavádějící informace. Jestliže tedy máte reálnou představu jaký motiv a na jaké

ploše by jste chtěli realizovat je nutné vše, nejlépe osobně, konzultovat. V celkové ceně nemelou položku dělá konečné lakování, které provádíme prostřednictvím profesionální, smluvní autolakovny. Toto konečné přelakování velkým způsobem ovlivní nejen cenu, ale též konečný vjem a dá se říci, že čím více vrstev

laku je naneseno tím obraz získá na "hloubce".

foto č.4

i tyto mé práce jste možná někde již viděli

   Možná vás napadne, že by jste poměrně velkou položku uspořili vlastní přípravou podkladu. Máte bezesporu pravdu a já se tomu nebráním. Nejen peníze jsou v takovémto případě ušetřeny, ale též vlastní realizace proběhne rychleji. Je

však nesmírně důležité si uvědomit, že ne každá povrchová úprava pod airbrush (hlavně pod finální vypalovaný lak) je vhodná - proto před vlastním započetím této práce se mnou raději vše konzultujte.

   Airbrush která vznikla a byla realizovaná v našem studiu je pečlivě archivovaná což poskytuje časově prakticky neomezenou možnost (v případě poškození nebo běžné repase) uvést airbrush do jejího zcela původního plnohodnotného stavu.
   Co říci závěrem? Bylo by toho mnoho - tak tedy snad jen to, že při

před lakováním

po lakování

vlastní návštěvě u nás budete mít možnost prohlédnout si celou řadu specializovaných knih s nejrůznějšími tématy a konkrétními náměty. Aniž bych chtěl jakkoli naší práci protěžovat - nezřídka se stává, že zákazník svou vlastní představu u nás "doladí" a při odvážení hotového konstatuje : "je to lepší nežli jsem si kdy dokázal představit ....."
   Aktualizace k 19.03.2011 - další ukázka několika málo prací z naší dílny

Text : Karel

   spojení na autora článku

Foto : archiv - Qart design

 

volací SKYPE znak :

maaya_cz

   +420 603 586 334

Zpět do sekce airbrush :

 
 

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/technika/airbrush/karel.php:100) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/technika/airbrush/karel.php:100) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
petr (iol.cz) 22.05.2018 17:27
dobrý den,chtěl bych airbrush na přední masku motorky (kawasaki voyager),musí se tento díl sundat(odpojit budíky atd..),nebo to jde provést i na motorce.díky za odpověď.nohalpetr@seznam.cz
Jirka (bmtech.cz) 03.04.2020 12:37
Dobrý den, uvažuji s airbrush na nádrž Harley Davidson, bylo by to u vás možné? Pokud ano, zatím mám jen nádrž v čistém plechu a v hlavě jen základní nápad co aplikovat. Co je potřeba připravit? Děkuji za info na jiri.krnak@atlas.cz a přeji hezký den Jiří Krňák
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser