ROUTE  66

     
 

   Amerika očima našeho motorkáře – to nám velmi pěkně ve svých článcích popsal Vaklaf a zanedlouho též náš kamarád Vendys.Jeho mimořádně vtipný článek „Motorkářův sen „ měl úspěch i v novinách.

 

   Ale co ta silnice? Legendární Route 66 – existuje vůbec ještě celá,nechá se po ní vůbec souvisle cestovat,má ještě nějaký význam? Samozřejmě ANO !

 

Pokud vás zajímá toto téma,určitě nejste sami.

 

   Route 66 byla vybudována a otevřena na podzim 1926 jako nutnost spojení východu Spojených států se západním pobřežím. Začíná v Chicagu u Michiganského jezera,a prochází osmi státy USA.Je to Illions,Missouri,Kansas,Oklahoma,Texas,Nové Mexico, Arizona a Kalifornie.Silnice končí v Santa Monice na pobřeží Pacifiku. Tam všude vznikaly stovky motelů,benzinových pump, barů, autodílen,ale i kosmetické salony a další služby,autokina apod.Jezdili zde truckeři s obrovkými tahači a winchestrovkou na sedadle vedle sebe,bandy chlapů na Harleyích,ale i boháči s paničkami v dlouhých limuzínách a farmáři s osmiválcovými pick-upy. Všechno zde žilo a vzkvétalo.

   Tato sláva trvala tak třicet let.Provoz se za ta léta mnohokrát znásobil.Route 66,většinou jednoproudová, nestačila. Vláda se rozhodla nejfrekventovanější úseky překlenout moderními,širokými dálnicemi ( Interstate ).Vedly většinou poblíž staré silnice,někde i splývaly.Postupně to byly I – 55, I – 44, I –40, I –15 a I –10. Poslední byla otevřena v r.1965 a sláva staré silnice rychle zanikla
   R 66 zela prázdnotou,motely a pumpy se houfně zavíraly,autokina zmizely všechny.Tisíce lidí přišly o práci a stěhovaly se jinam.Spáry v betonu na silnici zarůstaly vysokou trávou.Přežili jen ti nejúpornější.
   Úpadek Route 66 však netrval dlouho.V osmdesátých letech mnoho lidí z celého světa,i pravých američanů nechtělo jen rychle cestovat po nudných,nekonečných dálnicích.I dnes si chtějí připomenout zlatou éru ameriky šedesátých let,křižníků silnic a Harleyů z dob Sonnyho Bargera.Navíc stará silnice prochází přímo centry mnoha měst.Dříve to nikomu nevadilo.
   Dnes je popularita „šestašedesátky“ opět na vzestupu,obnovují se stylové motely,pumpy i dobové dopravní značení. Některá místa jako třeba „město duchů“ zůstává jako nostalgická vzpomínka.Silnice stále křižuje Mississippi, prochází několikrát indiánským územím,úchvatnou krajinou Arizony,jak nám ukázal Vendys a kolem rozlehlých Texasských rančů, jak píše Vaklaf. Někdy splývá s dálnicí i na několik desítek mil,jako třeba v Novém Mexiku, někdy je ve staré části špatně značená,ale je celá. Můžete v klidu zajet do Vegas,i když to je trochu na sever, v Nevadě. Můžete vidět Grand canyon, Rio Grande,nebo slavnou indiánskou Rio Pecos.A to vše v naprosté pohodě a v klidu.Navzdory sílicímu turistickému ruchu často dlouho nepotkáte jediné vozidlo.To proto,že amerika má úplně jiné měřítko na vzdálenosti.Route sixty-six měří 2448 mil, to je 3940 km.Tuto trasu absolvoval na Harleyi zpěvák Jakub Smolík, Dalibor Gondík,členové HD Troja-chapter klubu Hradec Králové,ale i mnoho obyčejných českých lidí.Hodně jsem jich vyzpovídal,snad všichni byli nadšeni.

   Určitě čtete,a říkáte si – že je ten chlap tak chytrej,vždyť tam možná ani nebyl !! Máte pravdu,nebyl, zatím.

   Většina z nás nemůže vzít balík peněz a s chabou znalostí angličtiny letět do Chicaga.A i kdyby – tak co dál ? Proto se po celém světě zakládají sdružení umožňující poznávat R 66 teoreticky a také umožnit cestování za optimálních

podmínek.Podobné asociace jsou i v jednotlivých státech USA.  

    Kdo má rád Ameriku,rád by cestoval i za moře,ať čte dál.Pokud máte úplně jiné zájmy – nevadí,i v tom je ten krásný kousek svobody.
   ČESKÁ ASOCIACE  příznivců a přátel  ROUTE  66.

   Toto sdružení založil před časem pan Zdeněk  JURÁSEK ze Zlína.Je to úžasně přátelský a energický člověk. R 66 procestoval na kole ( !! ),sám,bez doprovodu za 30 dní.O této cestě napsal poutavou knížku obsahující podrobný itinerář,vhodný i pro motoristy (viz. obr.č.2 )

   Spolu s manželkou a dvěma přáteli vytvořili čtyřčlenný zakládající tým. Považuji za velkou čest,že mám členský průkaz Asociace s číslem 0005 a můžu vám nabídnout nějaké možnosti.

foto č.2

   V sobotu ,16.února se koná v Pardubicích, ve stylové kavárně Road café – www.roadcafe.cz  celostátní setkání příznivců a přátel Route 66. Bude tam spousta zajímavých lidí,z redakce Easy Riders, Chrom a plameny, zástupci dealerů HD,různých motoklubů a Holandské asociace. Připraven je program s videoprojekcí, diskuzí k tematu, tombolou a živou hudbou.

