|
Tedy něco málo ryze
osobních náhledů na |
|
Sabre 1 100 |
|
|
|
Vzhledem k poměru velikosti přední a zadní
pneumatiky ( přední 120/90-18 a zadní 170/80-15 ) bych tuto
motorku řadil spíše do kategorie chopper než cruiser. Je o něco málo méně
nazdobená než její konkurence (absence chromovaného krytu vzduchového
filtru, pouze jednobarevný lak a to pouze černý ) , ale abych nekřivdil panu
Hondovi, vše se snažil vynahradit dominantními velkoplošnými litými koly. To
se ale nedá říci o kvalitě černého laku, kde sebemenší neopatrnost má za
následek odhalení bílého podkladu. |
Výška sedla je o něco málo
větší než diktuje konkurence ( 691mm )a řídítka jsou posunuta trochu vpřed
což nutí řidiče sedět v mírném předklonu nebo v mém případě se nahrbit a dát
tak vyniknout svým kulatým zádům. Napravit se to určitě dá vhodně zvolenými
vlaštovkami.Ale co se napravit nedá je sedadlo spolujezdkyně, které je
tvořeno poměrně tenkým a úzkým plátkem pozvolna ustupujícím vzad což ve
spojení s dost vysoko umístěnými stupačkami vzadu a při absenci opěrky nutí
moji lepší polovičku za jízdy neustále přirážet, obávaje se svého sklouznutí
z motocyklu . Ostatně podle jejího přesvědčení , to aby byla za jízdy
obětována asfaltu , bylo jediným kritériem při mém výběru motorky. |
|
|
|
Zadní odpružení je i přes možnost nastavení
pouze tvrdé, tvrdší a nejtvrdší, naopak přední bez možnosti nastavení
zůstává dost měkké.Brzdy se jeví jako dostačující, i když vyžadují větší
silový projev a v případě razantního zpomalení či zastavení použití obou
dostupných kotoučů ( myšleno pouze jednoho předního a jednoho zadního ). |
Pohonná
jednotka pochází z rodu , kterému v podstatě chutnají otáčky, tzn. rychlost
50 km za hod. tvrdě vyžaduje třetí rychlostní stupeň – pátý až tak nad 80,
ale potom se ochotně vytáčí. Výkon 61 k v 5 500 ot/min a kroutící moment 93
Nm při 2 500 ot/min v dnešní době power cruiserů rozhodně neoslní, ale pro
pohodové courání krajinou při současném sledování spoře oděných slečen
vyhovuje. Snad bych měl jen výhradu k poměrně krátkému prvnímu převodovému
stupni z něhož se druhý vzpamatovává jen neochotně.Druhá připomínka směřuje
k podtlakovému palivovému kohoutu, který nemá polohu pro zaplavení
karburátorů po předchozím vypuštění (např. při zazimování ) a tak když
chcete na jaře motorku opět přivést k životu trvá nekonečně dlouho než si
karburátory nasají tolik paliva aby byly ochotny něco z té dobroty také
poskytnout válcům (chudák baterie ). |
|
|
|
Sabre mám teprve od června loňského roku (
najel jsem zatím 7 800 km ) a tak se veškeré vychytávky soustředily na
individuální výrobu nerezových padáků, nerezové miniopěrky ( to abych zavřel
ústa svému živému ledvinovému pásu ) a koženému potahu sedla s částečným
vypolštářováním ( původní koženkový potah vypadal jako z doby začátku
budování chemického průmyslu NDR ). |
Všechny
z K 1 400 zdraví |
|
|
Jarda , Irena a Sabre |
|
Sabre 1 100 r.v. 2002 |
Technické parametry - TTD |
Vrtání x zdvih (mm) |
87,5 x 91,4 |
Zdvihový objem (cm3) |
1 099 |
Kompresní poměr |
8,0 : 1 |
Max. výkon (k/ot./min) |
61 / 5500 |
Točivý moment (Nm/ot./min) |
93 / 2500 |
Plnění válců karburátor |
průměr difuzoru 36mm |
Typ motoru / počet válců |
V 45°/ 2 |
Počet dob |
4 |
Chlazení |
kapalinové |
Rozvod / ventilů na válec |
SOHC / 3 |
Startér |
E |
Počet rychlostí |
5 |
Sekundární převod |
kardan |
Délka / šířka / výška (mm) |
2 495 / 920 / 1 165 |
Rozvor (mm) |
1 641 |
Úhel hlavy řízení (stupně°) |
57,9° |
Přední tlumiče teleskopické |
průměr 41mm zdvih 127mm |
Zadní tlumiče |
2x jednotka zdvih 97mm |
Přední pneumatika |
120 / 90-18 |
Zadní pneumatika |
170 / 80-15 |
Přední brzda |
K / 316mm / 2pístky |
Zadní brzda |
K / 276mm / 1pístek |
Výška sedla (mm) |
691 |
Objem nádrže (litrů) |
16 z toho 2,4 litry rezerva |
Suchá hmotnost (kg) |
261 |
Max. rychlost (km/hod) |
172 |
Cena v ČR 2002 (Kč) |
369.000,- |
|
|
Text a foto : |
Jarda
|
Spojení na autora článku :
e-mail |
|
|
Zpět do sekce
Články : |
|
|
|
|