Tedy něco málo ryze osobních náhledů na

Sabre 1 100

   
   Vzhledem k poměru velikosti přední a zadní pneumatiky ( přední 120/90-18 a zadní 170/80-15 ) bych tuto motorku řadil spíše do kategorie chopper než cruiser. Je o něco málo méně nazdobená než její konkurence (absence chromovaného krytu vzduchového filtru, pouze jednobarevný lak a to pouze černý ) , ale abych nekřivdil panu Hondovi, vše se snažil vynahradit dominantními velkoplošnými litými koly. To se ale nedá říci o kvalitě černého laku, kde sebemenší neopatrnost má za následek odhalení bílého podkladu.

   Výška sedla je o něco málo větší než diktuje konkurence ( 691mm )a řídítka jsou posunuta trochu vpřed což nutí řidiče sedět v mírném předklonu nebo v mém případě se nahrbit a dát tak vyniknout svým kulatým zádům. Napravit se to určitě dá vhodně zvolenými vlaštovkami.Ale co se napravit nedá je sedadlo spolujezdkyně, které je tvořeno poměrně tenkým a úzkým plátkem pozvolna ustupujícím vzad což ve spojení s dost vysoko umístěnými stupačkami vzadu a při absenci opěrky nutí moji lepší polovičku za jízdy neustále přirážet, obávaje se svého sklouznutí z motocyklu . Ostatně podle jejího přesvědčení , to aby byla za jízdy obětována asfaltu , bylo jediným kritériem při mém výběru motorky.    

   Zadní odpružení je i přes možnost nastavení pouze tvrdé, tvrdší a nejtvrdší, naopak přední bez možnosti nastavení zůstává dost měkké.Brzdy se jeví jako dostačující, i když vyžadují větší silový projev a v případě razantního zpomalení či zastavení použití obou dostupných kotoučů ( myšleno pouze jednoho předního a jednoho zadního ).

   Pohonná jednotka pochází z rodu , kterému v podstatě chutnají otáčky, tzn. rychlost 50 km za hod. tvrdě vyžaduje třetí rychlostní stupeň – pátý až tak nad 80, ale potom se ochotně vytáčí. Výkon 61 k v 5 500 ot/min a kroutící moment 93 Nm při 2 500 ot/min v dnešní době power cruiserů rozhodně neoslní, ale pro pohodové courání krajinou při současném sledování spoře oděných slečen vyhovuje. Snad bych měl jen výhradu k poměrně krátkému prvnímu převodovému stupni z něhož se druhý vzpamatovává jen neochotně.Druhá připomínka směřuje k podtlakovému palivovému kohoutu, který nemá polohu pro zaplavení karburátorů po předchozím vypuštění (např. při zazimování ) a tak když chcete na jaře motorku opět přivést k životu trvá nekonečně dlouho než si karburátory nasají tolik paliva aby byly ochotny něco z té dobroty také poskytnout válcům (chudák baterie ).   

   Sabre mám teprve od června loňského roku ( najel jsem zatím 7 800 km ) a tak se veškeré vychytávky soustředily na individuální výrobu nerezových padáků, nerezové miniopěrky ( to abych zavřel ústa svému živému ledvinovému pásu ) a koženému potahu sedla s částečným vypolštářováním ( původní koženkový potah vypadal jako z doby začátku budování chemického průmyslu NDR ).

   Všechny z K 1 400 zdraví

                                             Jarda , Irena a Sabre
 
Sabre 1 100 r.v. 2002

Technické parametry - TTD

Vrtání x zdvih (mm) 87,5 x 91,4
Zdvihový objem (cm3) 1 099
Kompresní poměr 8,0 : 1
Max. výkon (k/ot./min) 61 / 5500
Točivý moment (Nm/ot./min) 93 / 2500
Plnění válců karburátor průměr difuzoru 36mm
Typ motoru / počet válců V 45°/ 2
Počet dob 4
Chlazení kapalinové
Rozvod / ventilů na válec SOHC / 3
Startér E
Počet rychlostí 5
Sekundární převod kardan
Délka / šířka / výška (mm) 2 495 / 920 / 1 165
Rozvor (mm) 1 641
Úhel hlavy řízení (stupně°) 57,9°
Přední tlumiče teleskopické průměr 41mm zdvih 127mm
Zadní tlumiče 2x  jednotka zdvih 97mm
Přední pneumatika 120 / 90-18
Zadní pneumatika 170 / 80-15
Přední brzda K / 316mm / 2pístky
Zadní brzda K / 276mm / 1pístek
Výška sedla (mm) 691
Objem nádrže (litrů) 16 z toho 2,4 litry rezerva
Suchá hmotnost (kg) 261
Max. rychlost (km/hod) 172
Cena v ČR 2002 (Kč) 369.000,-
 

Text a foto :

 Jarda                                                             Spojení na autora článku : e-mail
                                                       

Zpět do sekce Články :

   
 
   

zpět na úplný začátek

   
    Chopper a cruiser