   Nemusíte být členy Asociace,ale v případě zájmu si musíte objednat vstupenky v e – shopu na adrese  www.r66.cz. Cena vstupenky je 250,-Kč,ale v ceně je dobrá večeře a nápoj dle

foto č.3

výběru - (viz. obr.č.3). Ubytování je zajištěno v hotelu Arnošt nedaleko kavárny 
www.hotel-arnost.cz  Kdo napíše včas,může přespat u mne,zdarma,ráno snídaně v našem baru (viz. obr.č.4  ) a odjezd domů
   26.dubna – 11.května pořádá Asociace první společný přejezd Route  66. Taktéž nemusíte být členy. Zde je pár stručných informací.Vážní zájemci ať si napíšou o podrobné info na můj e-mail  m.sl@seznam.cz
   Ceny : Letenka s British Airwais z Vídně do Chicaga a zpět z Los Angeles do Vídně  24.000,-

   Noclehy,půjčení minibusu-(nejlevnější cestování ),benzin,org.služby cca  30.000,-

   Cestování na motorce je podstatně dražší a náročnější- 4000 km za  13 dní, ale ta možnost tu je,pojedou všichni společně.

foto č.4

   Jídlo si platí každý sám,ceny jako u nás,pití taktéž,vstup do národních parků a útratu v hernách Las Vegas si hradíte též z kapesného !
   Pasy a vízum si zajistí každý sám a VČAS, zde – http://czech.prague.usembassy.gov
   Zájemci o členství v asociaci si mohou prostudovat stránky  www.r66.cz  ,kliknout na znak czech route 66, vyplnit tabulku a zaplatit příspěvek.
   Od prezidenta asociace p.Juráska obdrží certifikát,členský průkaz a plechovou smaltovanou plaketu s členským číslem (obr.č.5). Členství zaniká nezaplacením dalšího příspěvku.

foto č.5

   Objednávat v e – shopu knížky i další předměty můžete i jako nečlenové.

Další otázky na kontaktu

viz vpravo.

   spojení na autora článku

 

Džejár

   

+420 739 077396
     

dzejark1400

 

 

Zpět do sekce článků : nezařazené  

 
Profa (34.103) 22.01.2008 11:37
Sakra Džejáre Ty mi děláš chutě :D já snad prodám babičku nebo si nechám provrtat koleno a za utržené peníze.... No nic, bylo by to barbarské :D jak tu kdesi, kdosi , kdysi řekl, člověk by se měl těšit... Profa
Mirečák (avonet.cz) 22.01.2008 13:25
Ahoj Džejáre. Kolik to teda vychází na motorku. V minibuse bych se asi osypal. :-)
Džejár (eurotel.cz) 22.01.2008 18:50
Mirečáku,dobrá otázka.Motorka je asi o 50 dolarů denně dražší než auto.Platíš to sám.Auto si půjčí pět lidí dohromady.Navíc k mašině bych radil pojištění.To už je sakra rozdíl.To víš,že jinak bych o plechovce ani nepsal.Až bude víc dotazů,dáme téma na forum,pro všechny.
Mirečák (avonet.cz) 22.01.2008 22:04
Jo super. Dík.
Fafa (upc.cz) 23.01.2008 01:03
ach jo jednou možná ale nechám si vyprávět bo kurňa u toho může plzeň chutnat přímo božsky
Vendys (gov.cz) 23.01.2008 17:50
Haryk v té půjčovně, co jsem si ho půjčoval já, vycházel podle řady od 90 do 160 USD na den plus taxa. Pojištění je dalších průměrně 30 USD na den, ale není to až tak nutné. Trochu rizika tam je, protože v případě poškození hradíš plnou škodu bez ohledu na to, kdo je viníkem. Ale i když se pojistíš, hradíš dost značnou částku. Ale v tom minimálním provozu není ritiko nijak vysoké. A zdaleka se tam nekrade tak jako tady. Já jsem si na pojištění nepřiplácel.
Džejár (eurotel.cz) 24.01.2008 00:09
Vendys-díky,přesně tak jsem si představoval,že pomůžeš radou z vlastní praxe.Ty jsi velmi zkušený jezdec,měl jsi zázemí a jezdil v pohodě jen tam kam chtěl.Tady se pojede přes celý kontinent v čas.limitu,který se musí dodržet.Třeba méně zkušený bude projíždět Chicago,několikrát po Interstate-8o mil jen v Novém Mexiku- se silným provozem a pak celé L.A a Santa Monicu,tam jsem myslel to pojištění svážit.Aby ho pak nezavřeli.!!
Vendys (gov.cz) 24.01.2008 12:30
Milane, znáš můj názor na jízdu na motorce po celé 66. Ale pro případné zájemce: pokud někdo není nějakým skalním fanouškem 66, jehož přáním je ji projet celou, nebude minimálně polovina cesty po ní (respektivne po dálnicích, které ji nyní nahrazují) žádným zážitkem. A když už to půjčení motorky je tak nákladná záležitost, myslím, že je lepší užít si každou míli a zvolit tedy lokalitu, která to umožní. A těch je po USA opravdu dost. Ale to je jen můj názor. Pro někoho zase může být skutečně vrcholným zážitkem projet na motorce celou 66. V tom případě by pak asi to pojištění bylo více než vhodné. Jen pro doplnění - v případě Heritage, kterého jsem měl půjčeného, při denním příplatku k půjčovnému 30 USD je pak spoluúčast max. 5.000 USD.
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser