Sytič pro VS 800 Intruder

26.12.2016

     Jednou z hlavních podmínek bezproblémového startu je bezesporu správná funkce sytiče což je u drtivé většiny osmistovek (obzvláště pak u těch se starším datem výroby) dost velký problém. Hlavní příčinu problémové funkce sytiče u VS 800 není však potřeba hledat v karburaci, ale v mechanizmu ovládání sytiče, který sytiče na dvojici karburátorů ovládají respektive v jeho aretaci.
     Dle mého názoru si šikmoočko při konstrukci tohoto systému vybral slabší chvilku a to konkrétně v oblasti aretace nebo chcete li v oblasti zajištění polohy sytiče. Kdo jste již tento problém řešil víte, že poloha vytaženého sytiče je aretována kuličkou jenž zapadá do rohatky což sice řešení je ovšem pouze krátkodobé. Po čase se pérko tlačící
kuličku do rohatky unaví a vlastní rohatka začne také
vykazovat opotřebení. Sečteno a podtrženo nelze jinak, nežli, že vytažený sytič nedrží ve správné poloze a tím pádem začínají problémy se starty obzvláště pak s těmi studenými.
   Řešení se nabízí hned několik. Výměna unaveného pérka, což je vzhledem již opotřebené rohatce dost krátkodobé řešení a nebo při startu táhlo sytiče přidržet. Vzhledem k tomu, že VS 800 startuje i bez zmáčknutí spojky řešení to je. Nebo použít například kolíček na prádlo který na vytažené táhlo sytiče nacvaknete čímž zabráníte jeho samovolnému zasunutí (vypnutí sytiče). Jak říkám - řešení to je. Pravda navíc napůl zdarma ovšem řešení je to nekonfortní.
foto č.2    Podstatně hlouběji budete muset sáhnout do kapsy pokud se foto č.3
rozhodnete problém se sytičem vyřešit jednou pro vždy. Co k tomu budete potřebovat ? Mechanizmus vypínání sytiče viz foto č.2  (ten stojí na partsdepotu 1.275 Kč) a lanka z VS 1400 viz. foto č. 3 (ta stojí na partsdepotu 732 Kč), kousek antikorového plechu síla 2 až 2,5mm no a potom ještě pár šikovných rukou.
   K vlastní postupu prací není potřeba psát žádnou slohovou práci neboť asi nejdůležitější je zachování původní délky lanek. Tedy toho co vám kouká z bovdenu. Pokud se kouknete na snímek č 4 kde je pod označením A původní sestava lanek a pod označením B jsou lanka z VS 1400 bude vám již jasné, že pro zadní karburátor tedy lanko 1 upravovat nemusíte ovšem lanko 2 se již upravit musí neboť na VS 1400 je delší - viz detail na fotu  č.5
foto č.4 foto č.5 foto č.6 foto č.7
   Na tomto rozměru (tedy na přesné délce upravovaného lanka) a důkladném proletování koncovky si dejte opravdu záležet. Po složení by obě lanka měli vyčnívat z pérek ve stejné vzdálenosti viz foto č 6. Poté vše složíma a znovu si ověříme správnou funkčnost již s ovladačem sytiče. Tento vám ale na daný moment ještě polohu nezaaretuje (má totiž kluznou brzdu která začne fungovat až po přišroubování k základně - o tom ale později). Vyzkoušíte si tedy zda se oba sytiče pohybují souměrně a v plném rozsahu. Pokud by bylo jedno z lanek kratší pak by plně fungovalo pouze toto. Delší lanko by plně sytič nevytáhlo. Proto jsem kladu důraz na správné měření a přesnost při letování.
   Nyní si vezmete zmiňovaný antikorový plech a vyrobíte z něho držák. Kreativitě se v tomto meze nekladou. Jen je nesmírně důležité dodržet několik věcí. Prvně - mělo by to po montáži na stroji lahodit oku, ale to je již na každém jednom z vás jaký desgn vymyslíte. Takže nyní to důležité. Nesmí vadit benzínovému kohoutu ani jiným věcem. Vzhledem k tomu, že jej budete k rámu upevňovat pouze jedním šroubem - je nezbytně nutné aby jeho aretaci proti otočení dělal vlastní rám. Proto nebude od věci, když si upevňovací kus ovládání sytiče nejprve uděláte z kartonu viz. foto č. 8 a tento rozměr (na snímku č. 8 označen otazníkem) si před vlastní výrobou ověříte neboť záleží na tom v jaké poloze je navařen originální úchyt sytiče což se může stroj od stroje do značné míry lišit.
foto č.8 foto č.9 foto č.10 foto č.11
   No a nyní již přistoupíte k vlastní výrobě držáku viz. foto č. 9 Pokud jste pracovali s náležitou pečlivostí a potřebnou přesností, pak vám tento, vámi vyrobený díl, sedne na Introše jako ten pověstný nočník na prdel - foto č. 10
   Vlastní osazení sytičů a mechanizmu jejich ovládání je již věcí zručnosti, ale není to nic tak světoborného aby to zručný člověk nezvládl - samo sebou to nějaký ten čas zabere (cca 5 hodin) , ale o to více zahřeje pocit - udělal jsem to lépe nežli šikmoočko viz foto úvodní foto + foto č. 11.
   Přeji krátkou zimu a úspěšný start do nové sezony.
AHOJ v sedlech
 

    zde je na mne spojení
foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE volání naleznete zde - klikni -

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

pokud máš SKYPE stačí kliknout na symbol

 

 Zpět do sekce : radíme si :

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/sytic/vs_800.php:91) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/sytic/vs_800.php:91) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser