|
Helma Shark
EvoLine |
30.10.2008 |
|
|
|
|
|
Dlouho jsem zvažoval zda
koupit nějakou uzavřenou přilbu nebo ne. Pro uzavřenou přilbu mě nakonec
přesvědčily dva argumenty: 1.bezpečnost - na silnicích začíná jezdit čím dál
víc zběsilých řidičů 2.po návratu z jedné podzimní akce, kdy jsem se vracel
svižnějším tempem, mě ještě druhý den bolela hlava a mrznuly zuby. |
|
Takže bylo rozhodnuto, musím koupit
uzavřenou helmu, ale teď kterou. Rozhodnutí jsem dlouho odkládal, protože i
když některé klapačky vypadají pěkně, tak jsem nemohl narazit na nějakou,
která by mě designově oslovila. Až když jsem viděl přilbu Shark EvoLine, měl
jsem jasno. To je ona. Bohužel, protože je to letošní novinka, nikde jsem
nemohl sehnat jakékoliv hodnocení, takže jsem ji kupoval takříkajíc naslepo,
bez nějakých hodnocení. |
|
Jedná se o první přilbu, která má homologaci jak otevřená
i uzavřená přilba zároveň. Je vyrobena z polykarbonátu Lexan |
|
|
a je na ni poskytována 5-ti letá záruka. Přilba je
poměrně těžká a váží 1900g, ale je dobře vyvážená, takže ji na hlavě |
prakticky necítíte. |
|
Ovládání : |
Změna z uzavřené přilby do otevřené se
provede hladce jednou rukou překlopením bradové části dozadu. Jediná
nevýhoda je v tom, že při změně musí být plexi vytaženo nahoru, jinak se
nedocvaknou spodní zámky bradové části. Zabudovaná sluneční clona funguje
naprosto bezchybně a vytažení se dá plynule regulovat. Ventilační otvory
jsou dva, jeden v bradové části a druhý na horní části helmy. Nejprve jsem
si myslel, že bradová část má pouze dva režimi, í |
zavřeno a
otevřeno, ale s citem se dá otevření plynule regulovat. Horní ventilace
rozvod |
ilustrační foto č.1 |
vzduch speciálními kanálky po celé přilbě a ani v 27
stupních nemohu říct, že bych měl zapocenou hlavu jak dveře od chléva.
Zkrátka ventilace funguje.
|
|
Komfort : |
Vnitřek
přilby je vyroben z materiálu Coolmax a je kompletně vyndávací a tudíž
je ho možno bez problémů v případě potřeby vyprat. Výměna plexi je také
řešena celkem elegantně, stačí stisknout dva malé plastové prolisy a
plexi je venku. Přilba je opravdu velmi pohodlná a sedí jako ulitá.
Zadní límec přilby příjemně obepíná krk, takže do přilby nefouká. V
přední části ovšem límec chybí, což je dáno konstrukcí přilby. |
Jízdní vlastnosti : |
ilustrační foto č.2 |
V otevřeném
módu je plexy docela nízko, takže do přilby nijak výrazně nefouká a bez |
|
problémů se dá jet i 120km rychlostí. Velkým plusem
je integrovaná sluneční clona, takže dnes již jezdím zcela bez slunečních
brýlí. Není slyšet žádné pohvizdování a nepříjemné foukání do očí, jako u mé
staré přilby. Samozřejmě je to stále otevřená přilba se všemi nedostatky z
toho plynoucími. Překlopením do uzavřeného módu získáte komfortní pocit
bezvětří a dokonalý výhled. To že se jedná o mód uzavřené přilby poznáte
pouze podle toho, že necítíte vítr, bradová část nikterak nevadí ve výhledu.
Bohužel nemohu posoudit aerodynamický hluk uzavřené přilby, protože nemám
žádné srovnání, je to moje první uzavřená přilba. Subjektivně |
|
bych řekl, že při větru je přilba docela hlučná, ale
stále na přijatelné úrovni. |
ilustrační foto č.3 |
S přilbou jsem letos najezdil cca. 5000km a
už bych zcela určitě neměnil. Zvláště se osvědčila v Alpách, kdy v údolích
jsem se kochal s otevřenou verzí a při výjezdu na Grossglockner, kde trošku
mrzlo, jsem byl rád, že mohu využít uzavřenou verzi. |
Závěr : |
Design a technické zpracování bych hodnotil
na výbornou, rozvněž tak poskytovanou 5-ti letou záruku. Je potřeba si
zvyknout, že při změně módu helmy musí být plexi vždy nahoře, to bych ovšem
nepovažoval za vadu, ale za technické řešení vynucené skvělým designem
helmy. Myslím, že hlučnost by mohla být menší. Z tohoto důvodu a také z
důvodu poměrně vyšší ceny bych celkově hodnotil přilbu známkou 2. |
A po kliknutí
- ZDE -
se načtou stránky výrobce. |
|
|
|
|
Spojení na autora článku : |
Text :
Holly |
|
|
|
|
Foto :
Internet |
|
603 971 111 |
|
|
|
|
|
Zpět do sekce :
konkrétně |
|
|